Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Absurdia, jengi kellottaa puhelimiaan. Säädön määrää ei vain voi aliarvioida.

Niin siis tuo on valmiina kernelissä eikä vaadi mitään säätöä sen kummemmin. 1305MHz on nyt lasissa ja sen voi liukuvalikolla vaihtaa lennossa pienempäänkin jos akkua haluaa säästellä. Kyllä sinäkin sen iPhonen kellottaisit siitä alle gigaisesta jos voisit. Vaikka nyt sitten alaspäin silloin kun akkua pitää säästellä. Ei se ole ihmeellinen asia, ompahan vaan ominaisuus johon ei ole pakko koskea.

Täytyy sanoa että ihan pikatestillä iPhonen käyttökokemus on sulavampi kuin Androidin.
Joo, se vähän riippuu. Testasin Spicaa kaupassa ja se tuntui paskalta. 2 vuoden käyttökokemuksella iPhonesta ja reilun viikon käyttökokemuksella Galaxy S:stä täytyy sanoa että jälkimmäisen käyttökokemus on miellyttävämpi näistä. Tosin onhan se muutaman vuoden uudempikin, joten näin pitäisikin olla.

Joo, se vähän riippuu. Testasin Spicaa kaupassa ja se tuntui paskalta. 2 vuoden käyttökokemuksella iPhonesta ja reilun viikon käyttökokemuksella Galaxy S:stä täytyy sanoa että jälkimmäisen käyttökokemus on miellyttävämpi näistä. Tosin onhan se muutaman vuoden uudempikin, joten näin pitäisikin olla.
iPhone nelosella ja kolmosella tai 3Gs:llä ei ole mitään tekemistä keskenään nopeuden, näytön ja fiiliksen osalta.

Mä testailin nelosta päivän verran. Oli nopeampi. Oli hieno näyttö. Muuten se olikin sama puhelin, jossa tosin jotkut grafiikat skaalautu rumasti kun ne oli tehty vanhan ehdoilla. Hieno pelihän se oli, mutta sama puhelin edelleen.

Oli muuten jossain vaiheessa tappeluiteraatiota puhetta puhelimien nopeudesta eri toiminnoissa. Tässä olisi videota käynnistymisnopeudesta, vertailussa mukana Nexus One, iPhone4, LG:n Windows Phone 7 ja HTC HD2. W7 vei voiton reilulla erolla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No mutta olipa siinä kiinnostava testi. Sinänsä merkityksellistä jos joutuu buuttaamaan vaikka recoveryn kautta uutta testifirmistä aina sisään mutta muuten aika triviaalia.

7toosassa kiinnostaisi vähän tietää jääkö tuo ruutu oikeasti noin rumaksi ja infoköyhäksi. Itse valikot on previeweissä olleet ihan jees, mutta aika outoa että valittu tuollainen dementoituneelle isoäidille optimoitu aloitusvalikko joka ei tarjoile mitään perustietoa valmiina.

No mutta olipa siinä kiinnostava testi. Sinänsä merkityksellistä jos joutuu buuttaamaan vaikka recoveryn kautta uutta testifirmistä aina sisään mutta muuten aika triviaalia.

7toosassa kiinnostaisi vähän tietää jääkö tuo ruutu oikeasti noin rumaksi ja infoköyhäksi. Itse valikot on previeweissä olleet ihan jees, mutta aika outoa että valittu tuollainen dementoituneelle isoäidille optimoitu aloitusvalikko joka ei tarjoile mitään perustietoa valmiina.

No eipä tuo paljon itseäkään kiinnostanut, mieleen vain juolahti, että tuostakin taisi väittelyä olla. Varmaan kerran kuussa saatan puhelimen käynnistää uudelleen.

Mahtava keskustelu tuo iPhone-threadi :hyper:

iPhonen omistajat keskenään pohtivat, saako iPhonen vioista valittaa, jos aihetta on. Hehkuttaa ilmeisesti saa, muttei kait valittaa. Esim. Noksun N97:sta on valitettu kyllä niin paljon, että ainakin Nokialta ovat itse maininneet, että N8 hiotaan hyvään kuntoon ennen julkaisua, toivottavasti pitää paikkaansa. Ehkäpä iPhone 5 on sitten ongelmaton versio iPhone 4:sta, jos Applekin osaisi ottaa kritiikistä oppia.

Mittaukset osoittavat: Android-puhelinten näytöt iPhonea parempia

Applen iPhone 4:n lcd-paneelissa on erittäin suuri pikselitiheys, mutta muilla osa-alueilla sen kilpailijoiden amoled-näytöt (orgaaninen aktiivimatriisi-led) ovat ylivoimaisia.
http://www.mikropc.net/vertailut/article494159.ece

Mitenkohan uuteen Desireen tuleva sLCD parjaa verrattuna amolediin? En ehtinyt tilaamaan amoledilla olevaa Desirea joten pitaa `tyytya` sLCD:hen.

Mittaukset osoittavat: Android-puhelinten näytöt iPhonea parempia

Applen iPhone 4:n lcd-paneelissa on erittäin suuri pikselitiheys, mutta muilla osa-alueilla sen kilpailijoiden amoled-näytöt (orgaaninen aktiivimatriisi-led) ovat ylivoimaisia.
http://www.mikropc.net/vertailut/article494159.ece

Mitenkohan uuteen Desireen tuleva sLCD parjaa verrattuna amolediin? En ehtinyt tilaamaan amoledilla olevaa Desirea joten pitaa `tyytya` sLCD:hen.

Onpas turha tuo micropc:n vertailu. Mitä käytännön merkitystä tuollla on, kun ei normijengi kuitenkaan huomaa mitään eroa noiden välillä?

Niin. Jos muut osa-alueet ovat jo hyviä, niin kyllä resoluutio ratkaisee. Siinä mielessä myös turha vertailu omasta mielestä. Toki suurempi väriavaruus on pop, ym. muu kehitys.

Jos tosin vertaillaan vaikka iLuuri 4:sta ja jotain AMOLED vehjettä, niin nuo muut erot ovat niin pienet että ottaisin mielummin isomman reson.

Niin. Jos muut osa-alueet ovat jo hyviä, niin kyllä resoluutio ratkaisee. Siinä mielessä myös turha vertailu omasta mielestä. Toki suurempi väriavaruus on pop, ym. muu kehitys.

Jos tosin vertaillaan vaikka iLuuri 4:sta ja jotain AMOLED vehjettä, niin nuo muut erot ovat niin pienet että ottaisin mielummin isomman reson.

Itse ottaisin mielummin paremman värikylläisyyden koska puhelimissa on niin pienet näytöt joten resoluutiolla ei ole niin isoa merkitystä että sitä huomaisi.

Itse ottaisin mielummin paremman värikylläisyyden koska puhelimissa on niin pienet näytöt joten resoluutiolla ei ole niin isoa merkitystä että sitä huomaisi. Ja nyt en tarkoita resoluutioilla Nokia 2110:aa verrattuna nykypuhelimiin vaan sitä kuinka mitättömiä erot on resoluutioissa että sitä kukaan huomaisi.
LOL, mee katsomaan iPhonen näyttöä kun vaikka selaat sillä webbiä ja tule puhumaan tarkkuudesta uudestaan, ero esim kolmoseen on aivan järkyttävä.

Ja värikylläisyys = saturaatio. Värien puhkipolttaminen ei ole missään tekemisissä laadun kanssa, vaan on vain askel huonompaan suuntaan kuvanlaadussa.

Saturaatio versus resoluutio. Pitää olla aivan järjettömän kuutamolla jos arvostaa saturaatiota enemmän :D

iPhone 3G(S) reso nyt olikin ihan vihoviimeisiä matalareson näyttöjä mitä markkinoilta edes löytyi kalliimmassa segmentissä. Sen nyt tiesi aika moni jo viime vuonna jolloin useimmat siirtyivät vähintään wvga tasolle. Nyt reso on toki hyvä mutta ruutu taas kovin pieni. Alle 4" on mielestäni vähän snadisti pikkuinen jos on sormet kuin nippu kyrpiä.

Mistä tulikin mieleeni nuo Dellin uudet luurit. Mielenkiinnolla tullut seurattua miten jengi ottaa vastaa 5 tuumaisen, kuulemma on jo liian iso useimpien mielestä.

LOL, mee katsomaan iPhonen näyttöä kun vaikka selaat sillä webbiä ja tule puhumaan tarkkuudesta uudestaan, ero esim kolmoseen on aivan järkyttävä.
No en nyt tarkoittanut vanhoja puhelimia vaan nykyisiä uusia puhelimia. Ehkä minulla on termistöt hieman hukassa mutta tarkotin sitä, että minulle on parempi jos värit toistuu selkeästi, esim. musta mustana eikä harmaana jne. Varsinkin jos tykkää katsoa elokuvia luurilla niin olisi mukava jos kaikki toistuisi selkeästi. Nykypuhelimissa (iPhone4, HTC, Samsung, N8 jne.) resot on kuitenkin niin lähellä toisiaan ettei luulisi tavallisella ihmissilmällä huomaavan eroja.

No en nyt tarkoittanut vanhoja puhelimia vaan nykyisiä uusia puhelimia. Ehkä minulla on termistöt hieman hukassa mutta tarkotin sitä, että minulle on parempi jos värit toistuu selkeästi, esim. musta mustana eikä harmaana jne. Varsinkin jos tykkää katsoa elokuvia luurilla niin olisi mukava jos kaikki toistuisi selkeästi. Nykypuhelimissa (iPhone4, HTC, Samsung, N8 jne.) resot on kuitenkin niin lähellä toisiaan ettei luulisi tavallisella ihmissilmällä huomaavan eroja.
Et huomaa iPhonen näytöstä onko musta harmaata vai mustaa, usko pois. Testeissä mitataan älyttömän pienillä marginaaleilla ja sitten ilmoitetaan "selkeästi parempi", vaikka kukaan ei huomaa mitään. Resoluution taas huomaa sokeatkin. Videotykeissä voidaan keskustella siitä, miten mustaa on musta, mutta ei puhelimissa. Puhelimissa musta on niin mustaa, ettei sitä eroa huomaa.

Ja retinanäyttö on juurikin omiaan valokuviin ja videoihin, sekä webin selaamiseen. Kuva on älyttömän skarppi ja tarkka. Jengi ei vain tajua ennenkuin näkee itse lievenä miten tarkka se näyttö on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom