Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Lähellä täydellisyyttä iltaisin

Silloin joskus kun päivisin kävin salilla niin ne oli nää aikuiset jotka siellä penkkinurkkauksessa veteli kyykkyjä ym. nii huus koko ajan "VITTU!" aivan saaatanan lujaa. Koita nyt oikeasti keskittyä omaan tekemiseen siinä. Ilmaa saa paremminkin keuhkoihin. Nykyään salille siinä kymmenen jälkeen jolloin siellä on maksimissaan muutama ihminen ja sen takia siellä pystyy olemaan rauhassa ja iltaisin kumminki vähän viileämpääkin. Päivisin tappaisin itteni siellä. Painoja jätän erittäin harvoin lojumaan, koska se ärsyttää muaki ku joutuu niitä potkimaan aina.

Sitten kun on kaikista flunssista selvinnyt ja päässyt treemaan useamman viikoon kovaa niin alkaa vanhat rasitusvammat vaivaamaan :wall:

Taustoista mitään tietämättä, niin suosittelisin treenin aloittamista (pienenkin) tauon jälkeen oikeasti rauhallisesti, nostamalla treeni-intesiteettiä maltillisesti ja panostamalla lihashuoltoon, tekniikkaan ja alkulämmittelyyn. Itsellä treenitaukoa tuli lähemmäs 7kk, joten tässä on aloitettu todella hissukseen ja maltillisesti, sillä viime vuonna tuli tehtyä se virhe, että treeni-intesiteettiä tuli nostettua aivan liian nopeasti ja sitten alkoivat kaikki erilaiset vaivat kuten esimerkiksi penikat vasemmassa sääressä. Tuli opittua kantapään kautta, että kyllä siinä maltillisessa aloittamisessa ja lihashuoltoon panostamisessa taitaa sittenkin olla jotain järkeä.

Ei siihen kuole, jos ei ole heti samoissa treenipainoissa kuin ennen sairastumista :).

Taustoista mitään tietämättä, niin suosittelisin treenin aloittamista (pienenkin) tauon jälkeen oikeasti rauhallisesti, nostamalla treeni-intesiteettiä maltillisesti ja panostamalla lihashuoltoon, tekniikkaan ja alkulämmittelyyn. Itsellä treenitaukoa tuli lähemmäs 7kk, joten tässä on aloitettu todella hissukseen ja maltillisesti, sillä viime vuonna tuli tehtyä se virhe, että treeni-intesiteettiä tuli nostettua aivan liian nopeasti ja sitten alkoivat kaikki erilaiset vaivat kuten esimerkiksi penikat vasemmassa sääressä. Tuli opittua kantapään kautta, että kyllä siinä maltillisessa aloittamisessa ja lihashuoltoon panostamisessa taitaa sittenkin olla jotain järkeä.

Ei siihen kuole, jos ei ole heti samoissa treenipainoissa kuin ennen sairastumista :).

Tuo kirous vaivasi minua pitkään, neljä tai viisi kertaa kävi niin että ehdin treenata max kuukauden kun flunssa iski. Tuo ei kyllä mitenkään voinut johtua liian kovaa treenaamisesta. Mulla oli teoria että saleilla käy räkänokat jotka matkailun ollessa yleistä tulevat saleille kipeänä esitelläkseen rusketustaan. Mukanaan kaikki mahdolliset pöpöt etäisimmästäkin maailmankolkasta. Pöpöt siirtyvät laitteista minuun. Näille uutuuksille minulla ei ole vastustuskykyä, sairastun.

Nyt onneksi olen välttynyt tuolta, normaalisti minulla ei ole kuin ehkä yksi flunssa vuodessa jos sitäkään, mutta tosiaan aina kun aloitti salin tulin kipeäksi, aivan pikkuisen harmitti:(

Tuttavat, jotka tulevat aloittamaan keskustelua juuri kun olet keskellä pitkäkestoista aerobista treeniä (esim. crosstainerissa/soutulaitteessa).
Mitäs se haittaa? Vai eivätkö sanat pitkäkestoinen ja aerobinen pidä paikkaansa? Jos tarkoitus on tunti vedellä aerobisella sykealueella, väittäisin että jos juttuseura on puolentunnin kohdalla ihan tervetullutta. Omasta mielestäni ainakin pitkäkestoisessa aerobisessa on juttuseura ihan mieluista, jos verrataan vaikka siihen että lyhytkestoinen anaerobinen menossa ja siinä joku tulee juttelemaan... Vastaavasti kyllä maratonin aikana ne kvaerit puhuvat huoltojoukkuojen yms. kanssa, mutta 400m juoksussa ei samaa asiaa ole havaittavissa.

Mitäs se haittaa? Vai eivätkö sanat pitkäkestoinen ja aerobinen pidä paikkaansa? Jos tarkoitus on tunti vedellä aerobisella sykealueella, väittäisin että jos juttuseura on puolentunnin kohdalla ihan tervetullutta. Omasta mielestäni ainakin pitkäkestoisessa aerobisessa on juttuseura ihan mieluista, jos verrataan vaikka siihen että lyhytkestoinen anaerobinen menossa ja siinä joku tulee juttelemaan... Vastaavasti kyllä maratonin aikana ne kvaerit puhuvat huoltojoukkuojen yms. kanssa, mutta 400m juoksussa ei samaa asiaa ole havaittavissa.

Jotkut tykkäävät keskittyä siihen tekemiseen ja rupatella sitten vapaa-ajalla.

Vittu ku siellä ei voi saada omaa musaa soimaa, aina jotaki saatanan Radio Rockkia, vittu alkaa tympimään jo ku osaan viikon laulut ulkoa.

Mulla on aina salilla napit korvissa. Käyn yleensä sellaisina aikoina salilla ettei siellä paljoa muita näy, ei tartte miettiä että täytyisi kuulla mitä mulle ehkä sanotaan.

Menin kerrankin viikolla suoraan töistä salille kun ukko hoiti koiran ulkoiluttamiset. Ruuhka-aikaa se tietty oli, piti katella mihin mahtuu.
Ristikkäistaljan vieressä lepäili mies, kysyin siltä onko talja vapaa. Sillä oli napit korvilla ja mulla oli napit korvilla. En mä koskaan poista niitä nappeja turhaan korvilta vaan päättelen eleistä mikä se taljan tilanne on :D
Mies sanoi kyllä jotain, mutta elehti jotenkin osoittamalla taljaa jonka mä tulkitsin "joo mene vaan en mä tee siinä enää". No niin meninkin.
Ilmeisesti tosin tulkitsin väärin koska mies kävi sarjojeni välissä vaihtamaan painot sun muut jatkoi treeniänsä.

Napit korvilla on hyvä olla niinä myöhäisinä tunteina kun ei tartte keltään kysellä tai kuulla vastausta. Sori sinä mies Meijerillä jos sanoit "mulla menee tässä vielä hetki" ja joku akka menee siihen taljalle silti :-D

Loistava kommentti! Lisättäköön tähän vielä se et entistä enemmän potuttaa kun kyykky ja mave on alle ½ siitä mitä joskus nuorena. Vanhuus ei tule yksin..

Höpö höpö! Olen 44 enkä koe tilannetta vielä täysin toivottomaksi;) Johtuu kyllä jostain muusta kuin iästä jos 28 vuotiaana ei yllä samoihin tuloksiin kuin 20 vuotiaana...

Housujen taskuissa ei ole vetskaria niin aina tippuu ne napit jos koitan kuunnella : l Muuten hieno idea.

Mä tungen häpeilemättä kännykkäni alushousuihin, ei tipu sieltä mihinkään. Näyttää varmasti typerältä mutta en mä välitä 8)

Eilen kyllä vitutti, kun yks himobodari tuli selittämään, että mun ei kannata tehdä maastavetoa, vaan jotain selänojennusliikettä sen asemesta. Enhän mä nyt kehdannut sitten vetää maasta, kun tuo jätkä tuli siihen selostamaan asiaa ja neuvoi oman erikoistekniikkansa selänojennukseen. Ihan kivasti se ottaa selkälihaksiin, mutta tuskin meikä juuri vahvistuu selkää ojentelemalla, kun lihasmassaa on vielä niin vähän verrattuna siihen, että tämä kaveri käy bodauskisoissa. Olettaisin, että mave olis parempi normijampalle kuitenkin.

Nyt lähden kyllä tekemään kunnolla sen selkätreenin loppuun asti...

Se vituttaa, kun on päälle 20-vuotias ja paikat jo hajoaa. Jalkatreeniä en ole ihan täysillä päässyt vetämään vuoteen, koska polvet menivät paskaks armeijan loputtua. Vasemman olkapään kanssa on myös ollut lukuisia ongelmia, mutta nyt ei ole pahemmin enää mitään.

Siitä huolimatta pitää vaan sitkeesti jatkaa treeniä, kyllä ne polvetkin siitä vielä toivottavasti toipuu ;)

Eilen kyllä vitutti, kun yks himobodari tuli selittämään, että mun ei kannata tehdä maastavetoa, vaan jotain selänojennusliikettä sen asemesta. Enhän mä nyt kehdannut sitten vetää maasta, kun tuo jätkä tuli siihen selostamaan asiaa ja neuvoi oman erikoistekniikkansa selänojennukseen. Ihan kivasti se ottaa selkälihaksiin, mutta tuskin meikä juuri vahvistuu selkää ojentelemalla, kun lihasmassaa on vielä niin vähän verrattuna siihen, että tämä kaveri käy bodauskisoissa. Olettaisin, että mave olis parempi normijampalle kuitenkin.

Nyt lähden kyllä tekemään kunnolla sen selkätreenin loppuun asti...

Oisit sanonu kohteeliaasti ettei sun tavoite ole posettaa stringeissä ja öljyllä valellussa vartalossa vaan olla wahva.

Varsinaisesti tämä vitutus ei liity salillakäyntiin, mutta kuitenkin sinne päin. Oon ollu dieetillä nyt 7kk ja kaikki sujuu suunnitelmien mukaan, MUTTA ku tässä nyt on ollu pitkin vuotta kaikenmaailman juhlaa ja muuta turhaa niin en ole todellakaan joka kerta syönyt mitään kermakakkuja ja muita leivoksia tms, vaan oon kohteliaasti kieltäytyny ja juonu vaan kahvia. Mulla on ollu aina omat eväät mukana, joita syön sitte tarvittaessa. Ärsyttää älyttömästi sitte kuunnella kaikilta tutuilta aina kommentteja "Ei kai ny yks pala kakkua pahaa tee", "Ei sun nyt enää tarvi laihtua, mistä sä muka enää laihdut?", "Sähän et edes elä noilla annoksilla, ota tästä makkaraa" jne jne... Raivostuttavaa, antais perkele olla ja tehä niinku ite parhaakseen kokee. Jos ei muita kiinnosta olla dieetillä niin ei oo mun asia puuttua siihen, mutta silloin oletan myös ettei muut puutu mun asioihin! 1kk vielä ku jaksaa kuunnella kateellisten vittuilua nii se on siinä sit! :P

Back
Ylös Bottom