Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

oon iha tosissani. käyn 3 kertaa viikos salil tai no välil vähä harvemmi mut ei vaa nouse ! hauiksil menee sentää 10x 15kg molemmil käsil eli 7.5kg per käsi et siin oon kehittyny tosi hyvin ku alkuu meni vaa 3 kertaa kahdel kilol. mut oon ollu tosi tyytyväine ku ne naiset siel salil auttaa ja tsemppaa tosi kivasti! mun salil on ihana ilmapiiri! toivottavasti teilläki! mut nii auttakaa ja laittakaa mielellää priva viestei kun en oikee tääl viitsis vastailla. kiitti moih !

Pisti kyllä tänään vituttaan salilla juurikin varmasti yleisimmän ongelman takia; painot missä sattuu. KUUSI PARIA kässäreitä pitkin lattioita ja levypainoja vähemmän telineissä kuin tangoissa ja lattioilla. Mutkatankoonkin oli lastattu ja jätetty 70kg, että jos sillä tosiaan oli joku kunnolla tehnyt, niin on se kumma että niin vaffa kaveri ei vielä tajua miten salilla toimitaan! :curs: Pakkohan niitä oli itse vähän siivoilla. Reissun kruunasi lopulta se, että hajusta päätellen joku oli varmaan kussu suihkuun. :):) Helvetti mitä touhua!

Pisti kyllä tänään vituttaan salilla juurikin varmasti yleisimmän ongelman takia; painot missä sattuu. KUUSI PARIA kässäreitä pitkin lattioita ja levypainoja vähemmän telineissä kuin tangoissa ja lattioilla. Mutkatankoonkin oli lastattu ja jätetty 70kg, että jos sillä tosiaan oli joku kunnolla tehnyt, niin on se kumma että niin vaffa kaveri ei vielä tajua miten salilla toimitaan! :curs: Pakkohan niitä oli itse vähän siivoilla. Reissun kruunasi lopulta se, että hajusta päätellen joku oli varmaan kussu suihkuun. :):) Helvetti mitä touhua!

trolli? :D

Just tulin salilta ja täytyy sanoa että en tiedä vituttaako vai naurattaako mutta tänään taas oli salilla se hevari joka treenaa farkut ja ULKObootsit jalassa. Tottakai t-paitana bändipaita. Hiukset pitkät eikä kiinni. Mua vituttaa että eikö saakeli sen verran voi tehdä kun treenaamaan lähtee että vaihtaa ulkokengät pois ja laittaa vaikka verkkarit päälle? Sehän on jo ala-asteella opittu juttu että liikuntavaatteet on erikseen. Ja sen tukan vois laittaa kiinni, ällöttää kun se heiluu siellä tukka auki. Tää mies haisee myös ihan järkyttävälle hielle. Mä ymmärrän että hiki tulee kun rokkibootsit jalassa touhuaa mutta joku raja siihenkin juttuun. Tää mies on aika huvittava näky, kun se tulee niin kaikki lähtee toiselle puolelle salia (sen hajun takia?) :D mä yritän keskittyä siihen omaan treeniin mutta kiva siinä tehdä kun oksennus pukkaa ulos kun hiki haisee. Ja hymyilyttää kevyesti kun katsoo sitä kokonaisuutta.. samalla kun vituttaa. Voisi mun mielestä salin henkilökunta jo sanoa sille miehelle että ei treenailla ulkokengät jalassa. Mutta taitaa noi bootsit olla varmaan sen tyypin jalassakin kun se nukkuu...

Solution:

tuulettimen_maalaus_015.jpg

Just tulin salilta ja täytyy sanoa että en tiedä vituttaako vai naurattaako mutta tänään taas oli salilla se hevari joka treenaa farkut ja ULKObootsit jalassa. Tottakai t-paitana bändipaita. Hiukset pitkät eikä kiinni. Mua vituttaa että eikö saakeli sen verran voi tehdä kun treenaamaan lähtee että vaihtaa ulkokengät pois ja laittaa vaikka verkkarit päälle? Sehän on jo ala-asteella opittu juttu että liikuntavaatteet on erikseen. Ja sen tukan vois laittaa kiinni, ällöttää kun se heiluu siellä tukka auki. Tää mies haisee myös ihan järkyttävälle hielle. Mä ymmärrän että hiki tulee kun rokkibootsit jalassa touhuaa mutta joku raja siihenkin juttuun. Tää mies on aika huvittava näky, kun se tulee niin kaikki lähtee toiselle puolelle salia (sen hajun takia?) :D mä yritän keskittyä siihen omaan treeniin mutta kiva siinä tehdä kun oksennus pukkaa ulos kun hiki haisee. Ja hymyilyttää kevyesti kun katsoo sitä kokonaisuutta.. samalla kun vituttaa. Voisi mun mielestä salin henkilökunta jo sanoa sille miehelle että ei treenailla ulkokengät jalassa. Mutta taitaa noi bootsit olla varmaan sen tyypin jalassakin kun se nukkuu...

:) ei helvetti ,onko tämä totta ? :D tämä tyyppi ei olisi monta minuuttia meidän salilla.Omistaja plus isot pojat ei kyllä katsoisi tota kauan.:D

Salilla potuttaa eniten hirveä ruuhka! Yleensä saa reenailla melko rauhassa eikä tarvitse jonotella tai mitään, mutta joskus salille pamahtaa sellainen ruuhka että ei meinaa mahtua tekemään mitään, ja silloin treeni venyy väkisin ylipitkäksi. Onneksi tätä tapahtuu vain harvoin.

Kanssatreenaajat, jotka irtopainoilla treenatessaan on alle metrin päässä painotelineestä, niin ettei kukaan muu voi hakea käsipainoja ennenkuin he ovat saaneet sarjansa loppuun. Mikä siinä on niin vaikeeta ottaa pari askelta taaksepäin ja antaa muiden treenata niillä käsipainoilla jotka on telineessä käyttämättömänä?

Kanssatreenaajat, jotka irtopainoilla treenatessaan on alle metrin päässä painotelineestä, niin ettei kukaan muu voi hakea käsipainoja ennenkuin he ovat saaneet sarjansa loppuun. Mikä siinä on niin vaikeeta ottaa pari askelta taaksepäin ja antaa muiden treenata niillä käsipainoilla jotka on telineessä käyttämättömänä?

Onhan tuossa järkeä, mutta itse kyllä jaksan sen verran odottaa että saavat sarjan loppuun sitten menen hakemaan omat hanttelini.

Jos joku Marko Savolaisen tapainen vetää vipareita 40kg:lla ei se lähde kävelemään montaa metriä niiden kanssa ja jos haluaa myös tehdä treenit failureen ne haluaa laskea nopeasti takaisin telineeseen.
Enemmän vituttaa ne jotka tulevat hakemaan käsipäinoja ja kävelevät melkein kiinni sinuun, juuri kun teet viimeisiä tiukkoja rutistuksia vinopenkissä 60kg käsipainoilla.

Suuresti vituttavat myös tämä asia että painoja ei viitsitä laittaa takaisin paikoilleen. Kiva aloittaa aina esim prässitreenin lämppärit sillä että siirrät 200 kg ensin telineisiin.

Tuo on tietysti vittumaista, mutta itse pyydän monesti jattämään ne painot jos odotan pääseväni prässiin.
Aloitatko prässin pelkällä kelkalla?

Vittu mikä rinta hauis pelle. 5o kiloinen vaimonikin aloitta prässin lämmittelyt 100 kilosta.
Yleensä prässi pitäisi olla korkeintaan vasta toinen liike jalkapäivinä, eikä prässiin kannataisi kylmiltään mennäkkään.
200kg on 70kiloisellekin lämmittelypaino.

Tulee usein ihmeteltyä kun monet jäbät ahisevät vinopenkissä 30-40kg kässäreillä ja sitten tehdään 50kg-75kg muutama sarja prässissä ja jalat on hoidettu...

Eli jalkoja treenataa samoilla painoilla mitä käytetään käsipainotreeneissä (40kg+40kg =80kg).

Jalkaprässi on juuri ainot liike jossa myöskin toivoisin että olisi standardi jättää pari kaksvitosta molemmille puolille valmiiksi. Ongelma on siinä että en ole naisten koskaan nähnyt tekevän yli 100kg:lla prässiä, ja sitten ei niitä isoja kiekkoja jakseta ottaa pois itse jne. Ja onhan se 145kg monelle se sarjapaino, ja prässi pääliike jaloille.

Jalkaprässi on juuri ainot liike jossa myöskin toivoisin että olisi standardi jättää pari kaksvitosta molemmille puolille valmiiksi. Ongelma on siinä että en ole naisten koskaan nähnyt tekevän yli 100kg:lla prässiä, ja sitten ei niitä isoja kiekkoja jakseta ottaa pois itse jne. Ja onhan se 145kg monelle se sarjapaino, ja prässi pääliike jaloille.

Moni tuntuu vain valittavan, todella epäolennaisita asioista ja sitten perustelutkin näihin valituksiin ovat melkö heikkoja.
En kyllä käsitä miksi prässiä pitäisi vetää jatkuvasti vain 25% rasituksella niistä oikeista sarjapainoista,
Naisilla jalat ovat se vahvin lihasryhmä ja vähaisenkin treenitaustan omaava 55 kiloinen nainen pystyy muutaman kuukauden treenisession jalkeen tekemään sarjaa prässissä yli 150 kilon painoilla. Miksi silti käydään salilla jos kauppakasseistakin saadaan enemmän vastusta kuin olemattomista sarjapainoista.

Vituttaa kun sali maksaa 60€ kuussa ja silti useimilla on varaa pelleillä siellä. On ymmärettävää että kuntosaliyrittäjät tarvitsevat jokaisen rovon mitä saatavissa on, siksi saleilla 80% treenajista onkin vain Life Style poseerajia :D

Kun joululomat yms. päättyvät sali on taas tupaten täynnä kinkunsulattelijoita jotka kävät pari kertaa vuodessa muutaman päivän tai korkeintaan viikon jasoissa treenailemassa.

Mutta sitten taas 95% prässääjistä tekee semmosta vitkutusliikuttelua, että ei ihme, että pitää laittaa painoja päälle 500kg, jotta tuntuu jossain. Kun taas malttaisi tehdä täydellä liikeradalla, niin ei tarttisi latoa kaikkia salin kaksvitosia prässiin. Itse toki kuulun näihin 95%:iin kun ei anna nilkkojen liikkuvuus tuoda kelkkaa rintaan. :D

On hieno myös katsella pellejä jotka makoilevat koneissa koko sarjan ajan ja tekevät ainoastaan viimeistelyliikkeitä kuten ristikkäistaljassa rintaa tai hauiksia ja ojentajia yhdellä kädellä.

Joskus kun nämä kyselevät treenivinkkejä sanon ettei sinun kannattaisi tehdä aloittelijana kuin pääliikeitä vapailla painoilla pari ekaa vuotta, että motoriikka ja lihas kehittyisi ja sitten vasta ottaa mukaan hifistelyt.

Monta kertaa sanovat että ovat käyneet salilla jo 2-3 vuotta, mutta en sitten ihmettelekkään kun ei mitään kehitystä näy, kun rinta treenataan vain Peck Deckissä ja ristikäis taljassa ja kadet vain alaspuristuksella ja hauiskäännoillä taljassa ja muutama vetkutus peilin edessä kepillä ja saunaan.

Mutta sitten taas 95% prässääjistä tekee semmosta vitkutusliikuttelua, että ei ihme, että pitää laittaa painoja päälle 500kg, jotta tuntuu jossain. Kun taas malttaisi tehdä täydellä liikeradalla, niin ei tarttisi latoa kaikkia salin kaksvitosia prässiin. Itse toki kuulun näihin 95%:iin kun ei anna nilkkojen liikkuvuus tuoda kelkkaa rintaan. :D

Monissa prässeissä saa säätää sen askellaudan loivempaan kulmaan jäykkiä nilkkoja varten.

Kukaan ei tee prässiä niin että kantapäät menevät täydellä liikeradalla persposkien väliin enkä edes suosittelisi että reiden/säären kulma menee paljon alle 90 astetta. Samoin polvia ei kannata lukita ojennuksessa joten oikea liikerata on vain osa laajimmasta mahdollisesta, mutta ymmärrän mitä tarkoitat.

Archey, jos asia vaivaa noin paljon niin vaiha salia kunnalliselle. Siellä ei naisia ole eikä tuu olee. Neekerit ajetaan vittuun ja pelleilijöitä ei ole. 35e 6kk.

Back
Ylös Bottom