Joko sukulaiset täytetty kutsuilla? Meni Note 3 ei osannut uida selkää, niin tuo One alkoi kiinnostaan!
Oon onnistunut 2 tuollaista tilaamaan, mulle ja veljelle. Pitäis käsittääkseni tulla 6 jaettavaa kutsua, joista ainakin kolmelle on jo ottaja vaikka en ole kysellyt keneltäkään. Katsellaan, kuinka täyttyy. Mutta näyttää siltä, että ei aivan lähiviikkoina ole kutsuja tulossa.. Saattaa jopa olla että pystyy ostamaan kaupasta, ennen kuin saan ne kutsut. Mut pidetään mielessä.
----
OnePlusOne on ihan nasakka peli - varsinkin hinta-laatusuhteeltaan. Akku jotain todella hyvää vrt. 920. Vahvuuksia on todella paljon, joten soimitaan lähinnä heikkouksia. Näppäimet sivulla on minusta 920:ssä paremmin toteutettu, siis volumenapit. Jotenkin liian "slimmit" tässä ja niiden sijoituskin minusta 920:ssä parempi. Kamera on ihan jees, tosin 720fps hidastus ei miltään superilta näyttänyt laadultaan, mutta muuten mikäs siinä. Mut 920:n kamera "on oikeesti hyvä", luulin tän pieksevän sen sata nolla, mutta kai se kuvanvakain on aika tärkeä ja 920:n kuvat muutenkin oli minusta aika hyviä. Eleet on kivoja; kaksois napautuksella avaus, v piirto niin taskulamppu, nuolen piirto niin biisi vaihtuu - käyttöä löytyy. Langattomaan lataukseen tottuneena se olis kiva, varsinkin jakaessa nettiä muihin laitteisiin ois kiva laittaa puhelin vaan johonkin tasolle jakamaan. Nopeahan tää on kuin mikä, ei paljo hidastele. 5.5 tuuman näyttöön tottui todella nopeasti, lähdin siis 920:stä joten painossakin mentiin alas tähän tullessa hehe. Menee todella nätisti taskuun - joutuu tarkastamaan onko se siellä, kun ei oo niin "kolho" vrt. 920. Lasikalvoa "huutaa" suojaksi - yleinen käsitys näytti olevan, että kannattaa ostaa ultimate shield ja tpu-diztronic tämän kaveriksi.
Tokihan tähän sais tungettua parempaakin settiä (esim. nyt vaikka vesi/pölysuojaus, kameraan vaikka OIS, langaton lataus jne.) eli kannattanee seurata myös tulevaa Nexus 6 joka saattaa iskeä kovan setin pöytään.
Mitäs vielä? Nooh, eipä tuossa hinnassa ole valittamista. 325e (postikuluineen) 64gigaa, S5 speksit (miinus langaton lataus ja vesi/pölynkesto, ehkä hivenen heikompi kamera). Voittoa tavoittelematon konsepti ekat 2v - tai ainakin niin ne mainostaa. En nää yhtään syytä olla ostamatta - paitsi jos kaipaa esim. kuvanvakainta (LG3), tai veden ja pölynkestävyyttä (Z2, kohta tulee Z3). Harmi, että tätä on supervaikea saada tällä hetkellä. Niin joo, toki takuuhommat saattaa olla vähän hankalia vrt. kivijalkahommat, joten ei tee mieli rikkoa ensimmäiseen 2kk tätä ennen kuin homma pyörii noilla hyvin.
Youtubesta lisää vertailuja, jos laite kiinnostaa.
Hinnat Apple 64gigaa 845e, eli jää 500e eroa. Samsung S5+64g kortti 700e, eli jää 375e eroa.
Tiivistettynä, mitä haluaisin itse vielä lisää. Tehoa on jo nyt tarpeeksi vikkelään käyttöön.
- vedenkestävyys ja pölynkestävyys
- langaton lataus
- vielä parempi kamera ja OIS
- nappien parempi suunnittelu (tää siis vain mun mielipide, jotkut tykkää kai noista)