Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyyhän läppäreissäkin muilta valmistajilta vaikka kuinka Applen vastaavia enemmän resoluutiota ja paremmat speksit. Silti Applea vaan ostetaan. Samalla tavoin käy Nokialle nyt tämän sukupolven puhelimissa...mark my words. Käytettävyys merkkaa eniten mutta brandin merkitystä ei sovi myöskään aliarvioida: tämä on Nokialla aivan pohjamudissa. Kannattaisi varmaan lanseerata jollain toisella nimellä nuo älypuhelimet. Ja tämän kommentin seurauksena 100 Nokia-duunaria (noloa sinänsä) tulee heittämään nörttitasoista läppää asioista.

Nokia on jälleen valittu Intian luotetuimmaksi tuotemerkiksi intialaisen The Economic Times -lehden vuosittaisessa "Most Trusted Brands" -bränditutkimuksessa.

Varmaankaan ei kiinnosta länsimaista iPhone Lucky Lukea, joka hymy naamalla luuriaan taskusta viuhkan lailla kiskoo, mutta ei tuo Nokian brandi nyt ihan kuraa ole, kun Intian noin miljardi kuluttajaa tuota mieltä on.

http://www.digitoday.fi/bisnes/2010/09/01/economic-times-nokia-on-jalleen-intian-luotetuin-brandi/201012088/66

N9:n resoluutio tulee mun käsityksen mukaan olevan sama kuin N900:ssa eli 800x480.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhelimien resoluutioista oli aiemmin puhetta, täällä tai iPhone threadissä, en muista.

Nokia N9:n (jossa Meego, ei Symbian) resoluutioksi epäillään 1280x720, ja koko siis 4". Tekniikkana AMOLED. Näkyy siis 1:1 720p videot, ja voi olla selaimessakin todella bueno.

Eldar kertoi joskus alkukesästä jo, että on syytä odottaa tuota resoluutiota.

Toisaalta
gtEke.png

*Tekstiä*
Niin. Ihan sama mitä Nokia tekee ym. ym., lähinnä ajattelen että tuo resoluution olisi ihan kova puhelimissa. AMOLED myös vie vähemmän virtaa kuin esim. LCD. Tuskin tuollainenkaan LED tiheys kovin paljon vie.

Niin. Ihan sama mitä Nokia tekee ym. ym., lähinnä ajattelen että tuo resoluution olisi ihan kova puhelimissa. AMOLED myös vie vähemmän virtaa kuin esim. LCD. Tuskin tuollainenkaan LED tiheys kovin paljon vie.

No siis mä en tiedä mikä on mun seuraava puhelin, valkkaan parhaan paitsi nokian
nokiaa ei ikinä enää mulle tule. ne on pettäneet hommat monesti, mut se on hyvä et jengi tykkää niistäkin, tuleepahan suomeen jotain tuloja. Tai ei sieltä kyllä taida enää tulla.. kierrättävät pois.

No siis mä en tiedä mikä on mun seuraava puhelin, valkkaan parhaan paitsi nokian
nokiaa ei ikinä enää mulle tule. ne on pettäneet hommat monesti, mut se on hyvä et jengi tykkää niistäkin, tuleepahan suomeen jotain tuloja. Tai ei sieltä kyllä taida enää tulla.. kierrättävät pois.

Kiva tietää.

Meinaatko muuten, että Nokia ei tuo Suomeen veroja? Satoja miljoonia yhteisöveroa + tuhansien ihmisten verotulot suoraan Nokialta ja vielä suuremman osan verotulot it-sektorilta.

Mihin ne kierrätetään?

Tuon linkittämäsi Tietoviikon jutun kautta pääsi sille Kiinalaiselle sivulle, jossa kerrottiin N9 ominaisuuksista. Siellä oli listattuna tuo aikaisemmin mainittu resoluutio.

http://tieba.baidu.com/f?kz=741076930

Mihin ne kierrätetään?

Tuon linkittämäsi Tietoviikon jutun kautta pääsi sille Kiinalaiselle sivulle, jossa kerrottiin N9 ominaisuuksista. Siellä oli listattuna tuo aikaisemmin mainittu resoluutio.

http://tieba.baidu.com/f?kz=741076930

Ja siellä sivulla luki tämä..
LOL
if you can read chinese,actually the link that you share is not the actual spec.
ITS JUST A RUMOR MADE BY FANS…

Ja tässä nokian veroista, kuinka paljon hiipuu tänne.
http://www.tietokone.fi/uutiset/nokian_suomeen_maksamat_verot_romahtavat

LOL
if you can read chinese,actually the link that you share is not the actual spec.

Tuo on tiedetty jo aikaisemmin, että nuo oli jonkun kiinalaisen teinin tekemät haavespeksit.

Ja tottakai yhteisövero tippuu, kun tulos putoaa. Ei se silti poista sitä tosiseikkaa, että tärkein yksittäinen firma Nokia Suomelle on tuhansine työpaikkoineen, vuosien saatossa valtavine yhteisöveroineen, branditekijänä Suomelle ja koko ICT-sektorin veturina.

Suomalaisissa on kyllä se mielenkiintoinen puoli että meistä on kiva kusta omiin muroihin.

On kyllä mielenkiintoinen ero esim. jenkkeihin. Hehän hehkuttavat aina avoimesti oman maan tuotteita, niin kuin tietysti pitääkin.

Itse kyllä ihan periaatteesta valitsen aina kahden tasavahvan tuotteen välillä aina suomalaisen tuotteen. Paskaa en tietenkään osta kalliilla, oli Suomesta tai ei.

On kyllä mielenkiintoinen ero esim. jenkkeihin. Hehän hehkuttavat aina avoimesti oman maan tuotteita, niin kuin tietysti pitääkin.

Itse kyllä ihan periaatteesta valitsen aina kahden tasavahvan tuotteen välillä aina suomalaisen tuotteen. Paskaa en tietenkään osta kalliilla, oli Suomesta tai ei.

Otetaan esimerkiksi sitten vaikka älypuhelin, sanoppa missä kohtaa nokia on ollut tasavahvoilla viimeisen parin vuoden aikana?

Otetaan esimerkiksi sitten vaikka älypuhelin, sanoppa missä kohtaa nokia on ollut tasavahvoilla viimeisen parin vuoden aikana?

Huoh.

No itselläni on oman rahan puhelimana Noksun 5800xm, kerropa mikä puhelin pärjäsi sille pari vuotta sitten hinta-laatusuhteessa.

Aistin jo special olympicsin alkutahdit...

Huoh.

No itselläni on oman rahan puhelimana Noksun 5800xm, kerropa mikä puhelin pärjäsi sille pari vuotta sitten hinta-laatusuhteessa.

Aistin jo special olympicsin alkutahdit...

Aah vedit hintakortin esiin, turvallinen veto applea vastaan. Voitit nämä paraolympialaiset selvästi, ei se Noksun osake laskenutkaan yli kolmestakympistä seitsämään taalaan koska hintalaatu 5800xm.

Aah vedit hintakortin esiin, turvallinen veto applea vastaan. Voitit nämä paraolympialaiset selvästi, ei se Noksun osake laskenutkaan yli kolmestakympistä seitsämään taalaan koska hintalaatu 5800xm.

No kyllä hintakortti pitää ottaa esiin, kun omalla rahalla jotain ostaa. Millä autolla muuten ajat? Miksi et Ferrarilla?

Tuota jälkimmäistä en kyllä tajua mihin se mitään liittyy, ei ainakaan omaan kysymykseeni. Toki ihan ymmärrettävää special olympicsissä.

LOL

Kannattanee huomioida myös Noksun alihankkijoiden, kumppaneiden ja koko teleklusterin tuomat verot myös. Siinä ympyrässä alkaa ymmärtää ehkä Nokian kokoluokan. Ja kuinka paljon sitten Apple tuo veroja Suomeen?

Ja jokainen joka osakemarkkinoista yhtään mitään tietää niin ei kyllä vedä osakkeen hintakorttia esille kun puhutaan tuotteiden paremmuudesta. Samalla logiikallahan TJ-Groupin tuotteet olisivat olleet mitä mahtavimpia aikoinaan, Sonerasta puhumattakaan.

Ja Applen kurssi laskee/nousee sitä mukaa mitä Steve Jobsin terveystilanne milloinkin on. Mitä se kertoo tuotteiden paremmuudesta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom