Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

No ei niitä nyt kukaan oikeesti HEITÄ, kai sille nyt pienen pusun voi antaa jos meinaa varpaalle tippua ?
Ja miks ei muka hammerkäännöstä sais tiputtaa maahan? ;D Nää on taas näitä jonkun keksimiä etikettijuttuja..

En tiedä oliko vitsi, mutta miksi vitussa hammerkäännön jälkeen pitäisi tiputtaa painot maahan? Ja kyllä, saleilta löytyy omat etikettijuttunsa, mitkä ovat kyllä äärimmäisen yksinkertaisia ja itsestäänselviä. Kuten "laita painot takaisin paikoilleen" ja "älä tiputa painoja turhaan". Joillekin nämäkin itsestäänselvyydet ovat sitten kai liian vaikeita asioita...

Joo-o. Pitkä lista olis valitettavaa salilla kuin salilla käyttäytymisestä mutta yritetään nyt vaan tulla toimeen ja suodattaa toisten ajattelemattomuudet... tai sitten ei :jahas:

Kyrpii aika kovaa se, että jos näkee jonkun nussivan puoltuntia jotai samaa liikettä tietyssä paikassa salia/laitteessa, eikä siirry kirveelläkään pois siitä vaikka olis 2 ihmistä suurinpiirtein jonottamassa siihen. :dance:

"Kohdelkaa toisia ihmisiä kuten haluaisitte kohdeltavan itseänne" vai miten se menikään..

Niin ja huvittaa "vanhemmat" reenaajat jotka kiskoo alkulämpimikseen esim. ylätaljassa 50-70kg ja sitte hirmu marttakerho/hevostelu päälle joukossa pitkin salia :hyvä:

Mä täällä taas aloitin valituksen tuosta käsipainojen "viskomisesta". Ketju ei ollut hirveän tuttu, joten siten en ollut lukenut täältä asiasta ja valitin. Oli hyvä juttu saada uutta näkökulmaa, jossa joku perusteli turvallisuudellatota. Musta oli vain hassua, kun treenaaja, josta valitin todellakin tiputti ne painot tosi näyttävästi siinä jokaikisen toiston jälkeen kaikissa käsipainoliikkeissä. Sitten tietysti tarkkaili, nähdäänkö me muut hänen kova treeninsä. :rock:

En tiedä oliko vitsi, mutta miksi vitussa hammerkäännön jälkeen pitäisi tiputtaa painot maahan?

En tiedä, mutta tyyppi, josta valitin, tiputti ne siinäkin. Syytä en tiedä. :rolleyes:

Pitäisikö vielä valittaa yhdestä asiasta? Mainittiin äsken kylläkin - nimittäin ne laitteiden omijat. Mun mielestä +20 min esim. jalkaprässin omiminen on jo aika ärsyttävää, kun on paljon muitakin treenaajia. Kaiken lisäksi hän tässä treeninsä aikana puhui niin kauan puhelimessa, että ehdin tehdä 4 sarjaa takakyykkyjä palautuksilla ja 2 sarjaa etureisiojennusta. Sali on aika pieni, siellä oli tyyppejä paljon treenaamassa siinä painonnostopuolella ja mun kaveritkin olisivat tarvinneet niitä painoja, kun tyyppi omi sieltä sellaiset 12 eri painokiekkoa. Lisäksi musta on ärsyttävää, että se sitten omilla palautustauoillaan oikeasti kuuntelee muiden juttuja tai istuu siinä vieressä tölläämässä esim. mun treenejä, eikä yritäkään peitellä kuuntelua. :jahas: Eilen juttelin mun kaveripojalle ja siinä se katsoi & kuunteli meitä kuin olisi ollut osallisena keskustelussa, kun sattumoisin lähellä oli. Hoh, miksi mä en sanonut, että mitäs töllötät.

OT: Kylläpä mua nyt vitskuttaa pikkuasiat. :D

Taaskaan en ole valittamassa vaan lähinnä ihmettelen sellaista seikkaa, että salilta aina silloin tällöin katoaa käsipainoja. No positiivinen puoli asiassa on se, että jätti sentään toisen käsipainoista :D Ja harmittava puoli on taas se, että nämä olivat ne uudet painot, jotka juuri otin käyttöön hauiskäännössä :(

Kaiken lisäksi hän tässä treeninsä aikana puhui niin kauan puhelimessa, että ehdin tehdä 4 sarjaa takakyykkyjä palautuksilla ja 2 sarjaa etureisiojennusta.
En ole itse törmännyt täysin samanlaisiin tapauksiin, mutta mä en käsitä miksi ihmiset tulee niitä asioita kuntosalille puhumaan. Itsellä on yleensä kalikka repussa, mutta harvemmin siihen joudun vastaamaan (itse asiassa en ole vielä kertaakaan muuten vastannut kun nyt tarkemmin muistelen :) )

Se potuttaa kun treeni ei kulje :curs: Eilen kyykyssä joutu jättään toistoja pois ja kokonaisia liikkeitä pois (en syytä hellettäkään koska salilla oli vain 23 astetta). Ehkä kroppa yrittää viestittää että ois lepoviikon paikka. Kevyitä viikkoja en ole koskaan tehny, oon sen sijaan parin kk välein pysyny täysin poissa salilta noin viikon.

Mäkin olisin kyllä ennemmin kokoaan pois salilta sen viikon kuin että teen nyt juuri kevyen viikon ja tä on perkeleen tylsää.. toisaalta en raaskitte olla salilta poiskaan :)

Se on lihaksille ja ennen kaikkea hermostolle hyvä asia että ne saa välillä levähtää. Voi lähteä sarjapainot aivan uuteen nousukiitoon, kun ovat vähän aikaa rauhoittuneet.
Älä suotta murehdi liikaa.

Se on lihaksille ja ennen kaikkea hermostolle hyvä asia että ne saa välillä levähtää. Voi lähteä sarjapainot aivan uuteen nousukiitoon, kun ovat vähän aikaa rauhoittuneet.
Älä suotta murehdi liikaa.

Noo enhän minä murehdi, mutta ottaa vaan aivoon kun ei saa treenata kovaa :(

Mäkin olisin kyllä ennemmin kokoaan pois salilta sen viikon kuin että teen nyt juuri kevyen viikon ja tä on perkeleen tylsää.. toisaalta en raaskitte olla salilta poiskaan :)

Nyt on lepoviikon aika ja viime viikolla kävin salilla viimeksi. Hyvältä tuntuu itseasiassa. Kauhee motivaatio päästä salille ja kroppa on levännyt hyvin, en oo edes aerobista tehny lepoviikolla, bulkannu ja leikannu kotona ruohoo. Tiistaina SALILLE! :rock:

Varmaan yleisimpiä vatutuksia, eli kun tavaroita ei viedä takaisin paikalleen. Etsi nyt sitä 1kg tai 2.5kg taljaan sopivaa lisäpainoa 5 minuuttia. Melkein yhtä paljon rasittaa että painot on tangoissa, eikä tiedä onko joku siinä vai ei, tai se että pitää ensin tyhjentää. Useimmiten ei ole kenelläkään kesken, kyllä sen huomaa kun joku kattoo et "hei, mä olin tulos takas siihen tän sarjan jälkeen". Niin.

Melkein yhtä paljon rasittaa että painot on tangoissa, eikä tiedä onko joku siinä vai ei, tai se että pitää ensin tyhjentää

Tämä syö naista ja lujaa, kun joku urpo jättää vehkeisiin painot paikoilleen, argh!!

Salilla on painotelineet joihin on kirjotettu 1.25, 2.5, 5, 10, 15 jne jne. Miksi ne painot pittää latoa mihi sattuu. Yleensä 5- tai 10-kilosten kiekkojen edessä on kasa 25sia. Sama prässillä, alatelineessä pitäs olla 50kg kiekot ja ylätelineessä 25kg kiekot.. Aika useasti nekin on sikin sokin.

Salilla on painotelineet joihin on kirjotettu 1.25, 2.5, 5, 10, 15 jne jne. Miksi ne painot pittää latoa mihi sattuu. Yleensä 5- tai 10-kilosten kiekkojen edessä on kasa 25sia. Sama prässillä, alatelineessä pitäs olla 50kg kiekot ja ylätelineessä 25kg kiekot.. Aika useasti nekin on sikin sokin.

Sitten on kiva kun ne 50kg:n kiekot on sitten vielä niiden kaikkien 25kg:n kekkojan takana.. siitä sitten latoo painoja pois et saa ne 50kg:n limput esiin :D

Epäonnistuneet treenit ottavat kaaliin.
Mutta suurin vtutuksen aihe = Salille tulee joku liikalihava ''Teppo Tuikka'' ensimmäistä kertaa ja joutuu sali ''sankareiden'' irvailun kohteeksi.

Salisankari = nuorehko kundi hienoissa salivarusteissaan ilman mitään omia saavutuksia muutakuin pohjekoneen ja solariumin liikakäyttö.

Anyways kaikki aloittavat jostain läskeille kaksi peukaloa pystyyn kun saavat itsensä jumpalle.

Turha vittuilu minimiin tai pois kokonaan ja avot harasoo.

T: entinen liikalihava :)

Menipäs sekavaksi ..............

Haisevat treenaajat, jotka varaavat puoli salia ja kyttäävät. Sitten joku mäkkiläski, joka vissiin bulkkaa ja ei voi laskea painoja maahan hiljaa. Minkä helkatin takia jokaisen sarjan vikassa toistossa pitää viskoa se käsipaino lattiaan niin, että sali kaikuu ja lattia huutaa? Joku kova jätkä vissiin, yööö.

Jeah 2x 60kg hanttelit lasketaan rintakehän päälle , jonka jälkeen noustaan hallitusti UBER vatsalihaksia käyttäen istuma-asentoon .... jep jep ......(sarkasmia)

Mutta joo ei painoja heitellä tarvitse , mutta itse ainakin mielummin pudotan painot , mikä on kyllä turvallisempi vaihtoehto varsinkin ,kun on esim penkki tai vino käsipainoilla kyseessä.

On muuten olemassa naisten saleja myöskin jos hiljaisuutta kaipaat...tai sitten hanki korvatulpat :pano:

^Ei siellä salilla kukaan katso pahasti aloittelijoita. Pahemmin saattavat katsoa, jos aloittelija yrittää olla kovempikin tekijä ja vääntää liikkeitä olemattomalla tekniikalla ja aivan liian isoilla painoilla.

Pakko kommentoida tohon painojen heittelyyn koska tunnen oman salin omistajat faijan kautta ja sen kaverin joka korjailee paikkoja siellä. Noi käsipainot menee yllättävän helposti paskaks vaikka ne tiputtaa matolle mistä sitä ääntä ei edes kuulu muuta kuin se kevyt tömähdys. Sisällä olevat ruuvit saattaa kierteissä vääntyä tai muuten vaan löystyä. Ja sitten itketään että miks painot menee rikki ja miks salimaksut nousee ku käsipainoja joudutaan ostamaan uusia.

Jeah 2x 60kg hanttelit lasketaan rintakehän päälle , jonka jälkeen noustaan hallitusti UBER vatsalihaksia käyttäen istuma-asentoon .... jep jep ......(sarkasmia)

Mutta joo ei painoja heitellä tarvitse , mutta itse ainakin mielummin pudotan painot , mikä on kyllä turvallisempi vaihtoehto varsinkin ,kun on esim penkki tai vino käsipainoilla kyseessä.

On muuten olemassa naisten saleja myöskin jos hiljaisuutta kaipaat...tai sitten hanki korvatulpat :pano:

Viho viimeiset idiootit heittelee painoja. Itse 80 kiloisena kyniksenäkin pystyin ihan "hyvin" hallitsemaan 55kg hantteleita kovan sarjan jälkeen niin uskon että siihen pystyy kaikki muutkin jotka painoja käyttävät.
vinokppenkki, miksi painot pitäisi tiputtaa/heittää kyseisessä liikkeessä?

Joo ei ne varmasti siitä tykkää kun ne pudotetaan, mutta ne isot kässärit on niin paljon turvallisempi pudottaa lattiaan esim. kp penkin jälkeen kuin koittaa sarjan jälkeen väsyneenä asetella nätisti lattialle.

Ilkalle semmoset terveiset ettei kaikkialta löydy tollaisia mukavan muotoisia kumi käsipainoja.

Täytynee vielä lisätä että en itsekkään niitä pudota penkin korkeudelta vaan noin 10-20cm korkeudelta josta kyllä lähtee ääni.

Just tää et painoja ei palauteta paikoilleen saa ettii jotain levyy/kp:ta 5 min.. ja sit näiden kässäreiden hieno kohtelu. Niitä on niiin paljon paskana ja monet on parittomia. Pistää vituttamaan.

Back
Ylös Bottom