Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä tulikin mieleeni nuo Dellin uudet luurit. Mielenkiinnolla tullut seurattua miten jengi ottaa vastaa 5 tuumaisen, kuulemma on jo liian iso useimpien mielestä.
... (N8 jne.) resot on kuitenkin niin lähellä toisiaan ettei luulisi tavallisella ihmissilmällä huomaavan eroja.
Värikylläisyys on mun mielestä jo aivan tarpeeksi, joten seuraava askel on nostaa resoluutiota. Kyllä nykyisistä voi vielä nostaa niin että huomaan eron. Esim. iPhone vs Amoled tapauksessa ottaisin mieluummin iLuurin reson kuin AMOLEDIN värit.Itse ottaisin mielummin paremman värikylläisyyden koska puhelimissa on niin pienet näytöt joten resoluutiolla ei ole niin isoa merkitystä että sitä huomaisi.
Tietokone:
iPhonelle ja iPod touchille ensi viikolla ilmestyvä päivitys korjaa osaa iPhone-käyttäjiä häirinneen vian puhelimen läheisyystunnistimesta, joka sammuttaa näytön puhelun aikana. Kasvojen kosketus on kuitenkin voinut käynnistää näytön ja samalla katkaista puhelun. Päivityksen luvataan korjaavan tämän vian.
Tää "värikylläisyys" vs. resoluutio on aikamoinen yksinkertaistus. Kyllä, i4:ssa on hiukan suurempi reso, mutta kylmä tosiasia on, että AMOLED (etenkin Super) vie kaikessa muussa, millä kuvanlaatua tai näytön yleistä laatua mitataan. Mustan taso, kontrasti, virrankulutus, valovuodot tai niiden puute, väriavaruuden toistolaajuus/tarkkuus whatnot. Puhelinnäyttöjen sweet spot puhtaan koon osalta on vähän käyttäjän mieltymyksistä riippuen keskimäärin jossain 3.5-4.3 tuuman haarukassa ja resot on IMO jo Noksua lukuunottamatta varsin hyvällä tasolla kaikilla valmistajilla. Yritin tuossa juuri suht. kiukulla erottaa omasta Desirestä yksittäisiä pikseleitä enkä onnistunut. Olen myös nähnyt i4:n näytön enkä kokenut että hiukan parempi reso parantaisi käytetävyyttä merkittävästi, joten itse valitsen näytön laadun puolesta (epäyllättävästi, koska himassa on käytössä Eizon näyttö PC:ssä, Pioneerin 9G Kuro plasma telkkuna ja JVC D-ILA tykki leffakäyttöön)Värikylläisyys on mun mielestä jo aivan tarpeeksi, joten seuraava askel on nostaa resoluutiota. Kyllä nykyisistä voi vielä nostaa niin että huomaan eron. Esim. iPhone vs Amoled tapauksessa ottaisin mieluummin iLuurin reson kuin AMOLEDIN värit.
On se vaan hieno puhelin, sillä voi puhuakin, jos vain muistaa pitää kiinni pelkästään peukalolla ja etusormella ja varoo koskettamasta puhelimella kasvoja puhelun aikana.
Tää on kanssa jännä juttu, että kun Steve-sedän luuri ottaa piikkipaikan resossa on se yhtäkkiä fanclubin mielestä maailman tärkein ja ainoa juttu. Samaan aikaan Steve Sedän iPad:ssä on suht. kämyinen reso suhteessa näytön kokoon (~ sama reso kuin 3.5 tuuman iPhonessa) ja sama fanclub huutaa että iPad:in näyttö on täydellinen ja suorastaan hämmästyttävä.
Vau mitä argumentointiaOn se vaan hieno puhelin, sillä voi puhuakin, jos vain muistaa pitää kiinni pelkästään peukalolla ja etusormella ja varoo koskettamasta puhelimella kasvoja puhelun aikana.
Näytätkö meille muillekin missä tuota hehkutetaan täydelliseksi näytöksi, sun mielikuvitusmaailmaan kun me ei nähdä. Siellä on varmaan vaaleanpunaisia norsujakin, mut ei niitä oikeasti ole vaikka niin luulet.ja sama fanclub huutaa että iPad:in näyttö on täydellinen ja suorastaan hämmästyttävä.
Esim. about kaikissa pro Apple arvostelusaiteissa, ja onhan tuota hehkutusta nähty foorumeillakin (vaikka hopeisen ompun käyttökokemusketjussa)Näytätkö meille muillekin missä tuota hehkutetaan täydelliseksi näytöksi, sun mielikuvitusmaailmaan kun me ei nähdä. Siellä on varmaan vaaleanpunaisia norsujakin, mut ei niitä oikeasti ole vaikka niin luulet.
Itse olen kohta vuoden päivät käytellyt Sonyn netbook:ia, jossa 11 tuuman näytössä 1366x768 ja painoa saman verran kuin iPad:ssä. Tuolla resolla olevia netbookkeja (Asus, Lenovo, MSI...) löytyy vaikka kuinka. Jossei ole käyttänyt mitään parempaa ei tietenkään voi tietää paremmasta. Mun kokemukset iPad:stä voi lukea iPad-ketjusta; yllättävän kiva laite, mutta liian painava mukavasti pidempään kädessä pidettäväksi ja paska reso + heikko web-rendaus/anti-aliasing. IMO perus Firefox tai Androidin vakioselain zoomaa (jos tarvitsee) webasivut paremmin kuin iPad:n selain. iPad:in vahvuus olisi pystysurffaus, mutta siihen ei reso + softa vaan taivu.iPadin näyttö IMO ON hyvä. Nettisivut skaalaantuu hienosti ja ainakin omaan käyttööni reso piisaa ihan riittävästi,mutta toki resoo sais olla enemmänki. Missä miniläppärissä tai tabletissa on sitte suurempi reso?
Nokian Symbian luureissa ei ole maailman suurin reso ;) Android vs. iOS on melkoisen kirjaimelllisesti apples vs. oranges. Ja kyllä, olen käyttänyt sekä Applen, Nokian (N900/N97 Mini) että HTC:n koneita. Applea lukuunottamatta omistanutkin kaikki, mutta tunteja ja tunteja olen Applen laitteita testannut. Tällä hetkellä kaupasta saatavat Nokiat on aivan kuraa (valamiehistön tuomiota N8:sta odotetaan), Apple vs. HTC on puhtaasti personal preference.Ja puhelimista itse otan mieluummin helppokäyttöisen käyttiksen ja sitä kautta mukavan käyttökokemuksen kuin susipaskan luurin maailman suurimmalla resolla.
Niin, en todennutkaan että jossain miniläppärissä olisi suurempi. Sanoinkin että sen takia hyvin epätodennäköisesti hankkisin miniläppärin. Toki ainahan on Sony Vaio P, jossa on 8" näyttö ja 1600x768 reso. Maksaakin sitten aika reippaasti. Sonylla on myös 13" läppäri jos 1920x1080 reso , siinä alkaa jo kyllä miniläppäri olemaan minin rajoilla.iPadin näyttö IMO ON hyvä. Nettisivut skaalaantuu hienosti ja ainakin omaan käyttööni reso piisaa ihan riittävästi,mutta toki resoo sais olla enemmänki. Missä miniläppärissä tai tabletissa on sitte suurempi reso? Ei vaan näin hyvin toimivaa tablettia oo olemassa muutaku iPad. iPad 2gen on sit enemmän resoo..
Ja puhelimista itse otan mieluummin helppokäyttöisen käyttiksen ja sitä kautta mukavan käyttökokemuksen kuin susipaskan luurin maailman suurimmalla resolla.
PPIssä kuulostaa pieneltä, mutta pari sataa pikseliä lisää leveyttä on hurjasti.Eli sulla on 141 ppi vs iPadin 132 ppi.. Ei tuolla vielä kuuhun mennä ;)
Vau mitä argumentointiaSiellä on varmaan vaaleanpunaisia norsujakin, mut ei niitä oikeasti ole vaikka niin luulet.