Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Ei näytä olevan ollenkaan sellaista. Eikä näy olevan nelosessakaan. Olisko kitkat-päivityksestä unohtunut vai onko ikinä ollutkaan? Ja tajusin, että ongelman aiheutti se kun mulla on tuossa ilmaherätys päällä. Kun puhelin on tasaisella alustalla ja heilautat kättä sen päällä, niin se herää. Jos löhöilee sopivassa asennossa niin se saatta herätä taskussakin ja siitähän seuraa kaikkea kivaa kun herkkä näyttö on päällä. Mieluummin otan sen pois, kun ei mulla ole edes sellaisia hanskoja millä tota viitsisi käyttää. Jos taas kysytte millä puheluun vastaan hanskat kädessä, niin ikävä kyllä Samsungiin ei tarvitse vastata nenällä, vaan se onnistuu joko kotinäppäimen painamisella, käden pyyhkäisemisellä näytön yli tai puhekomennolla. Ja jokaisen saa erikseen päälle tai pois.

Speksien mukaan se anturi (proximity sensor) pitäisi Sampassakin olla, joten on varmaan jäänyt kiireessä viime hetken säädöt tekemättä. Tai sitten on vaan säästetty väärässä paikassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä löydän tuollaiset neliön malliset ikonit, mitkä sulla on tuossa?
Koita googlettaa squarelines white icons jos jostain vielä löytyy. Osa noista on itse tehty kun ei löytynyt muuten mieleistä.

E: itse asiassa tossa ei ole kuin pakkislogo mikä on itse tehty, mutta mulla on myös työpöydän kakkossivu ja siellä on noita enemmänkin.

Samsung Galaxy Note 4 saamassa kolmelle sivulle taivutetun Youm-näytön..
Aika turhanpäiväiseltä ominaisuudelta vaikuttaa ja voisin arvata, että saattaa vaikuttaa vielä epäsuotuisasti näytön rikkoutumistaipumukseen pudotettaessa, etenkin jos toi on lasia. Jos se taas on muovia, niin Nokian muovinäytöistä on tarpeeksi huonoja kokemuksia ja se vaikuttaa mun mielipiteeseen muovinäytöistä, vaikka onhan niistä ajoista varmaan eteenpäin tultu. Hyvä kuitenkin, että kehittelevät uutta.

Mutta onhan se hyvä että tekniikka kehittyy. Joku varmaan kehittää jonkin käyttökelpoisen sovelluksen uuden tekniikan ympärille. Eli ei keksintö ole turha, vaikka sille ei vielä olisikaan mitään mielekästä käyttöä.

Taittuva näyttö ei ole turha keksintö, vaan siihen nää menee. Mutta että siitä tehdään itsetarkoitus vailla mitään järjellistä perustetta. Toi on naurettavaa miten ne tekee puhelimesta hankalammin käytettävän uudella tekniikalla ja sitten jeesustelee sillä miten puhelimen voi ottaa taskusta, kääntää sen sivuttain ja lukea pientä vitun tekstiä, vau. Sitten jos siihen haluaa vastata, niin puhelin pitää taas kääntää ja avata sovellus. Tossa ole minkään maan järkeä, mutta ei se mikään yllätys ole, että Samsung tekee noita juttujaan vain kun voivat, ei siksi, että niillä olisi mitään vitun käyttöä. Tekniikkahan on vallan loistava, Samsungin tapa hyödyntää sitä, on naurettava.

Sillä tavalla tulee uusia hienoja juttuja kun on fiksuja tyyppejä ja annetaan niille fyrkkaa tehdä kaikkea siistiä huolimatta siitä onko lopputulos hyvä myyntimenestys.
Imo ois ihan kiva jos tän nykyisen luurin näytön vois tuplata vaan avaamalla tän keskeltä. Jäis 7 tuuman tabletti aika turhaksi.

Joo en kyllä keksi tolle käyttöä, tai miksi maksaisin tuosta ominaisuudesta. Enkä usko että tuo ominaisuus on yhtään sen parempi siinäkään kohtaa kun apple tai mikkisofta tuo sen jolloin sitä täällä väistämättä hehkutetaan.

Mutta tuo taitettava näyttö mikä samassa videopätkässä näkyy voisi olla kyllä sellainen mikä mullistaa kännybisneksen. Sitä mullistusta on ooteltu. Miltä kuulostaisi niille jotka valittavat että puhelimet ovat liiian isoja, niin 4" puhelin jonka voisi kuitenkin avata tarvittaessa 8" tabletiksi? Tai niille jotka tykkäävät isommista, käyttää 5.5" tuumaista puhelinta ja tarvittaessa avata se 11" tabletiksi..

Niin eihän se ala kehity jos ei ole myös niitä jotka isolla riskillä tekevät kokeilevia juttuja. Propsit samsungille että edes tekevät jotain tuommoista. Sitäpaitsi markkinajohtajan pitääkin esitellä uusia ja jopa keskeneräisiä juttuja eikä vaan himmailla taustalla, se vasta typerältä näyttäisikin.

Tokihan samsungin tuotteet ovat lähtökohtaisesti edelleen kakalla kuorrutettua sontaa, mutta kyllä sieltä helmiäkin voi seasta toisinaan löytyä.

Tulipa tilattua uus HTC One, eli M8. Vanha One pääsee kiertoon, eli myyntiin. Oon kyllä ollut tyytyväinen vanhaankin Oneen. Pirun hyvä käteen ja en ehtinyt kaipaileen roottausta.

Toivotaan että tuo uusi One ei oo liian mohlo 5" näytön kanssa. Pirun nätti puhelin ainakin!

Propsit samsungille että edes tekevät jotain tuommoista.

Tolla saa ainakin deadbandit nollaan, jos ei muuta. Ihan hyvä jos saavat tuon massatuotantokuntoon niin eiköhän muillekin saada taas isompia näyttöjä pienempiin kuoriin. Jos tuo nyt viimeinkin tulee myyntiin niin suurin ihmetys on se miten markkinointi-ihmiset on saatu taivutettua johonkin uuteen.

Niin, Samsunhan pitää tosiaan kilpailla myös näyttöjen saralla paria muuta ruutupuotia vastaan. Siinäkin mielessä on varmaan olennaista että voidaan esitellä uutta teknologiaa uskottavasti jotta sopparit jatkuu, oli sille tarvetta eli ei.

Naapurivihulainen LG on kyllä jotenkin ylipotentiaalinen firma, luulen että Samsungilla on koko ajan jännäkakat sen suhteen että se firma laittaa ulos jotain uberhienoa ruutumaailmassa. LGn luurit alkaa olla suunnilleen nyt jo parasta mitä rahalla saa, brändäys on vaan perseestä niinkuin näillä vinosilmäkulttuureilla yleensäkin.

iPhone on kyllä paras. Ei muilla tee oikeen mitään. Mahtuu kivasti taskuunkin, toisinkuin noi joidenkin piirtoalustat.

Call-on-8-inch-tablet.jpg

No nyt oli huono trollaus.

Ei tässä pitkään tarvitse oottaa niin huppe vannoo isomman luurin nimeen kun iPhone sellaisen julkaisee, muistakaa silloin sanoa vaan että tiedettiin jo kauan sitten että isompi on parempi.

Älypuhelin? Sony Xperia Z1 Compact?

Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt uuden puhelimen ostoa, ja nyt erityisesti kiinnosta tämä Sony Xperia Z1 Compact. Onko kenelläkään täällä kyseistä puhelinta? Mitä hyviä ja huonoja puolia tässä puhelimessa on? Pärjäisikö tuolla puhelimella pari vuotta? Olen myös miettinyt LG Nexus 5, LG G2 ja Samsung Galaxy S4. Näissä mietityttää tuo iso koko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom