Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä siinä paljoa eroa olekaan. Joitakin turhanpäiväisiä toimintoja ja yhtenä suurimmista eroista kamera, joka on sekin kyllä s4 activessa täysin riittävä. Onko siinä muuten HDR-kuvausominaisuutta niin kuin s3:ssa ja s5:ssä? Emännällä on tavallinen s4 ja siitä en ole löytänyt tuota. Mulla oli ennen s3 ja nyt s5 ja toi HDR on kyllä ihan ehdoton. Tuo kuviin dynamiikkaa oikein julmetusti. Järkkäri jää kakkoseksi dynamiikan osalta aivan heittämällä.

Empä ole kaikkiin ominaisuuksiin kerennyt tutustua, mutta ainakin googlettamalla näyttäisi löytyvän: Testissä Samsung Galaxy S4 Active (GT-i9295) ? TaskuMuro

5" hd näyttö ja tehoja löytyy, erot tavalliseen s4 taitaa olla lähinnä vähän heikompi kamera megapikseleissä mut akkuhan noissa taitaa olla sama 2600mAh vaikka tossa taskumuron testissä väitetään et activessa huonompi. Toi ip67 luokitus ei varmaan oo haitaksi, vaikka en aio tuota veteen upottaa. Pitäs joku suojakalvo varmaan hommata kun kerennyt heti tulla pari naarmua näyttöön.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi ip67 luokitus ei varmaan oo haitaksi, vaikka en aio tuota veteen upottaa. Pitäs joku suojakalvo varmaan hommata kun kerennyt heti tulla pari naarmua näyttöön.
Varmaan vähän painoa lisää, ei muuta. Ja toi läpän avaaminen pohjasta aina kun laittaa lataukseen, on puoliärsyttävää, mutta siihen kyllä tottuu. Helppoa, mutta jotenkin ärsyttää joka ilta ronkkia sitä auki. S5:ssä on samanlainen läppä, kun IP67 on tässäkin ja pidän sitä parhaana tämän ominaisuuksista vaikken aikonut minäkään tätä veteen upottaa. Sitä on saanut aina olla vesistöjen lähettyvillä kusi sukassa jos vaikka tipahdan laiturilta tai veneeseen noustessa järveen tai joku kännikala saa mökillä hyvän idean ja heittää sut vaatteet päällä sinne, mutta nykyisellään se vituttaisi selvästi vähemmän kun luuri kestää vettä. Isäukko raportoi taas toisenlaisesta vesivahingosta missä sillä oli vedenkestävästä hupelimesta hyötyä. Se moottoripyöräilee paljon ja oli taas ollut kavereidensa kanssa reissussa ja tietysti oli kamala vesisade yllättänyt huonosti varustautuneet motoristit (kun ei pitänyt pitkällä käydä ;) ) ja äijät oli kalsareita myöden märkiä. Yhdellä meni puhelin paskaksi kun sai niin pahasti vettä.

Miten muuten oot onnistunu nyt jo naarmuttaan sen? Kohteletko huonosti vai teetkö jotain paskaista työtä ja sulla on taskutkin täynnä sitä paskaa? Ei mun ole ikinä tarvinnut edes harkita suojakuoria ja aina on se pari vuotta mitä puhelinta pidän, selvitty hyvin vähillä naarmuilla ja nyt kun just äsken katsoin, ei ole pari kuukautta vanhassa s5:ssä vielä naarmun naarmua.

Tonkin latausliittimen läpän räpläämisen saat loppuu sillä ku hommaat Qi-latausta tukevan takakannen ja laturin. Itte pistin s3:seen ja hyvin skulaa.

Varmaan vähän painoa lisää, ei muuta. Ja toi läpän avaaminen pohjasta aina kun laittaa lataukseen, on puoliärsyttävää, mutta siihen kyllä tottuu. Helppoa, mutta jotenkin ärsyttää joka ilta ronkkia sitä auki. S5:ssä on samanlainen läppä, kun IP67 on tässäkin ja pidän sitä parhaana tämän ominaisuuksista vaikken aikonut minäkään tätä veteen upottaa. Sitä on saanut aina olla vesistöjen lähettyvillä kusi sukassa jos vaikka tipahdan laiturilta tai veneeseen noustessa järveen tai joku kännikala saa mökillä hyvän idean ja heittää sut vaatteet päällä sinne, mutta nykyisellään se vituttaisi selvästi vähemmän kun luuri kestää vettä. Isäukko raportoi taas toisenlaisesta vesivahingosta missä sillä oli vedenkestävästä hupelimesta hyötyä. Se moottoripyöräilee paljon ja oli taas ollut kavereidensa kanssa reissussa ja tietysti oli kamala vesisade yllättänyt huonosti varustautuneet motoristit (kun ei pitänyt pitkällä käydä ;) ) ja äijät oli kalsareita myöden märkiä. Yhdellä meni puhelin paskaksi kun sai niin pahasti vettä.

Miten muuten oot onnistunu nyt jo naarmuttaan sen? Kohteletko huonosti vai teetkö jotain paskaista työtä ja sulla on taskutkin täynnä sitä paskaa? Ei mun ole ikinä tarvinnut edes harkita suojakuoria ja aina on se pari vuotta mitä puhelinta pidän, selvitty hyvin vähillä naarmuilla ja nyt kun just äsken katsoin, ei ole pari kuukautta vanhassa s5:ssä vielä naarmun naarmua.

En tee paskasta työtä, siistiä insinöörin toimistohommaa joskin pitää joskus työmailla käydä, puhelimen olen jättänyt autoon aina tällöin. Puhelin ollut taskussa kun olen käynyt kaupassa tms, kun olen saapunut kotiin/töihin/autoon olen ottanut puhelimen pois taskusta. Naarmut on kyllä melko pieniä, että näkyy kun valoa vasten poikittain laittaa. Farkkujen taskussa siis tulleet, ei huomaa käytössä.

Hommasin brodit proclip auto- ja puhelinkohtaset telineet, tänään tai huomenna pääsee asentelee. Toivottavasti on parempi kun ne imukuppipaskat jotka joko hajoo käytössä tai sit ei vaan enää pysy tuulilasissa. Ei oikeen oo mistään kotosin mitä oon käyttäny. Noilla brodit tuotteilla siis saa asennettua kiinteän telineen puhelimelle + laturi tupakansytyttimen kautta. Suolanen hinta noilla mutta kehuja lukenut ja tulee tarpeeseen joten miksi ei. Jos vaihtuu puhelin tai auto niin tarvii uusia vain ko. osa.

Kävin vahingossa Nokian kanssa uimassa muutamia päiviä sitten vaikka siinä ei mitään ip luokitusta olekaan ja ainakin toistaiseksi toiminut ihan moitteettomasti.

Riisipakettiin kuivaukseen! Kävi itellä vähän samat lumian kanssa... Edellinen toimi 6kk kastumisen jälkeen kunnes hapettu liiaksi. Noh, tähän nykyiseen tuli kotivakuutuksesta korvausta vaikka toimiikin :)

Tässä on nyt alkanut vanha iphone4 hidastelemaan, joten olisi varmaan aika harkita uuden puhelimen ostoa. Uusin iphone ei jotenkin kiinnosta, ainakaan tossa 4:ssa tuo iOS takkuaa ja pahasti. Joten android olisi vaihtoehto. Himasta löytyy samsungin tabletti ja telkkari, joten tuntuisi luonnolliselta hommata tuo Samsungin s5.

Nyt kun lueskellut noita arvioita, niin ruvennut mietityttämään että olisiko tuo vanhempi Samsungin s4 järkevämpi ostos, vai pitäisikö odottaa tuota uutta LG:ta?

Nyt kun lueskellut noita arvioita, niin ruvennut mietityttämään että olisiko tuo vanhempi Samsungin s4 järkevämpi ostos, vai pitäisikö odottaa tuota uutta LG:ta?
Edelleen ei näissä paljoa eroa ole. Ehkä se S4 voisi olla fiksumpi vaihtoehto. Kamera nyt on hitusen parempi S5:ssä jos sille haluaa arvoa antaa ja siitä löytyy se IP67-luokitus. Käyttöjärjestelmänä molemmissa taitaa olla sama, mutta S5:ssä se on silti tyystin erilainen ja meinasi vanhalla Android-käyttäjällä mennä sormi suuhun kun ekan kerran tän avasi. Nyt siihen on tottunut, mutta en ole vielä päättänyt kumpi on parempi. Loput erot on sitten jotain pikkukikkareita, kuten sormenjälkitunnistin ja sykemittari, mitä kumpaakaan ei kukaan käytä.

Voithan sä tietysti LG:täkin odottaa, mutta mä pitäisin myös luonnollisena jatkumona Samsungin puhelinta. Se osaa ainakin jakaa tiedostoja suoraan langattomasti Samsungin telkkariin, kunhan sulla on se dingelidongeli siellä telkkarin takana. LG:stä en tiedä miten se homman osaa. Mä oon tässä itse koittanut päästä LG:n laitteista eroon. Vanha telkkari oli LG ja olihan se aikamoinen kasa. Toista ei tule. Nyt tossa on vielä LG:n blu-ray-soitin ja olen tässä jo pidemmän aikaa haaveillut sen vaihtamisesta toiseen. Toi on ihan vitun huono ja hidas ja kaikkea.

Harkitsin sekunnin ajan jos olisinkin hankkinut uuden Nexuksen enkä Samsungia uudeksi puhelimeksi, mutta selvisi että se on LG:n tekemä, niin ei tarvinnut miettiä enää. Mutta tää nyt on vain mun mielipide niistä laitteista. Huonoja kokemuksia. Kyllähän ne tietysti toimii ja kaikkea, eikä sitä välttämättä tajua, että jokin voi olla paremmin ennen kuin kokeilee parempaa. Mulla kävi niin.

Pitää miettiä tuota s4 vs s5. Oma pelko on se, että tuo s4, nyt jo vuoden vanhana, jää "vanhaksi" hyvin nopeasti?
Huono kokemus HTC:n androidista, joka jäi 2kk käytön jälkeen vanhaksi, koska siihen ei saanut 2.3 andoidia uudempaa käyttistä.

Hinta-laatusuhteeltaan s4 on järkevämpi ja tuskin käytössä huomaisit mitään eroa. Suosittelen ottamaan active mallin enkä sitä tavallista.

edit: näköjään s4 activen hinta on nyt 430e luokkaa, itsehän maksoin 60e vähemmän, mutta kyllä tuo silti menis vielä. Kyllä tää s4 active mulla varmasti seuraavat 2-3v menee. Nytkin ostin puhelimen vaan siksi kun s2 ei enää lähde päälle (2,5v vanhana hajosi).

Katselin tuossa Xperia Z1 Compactin tietoja. Näyttäis olevan sen verran hyvät speksit ja kokokin ihan siedettävä ( = samankokoinen kuin nykyinen Xperia S) että voisi laittaa sopimuksen loputtua pöhelimen vaihtoon.

Torstaina pitäs itselle saapua tuo LGn lippulaiva G3, voisin pikkupätkän sitte tännekkin kirjoitella käyttökokemuksista. Speksit luurissa on ainakin ok ja yllättävän pienen tuntuinen se käteen oli noin ison näytön omaavaksi vrt. entinen puheline note 1.

Jaha Mikkisofta lopettelee Nokian malleja urakalla ja pistää loppuja työntekijöitä kilometritehtaalle. Kovin ruusuisesti ei nyt mene taas.

Meanwhile, samppa raketoi.

Erona vaan että jo Samsung Electronics tekee aika paljon muutakin kuin puhelimia. :D

Ihmiset ei enää jaksa ostaa joka vuosi uusia puhelimia, uuden puhelimen tuoma hyöty hintaan nähden ei enää ole kummoinen. Kaikilla markkinoilla käy niin lopulta..

Erona vaan että jo Samsung Electronics tekee aika paljon muutakin kuin puhelimia. :D

Ihmiset ei enää jaksa ostaa joka vuosi uusia puhelimia, uuden puhelimen tuoma hyöty hintaan nähden ei enää ole kummoinen. Kaikilla markkinoilla käy niin lopulta..

Juu, toki :) Omastakin taloudesta löytyy parin Samsungin luurin lisäksi useita muitakin ko. yrityksen tuotteita.
Tuo nyt vaan oli pienenä kuittina tuohon Japin "raketointi" kommenttiin ;)

Eikös jokaisella Apple ja melkein jokaisella Android miehellä ole puhelimessa sampan tekniikka ;)

Tosin paskat katteethan noissa näytön tekemisissä yms on ja tuskin japikaan jaksaa fanittaa jääkaappia :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom