Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos me avataan oma ketju Applen dissaajille, niin voisi olla parempi ratkaisu, annetaan siellä lupa huudella nollapäivitystä ja samoja fraaseja mitä joka kerta kun Apple julkaisee. Menee vähän perseelleen kun sama laulu joka ikinen kerta.

Tee japille nokian dissausketju samalla. Ai niin mut sehän ei haittaa kun kyseessä ei ole apple.

^Olin just tulossa linkkaamaan tuon. :D :lol2:

Eikös Android vapauta muistia sitä mukaan, kun se sitä tarttee?
Kyllä varmaan, mutta aina se ei toimi niin kuin pitäisi. Riippuu varmaan sovelluksesta miten se sen osaa. Mulla on tullut tabin kanssa vastaan, että kun luet jotain isoa kirjaa tai vastaavaa, niin olisko ollut niin että Adobella se kyykkää ja ohjelma kaatuu muistin puutteeseen ja Samsungin polaris viewerillä se taas toimii ihan kivasti.

Tuo jo aiemmin postattu phoneblok alkoi kiinnostamaan periaatetasolla. Muutama vuosi sittenhän oli lähes vastaava viritelmä, mikähän sen firman nimi olikaan? Jos komponenttien koko ja sijoittelu ei tule ongelmaksi ts. hukkatila viodaan hyväksyä ja laitteen koko silti pysyy kompaktina, niin tuollainen idea olisi aika vänkä. Vähän kuitenkin epäilen että möhkö siitä tulee joka tapauksessa. Tai no ainakaan designin puolesta ei voi menestyä, vaatii asiakaskuntaa miettimään yleensäkin kännyn funktiota käyttöesineenä ja designleluna. Eniveis, kivahan noita palikoita olisi sommitella.

phoneblok-2-312x350.png

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuo jo aiemmin postattu phoneblok alkoi kiinnostamaan periaatetasolla. Muutama vuosi sittenhän oli lähes vastaava viritelmä, mikähän sen firman nimi olikaan? Jos komponenttien koko ja sijoittelu ei tule ongelmaksi ts. hukkatila viodaan hyväksyä ja laitteen koko silti pysyy kompaktina, niin tuollainen idea olisi aika vänkä. Vähän kuitenkin epäilen että möhkö siitä tulee joka tapauksessa. Tai no ainakaan designin puolesta ei voi menestyä, vaatii asiakaskuntaa miettimään yleensäkin kännyn funktiota käyttöesineenä ja designleluna.
Samsungmiehelle ei tuota ongelmaa ajatella puhelinta käyttöesineenä designlelun sijaan. Mä nyt en tunnetusti ymmärrä muutenkaan, että joku niinkin arkinen esine kuin puhelin valitaan ulkonäön mukaan. Siinä on niin paljon muitakin valintaperusteita, mutta ei siitä nyt enempää.

Idea on ihan kiva, mutta tuollaisenaan toi on kyllä ergonominen kauhistus. Noilla kulmilla toi tulee taskustakin läpi kulma edellä. Pitäisi olla kolmenlaista eri palikkaa: Kulmapalat missä on kulma vähän pyöristetty, reunapala missä on yksi sivu vähän pyöristetty ja sisäpala mikä on laatikko. Tai sitten on kehys mikä on sopivasti pyöristelty ja noi kaikki tulee sen sisään.

Eli kun vaihtaa Applesta toiseen luuriin, niin koko ekosysteemi pitää vaihtaa googleen. Ei hyvä. Joka laitteeseen pitää sitten asentaa gmailit, drivet jne. Toi on just sitä säätämistä, johon pc-puolella on totuttu ja jota ei Applen käyttäjä tarvitse laisinkaan. Ei tartte kun pistää Applen id-tunnari joka koneeseen, joissa ne automaattisesti kuitenkin on ja kaikki pelaa. Applen synkkaus on paras, muut on purkkavirityksiä kolmansien osapuolten virityksillä.

Samahan minulla olisi edessä, jos vaihtaisin Google-ympäristöstä (Android) omppuleiriin...

Eikä sinänsä tarvi asentaa mitään. Jjuuri sitä tarkoitin että Androidin natiivi Google -integraatio kaikkine kilkkeineen alkaa olemaan hyvällä tasolla. Käytännössä kaikkeen luurin oleelliseen sisältöön pääsen käsiksi suoraan kirjautumalla selaimen kautta Gmailiin (mailit, kontaktit, kalenteri, chatit, drive).

En kiistä Applen synkkauksen ylivoimaisuutta, se onkin ollut iVärkkien suurin valttikortti. Mutta tuo on vain täysin suljetun käyttöjärjestelmäympäristön ansiota, on helppo rakentaa aukoton järjestelmä, kun kolmansia osapuolia ei päästetä hiekkalaatikolle lainkaan. Synkkauksen helppoudessa Android alkaa kuitenkin kovaa vauhtia lähestyä.

- - - Updated - - -

Eikös Android vapauta muistia sitä mukaan, kun se sitä tarttee?

Joo, mä en eilen jaksanut kännykällä kirjoitellessa tähän edes kommentoida. Nuo muistiongelmat oli vanhempien Android-versioiden ongelmia, joita kyllä itsekin aikanaan sain kokea. Nykyään en ole keksinyt mitään keinoa saada juntturaan S2:ta, jossa Android 4.1.2. Vaikka olen todellakin tehokäyttäjä ja käytän erittäin laajalla kirjolla appeja.

- - - Updated - - -

Kyllä varmaan, mutta aina se ei toimi niin kuin pitäisi. Riippuu varmaan sovelluksesta miten se sen osaa. Mulla on tullut tabin kanssa vastaan, että kun luet jotain isoa kirjaa tai vastaavaa, niin olisko ollut niin että Adobella se kyykkää ja ohjelma kaatuu muistin puutteeseen ja Samsungin polaris viewerillä se taas toimii ihan kivasti.

Ja jos Adoben Reader on koodattu paskasti, se on Androidin vika...? :)

Tuo jo aiemmin postattu phoneblok alkoi kiinnostamaan periaatetasolla. Muutama vuosi sittenhän oli lähes vastaava viritelmä, mikähän sen firman nimi olikaan? Jos komponenttien koko ja sijoittelu ei tule ongelmaksi ts. hukkatila viodaan hyväksyä ja laitteen koko silti pysyy kompaktina, niin tuollainen idea olisi aika vänkä. Vähän kuitenkin epäilen että möhkö siitä tulee joka tapauksessa. Tai no ainakaan designin puolesta ei voi menestyä, vaatii asiakaskuntaa miettimään yleensäkin kännyn funktiota käyttöesineenä ja designleluna. Eniveis, kivahan noita palikoita olisi sommitella.

Retee idea kyl. Ja meikälle kelpais kyllä tommonen kulmikas laatikkokin, siistin näkönen. Kunhan ei tule Androidia käyttikseksi, niin juoksen kiljuen kauppaan ostamaan noita ainaski sata.

Androidin virtual machinen muistinhallinta ei oo iha nii yksiselitteinen juttu, mutta kyllä se juurikin vapauttaa muistia vähemmän kriittisistä prosesseista kun muisti tulee täyteen(hierarkia aktiiviset prosessit > näkyvät prosessit > aloitetut palveluprosessit > taustaprosessit > tyhjät prosessit). Tabeissakin taitaa olla 1gb keskusmuisti, minkä sain vanhassa s2 galaxyssa monestikkin loppumaan, nykysessä s3 lte mallissa sitä on 2gb ja ei ole vielä hyytynyt kertaakaan.

Applea ostetaan monasti myös erittäin toimivan ekosysteemin takia. Esim luuria vaihtaessa menettäisin liikaa toimivaa synkkausta, photostream, kalenteri, iMessage jne. On vain todella kätsyä kun tekstarit on puhelimessa ja kun meet mille tahansa laitteelle, niin samat tekstarit sielläkin ja kun vastaat millä tahansa laitteella, niin se ketju päivittyy kaikkiin. Tätä läpi laitteiden synkkausta ei muilla valmistajilla ole ja tässä on aika hyvä argumentti iPhonenkin puolesta.
Poislukien tekstarit (kai) nuo samat synkat löytyy kyllä muillekin laitteille. Vaikka itse Applen tuotteita aika paljon käytänkin, niin koetan kyllä mahdollisimman pitkälle turvautua kolmansien osapuolten pilvipalveluihin (flickr, Netflix, Spotify, Google Drive, Skype, jne). En pidä siitä, miten kaikki Applen tuotteet suunnitellaan johdoista lähtien niin, että kustannus vaihtaa ekosysteemistä ulos olisi mahdollisimman korkea.

Tuollaisenaan tuo olisi aika mahdoton idea, mutta Jollan puhelimeenhan tulee tuon tapainen systeemi, "the other half".
Siinä pointtina siis se, että puhelimen takaosassa olevaa modulia saisi vaihdettua omien mieltymysten mukaan. Mm. lisäakku, tai kunnon kamera kunnon salamalla, qwerty näppäimistö jne jne...

Mä en taas luota Googleen pätkääkään, niin monta täysin perusteetonta källiä se on tehnyt mulle. Ei saatana jos mun kaikki data olis Googlella, niin ei kiva.
Avaatko vähän detailjeja? Mulla on sekä omalla firmalla että työnantajalla käytössä Gmail, Drive ja Google Docs ja hyvin ovat toimineet. Varsinkin Google Docsin kommentointifeature on saittien välisessä katselmoinnissa erittäin kätevä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom