Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaa mulle joku hyvä syy miksi penkin turvaraudat pitää purkaa ja osat levittää pitkin salia? Siis nostetaan ne raudat kiinnikkeistään ja kaikki osat eri ilmansuuntiin. Kyseiset raudat saa kyllä pudotettua niin alas etteivät voi olla liian korkealla kenellekään. Liittyykö se jotenkin siihen kun reenataan "oikeesti kovaa" ja huudetaan lämmittelyistä asti ihan kuin peräaukkoon yrittäisi jotain isompaakin upota? Vähän samankaltaista toimintaa ihmettelen kyllä kyykkyhäkinkin osalta. Lisää elämäntuskaa tulee siitäkin, että porukka ei osaa käyttää pukuhuonetta, vaan ryysyjä kasataan pitkin salia ihmisten tielle.
Osa on niin kovia jätkiä etteivät käytä mitään homoja turvarautoja. Niin kovia että tiputtavat mieluummin tangon naamalleen kuin näyttävät että ovat jotain vitun nössöjä jotka käyttää turvarautoja.

Olisipa omalla salilla penkissä turvaraudat. Voisi huoletta vetää failureen ilman että tarvitsee rimpuilla alta pois. Onneksi sarjapainot on vielä sellaiset että ei tarvitse alle kuolla kuitenkaan :)

Osa purkanee turvaraudat siksi, että saa allejääntitapauksessa kaadettua painot pois. Turvaraudat estävät sen ala-asennossakin. Joskus aikanaan en olisi tätä ymmärtänyt, mutta nykyisin ei uskalla pyytää varmistustakaan kovin monelta, kun sitä ei selitykenkään jälkeen osata.

Ego-vammaisia niiden poistajat pääosin on. Jos penkki on edes semisti oikein rakennettu, turvarautojen säädöt toimii riittävän hyvin suurimmalle osalle nostajista. Niiden poistaminen on yhtä vitun typerää kuin kyykkyrackissa varmistusrautojen poistaminen. Kun sopiva vamma napahtaa kesken noston, kippaaminen/dumppaaminen ei välttämättä enää onnistu ja lopputulos voi olla paljon pahempi vamma kuin mitä varmistusraudoilla olisi tullut.

Tyhmyyttä niiden turvarautojen poisto ainoastaan on tai osaamattomuutta. En ainakaan minä ole vielä semmoisiin turvarautoihin törmännyt, jossa ei riittävästi säätöjä olisi kenelle tahansa (toki jossain sellaiset voi olla, mutta yleensä tästä ei ole kyse).

Mua potuttaa kun on vain yhdet turvaraudat ja tarvitsen ne ehdottomasti, ettei kaunis naamani rusennu tangon alle. Monesti ne on käytössä vieläpä sellaisella jolla on jo varmistajakin mukana omasta takaa. :D

Etukyykkyä tehdessä piti pyytää varmistaja kun tarkoitus oli viimeisessä sarjassa tehdä 6-7 toistoa. Sanoin selvästi ennen sarjan aloittamista varmistajalle about näin: 4 toistoa tulee varmuudella omin voimin, älä koske ennen sitä, ole valmiina 5 toistosta eteenpäin. No aloitin sarjan ja rupesin tekemään niin eikös se varmistaja ollut vyötäisillä kiinni siinä kolmannen toiston kohdalla... :D sanoin sitten sen toiston jälkeen puuskutuksen keskeltä rauhallisella äänellä "päästä irti" niin varmistaja ilmeisesti pelästyi ja otti 2 askelta taaksepäin eikä sitten uskaltanut tulla enää varmistamaan niitä viimeisiä toistoja niin kuin olisin halunnut.. mikä siinä on niin vaikeata?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä oon. Jokanen penkki, mitä omal salil löytyy. Joko jää liian ylös tai alas raudat. Kummassaki tapaukses erittäin häiritsevää, ja pakottaa vähintään penkkaan jostain vitun typerästä asennosta, mis joko liioteltu kaari tai vastakohta. Tai sit kolahtelee rautoihin ennen aikojaan, mikä pilaa tangon tasapainotteluin.
Mietin että saisko penkin päälle mitään mattoa tms joka korottaisi kroppaa sen verran että ei osu rautoihin. Tai sitten tommonen korokepala mikä tekee kyllä liikkeestä board pressin :D

bar_block_-_shopify_b7d73df6-b5b2-4cf8-be58-ba454604c902_480x480.jpg

Ittee ärsyttää kun salilla ei ole penkeissä turvarautoja. Kyllä nyt vielä alle satasen painoilla viittii tehdä mutta mietin tulevaisuutta että pitääkö tehdä pelkästään isolla volyymillä että riski pienenee vai vallata salin ainoa power räkki penkille. Kyllä siinä jotkut harvoin penkkailee mutta sen lisäksi ei ole kun yksi kyykkyhäkki.

Tyhmyyttä niiden turvarautojen poisto ainoastaan on tai osaamattomuutta. En ainakaan minä ole vielä semmoisiin turvarautoihin törmännyt, jossa ei riittävästi säätöjä olisi kenelle tahansa (toki jossain sellaiset voi olla, mutta yleensä tästä ei ole kyse).
Höpöhöpö...

Tässäkin on nyt taas kaksi vastakkaista mielipidettä. Mitäs jos vaan penkkais kukin tyylillään? Jos pitää ottaa ne raudat pois, niin ei kuitenkaan leviteltäis niitä osia pitkin salia.
Se kyllä ärsyttää, kun on kaksi hyvää penkkiä vierekkäin ja vain toisessa raudat. Sitten siihen turvaraudoilla varustettuun menee joku ja viskoo ne raudat ympäriinsä, vaikka vieressä olis ollu vapaana penkki ilman rautoja.
Joo, ei hyvä oo millonkaan :mad:;)

Ei sitä ilman turvarautoja penkkaamista nyt jumalata voi tosissaan harjoitteleva pelätä. Tottakai turvaraudat on hyvä juttu ja saisivat minun puolestani tulla vakiona kaikkiin penkkeihin mutta kyllä ilman niitäkin pärjää. Aika harvoin raakapenkissä tulee vakavia vammoja ihan puskista. Itselläni pari kertaa mennyt rinta siihen malliin että kainaloon on pieni veripussi kerääntynyt mutta ihan omaa tyhmyyttä. Kummallakin kerralla tunsin jo lämmittelyissä että tänään on jumista ja jopa sarjan aikana vihlaisi mutta kun piti olla kova jätkä ja tehdä loppuun asti.

Jossain paitapenkissä missä ranteet katkeilee ja paidat repeilee kun painoa on tangossa 200kg enemmän kun raakavoimat sallisi tilanne on tietysti vähän eri, mutta eikö varustenostamiseen kuulukin oleellisena osana 5-10 hengen työryhmä pukemassa, riisumassa, psyykkaamassa ja varmistamassa nostajaa?

Edit:

Noihin turvarautojen säätöihin vielä. En ole eläessäni nähnyt turvarautoja penkissä joita ei sais säädettyä ainakin suht hyvälle korkeudelle kenelle tahansa. Ei se haittaa jos ne ovat 5cm alempana kun rinta, tuon verran tulee jo kaarestakin ja vaikka ei tulisi niin ei sitä tankoa kuulu upottaa mitään viittä senttiä sinne rintaan. Se ei kuitenkaan sua tapa jos se tanko painuu sen pari senttiä (miinustin ihan luonnollisen kaaren) sinne rintaan vaikka se vähän epämielyttävältä voi tuntua.

Noihin turvarautojen säätöihin vielä. En ole eläessäni nähnyt turvarautoja penkissä joita ei sais säädettyä ainakin suht hyvälle korkeudelle kenelle tahansa. Ei se haittaa jos ne ovat 5cm alempana kun rinta, tuon verran tulee jo kaarestakin ja vaikka ei tulisi niin ei sitä tankoa kuulu upottaa mitään viittä senttiä sinne rintaan. Se ei kuitenkaan sua tapa jos se tanko painuu sen pari senttiä (miinustin ihan luonnollisen kaaren) sinne rintaan vaikka se vähän epämielyttävältä voi tuntua.
Ja sen voi tiputtaa kaulalle jos ei muuten järkevästi osu rautoihin, kunhan testaa ensin että jää sen verran tilaa että pääsee alta pois. Mullakin noi salin raudat on sellaisella kohdalla, että jäävät vielä liian alas jo tiputtaa kaaren pois, mutta kaulalle voi laskea hyvin. Pykälää ylempänä ovat taas liian korkealla. Musta tuntuu että suurimmassa osassa tapauksista joissa turvaraudat ei muka ole mitenkään oikealla korkeudella, ei ole todellisuudessa käyty läpi kaikkia vaihtoehtoja tai sit raudoissa on kyllä todella iso säätöväli.

Kerran olen voimanostokisoissa nähnyt, kun olkavarren luu meni poikki nostossa. Muuten ne penkkionnettomuudet, joita olen nähnyt vuodesta 1977, ovat olleet vain lievästi vaarallisia. Suurin osa niistä olisi ollut vältettävissä, jos olisi vähän kuunneltu, mitä kroppa yrittää kertoa.

Tässäkin vanha ja uusi maailma törmäävät, että mangnesium pölähtää, jatkakaa ihmeessä. Näen kyllä, ettät tämän tien päässä ovat koneet joka treenissä ja vapaiden painojen kielto. Niinhän jossain Keski-Euroopan saleilla jo on.

Pukuhuoneessa olevan vessan ovi jää auki useimmilta mitä suuresti kummastelen, tykkääkö voimamiehet ja vähäsen voimattomat omasta paskanhajustaan niin paljon
että se täytyy vetää perässä sinne pukuhuoneen puolelle :mad:

Se kun jotkut pudottaa tahallaan painot lattiaan mavessa viimeisen toiston tultua ylös. Jos ne painot jaksaa nostaa ylös, niin ne jaksaa aivan varmasti saattaa alaskin. Omasta mielestä se alaslasku on ihan yhtä lailla voimaa kasvattava osa nostoa. Ymmärrän kyllä sen jos ei kaikki ihan alas asti saata painoja, vaan päästää tangosta irti melko lähellä lattiaa. Mutta nämä "elämän sankarit :rolleyes:" tiputtaa painot lattiaan ihan yläasennosta. Olen huomannut, että näin tekevät yleensä nostavat melko pienehköjä painoja ja katsovat vielä ympärilleen painojen pudottamisen jälkeen, että varmasti kaikki huomasivat, miten tämä salipertti bodyjumala jaksoi tehdä melkein sarjan loppuun 140 kilolla.... PAM-PAM-PAM!!!!!!!

Voi vittu kun jaksaa vituttaa tollainen pelleily... Jos ne neljänsadan mavettajatkin saattaa nätisti ja ilman koko salin "huomiota" ne painot takaisin alas, niin kai nyt se salipertti bodyjumalakin näin jaksaa tehdä? Ellei, niin vetoremmit käyttöön lasten painoissa. ;) Joku näin tekevä voisi kertoa itse miksi ne painot pitää pudottaa ylhäältä? Painonnosto on eri asia ja siinä käytetään tarkoitukseen sopivia tankoja ja levyjä.

Kroppa kestä yhtään mitään enää. Vasen polvi vihoittelee nimenomaan sumon lukituksessa. Tänään alkoi pitkästä aikaa oikea olkapää kiristää kapeessa penkissä. Jännä nähä millon selkä tai lonkka sanoo taas nips naps. Vittu mikä työmaa.

Vituttaa edelleen kun ei voi treenata jalkoja :mad: Olemattomat kinttulihakset mulla on aina ollu, mutta nyt ne vähätkin kuihtuu pois. Kateellisena vaan joutuu tsiigailemaan
muiden jalkatreenejä. Olen siis tällähetkellä RHP :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom