Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
No kyllä hintakortti pitää ottaa esiin, kun omalla rahalla jotain ostaa. Millä autolla muuten ajat? Miksi et Ferrarilla?

Tuota jälkimmäistä en kyllä tajua mihin se mitään liittyy, ei ainakaan omaan kysymykseeni. Toki ihan ymmärrettävää special olympicsissä.
En ajaisi Ferrarilla koska se ei ole omaan käyttötarkoitukseeni paras, jos rahani siihen riittäisivätkin, puhelimeen mulla oli varaa laittaa rapiat 600 euroa joten otin parhaan minkä sain, siinä ei paljoa nokiat soitellu, minkä tiedät itsekkin kunhan venkoilet vastaan "paras hintalaatusuhteellaan" jo siinä lauseessa myönsit ettet usko nokiasi olevan parempi. Ferrari on vähän tyhmä esimerkki kun siihen ei monellakaan suomalaisella prosentuaalisesti ole varaa ja niilläkin joilla on jättävät sen ostamatta koska sillä ei suomessa tee vittujakaan, sit jos sitä on varaa olla käyttämättä 300 päivää vuodessa ni mikäs siinä, kuitenkin nyt puhutaan laitteesta joka on suomessakin mukana 24/7. Ja se ettet jotain ymmärrä ei yllätä enää.

Ja kuinka paljon sitten Apple tuo veroja Suomeen?

Ei yhtään uskoisin, minä en tosin sitä tuottoa ole nostanut esille vaan nokia miehet usein tässä ketjussa kuinka nokiaa kannatetaan koska veromarkat tulee suomeen, minä vain kritisoin ettei sieltä niitä niin paljoa enää ropise. Suurin osa menee ulkomaille. Työvoima on vähenemään päin suomessa vaikka Intian markkinat kasvavat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ajaisi Ferrarilla koska se ei ole omaan käyttötarkoitukseeni paras, jos rahani siihen riittäisivätkin, puhelimeen mulla oli varaa laittaa rapiat 600 euroa joten otin parhaan minkä sain, siinä ei paljoa nokiat soitellu, minkä tiedät itsekkin kunhan venkoilet vastaan "paras hintalaatusuhteellaan" jo siinä lauseessa myönsit ettet usko nokiasi olevan parempi. Ferrari on vähän tyhmä esimerkki kun siihen ei monellakaan suomalaisella prosentuaalisesti ole varaa ja niilläkin joilla on jättävät sen ostamatta koska sillä ei suomessa tee vittujakaan, sit jos sitä on varaa olla käyttämättä 300 päivää vuodessa ni mikäs siinä, kuitenkin nyt puhutaan laitteesta joka on suomessakin mukana 24/7. Ja se ettet jotain ymmärrä ei yllätä enää.

Ei yhtään uskoisin, minä en tosin sitä tuottoa ole nostanut esille vaan nokia miehet usein tässä ketjussa kuinka nokiaa kannatetaan koska veromarkat tulee suomeen, minä vain kritisoin ettei sieltä niitä niin paljoa enää ropise. Suurin osa menee ulkomaille. Työvoima on vähenemään päin suomessa vaikka Intian markkinat kasvavat.

On sillä hinnallakin jotain väliä, vai ostatko aina parasta mahdollista, maksoi mitä maksoi? Syömään Chez Dominiqueen, vaatteet Burberryltä jne...? Siinä mielessä olen kyllä samaa mieltä, ettei 5800xm ole missään vaiheessa ollut iphonea parempi, mutta eipä se maksanutkaan kuin kolmanneksen iphonen hinnasta. Siksi niiden vertailu ylipäätään on aika älytöntä.

Niistä veroista... Tuo edellisellä sivulla linkkaamasi juttu on osittain perseellään. Nokian yhteisöverojen lasku vuodesta 2008 vuoteen 2009 johtui siitä, että Nokian tulos romahti. Ei tulosta, ei veroa. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään tuloksen kierrättämisen kanssa. Henkilöstöä Nokialla on yhä noin 20000 Suomessa.

Intian markkinoiden kasvulla ei ole mitään tekemistä Nokian Suomen henkilöstön kanssa. Merkitsevää on se, kasvaako Nokia yleisesti. Tällä hetkellä Nokia pienenee ja jos organisaatiota jostain leikataan, kannattaa se varmaan tehdä sieltä, missä työvoimakustannukset ovat korkeimmillaan. Yhteisövero maksetaan silti Suomeen niin kauan, kun pääkonttori pysyy täällä. Ilman työvoiman siirtoa halvemman kustannustason maihin ei tule tulosta ja ilman tulosta ei tule veroja.

Edit. Toki yhteisöveroja muihinkin maihin maksetaan tytäryhtiöiden takia. Emoyhtiö maksaa silti veronsa Suomeen.

Aah vedit hintakortin esiin, turvallinen veto applea vastaan. Voitit nämä paraolympialaiset selvästi, ei se Noksun osake laskenutkaan yli kolmestakympistä seitsämään taalaan koska hintalaatu 5800xm.

Totta kai hintakortti pitää esiin ottaa, sehän yksi suurin tekijä ostopäätökseen. Kyllä mä ainakin yleensä katson jonkun tuotteen hintaa ennen kuin sen ostan varsinkin jos puhutaan monen sadan euron ostoksesta.

En kyllä muutenkaan ymmärrä suomalaisten Nokian dissauksen, ollaan oikeen iloisia että Nokialla menee huonosti :rolleyes:

Totta kai hintakortti pitää esiin ottaa, sehän yksi suurin tekijä ostopäätökseen. Kyllä mä ainakin yleensä katson jonkun tuotteen hintaa ennen kuin sen ostan varsinkin jos puhutaan monen sadan euron ostoksesta.

En kyllä muutenkaan ymmärrä suomalaisten Nokian dissauksen, ollaan oikeen iloisia että Nokialla menee huonosti :rolleyes:

Samalla hintakortilla voi sitten perustella myös sen 10 euron kännykän ostoa hintalaatusuhteella siinähän on se tärkein toiminto eli puhelut jo olemassa, miksi ostaa jotain nokian 5800 puhelinta sitten monella sadalla? :rolleyes:

Niinpä, hinta laatusuhteeltaan parhaita puhelimia on about 50-60 eur puhelimet. Kuuluvaisuuskin parempi kuin äly nokioissa tai iphoneissa.

Samalla hintakortilla voi sitten perustella myös sen 10 euron kännykän ostoa hintalaatusuhteella siinähän on se tärkein toiminto eli puhelut jo olemassa, miksi ostaa jotain nokian 5800 puhelinta sitten monella sadalla? :rolleyes:

No niin, ihan totta puhut. Jos käyttää puhelinta vain ja ainoastaan puhumiseen, 10€:n puhelin riittää vallan mainiosti.

Niinpä, hinta laatusuhteeltaan parhaita puhelimia on about 50-60 eur puhelimet. Kuuluvaisuuskin parempi kuin äly nokioissa tai iphoneissa.
Toi nyt on ihan kiinni siitä, mitä puhelimeltaan hakee. Jos vain puhuu, niin halvin antaa parhaimman suhteen, mutta jos haluaakin mailaa, kuunnella musaa, surffaa jne jne.

Älypuhelimeen tottuneena olisi orpo olo ilman sellaista. Tulee jatkuvasti tarkistettua s-posti, sekä tietenkin muuta infoa kuten aukioloja, aikatauluja, ym., ym., the list never ends.

Voitko sä surfata netissä kympin luurilla? Voitko navigoida sillä joka puolella maailmaa? Voitko kuunnella sillä musiikkia?

Voitko sä surfata netissä kympin luurilla? Voitko navigoida sillä joka puolella maailmaa? Voitko kuunnella sillä musiikkia?

Jos nuo on vaatimukset niin se 5800nenkaan ei ole halvin jos nyt yrität vielä siihen tukeutua, ei ehkä kympin puhelimella onnistu mut ei sen tarvii olla toi sunkaan puhelin, jos sen tahtoo taas tehdä tyylillä ja helpolla niin ainoa vaihtoehto 2 vuotta sitten oli iPhone.

Ihan vitusti näyttäisi olevan ongelmia samppa galaxy s:llä mitä lukee eri foorumeilta ja lehtiartikkeleita. Taitaa tuokin olla aika raakile lelu.

Jos nuo on vaatimukset niin se 5800nenkaan ei ole halvin jos nyt yrität vielä siihen tukeutua, ei ehkä kympin puhelimella onnistu mut ei sen tarvii olla toi sunkaan puhelin, jos sen tahtoo taas tehdä tyylillä ja helpolla niin ainoa vaihtoehto 2 vuotta sitten oli iPhone.

No etsi halvempi luuri, joka oli 2008-2009 vuodenvaihteessa myynnissä, vaatimuksena:

-GPS ja offline-navigointi ääniopastuksella
-Kosketusnäyttö
-WLAN
-3G
-toimivat sähköposti ja webbiselaus

Itse en ainakaan löytänyt parempaa pakettia. Ihan toimiva luuri on ollut jo kohta pari vuotta, koko ajan jopa päivityksien myötä parantunut. Itselläni on kohtuu hyvä itsetunto, joten kehtaan vetää puhelimeni esiin julkisella paikalla, enkä pelkää tirskuvia Applefanipojuja.

Tulevaisuudessa näyttäisi, että tuohon n. 300€-400€ hintaluokkaan saattaisi tulla aika hyvä kasa Nokian Symbian^3 luureja sekä niille varteenotettavina kilpailijoina joitain Android-puhelimia. Kalliimmassa päässä sitten varmaankin kilpailevat MeeGot, Androidit ja iPhone.

300-400€ luokassa on varmasti todella monia HTC puhelimia vielä jossain välissä. Nyt jo saa aika paljon rahalleen vastinetta noissa keskiluokan HTC luureissa.

300-400€ luokassa on varmasti todella monia HTC puhelimia vielä jossain välissä. Nyt jo saa aika paljon rahalleen vastinetta noissa keskiluokan HTC luureissa.

Joo, tällä hetkellä siinä hintaluokassa on kyllä ihan jees luureja HTC:ltä.

edit: paitsi ettei olekaan :D No, vähän alle ja vähän yli tuon hinnan saa ihan hyviä luureja.

Oma Galaxy ässä ainakin toiminut moitteettomasti, paras luuri mitä tähän asti kourassa ollut, edellinen oli ii luurin kolmonen enkä vaihtaisi enää takaisin. Kyllä sen huomaa kun saa laatua kouraan ja masseilleen vastinetta.

minua kiinnostaisi myös tietää mitkä on nuo suuret ongelmat galaxy s:ssä? omassa käytössä ei sitten niin minkäänlaisia ongelmia, ja tykkään luurista edelleenkin kuin hullu puurosta. en vaihtaisi iphoneen.

Seuraavan luurin vaatimukset olisi itselle tälläiset:

-3.5" - 4" kosketusnäyttö
-Hyvä nettiselain ja sähköposti
-Fyysinen qwerty
-GPS&offline navigointi äänellä
-Vähintään kohtuullinen kamera
-Sulava ja muokattava käyttis. Kalenteri, maili jne. toimittava widgetteinä.

Hankintaan menee varmaankin ensi vuoden alussa. Todennäköisesti tulee katseltua esim. Moton Droid2:sta ja Nokian MeeGoja, jos löytyy markkinoilta.

Ihan vitusti näyttäisi olevan ongelmia samppa galaxy s:llä mitä lukee eri foorumeilta ja lehtiartikkeleita. Taitaa tuokin olla aika raakile lelu.

Vaikka mulla ko. puhelin onkin, niin en silti alkais liialti puolustelemaan puhelinta tai haukkumaan muita sen sijaan. Mulla ainakin toiminut erittäin hyvin, olen erittäin tyytyväinen puhelimeen, mutta en silti ajattele, etteikö niissä voisi ongelmia olla. Itse asiassa oikein hyvä että ihmiset laittaa palautetta siitä. Silti saatan ostaa seuraavalla kerralla eri merkkisen puhelimen. Ja se mitä Android markettia on haukuttu niin kyllä mulle ainakin tällä hetkellä ihan tarpeeksi sieltä appseja saa.

Joku toinen voisi tietenkin alkaa vertailla Samsungin osakkeen hintaa, kertoa kuinka paljon Samsung saa katetta puhelimesta ja että siinä on kiihtyvyys- ja hiukkaskiihdyttimet ja mitä lie, käytettävyys 100xNokiaan verrattuna ja että saa kaikki Nokiapuhelimet kateelliseks vetäessään sen taskusta Lucky-Luke meiningillä ja vetää hirveet herneet nenään kun oman merkkistä puhelinta on haukuttu.

Mutta tuossa on aika kova paketti kovaan hintaan: http://www.engadget.com/2010/09/03/huawei-ideos-hands-on/

Eli kohta oikeasti alkaa älypuhelinten demokratisoiminen ja onneksi kohta kaikilla on suhteellisen järkevä pääsy nettiin. Saa nähdä mitä kilpailussa käy, mutta ainakin katteet pienenevät ja vanhat kilpailuedun lähteet saavat taas uuden merkityksen kun softa on kaikilla jotakuinkin samantyyppinen. Ainakin Android ja Symbian saadaan skaalautumaan aika kivasti moneen segmenttiin, iOS tuskin haluaakaan niin tehdä.

Seuraavan luurin vaatimukset olisi itselle tälläiset:

-3.5" - 4" kosketusnäyttö
-Hyvä nettiselain ja sähköposti
-Fyysinen qwerty
-GPS&offline navigointi äänellä
-Vähintään kohtuullinen kamera
-Sulava ja muokattava käyttis. Kalenteri, maili jne. toimittava widgetteinä.

Hankintaan menee varmaankin ensi vuoden alussa. Todennäköisesti tulee katseltua esim. Moton Droid2:sta ja Nokian MeeGoja, jos löytyy markkinoilta.

Jos on hyvä kosketusnäyttö niin fyysinen qwerty on ihan turha, eiköhän ne kohta tipu pois nuo fyysiset näppikset niin muutkin huomaavat sen, tosin NOKIA joutuu sen aikaa niitä pitämään että saa järkevän näytön tehtyä.

Jos on hyvä kosketusnäyttö niin fyysinen qwerty on ihan turha, eiköhän ne kohta tipu pois nuo fyysiset näppikset niin muutkin huomaavat sen, tosin NOKIA joutuu sen aikaa niitä pitämään että saa järkevän näytön tehtyä.

Tuskin nyt sentään, kyllä hyvin toteutettu fyysinen qwerty on parempi kuin hyväkin kosketusnäyttö. Ja olen käyttänyt iPhoneakin. Ei kosketusnäytöllä jaksa mailia tai pikaviestimiä paljon käyttää, lyhyitä viestejä vain. Ja kosketusnäppis on aina pikaviestimissä haittana, kun peittää koko näytön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom