Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä tulikin mieleeni nuo Dellin uudet luurit. Mielenkiinnolla tullut seurattua miten jengi ottaa vastaa 5 tuumaisen, kuulemma on jo liian iso useimpien mielestä.

Pitääpit noita uusia Dellejä tutkia. Tuo 5" alkaa oleen tod. näk. taskuun jo vähän turha suuri verrattuna siihen mitä noita 4" luureja taskussa on tullut koitettua. Sitähän on ollut jonkin verran puhetta, että lanseerataan tämä "Superphone"-kategoria jossa nuo näytöt olisi juuri jotain 5-7". Vaatisi sitten jo kantopussin/kassin. Oli siinä varmaan muitakin erottavia tekijöitä smartphoneihin mutta noin siis pääpiirteittäin.

Kyllä se 4 tuumaa alkaa olla yläraja. Muuten on tuo taskuongelma - eikä ainoastaan housujen vaan myös takkien kanssa. Ja kuka se nyt varsinaista lankkkua haluaa kannella, puhelinhan se lopulta on.

... (N8 jne.) resot on kuitenkin niin lähellä toisiaan ettei luulisi tavallisella ihmissilmällä huomaavan eroja.

Itse olen aika huolestunut noksun resosta, aika moni ei periaatteesta tuota luuria osta reson takia koska mm. ehkä pääkilpailijoiden androidit on jo speksattu pääosin isommalle resolle. HTC pukannee vielä ulos loppuvuodesta jonkun WSVGA-tason kapulan, koska froyo/gingerbread sitä tukee (Samsungin Galazy Tabissa se näkyisi jo olevan). Harmillista, varmaan ihan ok luuri tuo N8 mutta ei ihmiset vaihda HDTV töllöäänkään ikinä HDready ruutuun. Noksussa kyllä tulee jo palikat läpi...

HD2 on 4,3" ruudullaan kyllä ihan ok (johtuen tosi kapeista bezeleistä ja littanuudesta) mutta isommaksi ei kannattane mennä.

Pah, mitä isompi sen parempi. Pullottaa housuntaskussa paarissa ja töissä on mukava käyttää.

Itse ottaisin mielummin paremman värikylläisyyden koska puhelimissa on niin pienet näytöt joten resoluutiolla ei ole niin isoa merkitystä että sitä huomaisi.
Värikylläisyys on mun mielestä jo aivan tarpeeksi, joten seuraava askel on nostaa resoluutiota. Kyllä nykyisistä voi vielä nostaa niin että huomaan eron. Esim. iPhone vs Amoled tapauksessa ottaisin mieluummin iLuurin reson kuin AMOLEDIN värit.

Tietokone:
iPhonelle ja iPod touchille ensi viikolla ilmestyvä päivitys korjaa osaa iPhone-käyttäjiä häirinneen vian puhelimen läheisyystunnistimesta, joka sammuttaa näytön puhelun aikana. Kasvojen kosketus on kuitenkin voinut käynnistää näytön ja samalla katkaista puhelun. Päivityksen luvataan korjaavan tämän vian.

On se vaan hieno puhelin, sillä voi puhuakin, jos vain muistaa pitää kiinni pelkästään peukalolla ja etusormella ja varoo koskettamasta puhelimella kasvoja puhelun aikana.

Värikylläisyys on mun mielestä jo aivan tarpeeksi, joten seuraava askel on nostaa resoluutiota. Kyllä nykyisistä voi vielä nostaa niin että huomaan eron. Esim. iPhone vs Amoled tapauksessa ottaisin mieluummin iLuurin reson kuin AMOLEDIN värit.
Tää "värikylläisyys" vs. resoluutio on aikamoinen yksinkertaistus. Kyllä, i4:ssa on hiukan suurempi reso, mutta kylmä tosiasia on, että AMOLED (etenkin Super) vie kaikessa muussa, millä kuvanlaatua tai näytön yleistä laatua mitataan. Mustan taso, kontrasti, virrankulutus, valovuodot tai niiden puute, väriavaruuden toistolaajuus/tarkkuus whatnot. Puhelinnäyttöjen sweet spot puhtaan koon osalta on vähän käyttäjän mieltymyksistä riippuen keskimäärin jossain 3.5-4.3 tuuman haarukassa ja resot on IMO jo Noksua lukuunottamatta varsin hyvällä tasolla kaikilla valmistajilla. Yritin tuossa juuri suht. kiukulla erottaa omasta Desirestä yksittäisiä pikseleitä enkä onnistunut. Olen myös nähnyt i4:n näytön enkä kokenut että hiukan parempi reso parantaisi käytetävyyttä merkittävästi, joten itse valitsen näytön laadun puolesta (epäyllättävästi, koska himassa on käytössä Eizon näyttö PC:ssä, Pioneerin 9G Kuro plasma telkkuna ja JVC D-ILA tykki leffakäyttöön)

Tää on kanssa jännä juttu, että kun Steve-sedän luuri ottaa piikkipaikan resossa on se yhtäkkiä fanclubin mielestä maailman tärkein ja ainoa juttu. Samaan aikaan Steve Sedän iPad:ssä on suht. kämyinen reso suhteessa näytön kokoon (~ sama reso kuin 3.5 tuuman iPhonessa) ja sama fanclub huutaa että iPad:in näyttö on täydellinen ja suorastaan hämmästyttävä.

On se vaan hieno puhelin, sillä voi puhuakin, jos vain muistaa pitää kiinni pelkästään peukalolla ja etusormella ja varoo koskettamasta puhelimella kasvoja puhelun aikana.

Alkaa olla niin väsynyttä läppää tämä. Heittäkää nyt väliin vaikka että sillä ei voi tehdä 8 minuutin soittoääntä lähettää mp3:sia bluetoothilla naapurin Villelle. Tai että flash ei toimi. Kato että pysyis vähä mielenkiinto yllä.

Tää on kanssa jännä juttu, että kun Steve-sedän luuri ottaa piikkipaikan resossa on se yhtäkkiä fanclubin mielestä maailman tärkein ja ainoa juttu. Samaan aikaan Steve Sedän iPad:ssä on suht. kämyinen reso suhteessa näytön kokoon (~ sama reso kuin 3.5 tuuman iPhonessa) ja sama fanclub huutaa että iPad:in näyttö on täydellinen ja suorastaan hämmästyttävä.

Näin on. Samsun tabbia pitäisi päästä hypistelemään, on aikalailla buustattu iPad paremmilla resoilla ja muutenkin ihan siedettävän näköinen. Tosin yllättävää kyllä, iPadia kalliimpi. Joka tapauksessa, omasta vinkelistäni erittäin varteenotettava kilpailija iPadille ihan jo liitäntöjen ja avoimuuden puolesta kotiteatteri/musiikkisorsaksi. Jompikumpi tulee tähän talouteen ellei jotain muuta hyvää froyopohjaista ole saatavilla.

ja sama fanclub huutaa että iPad:in näyttö on täydellinen ja suorastaan hämmästyttävä.
Näytätkö meille muillekin missä tuota hehkutetaan täydelliseksi näytöksi, sun mielikuvitusmaailmaan kun me ei nähdä. Siellä on varmaan vaaleanpunaisia norsujakin, mut ei niitä oikeasti ole vaikka niin luulet.

Näytätkö meille muillekin missä tuota hehkutetaan täydelliseksi näytöksi, sun mielikuvitusmaailmaan kun me ei nähdä. Siellä on varmaan vaaleanpunaisia norsujakin, mut ei niitä oikeasti ole vaikka niin luulet.
Esim. about kaikissa pro Apple arvostelusaiteissa, ja onhan tuota hehkutusta nähty foorumeillakin (vaikka hopeisen ompun käyttökokemusketjussa)

Engadget: "As we mentioned at the start of the review, the iPad is all about its screen, and Apple's 9.7-inch LED backlit IPS display does not disappoint. Colors on the screen are vibrant and saturated, while blacks feel true and deep..."

Macworld: "I found the iPad’s screen to be extremely bright, with vibrant color and a broad viewing angle. I absentmindedly set my iPad down on my coffee table while it was displaying an article within Instapaper Pro, and was surprised to notice that I could clearly read the text despite the extreme angle, thanks to the same in-plane switching (IPS) technology used in iMac displays...

That’s true so far as it goes, but I suspect a lot of the people who said it didn’t understand just how vital that increased screen real-estate—the iPad has five times as many pixels as the iPhone or iPod touch—really is."

Yritetään tehdä "isosta" pikselimäärästä iso juttu vertaamalla sitä laitteisiin, joissa on tämän päivän standardien mukaan todella 90-lukulainen reso. Ja tokihan vibrantit värit jne. on todella kova juttu, paitti silloin jos ne jossain ei-omppu devicessä on paremmat. Silloin reso on the homma. iPad:in näyttöähän ei kertakaikkiaan missään oloissa saa verrata esim. netbookkeihin (kun ne ei oo pädejä :hyper:), joissa on jo 3-4 vuotta ollut samankokoinen näyttö samalla resolla ja joista on todettu, että ne on muuten ok mutta pieni reso rajoittaa monessa käytössä, esim. webaamisessa.

Ja on muuten aivan turha tulla mulle väittämään ettei pinkit epelantit oo todellisia...

Njoo, iPadin näyttö on eri asia. Siinä tuo reso on taas laitteen kokoon nähden aivan naurettava. Samasta syystä ostaisin miniläppärin vain jos olis 500€ millä en tee yhtään mitään muuta, tosin silloinkin epätodennäköistä. Ihan vain siksi, että ei tuollaisella resolla kestä selata mitään. Kännykkä on eri ihan näytön koon takia.

Itse olen Desireeni erittäin tyytyväinen, AMOLED version kerkesin siitä saamaan. Mites sitten iLuurin näkyvyys päivänvalossa? Desiressä se on lähes surkea. Virrankulutus on tosiaan hyvä asia AMOLEDissä, kuten vässy totesitkin jo. Desiren akkukesto johtuu varmaan muusta, henk. koht. ei ole mitään käryä minkä tasoinen reservi Desiren akussa tosin on verrattuna muihin luureihin. Akkukesto on onneksi noussut jo hyvälle tasolle muutaman viikon käytön jälkeen.

iPadin näyttö IMO ON hyvä. Nettisivut skaalaantuu hienosti ja ainakin omaan käyttööni reso piisaa ihan riittävästi,mutta toki resoo sais olla enemmänki. Missä miniläppärissä tai tabletissa on sitte suurempi reso? Ei vaan näin hyvin toimivaa tablettia oo olemassa muutaku iPad. iPad 2gen on sit enemmän resoo..

Ja puhelimista itse otan mieluummin helppokäyttöisen käyttiksen ja sitä kautta mukavan käyttökokemuksen kuin susipaskan luurin maailman suurimmalla resolla.

iPadin näyttö IMO ON hyvä. Nettisivut skaalaantuu hienosti ja ainakin omaan käyttööni reso piisaa ihan riittävästi,mutta toki resoo sais olla enemmänki. Missä miniläppärissä tai tabletissa on sitte suurempi reso?
Itse olen kohta vuoden päivät käytellyt Sonyn netbook:ia, jossa 11 tuuman näytössä 1366x768 ja painoa saman verran kuin iPad:ssä. Tuolla resolla olevia netbookkeja (Asus, Lenovo, MSI...) löytyy vaikka kuinka. Jossei ole käyttänyt mitään parempaa ei tietenkään voi tietää paremmasta. Mun kokemukset iPad:stä voi lukea iPad-ketjusta; yllättävän kiva laite, mutta liian painava mukavasti pidempään kädessä pidettäväksi ja paska reso + heikko web-rendaus/anti-aliasing. IMO perus Firefox tai Androidin vakioselain zoomaa (jos tarvitsee) webasivut paremmin kuin iPad:n selain. iPad:in vahvuus olisi pystysurffaus, mutta siihen ei reso + softa vaan taivu.

Ja puhelimista itse otan mieluummin helppokäyttöisen käyttiksen ja sitä kautta mukavan käyttökokemuksen kuin susipaskan luurin maailman suurimmalla resolla.
Nokian Symbian luureissa ei ole maailman suurin reso ;) Android vs. iOS on melkoisen kirjaimelllisesti apples vs. oranges. Ja kyllä, olen käyttänyt sekä Applen, Nokian (N900/N97 Mini) että HTC:n koneita. Applea lukuunottamatta omistanutkin kaikki, mutta tunteja ja tunteja olen Applen laitteita testannut. Tällä hetkellä kaupasta saatavat Nokiat on aivan kuraa (valamiehistön tuomiota N8:sta odotetaan), Apple vs. HTC on puhtaasti personal preference.

iPadin näyttö IMO ON hyvä. Nettisivut skaalaantuu hienosti ja ainakin omaan käyttööni reso piisaa ihan riittävästi,mutta toki resoo sais olla enemmänki. Missä miniläppärissä tai tabletissa on sitte suurempi reso? Ei vaan näin hyvin toimivaa tablettia oo olemassa muutaku iPad. iPad 2gen on sit enemmän resoo..

Niin, en todennutkaan että jossain miniläppärissä olisi suurempi. Sanoinkin että sen takia hyvin epätodennäköisesti hankkisin miniläppärin. Toki ainahan on Sony Vaio P, jossa on 8" näyttö ja 1600x768 reso. Maksaakin sitten aika reippaasti. Sonylla on myös 13" läppäri jos 1920x1080 reso :kuola:, siinä alkaa jo kyllä miniläppäri olemaan minin rajoilla.

Eli sulla on 141 ppi vs iPadin 132 ppi.. Ei tuolla vielä kuuhun mennä ;)
PPIssä kuulostaa pieneltä, mutta pari sataa pikseliä lisää leveyttä on hurjasti. :)

Vähän sama kun olin ostamassa uutta näyttöä, vain 1200 pystyreso kävi, ja suurin osa oli 1080. Tuo 120px lisää on loistava, mahtuu muutama palkki lisää pystysuunnassa esim. Photarissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom