Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Nokia on kuin Japin entinen tyttöystävä joka jakeli herkkuaan kaikille muille paitsi Japille. iPhööni on taas uusi rakastettu josta ei voida uskoa, että löytyisi ikinä yhtään huonoa puolta. Ei piereskele eikä kakkaa. :itku:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskin nyt sentään, kyllä hyvin toteutettu fyysinen qwerty on parempi kuin hyväkin kosketusnäyttö. Ja olen käyttänyt iPhoneakin. Ei kosketusnäytöllä jaksa mailia tai pikaviestimiä paljon käyttää, lyhyitä viestejä vain. Ja kosketusnäppis on aina pikaviestimissä haittana, kun peittää koko näytön.

Ja vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseesi vastaavasta puhelimesta, oliko 5800sessa nuo kartat kun sen ostit eivätkö ne tulleet vasta ihan just äskettäin?

Nokia on kuin Japin entinen tyttöystävä joka jakeli herkkuaan kaikille muille paitsi Japille. iPhööni on taas uusi rakastettu josta ei voida uskoa, että löytyisi ikinä yhtään huonoa puolta. Ei piereskele eikä kakkaa. :itku:

Nokia on kuin se pubiruusu joka jakaisi kaikille että joku ostaisi sille bissen, sillä ei ole paljon mitä jaella, mut aina kyliltä löytyy jätkiä jotka sitä käy painaa kun ei muuta saa, ja sit perustellaan että pesä se on variksellakin. Ja syyt on monet.. "hintalaatusuhde kohillaan"

Ja vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseesi vastaavasta puhelimesta, oliko 5800sessa nuo kartat kun sen ostit eivätkö ne tulleet vasta ihan just äskettäin?

Ilmaiset eivät olleet aluksi, ilmaiseksi muuttui tuossa alkuvuodesta muistaakseni.

Nokia on kuin se pubiruusu joka jakaisi kaikille että joku ostaisi sille bissen, sillä ei ole paljon mitä jaella, mut aina kyliltä löytyy jätkiä jotka sitä käy painaa kun ei muuta saa, ja sit perustellaan että pesä se on variksellakin. Ja syyt on monet.. "hintalaatusuhde kohillaan"

Hienoa Japi, oot mun idoli. Toivottavasti oon yhtä fiksu sitten sinun iässäsi.

Nonih. Meni sekin sitten iloisesti ohi. Kuvasi käyttäytymistä eikä puhelimia.
Antaa olla. Jatkakaa valitsemallanne tiellä.

Japi sanoi:
kun ei muuta saa

Kuka tahansa voi ostaa iPhonen, mutta läheskään kaikki eivät silti niin tee. Merkillistä, vaikka kyseessä on niin täydellinen puhelin.

Mistäs kaikista esim. Nokian luureista Japilla muuten on käyttökokemuksia? 2110 90-luvun alusta ei ole hyväksyttävä vastaus, vaan jos puhutaan näistä uusista malleista.

Jos on hyvä kosketusnäyttö niin fyysinen qwerty on ihan turha, eiköhän ne kohta tipu pois nuo fyysiset näppikset niin muutkin huomaavat sen, tosin NOKIA joutuu sen aikaa niitä pitämään että saa järkevän näytön tehtyä.

Onhan se pikkupoikien on kiva läästiä jotain vitun hedelmäpelejä siitä näytöltä, me työssäkäyvät kirjoitellaan meilejä ja täytellään exceleitä; silloin on kiva näpyttää näppistä ja katsoa näyttöä...

Itse jostain syystä pidän enemmän kosketusnäytöllä kirjoittelusta. Luurina on tällä hetkellä noksun kosketusnäyttö, niin kyllä silläkin kirjoittaa ennemmin kuin fyysisillä puhelimen näppäimillä. Iphonen kosketusnäppäimistö on taas ihan loistava.
Ja olen käyttänyt fyysisiä näppäimistöjä, hyviäkin sellaisia täydellä qwertyllä.

Huvikseni ostin Noksun 5230-puhelimen, kun oli halpa ja tarttee olla sellainen jolla voi tarvittaessa vaikka heittää rusakon hengiltä.

Muutamia asioita puhelimen käyttiksessä on jotka ärsyttää aika helvetisti. Noksu ei vain osaa rajoittaa valikoiden ja täppäilyjen määrää. Esim jos haluaa poistaa 10 tekstiviestiä: Paina Valinnat/ valitse/ valitse yksitellen. Nyt täppää viestiä jonka haluat valita. Jos haluat toisen viestin valkata, pitää painaa uudestaan: Valinnat/ valitse/ valitse yksitellen. ei saatana.

Lähes jokainen puhelimen sovellus/säätö ois mahdollista tehdä 2x vähemmillä täppäilyillä, mutta aina on pakko ensin klikata Valinnat / tähän se toiminto minkä haluat tehdä /muuta. Nyt pääset vasta muuttamaan sitä. Sen jälkeen muutat sen, jonka jälkeen pitää ottaa Valinnat / Tallenna.

Iphonen ykkösversionkin käytettävyys on valovuosia tämän nokian viime vuoden lopun mallia edellä.
Ihan kuin Nokialla kukaan ei edes mieti, miten:
A) vähennettäisiin valikkohelvettiä
B) vähennetään turhanpäiväistä koskettulua/käskemistä kosketusnäyttöpuhelinten käyttiksen ja toimintojen osalta.

Nokian käyttis ei ole mukava käyttää. Sitä ei ole mukava räplätä. Se on vain olemassa, koska se luo sen pakollisen valikkohelvettilinkin eri toimintojen välille.
En jaksa uskoa asiaan tulevan parannusta pitkään aikaan, koska tuo sama valikkohelvetti on ollut olemassa jo 20-vuotta

Ihan vitusti näyttäisi olevan ongelmia samppa galaxy s:llä mitä lukee eri foorumeilta ja lehtiartikkeleita. Taitaa tuokin olla aika raakile lelu.

Mitä ongelmia on galaxy s:llä tullut vastaan? Itse en ole arvosteluista kovin huonoa kuvaa saanut.
Kysyn nyt ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Aikomus olisi ihan näillä näppäimillä ostaa uusi luuri ja tämä Samsung on ollut yksi vakava vaihtoehto.

Kuka tahansa voi ostaa iPhonen, mutta läheskään kaikki eivät silti niin tee. Merkillistä, vaikka kyseessä on niin täydellinen puhelin.

Mistäs kaikista esim. Nokian luureista Japilla muuten on käyttökokemuksia? 2110 90-luvun alusta ei ole hyväksyttävä vastaus, vaan jos puhutaan näistä uusista malleista.

Eipä osta ei, kun hintalaatusuhde kuten lainemiehellä. Mutta Nokioita on ollut jostain vuodesta -96 asti varmaan 14-16 erilaista aina sieltä kalliimmasta päästä mitä on milloinkin tullut markkinoille, en jaksa vaivata päätäni mitä kaikki numerot niissä oli, viimisin mitä olen testannut on tuo 5800 xpress ja eka oli 1610, pitkä haitari niitä tossa välissä oli, varmaan nyt tulee tietoa että olisi pitänyt testata sitä ja tätä ja en niistä mitään tiedä, mutta ei ollut mahista testata kaikkia satoja mitä nokia tunki pihalle, kuitenkin uskon että niitä olen oman osani käyttänyt.

Eipä osta ei, kun hintalaatusuhde kuten lainemiehellä. Mutta Nokioita on ollut jostain vuodesta -96 asti varmaan 14-16 erilaista aina sieltä kalliimmasta päästä mitä on milloinkin tullut markkinoille, en jaksa vaivata päätäni mitä kaikki numerot niissä oli, viimisin mitä olen testannut on tuo 5800 xpress ja eka oli 1610, pitkä haitari niitä tossa välissä oli, varmaan nyt tulee tietoa että olisi pitänyt testata sitä ja tätä ja en niistä mitään tiedä, mutta ei ollut mahista testata kaikkia satoja mitä nokia tunki pihalle, kuitenkin uskon että niitä olen oman osani käyttänyt.
Ei sillä ole hirveästi merkitystä mitä noksun puhelimia on käyttänyt. Kaikki ne on sitä samaa paskaa. Uusin N8 saattaa olla valopilkku. N900:sta ei ole kokemusta.

Ei sillä ole hirveästi merkitystä mitä noksun puhelimia on käyttänyt. Kaikki ne on sitä samaa paskaa. Uusin N8 saattaa olla valopilkku. N900:sta ei ole kokemusta.

Omasta mielestä tällä hetkellä hyviä Nokian luureja ovat:
Halppikset
Halvat älyluurit (hintaluokka <300€)
E72
N900

Muuten on aika hiljaista. Tulevat puhelimet näyttävät jo paremmilta.

Onhan se pikkupoikien on kiva läästiä jotain vitun hedelmäpelejä siitä näytöltä, me työssäkäyvät kirjoitellaan meilejä ja täytellään exceleitä; silloin on kiva näpyttää näppistä ja katsoa näyttöä...

Mun mielestä ei puhelimeen välttämättä edes tarvi oikeeta näppäimistöä, olen jopa yllättynyt että olen tätä mieltä. Galaxy S:n ja iPhonen perusteella kyllä virtuaalinäppäimistö on ihan riittävä omiin meileihinkin. Harvoin s-postit nyt kuitenkaan mitään romaaneja ole. Ja exceliä nyt en kyllä kovin mielelläni kännykällä räplää muutenkaan. Pääasia on, että suhteellisen nopeesti voi meilin kirjoittaa ja ennen kaikkea lukea. Jos haluaa QWERTY-luurin niin ostaa sitten sen Blackberryn tai Nokia E72:sen. Toinen olennainen juttu kännykässä on nettisurffailun sujuvuus, mutta se käsittääkseni alkaa oleen Noksunkin luureissa ihan mukavaa, ilmeisesti selain taitaa uusiutua jossain vaiheessa..?

JN on kyllä oikeassa tosta Noksun ongelmasta liian monen valikkopainalluksen määrästä. Valitettavasti se vanha keyboard-maailma kummittelee siellä taustalla. Pakko sanoa että onneks Apple tuli matkapuhelinmarkkinoille, ilman sitä elettäis vieläkin vaikka missä maailmassa :D

Joku kysyi että mitä ongelmia galaxy s:ssä on ollut. Lukekaa alan eri keskustelufoorumeita ja sieltä bugi ketjuja. Pikku romaanin niistäkin kirjoittais.

Tänään oli uutisissa N8:sta. Asiantuntijat epäilivät jos nyt ei kauppa käy niin suossa ovat älypuolella tai sitä kohti lipsumassa. Lontoosta oli tuo uutinen. Nokia kauppa oli jollain kadulla suljettu, kun ei ollut enään asiakkaita. Tien toisella puolella oli Apple kauppa, joka seisoo tukevasti pystyssä :)

Joku kysyi että mitä ongelmia galaxy s:ssä on ollut. Lukekaa alan eri keskustelufoorumeita ja sieltä bugi ketjuja. Pikku romaanin niistäkin kirjoittais.

Pienen romaanin voisi kait kirjoitella iPhone4:n vioista foorumien perusteella, kukin tulkitkoon niitä sitten miten tahtoo.

Mä lueskelen aktiivisesti Matkapuhelininfoa ja vähemmän aktiivisesti Muropakettia. Nyt yhtäkkiä tulee oikeista bugeista mieleen, että jollakulla ei toimi herätyskello ja toisella GPS on hukannut signaalin (itekin tapasin, korjaantui boottaamalla). Selailin huvikseni läpi Matkapuhelininfon bugiketjun, ja suurin osa näistä "bugeista" johtui siitä, että jengi on puukottanut firmwarea itsekseen tai jossain 3. osapuolen softassa on ongelmia. Oli siellä mesoamassa muutamia sellaisiakin tapauksia, joiden pitäisi lyödä itseään kepillä (puhelin ei näy massamuistina ilman mounttausta jne).

Tiedät kai mikä on romaani?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom