Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

se vituttaa ku menee salille, treenaa kovaa, sillälailla nopeasti ettei jää juttelemaan mitään vaan keskittyy omaan tekemiseen. Sittekku on lähdös pois niin tuntuu, että mitähän muut ajattelee ku mä lähden jo pois. Tuntuu, että kaikki siä salilla treenaa hullun kauan.

se vituttaa ku menee salille, treenaa kovaa, sillälailla nopeasti ettei jää juttelemaan mitään vaan keskittyy omaan tekemiseen. Sittekku on lähdös pois niin tuntuu, että mitähän muut ajattelee ku mä lähden jo pois. Tuntuu, että kaikki siä salilla treenaa hullun kauan.

Aivan samat tunteet jaan kanssasi :D

Ei sais vituttaa eikä periaatteessa kuulu mulle, mutta vajaaksi jätettyjen liikeratojen seuraaminen. En ole kyylä, tai en ainakaan jää tuijottelemaan pitkäksi aikaa, mutta päälaen korkeudelle jätetty niskan takaa punnerrus tai puoleen väliin laskettu rintakone kyrsii. Ei mahda mitään, mä vaan vinksahdan. :D

Pyllistyskyykyt on tosi ärsyttävän näköisiä! Ja sitten jotkut naiset tekee penkkii silleen, että laskevat vaan johonkin puoleen väliin!

sitten kirjoittavat treenipäivyriin kyykky 3*10*100, vaikka kyseessä on pelkkä niiaus. :david:

Itsellä vituttaa lähinnä nämä normaalit.

1. Painojen turha heittely sarjojen jälkeen. Onko tullut otettua liian isot kässärit hauiskääntöön jos ei jaksa sen verran negatiivista laskua tehdä että edes hidastais painojen alasmenoa? Onko jälkäprässissä viimeisen toiston tiputtava ylästopparin kautta pompauttaen alastoppariin pelkän painovoimat ansiosta? Onko jotenkin HooCeempaa heitellä painoja, kasvaako sillä nopeampaa?

En tiedä sinusta, mutta minulla ainakin se viimeisen sarjan viimeinen on sitten kanssa viimeinen, sen jälkeen ei enää menisi yhtään. Ja kyllä ne painot siitä tippuu sitten. Korvatulpat korviin jossei kestä sellaista! Tai aina voi perustaa oman pumpulisalin, painot vaahtomuovista ja lattiat ja seinät pumpulista...

Mikä nyt juuri tällä hetkellä vituttaa eniten, niin se ettei tiedä mitä tekis ohjelman kanssa. Tällä ohjelmalla tulee tulosta, ja siinä syy miksi ei haluaisi vaihtaa, mutta toisaalta tekis kovasti mieli käydä salilla useammin...

Jospa nyt kuitenkaan ei niitä salivehkeitä hajotettas. Jos niitä kovastikin paiskoo, niin saattavat sitten joskus huonolla hetkellä hajota. Tiedänpä eräänkin tapauksen kun eräs herra teki käsipainopenkkiä jollain 40 kilon käppäreillä, niin jossain 3 toiston tienoilla levisivät käteen. Ja juurikin siksi, että jotkut SAATANAN KOVAA REENAAVAT oli niitä paiskoneet. Hienoa. Jos on pakko ittesä hervottomaksi reenata, niin sopii pyytää vaikka "varmistajat" ottamaan painot pois, jos ei itse jaksa.

Ja tietysti onhan se rankasti salietiketin mukaista niitä painoja viskoa miten sattuu.

Ei sais vituttaa eikä periaatteessa kuulu mulle, mutta vajaaksi jätettyjen liikeratojen seuraaminen. En ole kyylä, tai en ainakaan jää tuijottelemaan pitkäksi aikaa, mutta päälaen korkeudelle jätetty niskan takaa punnerrus tai puoleen väliin laskettu rintakone kyrsii. Ei mahda mitään, mä vaan vinksahdan. :D

Näille tyypeille on tärkeintä se, että käytetyt painot ovat suuria. Sillä, mihin vaikutus kohdistuu tai millaisia tuloksia sillä saadaan, ei ole mitään merkitystä. Onhan se hienoa, että esim. hauiskäännössä se sitä rautaa on se 60kg. Sit ku katsoo näiden heppujen kokoa, niin luulisi, että keskitysleiristä ovat karanneet.

Tästä pitää poislukea TARKOITUKSELLA tehdyt vajaat toistot, joilla liikkeen vaikutus pyritään rajatusti kohdistamaan tiettyyn osaan lihaksistoa.

Ja sitten jotkut naiset tekee penkkii silleen, että laskevat vaan johonkin puoleen väliin!
Pitikin kysyä, että mikä ihmeen funktio tolla erittäin vajaan liikeradan penkillä on _naisille_? Imo lähes kaikki tietämäni naiset tekee tota.:wtf: En muista tähän mennessä nähneeni salilla naista, joka tekis sen penkin täydellä liikeradalla. Meneekö siinä tissit pilalle vai mitä? Suuri ihmettelyn kohde toi on mullakin ollut.

Iltaisin salilla käydessä vituttaa parkkipaikkojen vähyys varsinkin näin talviaikaan, kun tien viereen on hirveän huono jättää autoa penkkojen takia. Pelkälle saliporukalle ne paikat riittäis hyvin, mutta kun siellä on aina niitä jumppia, joihin pamahtaa reilu 30 tyyppiä, niin meinaa paikat loppua.

Pitikin kysyä, että mikä ihmeen funktio tolla erittäin vajaan liikeradan penkillä on _naisille_? Imo lähes kaikki tietämäni naiset tekee tota.:wtf:
Funktio lienee ihan sama, kuin miehilläkin, ja sama kuin pomppu- tai runkkupenkillä tai pyllistyskyykyllä. Se nyt vain ei ole niin raskasta, kun vähän fuskaa.

Mulla on ns. normaalit ärsytykset:

1. Tyypit, jotka jättävät painot telineisiin.
Viime viikolla juuri keskustelin yhden todella sairaan (reumaa yms.) naisen kanssa siitä, kuinka vaikeaa on, jos joku jättää esim. 2 x 25 kg jalkaprässiin. Hän ei uskalla nostella suuria painoja, ja minä autoin itseasiassa hänelle painot telineisiin. Itsekään en saa 25 kilon kiekkoa juurikaan liikutettua - en ainakaan jostain ylhäällä olevasta tangosta. Meillä on salilla sitä paitsi yksi kyykkypaikka, niin..

2. Tyypit, joilla on lapsia mukana 2-4.
On hienoa, että perheelliset käyvät salilla, mutta välillä nousee ärsytyskäyrä korkealle lapsellisten touhua seuratessa. Osa äideistä (lähinnä siis äitejä on lastensa kanssa salilla näkynyt) ei välitä, mitä lapset tekevät. Nämä lapselliset eivät edes ole mitään "kovia" treenaajia, mutta antavat silti jälkikasvunsa juosta ympäri salia, "heitellä" kevyimpiä käsipainoja paikasta toiseen ja hyvällä tuurilla hukata lukot taljoista sun muista. Kirkuminen on myös ärsyttävää.

3. Tyypit, jotka tuijottelevat.
Toivoisin jokaisen keskittyvän omaan treeniin tai sitten voisi tulla sarjojen välillä reippaasti juttelemaan. Töllötys on ärsyttävää!

4. "Kävinpä salilla"-nuoret
No, oma treeni on jokaisen oma asia, mutta välillä on hauska seurata joitakuita "treenaajia". Ensin ollaan tupakalla oven edessä, sitten tullaan salille. Jalassa on yleensä tytöillä (puhun siis nyt vain naispuolisista) muodikkaat housut ja nätti toppi. Ensiksi tehdään vähän vatsaliikkeitä, pyöritään matolla ja lopulta siirrytään tekemään lähentäjä-loitontaja-laitteita. Pukukopissa mussutellaan sokeripitoista jogurttia ja juodaan limukkaa päälle. Pihalla onkin jo tupakan aika.

Tossa pari päivää sitten oli eräällä Helsingin kaupungin salilla tämmönen erikoisen olonen kaveri joka piti kyykytelinettä hallussaan öbaut puol tuntia. No ei siinä mitään oisihan siihen väliin voinut yrittää jos tagossa olisi ollut järkevät määrät rautaa, mutta kun tämä sankari teki "kyykkyjä" sellasilla 180-240kg lasteilla eli levyjä oli jotain 5 per pääty...

"Kyykyn" liikerata oli valehtelematta jotain 10cm luokkaa.

Sama äijä sitten myöhemmin teki mavea n. 150kg painolla selkä käyränä ja kauheella vemputuksella ylös. Siinä vaiheessa lähinnä huvitti. Tekniikka oli vielä karumpi kuin tässä videossa. http://www.youtube.com/watch?v=KkTTo_bNlQE

Lähinnä tuijottavat ihmiset ja sitten nämä eläkeläiset jotka tulee samaan aikaa kun normaalitki ihmiset eli klo 16 aikoihin vaikka niillä olisi aikaa tulla aamullakin :) ja sitten nämä eläkeläiset tekevät 5 toistoo 10min tauko 5 toistoo 10min tauko...

kyllä suurimman ketutuksen on saanu itellä aikaan ne laitteesta toiseen pomppivat "tehotreenaajat". Mitenkään väheksymättä heidän, pienillä painoilla sarja per laite ja vaihto, ohjelmaansa, joskus menee vähän yli se homma. Tuntuu välillä että mihinkään ei enään uskalla mennä tekeen kun juuri kerkeää vilkaista seuraavaa laitetta niin salin toiselta puolen juostaan vauhdilla siihen tekemään jotain :lol2: Röyhkeimmät ovat käsipainoillakin tulleet heilumaan minun paikalle kun olen sen verta penkistä persettäni nostanut että vesipullon 2m päästä hakenut :D

muutamia tapauksia ainakin omalla salilla on jotka juosten tulevat trikoot päällä salille, vaatteet riisutaan nurkkaan kun pukuhuonekkin olisi, hypitään vauhdilla laitteesta toiseen ja trikoot päälle ja 10km juosten kotia.

Tossa pari päivää sitten oli eräällä Helsingin kaupungin salilla tämmönen erikoisen olonen kaveri joka piti kyykytelinettä hallussaan öbaut puol tuntia. No ei siinä mitään oisihan siihen väliin voinut yrittää jos tagossa olisi ollut järkevät määrät rautaa, mutta kun tämä sankari teki "kyykkyjä" sellasilla 180-240kg lasteilla eli levyjä oli jotain 5 per pääty...

"Kyykyn" liikerata oli valehtelematta jotain 10cm luokkaa.

Samanlainen tyyppi on näkynyt useasti Pirkkolassa treenaamassa, mut noita sankareita nyt luultavasti on jokasella salilla.

ja sitten nämä eläkeläiset tekevät 5 toistoo 10min tauko 5 toistoo 10min tauko...

:anssi:, sillä toistot pyörii oikeasti siellä viidenkympin tienoilla. Sekös on kivaa.
Joustin perinteisissä saliajoissani kaverin takia ja mentiin siinä seittemän aikaan jumppailemaan, koko parkkipaikka ja viidenkymmenen metrin säteeltä alue täynnä. Ja salilla tietysti eläkeläiset nousevat parrasvaloihin kuin Karvinen läskikisoissa. Helvetilliset heijaukset liikkeissä ja omalaatuiset tyylit (ok, jokainen tyylillään...), mutta sitten tehdään "paria" liikettä samaan aikaan.
Ja sitten eräs kaveri, joka tekee VAIN ja ainoastaan jotain v-tn niskaa vahvistavia liikkeitä. Ja superybervarmasti vielä dieetillä vuoden ympäri. Pipo päähän ja koko taljan valtaa nytkytyksillään pipo päässä.

Älyttömän tyhmän näköistä ja turhaa.

En tiedä sinusta, mutta minulla ainakin se viimeisen sarjan viimeinen on sitten kanssa viimeinen, sen jälkeen ei enää menisi yhtään. Ja kyllä ne painot siitä tippuu sitten. Korvatulpat korviin jossei kestä sellaista! Tai aina voi perustaa oman pumpulisalin, painot vaahtomuovista ja lattiat ja seinät pumpulista...

Mä arvasin, että tänne tulee joku HARDCORE-SAATANA-NYT-TREENATAAN-FAILUREEN-AINA- jumppaaja kitisemään kuinka aina joka setti menee niin loppuun asti että tähtiä näkyy.. Sen jälkeen heitetään kässärit helvetinmoisella kaarella lattialle ja pyöritään vähän aikaa appelsiinit kainalossa ympäriinsä et varmasti kaikki huomaa et kuin kovaa tässä treenataan. On siinä kynikset ihmeissään.

On se ihme miksi sitten oikeasti riskit tapaukset osaa jättää juuri sen verran varaa vielä hermostoon/lihakseen että ne painot laskeutuu ilma vauhtia alas. Eikä näiden miesten/naisten koossa ole kyllä viitteitä ollenkaan mistään alitreenaamisesta.

Painonnosto erikseen. Sillehän yleensä onkin omat tatamit.

Oikeasti toimiva, jokaiselle salille suositeltava käytäntö on seuraava:

1. Salilla treenamiselle on olemassa selkeät säännöt (etiketti)
2. Nämä säännöt ovat riittävän NÄKYVÄLLÄ paikalla, ja riittävän ISOLLA, että jokainen näkee ne ilman laseja lukea.
3. Ensimmäisellä käyntikerralla säännöt KÄYDÄÄN LÄPI. Esim. yhdessä valvojan/ohjaajan kanssa.
4. Asiakas sitoutuu NOUDATTAMAAN sääntöjä.

Tarkoitus ei ole peräänkuuluttaa mitään salipoliisin roolia, mutta tällä tavoin jokaisen harrastajan on helppo päättää haluaako treenata ko. salilla vai ei. Jos säännöt eivät miellytä, voi vaihtaa salia. Esim. jos säännöissä lukee, että painoja ei pudotella lattialle, niin niitä ei sitten pudotella.

Useimmilla saleillahan näitä ohjeita jostakin löytyy. Mutta kuinka moni ne on oikeasti käynyt edes läpi, saati sitten noudattaa niitä käytännössä?

Yks mikä pistää vituttamaan on kaiken maailman elvistelijät. Viime viikolla kun olin juuri tehnyt viimeisen sarjan olkaprässikoneessa jossa mulla oli painoja 30kg/sivu, niin siihen tuli joku hevitukkainen homonaama sanomaan että ei tarvi ottaa kiekkoja pois kun hän jatkaa. Noh, jätkä heitti siihen vielä 25 kilon kiekot molemmin puolin ja alkoi punnertaa. En tiedä miten helvetissä hän pääsi siihen asentoon, mutta selkä oli niin kaarella että liikerata oli aivan samanlainen kuin penkkipunnerruksessa. Sitten sarjan jälkeen vielä kehtas mulkoilla tyyliin "Näitsä kuin vahva mä oon??" Teki mieli sitoa se hevari letistä kiinni siihen prässin runkoon ja leipoa sitä turpaan! :curs:

Jos penkkipäivä ja penkit varattu, ku ei ennen penkkiä viitti mitään tehdä. Parhaimmillaan olen vähän päälle tunnin jonottanut. Toinen asia on ne jotka tekee pelkkiä hauiksia käydessään salilla :D järkee vai ei? Tossa ykskin päivä tommonen normaali kokonen mies teki hauiksia yli tunnin varmaan lähelle 2, ja varmaan 10 eri liikettä. Kyylääminen ei ollut tarkotuksena mutta ei voinu olla huomaamatta :)

Back
Ylös Bottom