Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Mua potuttaa salilla käymisessä ehkä eniten se, että mun kärsivällisyys ei aina ole sillä tasolla, jolla sen pitäisi olla. Joskus tuntuu ettei kehitystä näy missään ja joskus taas tuntuu, että vain taivas on rajana. Noina hiljaisimpina hetkinä joskus tuntuu pahalta, mutta onneks ei motivaatio karkaa kuitenkaan mihinkään. Itelläni on pitkän tähtäimen tavoitteet aika korkealla ja siks olis hienoa, jos luoja olis mullekin hieman enemmän kärsivällisyyttä jakanut.

Toinen mikä harmittaa salilla käydessä on kyrpiintyneet ja vittumaiset kanssatreenajat. Joskus kun treenaa ja katseet jonkin toisen treenaajan kanssa kohtaavat, näyttää siltä kuin kyseinen kaveri olisi syönyt kasan paskaa treeneihin tultaessa. Fiksut ja ystävälliset kanssatreenaajat ovat taasen yksi siisteimmistä "sivuseikoista" treenisalilla.

Archey, jos asia vaivaa noin paljon niin vaiha salia kunnalliselle. Siellä ei naisia ole eikä tuu olee. Neekerit ajetaan vittuun ja pelleilijöitä ei ole. 35e 6kk.

Lähdin aikoinaan kunnalliselta maksulliseen, kun paikallinen veteraanien penkkipunneruksen MM-mies kukkoili siellä, vittuili jokaisen nostotekniikoista ja puuttui joka asiaan, piti salia omanaan kun oli sillä valvojana. Varasi penkkipunnerrustelineen kahdeksi tunniksi: 20 sarjaa 10min palautuksilla ja joka välissä penkkipaidat ahellettiin päälle ja pois.

Naurettava ukko 25 vuotta roinaustaustaa, sarja + 125kg ja enkka naurettava 200kg. Monet tekevät tuon natuna ja raw-tyylillä 100-kiloisina tai alle.
Sali oli vielä ilmainen mutta älyttömiä naisten vuoroja oli pari kertaa viikossa ja muutekin sali kiinni kuukauskaupalla joka kesä, jouluisin ja pyhäpäivinä.

Fiksut ja ystävälliset kanssatreenaajat ovat taasen yksi siisteimmistä "sivuseikoista" treenisalilla.
Samaa mieltä. En oo itekkään aina mikään onnellisuuden huipentuma salilla (varsinkin aamulla), mutta pienet kommentit muilta treenaajilta, vaikka ihan että "saako ottaa tän painon tästä, vai tarttetko". Sellainen peruskohteliaisuus ja pieni moikkailu piristää kummasti.

Peysface sanoi:
Mua potuttaa salilla käymisessä ehkä eniten se, että mun kärsivällisyys ei aina ole sillä tasolla, jolla sen pitäisi olla. Joskus tuntuu ettei kehitystä näy missään ja joskus taas tuntuu, että vain taivas on rajana.

Tuota sanotaan maanis-depressiivisyydeksi :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksisuuntainen_mielialahäiriö

Peysface sanoi:
Toinen mikä harmittaa salilla käydessä on kyrpiintyneet ja vittumaiset kanssatreenajat. Joskus kun treenaa ja katseet jonkin toisen treenaajan kanssa kohtaavat, näyttää siltä kuin kyseinen kaveri olisi syönyt kasan paskaa treeneihin tultaessa. Fiksut ja ystävälliset kanssatreenaajat ovat taasen yksi siisteimmistä "sivuseikoista" treenisalilla.

Viime torstaina kun olin vetämässä kapeaa penkkiä 140kg vilkuilin ympärilleni levottomasti ja etsiskelin katseellani kohtuullista varmistajaa, kun yksi paljon parjattu ählämien edustaja joku Arabi tuli kysymään " Do you speak english" ja vastasin että yes little. selvisi että mies halusi auttaa jos tarvitsen varmistajaa ja hoitikin homman hyvin.

Kiitin ja pyysin seuraavaankin sarjaan avuksi, tämän kerroin vain siksi että löytyy niistä maahan muuttajista ihan hyviäkin jätkiä jotka ovat menesti mukavampia kuin me suomalaiset mörrimöykyt.

Lähdin aikoinaan kunnalliselta maksulliseen, kun paikallinen veteraanien penkkipunneruksen MM-mies kukkoili siellä, vittuili jokaisen nostotekniikoista ja puuttui joka asiaan, piti salia omanaan kun oli sillä valvojana. Varasi penkkipunnerrustelineen kahdeksi tunniksi: 20 sarjaa 10min palautuksilla ja joka välissä penkkipaidat ahellettiin päälle ja pois.

Naurettava ukko 25 vuotta roinaustaustaa, sarja + 125kg ja enkka naurettava 200kg. Monet tekevät tuon natuna ja raw-tyylillä 100-kiloisina tai alle.
Sali oli vielä ilmainen mutta älyttömiä naisten vuoroja oli pari kertaa viikossa ja muutekin sali kiinni kuukauskaupalla joka kesä, jouluisin ja pyhäpäivinä.

Jaahas, taidan tietääkin tämän. Itteänikin aikoinaan vitutti ku joka asiasta se mussutti.

Heh, ehkei se tuota aivan kuitenkaan ole :D

...tämän kerroin vain siksi että löytyy niistä maahan muuttajista ihan hyviäkin jätkiä jotka ovat menesti mukavampia kuin me suomalaiset mörrimöykyt.

Joo, tuo on kyllä ihan totta. Aina silloin tällöin törmää poikkeuksellisen mukaviinkin ulkomaalaisiin ihmisiin. Vaikken millään tavalla heihin viitannutkaan aikaisemmassa viestissäni. :)

Peysface sanoi:
Heh, ehkei se tuota aivan kuitenkaan ole :D:)

Kyllä itsekkin on valillä masentanut kun on varautunut vetämään siinä ego-penkissä 8 toistoa että saa luvan nostaa sarjapainoja ja sitten se ei tule lähellekään, niin epätoivo nousee hetkeksi esiin. Sama kun on treeni kulkenut hiton hyvin ja reväyttää jonkun lihaksen ja on ihan varma että tähän se treeni nyt loppuikin kokonaan joksikin aikaa.

Peysface sanoi:
Joo, tuo on kyllä ihan totta. Aina silloin tällöin törmää poikkeuksellisen mukaviinkin ulkomaalaisiin ihmisiin. Vaikken millään tavalla heihin viitannutkaan aikaisemmassa viestissäni. :)

Joo sanoin tuon vain kun piristi niin kummasti omaa treeni-iltaani, vaikka itsellänikin on noita ennakkoasenteita, niin tuli ihan mukava mieli kun joku tarjoaa innokkaana apua, vaikka ei olut kerkinyt edes sitä kysyä.

:) ei helvetti ,onko tämä totta ? :D tämä tyyppi ei olisi monta minuuttia meidän salilla.Omistaja plus isot pojat ei kyllä katsoisi tota kauan.:D

Juuhh.. totta on. En vieläkään tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa koko asialle...

Toinen juttu mikä meidän salilla ärsyttää on se että peilejä on liian vähän. Mä en tiedä oonko jotenkin päästäni sekaisin mutta haluan nähdä itseäni peilistä kun treenaan. Olen ihan riippuvainen peileistä :D Ruuhka aikana kaikki peilit on täynnä, ei mahdu mistään edes kurkkimaan miltä treeni näyttää. Tosin, luulisi että voisin jo luottaa siihen että perusliikkeet on hallussa kun yli 10 vuotta salia harrastanut. Mutta siitä on tullut vaan tapa...

Kyllä ne peilit on varmasti monelle (minä mukaanlukien) hyvin tärkeitä. Mave ja kyykky tulee aina tehtyä peilin edessä, vaikka niitä onkin tehty jo pitkään. Koskaan ei voi olla liian varma :)

Vituttaa kun salin ainoa leuanvetotanko on sellanen saatanan mutkanen paska missä on ne mutka-kohdat just väärässä paikassa... Muuten on hyvä sali mutta ois mahtavaa jos siellä ois sellanen suora leuanvetotanko tai sitten ne tangon suorat kohdat ois noin hartian leveyden kohdilla...

Jalkaprässi on juuri ainot liike jossa myöskin toivoisin että olisi standardi jättää pari kaksvitosta molemmille puolille valmiiksi. Ongelma on siinä että en ole naisten koskaan nähnyt tekevän yli 100kg:lla prässiä, ja sitten ei niitä isoja kiekkoja jakseta ottaa pois itse jne.

Olen nainen ja musta on ihan ok, että prässiin jätetään muutama 25kg paino. Teen itekkin prässiä reippaasti yli 100kg. Mutta jos siihen prässiin on jätetty monta 50kg kiekkoa, niin se harmittaa. Kyse ei ole siitä ettenkö jaksaisi nostaa pois 50kg painoa. Kyse on siitä, että mun selkä on kerran leikattu, niin en tieten tahtoen halua nostella 50kg limppuja pois prässistä ja rikkoa sitä uudestaan. Onneksi salilta löytyy aina joku ystävällinen mies nostamaan 50 limput pois, jos on tarvis.

Muiden kanssatreenaajien sarjapainoista tuli mieleen, että kyylääkö porukat oikeesti salilla toistensa tekniikoita ja painoja? Mua ei vois vähempää kiinnostaa millä painolla kukakin liikkeensä tekee. Pääasia, ettei riko itseään. Oletteko koskaan miettineet, että syy treenata muita pienemmillä painoilla voi johtua myös fysiologisista ongelmista tai esimerkiksi meneillään olevasta kuntoutuksesta.

Muiden kanssatreenaajien sarjapainoista tuli mieleen, että kyylääkö porukat oikeesti salilla toistensa tekniikoita ja painoja? Mua ei vois vähempää kiinnostaa millä painolla kukakin liikkeensä tekee. Pääasia, ettei riko itseään. Oletteko koskaan miettineet, että syy treenata muita pienemmillä painoilla voi johtua myös fysiologisista ongelmista tai esimerkiksi meneillään olevasta kuntoutuksesta.

Tottakai tulee katsottua mitä muut tekee, tunnustan myös joskus laskevani paljon toisella on rautaa tangossa. Johonkinhan sitä on taukojen aikana katsottava. En kuitenkaan mielestäni kyylää tai tuijota.

Aiheeseen: Melko pieni kiusa, mutta "väärällä" paikalla suorittaminen potuttaa, eli esimerkiksi kyykkääminen vetopaikalla ja vastaavasti veto tms. kyykkyhäkissä. Tietysti paikan saa varata itselleen, mutta tekisi sitten ko. paikalle sopivaa liikettä.

Ja tottakai sekaisin olevat painot on ikuinen ärsytys: siirrä ensin 85 kiloa että saat sen tarvitsemasi 2,5 kilon. Ja toinen tapaus: kiekkoja on parillinen määrä tai ainakin niitä usein käytetään pareittain, mutta silti telineissä on aina orpoja limppuja.

Oikeastaan ainoa asia mikä pistää ärsyttämään on kun ihmiset jää asumaan johonki laitteeseen/paikalle sitte jos käy kysymässä että mahtuuko vuorotellen tekemään niin vastataan jotain: "Mulla kyllä ois vielä pari sarjaa tässä...". En ymmärrä mikä siinä on ettei voi vuorotellen tehdä jos on täyttä ja toisella palautusajat useampia minuutteja... Ei ole kummaltakaan pois mun mielestä.

Oikeastaan ainoa asia mikä pistää ärsyttämään on kun ihmiset jää asumaan johonki laitteeseen/paikalle sitte jos käy kysymässä että mahtuuko vuorotellen tekemään niin vastataan jotain: "Mulla kyllä ois vielä pari sarjaa tässä...". En ymmärrä mikä siinä on ettei voi vuorotellen tehdä jos on täyttä ja toisella palautusajat useampia minuutteja... Ei ole kummaltakaan pois mun mielestä.

Omalle kohdalle ei oo koskaan tuollaista tilannetta tullut, aina on onnistunut vuoronperään tekeminen, jos sitä on pyytänyt. En kyllä itsekään ymmärtäisi, jos joku istuskelisi laitteella eikä antaisi toisen tulla sarjojen välissä tekemään.

Saatana kun juuri vähän aikaa tuntunut, että on vaihteeksi joka paikka ehjä ja kunnossa, niin sain alaselän jumiin istumalla viime viikolla junassa yön yli. Eipä tullut tänään kyykkäämisestä mitään vaikka oli väkisin pakko yrittää, kun vitutti niin paljon. Kaipa tää muutamassa päivässä ohi menee, mielenkiinnolla odotan vain mitä paskaa tuulettimeen seuraavaksi tippuu.

Se kun pitää mennä koulun ryhmässä salille. Ei yhtään motivaatiota kun tulee ensiksi puun takaa koko homma ja sitten siellä pitäisi muka tehdä jotain kun eilen vetänyt jo kovan treenin..

Eilen tuli käytyä tollasella helvetin hifi-salilla, ja siellä katotaa vinoon ku meet shortseissa ja reikäsessä isossa t-paidassa sinne tekemää jotain(kai siellä oli joku david / adidas pukukoodi), sitten on lappuja että ethän hikoile laitteisiin, pyyhithän hiet pois plaa plaa... oli tuulettimet ja vehkeet kuntopyörissä ettei vaan tulis lämmin ja joku faking justin bieber soi radiossa ja ties mitä viherkasveja pitkin poikin .... Aiemmin käyny sellasella "HC" salilla missä ei katota vinoon jossei oo viimesen päälle design vaatteet, hikoileminen on sallittua, ei ole pahemmin peilejä minkä edessä pullistelee puoli lukio-luokkaa niitä käsiään eikä mitään helvetin kukkia. Siellä soi radio rock siitä back to the 80's mankasta joka on nurkassa omalla kunniapaikalla ja ai että sitä testosteronin määrää .. siellä ei daameja ole heilumassa crosstrainerissä ja lukemassa viimeisintä ilkka remestä samalla kun "kuntoilee" vaan keskitytään olennaiseen.

Back
Ylös Bottom