Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Ei suoranaisesti liity siihen salilla reenaamiseen, mutta eilen joku n.45v nainen tuli siihen tiskille, veti kortin lukijasta ja sanoi, että oli varannut paikan jollekin tunnille. No, sitten se respan tyttö kysy, että mikä nimi, niin voi vittu mikä vastaus: "eikö se näy siitä ruudulta?" Ja kun ei näkyny (kun ei se jokin ohjelma ollut auki), niin sitten näytti siitä kortin takaa!
On se ny vittu, jos ei voi omaa nimeensä sanoo, varmaan joku pöllii henkilöllisyyden, kun on niin hiano nimi.

Työpaikallani on paljon tilaustöitä ja joudumme ottamaan asiakkaan yhteystiedot ylös (ihan vaan sen takia kun kyseessä on aika isot summat), niin tässä kohtaa aina tulee kauhee vittuilu. Sama myös se, kun on maksupääte johon joutuu näpyttää pankkikortin tunnusluvun niin siitäkään ei tykätä :D Pitää tyyliin mennä piiloon jonnekkin pussi päässä, ettei varmasti näe toisen tunnaria.

Tähän pukuhuone asiaan... Joissakin paikoissa, tosin lähinnä isommissa uimahalleissa/kylpylöissähän on pukuhuoneissa sellaisia pukukoppeja. Noita voisi käyttää ne jotka eivät tykkää yleensäkään riisuutua vieraitten ihmisten seurassa.

Vituttaa kun keski-ikäiset miehet raahaa koko perheen mukanaan salille. Äijät on nähneet jonkun jakson maximalia tjms. TVssä ja aloittavat treenaamisen, aikaa säästääkseen mukulat otetaan mukaan. Siinä sitten juoksentelee helposti parikin ala-yläasteikäistä joilla on niin paha keskittymishäiriö ettei niitä uskalla kotiin yksin jättää. Järki käteen isille ja äideille, sali ei ole päivähoitopaikan korvike!

Keski-ikäinen mies, kuin suoraan kultaiselta 90-luvulta. Hihattomassa harmaassa puuvillapadassaan näennäisen touhukkaasti treenaavan makkaravartalon värikkäiden salihousujen saumauksista salin atmosfääriin tunkeutuu tajunnan räjäyttävä pietsosignaali. Ti-di-dii-dii..Nokia tune.
Se voimistuu. Se voimistuu edelleen. Se voi.. "HALOO! Tässä salilla treenaamassa...".

Hetken päästä kailotus lakkaa ja hymähtäen mulkaisen miestä toivoen, että tämä ymmärtäisi nyt sulkea sen 2110:nsa.
Olin pahasti väärässä. Ti-di-dii-dii.. Tididiidiitididiidii...

Puhelin salilla mukana, täytyypä olla tärkeä mies, pohdiskelen. Soitellaankohan sille ulkoministeriöstä vai odottaako vielä presidentiltä puhelua? Liekö yrittäjä ja kun on tuo lamakin. On tehtävä bisnestä ihan sunnuntai-iltapäivästä, otettava aika omalta liikuntaharrastukselta..

Kun se puhelin sitten soi viidettä kertaa sen saman tunnin aikana, kesken siihen saakka puhtaasti suorittamaani sarjaa, tunsin kuinka lihasjännitys kaikkosi siirtyen hauiksesta vatsalihaksiin. Minä, tyyneyden perikuva, oikea zeniläinen päivänpaiste olin täysin valmis suuntaamaan seitsemän kiloa käsipainoa pitkin ballistista lentorataa keskelle kusenkeltaiseksi blondattua täsmäkohdetta.

Ei. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, onneksi..

!LoL!
Sullahan on kertojan lahjoja! :D

Vois sen luurin kyllä jättää pukuhuoneeseen. Saa Tarja lähettää tekstiviestin jos on niin tärkeää asiaa..

Ei Hirveästi tule mieleen kummempia, mitkä ottaa päähän.. Perinteiset koneissa istumiset yms.
Jotkut ikänsä salilla viettäneet bodarit, jotka tsiigaa kun nyyppä koettaa harjoitella liikkeitä, kyllä ottaa välillä hattuun.

Jotenki vaa ärsyttää ihmiset jotka tekee salilla muuta ku treenaa. Esim istuu juttelemassa kaverinsa kanssa tjms. Ei sinänsä hirveesti kyllä omaa treenaamista haittaa, ellei oo sitten sattunu valitsemaan istumapaikaks jotain laitetta mihin ois ite menossa.

Varmaan eniten vituttaa kun toisella penkillä joku tekee 8x140kg, ja sitten 10min päästä kertoo toiselle että rintalihas on REVENNYT, ja ei saa korjattua. Sitten mä teen perään viereisellä penkillä 5x65kg. Mulla sentään kaikki lihakset kunnossa mutta tuskin koskaan tollasia painoja liikuttelen. Ainakaan ilman roinaa.

Mua potuttaa selkäpierut. Ootteko kokeneet sellaisia? Siis kun tekee tiettyjä liikkeitä maassa, yleensä vatsoja, niin koko selän ollessa lattialla sinne selän alle muodostuu joku tyhjiö ja sitten siitä noustessa se purkautuu pörähtämällä mojovan pierun lailla. Mulla on sen mallinen selkä. Solariumissa tuo voi olla hauskaakin kun sinne selän alle muodostuu hikeä ja siinä voi sitten vapaasti rupsutella kunnon märkiä pieruja. Ihmetelkööt oven takana.

Mutta niitä vatsoja tehdessä se on vittumaista kun siinä vieressä on kuumia beibejä venyttelemässä, jos joka nousulla lurahtaa. Sitten kun niitä rupeaa hillitsemään, siinä kärsii treeni. Rupee siinä sit selitteleen että "tää ei oo sitä miltä kuulostaa". Mulla toi efekti tulee joskus vaikka ois paita päällä. Tai siis paita päällähän mä aina treenaan.

Joskus sitä ei ehkä ite tajuakaan, kun on noi ear-in-kuulokkeet korvilla eikä kuule mitään ulkopuolisia ääniä.

Mua potuttaa selkäpierut. Ootteko kokeneet sellaisia? Siis kun tekee tiettyjä liikkeitä maassa, yleensä vatsoja, niin koko selän ollessa lattialla sinne selän alle muodostuu joku tyhjiö ja sitten siitä noustessa se purkautuu pörähtämällä mojovan pierun lailla. Mulla on sen mallinen selkä. Solariumissa tuo voi olla hauskaakin kun sinne selän alle muodostuu hikeä ja siinä voi sitten vapaasti rupsutella kunnon märkiä pieruja. Ihmetelkööt oven takana.

Mutta niitä vatsoja tehdessä se on vittumaista kun siinä vieressä on kuumia beibejä venyttelemässä, jos joka nousulla lurahtaa. Sitten kun niitä rupeaa hillitsemään, siinä kärsii treeni. Rupee siinä sit selitteleen että "tää ei oo sitä miltä kuulostaa". Mulla toi efekti tulee joskus vaikka ois paita päällä. Tai siis paita päällähän mä aina treenaan.

Joskus sitä ei ehkä ite tajuakaan, kun on noi ear-in-kuulokkeet korvilla eikä kuule mitään ulkopuolisia ääniä.
:D tää on tuskallisen totta. henk.kohtasesti olen huomannut, että jumppamatto tai vastaava selän alla hillitsee tota rutinaa hiukan.

Ootko ikinä kokenut samaa vesiliukumäessä? :D

Selkä imeytyy yhtäkkiä siihen lasikuituun kun imukuppi, mutta kun on jo liike eteenpäin niin se riuhtaisee saman tien irti ja tuntuu kuin nahka jäisi siihen! Kyllä tekee nannaa! :thumbs:

Ennenkuin vaihdoin salia niin kävin Kokkolan Actilifella ja siellä pyöri sellanen "puhekoneeksi" ristitty häiskä joka puhuu ja puhuu ja puhuu ja PUHUU!!! Sellanen saamarin "oon vitun pumppaaja/salibandynpelaaja" ja tiedän kaikki ja neuvon kaikkia. Mutta mulla meni yli joskus vuosi sitten kun vaimo oli synnyttänyt meidän poijan ja kävin sit siinä salilla tekemässä kuukauden tauon jälkeen treeniä ni eiköhän tää nelisilmä-jäätynyt-pulkan-naru herra tuu taas jutteleen kivoja... jumankauta satuin mainitsemaan että meille on tullut vauva ja eiköhän tämä alkanut höriseen jotain NIITTEN KISSASTA... per***le kaiken huipuks alkoi vertaan NIITTEN KISSAA meidän vauvaan... sehän on just niin sama asia että... sillon vi*tti..

Täl hetkel vituttaa ku oon potenu influenssan kuumetta jo yli viikon, mut salilla ärsyttää ne ketkä tekee liikkeet väärällä tekniikalla, liian isoilla painoilla "pullistellen". Yks päivä tein vipareita salilla peilin edessä tietty et liike menee ees oikean näköisesti ja sit siihen viereen tuli joku ripakinttu, otti todennäköisesti liian raskaat painot ainaki käsivarsien koon puolesta ja se heiluminen niiden kans näytti kamalalta. Oli mun ilmeessä varmaan näkemistä.
Tai sit ku joku tekee kyykkyä ihan kamalalla tekniikalla, ei voi ku pitää silmiä kii ku ei ees haluu nähä miten toisen selkäranka pullistuu, hyi. tai sit ku siel käy jotain mammoja joilla on niin valtava keskivartalon lihavuus, soutulaitteessa pikkurillit pystyssä kiskoo sitä ripaa niin ettei ees hiki tuu, menee reisienlähentäjille, tuijottelee kelloa ja pumppaa viidellä kilolla, säälittävää.. Sit ne kattelee meitä muita jotka tosissaan naama irvessä vääntää et "kui noiki uskaltaa hikoilla"...
Huomaaks et vituttaa ku ei pääse salille???

Niin ja sitten vielä sellaset tyypit potuttaa salilla aivan taivaallisesti jotka laittaa kaikki maailman vyöt, remmit ja sotamaalaukset astuvat turvakehikkoon painavat tankoon niin paljon rautaa ettei takuulla puhtaasti nouse.... puhtaasti nousee kyllä mutta esim. kyykyssä on se liikerata valehtelematta se 10-20cm (ei puhettakaan että mentäis 90asteeseen tai ass to grass meiningillä)... Ja katellaan jälkikäteen että näkikö kukaan... AAARGH!!

se kun tuola salilla on NIIIN huono penkki, että oikein vituttaa punnertaa siinä. power rack ja kunnon smith ois tosi jees, prässi olis kans aika asiallista mutta ku ei....

Huomasin taannoin, että minua ärsyttää suunnattomasti kaverit, jotka hengailevat salilla hölöttäen ja naureskellen isoon ääneen. Ja kun laitan MP3-soittimen pauhaamaan kuuloa ja häiriöääniä pois korvistani, alkavat tyypit mylvimään vieläkin isommalla äänellä, tai ainakin siltä se vaikuttaa. Ehkä minusta näkee, että häiriinnyn mölinästä ja kiusaus käy ylivoimaiseksi.

Miten voi olla mahdollista, että edes salilla soiva musiikki ei kuulu MP3-musiikin lävitse, mutta tyyppien hölöttäminen kuulu kuin korvan juuressa huudettaisiin? On se :curs:. Ihan normaali, paikallisten mittapuiden mukainen, rupattelu ei häiritse, mutta jos suut eivät pysy sekuntiakaan kiinni ja äänenvoimakkuus on edellä kuvatun kaltainen, niin onhan se jo merkillistä.

Kerran jo tulin vihaisesti jupisten paiskanneeksi käsipainot RHP-treenin yhteydessä matolle, tavalla joka synnytti korvin kuultavan äänen. Hetken aikaa kiukustuminen hävetti, mutta sitten nostin painot kiltisti ylös ja tein vielä yhden sarjan kuin kunnon poika ainakin. Pitääkö minun jatkossa taipua pyytämään pienempää äänenvoimakkuutta rakkailta kullanmuruiltani kun seuraavan kerran satumme samaan aikaan salille. Ehkä niin. Maailma on taas kerran osoittanut epäoikeudenmukaisuutensa. :(

Huomasin taannoin, että minua ärsyttää suunnattomasti kaverit, jotka hengailevat salilla hölöttäen ja naureskellen isoon ääneen. Ja kun laitan MP3-soittimen pauhaamaan kuuloa ja häiriöääniä pois korvistani, alkavat tyypit mylvimään vieläkin isommalla äänellä, tai ainakin siltä se vaikuttaa. Ehkä minusta näkee, että häiriinnyn mölinästä ja kiusaus käy ylivoimaiseksi.

Miten voi olla mahdollista, että edes salilla soiva musiikki ei kuulu MP3-musiikin lävitse, mutta tyyppien hölöttäminen kuulu kuin korvan juuressa huudettaisiin? On se :curs:. Ihan normaali, paikallisten mittapuiden mukainen, rupattelu ei häiritse, mutta jos suut eivät pysy sekuntiakaan kiinni ja äänenvoimakkuus on edellä kuvatun kaltainen, niin onhan se jo merkillistä.

Kerran jo tulin vihaisesti jupisten paiskanneeksi käsipainot RHP-treenin yhteydessä matolle, tavalla joka synnytti korvin kuultavan äänen. Hetken aikaa kiukustuminen hävetti, mutta sitten nostin painot kiltisti ylös ja tein vielä yhden sarjan kuin kunnon poika ainakin. Pitääkö minun jatkossa taipua pyytämään pienempää äänenvoimakkuutta rakkailta kullanmuruiltani kun seuraavan kerran satumme samaan aikaan salille. Ehkä niin. Maailma on taas kerran osoittanut epäoikeudenmukaisuutensa. :(

Tai sitten sulla on huonot kuulokkeet..
Ärsyttävää on myös se kun joku laittaa huonoa musiikkia ihan täysille ja se kuuluu läpi oman musiikin. Ja kun ei aina jaksais mainita kaikesta mikä itseä häiritsee.

Typerät varmistajat penkissä.:curs: En tykkää siitä, että varmistaja menee hiplaamaan sormillaan sitä tankoa, jos se nousee selvästi vielä. Mulle on jotenkin henkinen tappio se, että se menee laittamaan kätensä kiinni siihen tankoon, koska musta tuntuu väkisinkin siltä, että se nosti sitä vähän. Tänäänkin maksimia nostaessa varmistaja meni laittamaan kätensä alle ja meni kyllä koko fiilis siitä suorituksesta, vaikka uus enkka nouskin. Sanon aina varmistajalle, että ei tarvitse koskea tankoon ellei se nouse ylös, mutta aina joku sitä joskus lähtee räpeltämään.

Niin ja toinen on se, että kun joskus käy tilapäisesti toisella salilla esim. toisessa kaupungissa, niin penkkitanko tuntuu painavan vähän joka mestassa eri verran, etkä sitten koskaan tiedä, mitä siihen tankoon kuuluisi pistää, että menis treeniohjelman mukaisesti. Yleensä se vaihtelu on siinä 15-20kg välillä.

Typerät varmistajat penkissä.:curs: En tykkää siitä, että varmistaja menee hiplaamaan sormillaan sitä tankoa, jos se nousee selvästi vielä. Mulle on jotenkin henkinen tappio se, että se menee laittamaan kätensä kiinni siihen tankoon, koska musta tuntuu väkisinkin siltä, että se nosti sitä vähän. Tänäänkin maksimia nostaessa varmistaja meni laittamaan kätensä alle ja meni kyllä koko fiilis siitä suorituksesta, vaikka uus enkka nouskin. Sanon aina varmistajalle, että ei tarvitse koskea tankoon ellei se nouse ylös, mutta aina joku sitä joskus lähtee räpeltämään.

Niin ja toinen on se, että kun joskus käy tilapäisesti toisella salilla esim. toisessa kaupungissa, niin penkkitanko tuntuu painavan vähän joka mestassa eri verran, etkä sitten koskaan tiedä, mitä siihen tankoon kuuluisi pistää, että menis treeniohjelman mukaisesti. Yleensä se vaihtelu on siinä 15-20kg välillä.

Näin jos aletaan tuota miettimään tuota varmistusta niin jos vähänkin takkuilee niin hyvä siihen alle on ne kädet laittaa (ilman tankoon koskettamista) jos vaikka toisella sattuukin vintti pimenemään, mitä ei voi koskaan tietää...

Näin jos aletaan tuota miettimään tuota varmistusta niin jos vähänkin takkuilee niin hyvä siihen alle on ne kädet laittaa (ilman tankoon koskettamista) jos vaikka toisella sattuukin vintti pimenemään, mitä ei voi koskaan tietää...
Tokihan se niin on, mutta noston aikana näkee kyllä selvästi, osuuko ne kädet tankoon vai ei. Uskon kyllä senkin, että ei nuokaan varmasti sormilla yhtään sitä tankoa nosta, mutta kunhan vain pitävät siinä valmiina. Silti se tuntuu jotenkin lamauttavalta, kun ei saa itse yrittää.:D

Itse teen juuri tuota eli tungen tassun tangon alle ja päälle jos näyttää tiukalta :D En siis kuitenkaan ikinä koske tankoon. Siitä on sit hyvä koppaa jos jokin menee pieleen. On minulle myös sanottu, että seisoskele siellä vaan rennosti et sanon sit jos pitää rinnalta nostella pois. Ei siis tahtonut, että ollaan ihan iholla.

Itse tykkään taas, että ollaan siinä lähellä. Puhuminenhan tossa on kaiken a ja o. Jos joku kaikista ohjeista huolimatta tunkee ihan kiinni ni se nyt ei ole nastaa.

Ja vähän aiheeseenkin liittyvää. Salilla missä käyn on muutamilla tapana tehdä kuntopiiriä varaten useita vehkeitä. Ei siinä, kyllähän sitä on aina väliin päässyt, mutta ei kuulu mielestäni salille tommonen etenkään ruuhka-aikana. Etenkää kun kyse ei ole mistään lyhyestä kuntopiiristä vaan kerran esim. tein nopeuspenkki treenini erään herran sarjatauolla.

Back
Ylös Bottom