Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt uuden puhelimen ostoa, ja nyt erityisesti kiinnosta tämä Sony Xperia Z1 Compact. Onko kenelläkään täällä kyseistä puhelinta? Mitä hyviä ja huonoja puolia tässä puhelimessa on? Pärjäisikö tuolla puhelimella pari vuotta? Olen myös miettinyt LG Nexus 5, LG G2 ja Samsung Galaxy S4. Näissä mietityttää tuo iso koko.

Itse ostin tuon Z1 compactin ja olen ollut todella tyytyväinen. Kannattaa lukea käyttäjien kommentteja esim. täältä:
Sony Xperia Z1 Compact käyttökokemukset | Matkapuhelinfoorumi - Suosituin matkapuhelinpalsta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nokian ja Windowsin epäpyhä avioliitto päättyi sitten tappion tunnustamiseen. http://www.talouselama.fi/uutiset/nokian+kannykkamyynti+alkuvuonna+30/a2245243
Nokian kännykkämyynti alkuvuonna -30% - tyrmäävät tappiot
Myös "Smart Devices -yksikön liikevaihdon laskuun vaikutti toimialan kilpailudynamiikka, mukaan lukien kilpailevien älypuhelinalustojen voimakas eteneminen."

R.I.P.

Nokian ja Windowsin epäpyhä avioliitto päättyi sitten tappion tunnustamiseen. Nokian kännykkämyynti alkuvuonna -30% - tyrmäävät tappiot - Uutiset - Talouselämä
Nokian kännykkämyynti alkuvuonna -30% - tyrmäävät tappiot
Myös "Smart Devices -yksikön liikevaihdon laskuun vaikutti toimialan kilpailudynamiikka, mukaan lukien kilpailevien älypuhelinalustojen voimakas eteneminen."

R.I.P.
Taisi myydä oikeaan aikaan pois:jahas:
Samsungin matkapuhelinten liiketulos laskussa | Taloussanomat

Matkapuhelinyksikön liiketulos laski 1,2 prosenttia vuotta aikaisemmasta ja jäi 6 430 miljardiin woniin. Analyytikot olivat odottaneet 5 900 miljardia wonia

Kai nyt sentään sekoitit pilkun paikan tai jotain muuta. Samppa teki nimittäin puhelimillaan ensimmäisen kvartaalin saman verran rahaa kuin mitä Microsoft antoi Nokialle ottamastaan puhelintoiminnasta. Galaxyt ja iPhonet tahkoavat sellaisia summia rahaa, josta Nokia ei voi edes uneksia.

Matkapuhelinyksikön liiketulos laski 1,2 prosenttia vuotta aikaisemmasta ja jäi 6 430 miljardiin woniin. Analyytikot olivat odottaneet 5 900 miljardia wonia

Kai nyt sentään sekoitit pilkun paikan tai jotain muuta. Samppa teki nimittäin puhelimillaan ensimmäisen kvartaalin saman verran rahaa kuin mitä Microsoft antoi Nokialle ottamastaan puhelintoiminnasta. Galaxyt ja iPhonet tahkoavat sellaisia summia rahaa, josta Nokia ei voi edes uneksia.
Lukeeko viestissäni yhtään lukua, vai mitä höriset?

Mitä väitteitä olen kirjoittanut?
Kyllä kai se kunnia kuuluu Taloussanomat–Bloomberg linjalle;)

Tänään 09:14 kirjoitit väitteen myynnin ajoituksen onnistumisesta.

- - - Updated - - -

Paljon parjattu Sampan puhelinkamera on ohentunut:

Samsung_galaxy-k-yl%C3%A4.jpg

Tänään 09:14 kirjoitit väitteen myynnin ajoituksen onnistumisesta.

- - - Updated - - -

Paljon parjattu Sampan puhelinkamera on ohentunut:

Samsung_galaxy-k-yl%C3%A4.jpg
Edelleenkin, en ole kirjoittanut yhtään mitään väitettä!
Linkin kyllä laitoin, mutta sisällöstä en vastaa;)

Toteamus toi on, ja eikö oikeaan aikaan myynytkin pois;)
Laskussa näkyisi olevan suurimmilla tuo puhelin myynti anaalikkojen mukaan:jahas:

Jos nyt nimeät väitteesi toteamukseksi, niin se ei muuta mitään. Jos puhelintoiminnan myynti on tavoitteena, niin eikö puhelimista olisi kannattanut ennemminkin luopua jo silloin, kun toiminnalla oli jotain arvoakin. Nythän myynti tapahtui pikkurahalla sen jälkeen, kun kaikki oli menetetty ja entisestä leijonasta oli tullut heittopussi.

Linkistäsi selviää, että puhelinten toimitukset ovat nousseet kaikilla listatuilla:
Samsung +30%
Apple +20%
Huawei +30
Lenovo +60%
muut +40%

Eli sellaista laskua tällä kertaa...
Paljonkohan toimitusten pitäisi pitäisi nousta vuodessa, jotta pitäisit alaa elinvoimaisena? Riittääkö 100 prosenttia?

Tässä vielä suora lainaus linkittämästäsi uutisesta: Strategy Analyticsin mukaan kokonaisuutena älypuhelinten toimitukset nousivat 33 prosentilla 285 miljoonaan älypuhelimeen.

Jos nyt nimeät väitteesi toteamukseksi, niin se ei muuta mitään. Jos puhelintoiminnan myynti on tavoitteena, niin eikö puhelimista olisi kannattanut ennemminkin luopua jo silloin, kun toiminnalla oli jotain arvoakin. Nythän myynti tapahtui pikkurahalla sen jälkeen, kun kaikki oli menetetty ja entisestä leijonasta oli tullut heittopussi.

Linkistäsi selviää, että puhelinten toimitukset ovat nousseet kaikilla listatuilla:
Samsung +30%
Apple +20%
Huawei +30
Lenovo +60%
muut +40%

Eli sellaista laskua tällä kertaa...
Paljonkohan toimitusten pitäisi pitäisi nousta vuodessa, jotta pitäisit alaa elinvoimaisena? Riittääkö 100 prosenttia?

Tässä vielä suora lainaus linkittämästäsi uutisesta: Strategy Analyticsin mukaan kokonaisuutena älypuhelinten toimitukset nousivat 33 prosentilla 285 miljoonaan älypuhelimeen.
Tuossa "mun" väittämässä tekstissä lukee näin!
Samsungin osuus älypuhelinmarkkinoista supistui Strategy Analyticsin arvioimien 89 miljoonan puhelimen toimitusten perusteella 32,4 prosentista 31,2 prosenttiin. Applen osuus puolestaan painui 17,5 prosentista 15,3 prosenttiin.

Tuossa "mun" väittämässä tekstissä lukee näin!
Samsungin osuus älypuhelinmarkkinoista supistui Strategy Analyticsin arvioimien 89 miljoonan puhelimen toimitusten perusteella 32,4 prosentista 31,2 prosenttiin. Applen osuus puolestaan painui 17,5 prosentista 15,3 prosenttiin.

Ja sitten pitää vielä ymmärtää, mitä tuo teksti tarkoittaa. Myynti siis kasvoi keskimäärin kolmasosalla. Sampan ja Ompun markkinaosuus laski vähän, mutta niiden molempien myynti kasvoi isosti. Sampan myynti kasvoi tuon 30 ja Ompun 20 prosenttia. Tuollaisessa kymmenien miljardien tulosta takovassa bisneksessä tuollaiset prosentit ovat mun mielestä tosi kovia. Ei noiden lukujen perusteella ole mitään järkeä väittää myynnin laskeneen.

Ja sitten pitää vielä ymmärtää, mitä tuo teksti tarkoittaa. Myynti siis kasvoi keskimäärin kolmasosalla. Sampan ja Ompun markkinaosuus laski vähän, mutta niiden molempien myynti kasvoi isosti. Sampan myynti kasvoi tuon 30 ja Ompun 20 prosenttia. Tuollaisessa kymmenien miljardien tulosta takovassa bisneksessä tuollaiset prosentit ovat mun mielestä tosi kovia. Ei noiden lukujen perusteella ole mitään järkeä väittää myynnin laskeneen.
Aamulla iltalehden toimittajakin kirjoitti hätäisestin, että Talvivaara teki 750miljardin tappiot, ennen kuin korjasi virheensä:D
Eli ota nyt noista selvää, kun tiedä pitääkö luvut yms paikkansa:jahas:

Voi tätä puhelimen valinnanvaikeutta. Oon lukenut puolituhatta arvostelua ja kommenttia puhelimista eikä vieläkään mitään selvyyttä minkä ostaisi. Omat vaatimukset on kanssa sellaiset ettei haluttuja ominaisuuksi löydy helposti samasta paketista. Tavoitteena olisi löytää:

-koko: pienehkö taskussakin kannettava. Rajoittaa melkeen näytön koon 4”, toisaalta ei haittaa vaikka on fyysisesti vähän paksumpi.
-kamera: lähinnä jo ihan ok-laatuisia kuvia saisi.
-hinta: sanoisin että melkeen alle 300 euroa saisi olla.
-iskun-, pölyn- ja roiskeenkestävä, ei välttämättä mitään IP-luokitusta kunhan kestää hikeä, sadetta lenkillä eikä näyttö mene heti rikki taskussa.
-käyttöjärjestelmä: ei oikeastaan väliä, perus simppeli riittää. Tietokoneessa on winukka, ja varmaan pysynkin kone puolella winukassa.
-akku saisi olla mahdollisimman tehokas, mutta taitaa koko- ja hintavaatimukset tulla vastaan

Muutamaa mitä katsellut:
Halvat
Sony Xperia GO
Nokia - Lumia 620 Protected Edition
Vähän kalliimmat
Sony Xperia V LT25i
Apple - iPhone 4S 8Gb

Voi tätä puhelimen valinnanvaikeutta. Oon lukenut puolituhatta arvostelua ja kommenttia puhelimista eikä vieläkään mitään selvyyttä minkä ostaisi. Omat vaatimukset on kanssa sellaiset ettei haluttuja ominaisuuksi löydy helposti samasta paketista. Tavoitteena olisi löytää:

-koko: pienehkö taskussakin kannettava. Rajoittaa melkeen näytön koon 4”, toisaalta ei haittaa vaikka on fyysisesti vähän paksumpi.
-kamera: lähinnä jo ihan ok-laatuisia kuvia saisi.
-hinta: sanoisin että melkeen alle 300 euroa saisi olla.
-iskun-, pölyn- ja roiskeenkestävä, ei välttämättä mitään IP-luokitusta kunhan kestää hikeä, sadetta lenkillä eikä näyttö mene heti rikki taskussa.
-käyttöjärjestelmä: ei oikeastaan väliä, perus simppeli riittää. Tietokoneessa on winukka, ja varmaan pysynkin kone puolella winukassa.
-akku saisi olla mahdollisimman tehokas, mutta taitaa koko- ja hintavaatimukset tulla vastaan

Muutamaa mitä katsellut:
Halvat
Sony Xperia GO
Nokia - Lumia 620 Protected Edition
Vähän kalliimmat
Sony Xperia V LT25i
Apple - iPhone 4S 8Gb

Itsellä on tuo Sony Xperia V ja kovasti olen tykännyt. Mun käyttössä tuo pölyn ja vedenkestävyys sekä kompakti koko on iso plussa myös, kun puhelin kulkee lenkillä mukana. Akku on aika pieni tossa, mutta mulla on ainakin riittänyt ihan hyvin, GPS on ollut myös käytössä ja esim 2.5 tunnin lenkeillä on virtaa mennyt yllättävän vähän, muutenkin ainakin edelliseen samsungiin verrattuna luuri haukkaa vähemmän akkua, vaikka on tehokkaampi prosessori ja parempi näyttö etc. Myös Sonyn oma käyttöjärjestelmä on mielestäni ihan eri luokkaa kuin samsugin, huomattavasti mukavampi käyttää ja sulavampi. Suosittelen 5/5 tuota Xperia V:tä.

Tähän täytyy sanoa, että rajoittaa varmaan melkein, mutta ei ihan. Mulla on nyt 5.1" eikä mitään ongelmaa kuljettaa ihan tavallisten farkkujen taskussa. Paksuus on se ensimmäisenä rajoittava tekijä, toisin kuin esitit. Isokin luuri menee taskuun kunhan se on ohut.

Tähän täytyy sanoa, että rajoittaa varmaan melkein, mutta ei ihan. Mulla on nyt 5.1" eikä mitään ongelmaa kuljettaa ihan tavallisten farkkujen taskussa. Paksuus on se ensimmäisenä rajoittava tekijä, toisin kuin esitit. Isokin luuri menee taskuun kunhan se on ohut.
Lähinnä pelkään sitä että kun pinta-alaltaan suuri niin vääntyy herkemmmin. Esim. toi Nokia Lumia 620 ei ole ihan pahan kokoinen vaikka onkin paksu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom