Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, mä toivoin vähän tarkennusta siihen MITÄ sieltä applelta pitäisi sitten tulla? Olihan sitä julkistustilaisuutta vähän vaivaannuttavaa katsella varsinkin siinä vaiheessa kun transistoreja alettiin laskea, ja amazing icrocs oli aika moinen let down hinnan puolesta, mutta aika pätevän oloiselta luurilta tuo 5s vaikuttaa.

Löytyi se videopuhelu jo noksustakin 2000-luvun alussa, se ei vain toiminut...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
64-bittisyydelle lienee kuules muukin tarkoitus kuin vain saada myyntiargumentti. Mikä teitä vaivaa? Miksi joka ikinen kerta Applen julkaisu herättää noin kovaa ahdistusta?
En minä ainakaan usko, että 5S:ssä tuo 64-bittisyys muuttaa käyttökokemusta juuri mitenkään, paitsi että kaikki uudet appsit ja natiivisoftat vievät tuplasti massamuistia entiseen verrattuna. Muutos 64-bittiseen arkkitehtuuriin mahdollistaa yli 4GB RAM-muistin osoittamisen, mutta tuskimpa luurissa on niin lähellekään paljoa muistia. Jossain tulevassa iPadissa/iPhonessa varmasti on, joten jossain vaiheessa muutos on pakko tehdä. Kun ARMv8 on nyt tulossa markkinoille niin oli varmaan hyvä aika Applen roadmapin kannalta tehdä tuo muutos nyt ja liputtaa vähän edelläkävijän mainetta. Siis jos ajat saman applikaation 32- ja 64-bit versiota iPhone 5S:ssä, niin olisin hyvin yllättynyt jos niiden nopeuksien välillä on merkittävä ero (ellei ko. softa tee paljon aritmetiikkaa isommilla kuin 32-bit luvuilla).

Itselle isoimmat pettymykset julkaisussa olivat iPhone 5S:n Suomen myynnin aikataulu (tänä vuonna? ostan kun tulee myyntiin) ja se, ettei uutta iPadia julkaistu vieläkään.

Applea ostetaan monasti myös erittäin toimivan ekosysteemin takia. Esim luuria vaihtaessa menettäisin liikaa toimivaa synkkausta, photostream, kalenteri, iMessage jne. On vain todella kätsyä kun tekstarit on puhelimessa ja kun meet mille tahansa laitteelle, niin samat tekstarit sielläkin ja kun vastaat millä tahansa laitteella, niin se ketju päivittyy kaikkiin. Tätä läpi laitteiden synkkausta ei muilla valmistajilla ole ja tässä on aika hyvä argumentti iPhonenkin puolesta.

- - - Updated - - -

Vittu aikuinen mies ja ei kestä kun omaa puhelina haukutaan. Vaikka vielä selvästi huumorilla, olkoonkin se sitten huonoa. Ei helvetti. Pitäkää tunkkinne.

Sä olet jotenkin jumittunut tohon ajatukseen, että sun viesteissä mua häiritsisi se, että haukut Applea. Ei häiritse, sun viesteissä häiritsee se, että niiden arvo on nolla. Heittelet vain vitun tyhmiä juttuja huviksesi huumorilla. Se on ihan sama mihin ketjuun meet harrastaan samaa, niin siitä tulee sanomista. Joten koita ajatella forumin tasolla tätä, äläkä ala vetämään tota henkilökohtaista ajattelutapaa. Mulle iPhone on puhelin, ei mikään perheenjäsen.

Sä olet jotenkin jumittunut tohon ajatukseen, että sun viesteissä mua häiritsisi se, että haukut Applea. Ei häiritse, sun viesteissä häiritsee se, että niiden arvo on nolla. Heittelet vain vitun tyhmiä juttuja huviksesi huumorilla. Se on ihan sama mihin ketjuun meet harrastaan samaa, niin siitä tulee sanomista. Joten koita ajatella forumin tasolla tätä, äläkä ala vetämään tota henkilökohtaista ajattelutapaa. Mulle iPhone on puhelin, ei mikään perheenjäsen.

Montako kuukautta, vuotta esimerkiksi Japi on tehnyt samaa tässä ketjussa, saati Kamppailulajit osiolla? Saataisiinko Japille omat ketjut molemmille osioille?

Montako kuukautta, vuotta esimerkiksi Japi on tehnyt samaa tässä ketjussa, saati Kamppailulajit osiolla? Saataisiinko Japille omat ketjut molemmille osioille?

Olen puhunut aina aiheesta, puhelimista tai kamppailulajeista, Mika taisi puhua nyt kaikesta muusta kuin puhelimista.

Et kuitenkaan vetäny hernettä nessuun kun samaa settiä puski Sampasta varmaan viimesen puolen vuoden verran. Luulin että tää on tämmönen ketju jossa nyt ei joka asiaa oteta hirveen vakavasti, mutta olin ilmeisesti väärässä.

Ihan mielenkiinnosta, mainitsit tuossa aiemmin että on kaks ketjua mihin suollan paskaa.

Mike sanoi:
Sä et keskity puhelimeen, vaan heittelet kahteen ketjuuun pelkkiä vitun paskoja linereita.

Mikä on se toinen?

Japi sanoi:
Olen puhunut aina aiheesta, puhelimista tai kamppailulajeista, Mika taisi puhua nyt kaikesta muusta kuin puhelimista.

Kyllä niiden sun juttujenkin mukaan on mahtunu muutakin kun aihetta. Ei sillä että se mua haittais, mukavahan näistä on tapella. Tai oli. Mun jutuissa harvemmin käydään aiheen vieressäkään, myönnän.

Mutta ei muuta ku jatkakaa.

Pitäisi kaiketi olla saatavilla tämän kuun lopulla.

Android maailmassa valmistajalla ei ole isommin merkitystä. Toki kaikilla on jotain omia softiaan, mutta kyllä se chromebook toimii Sonyn luurin kanssa yhtä kätevästi kuin Samsungin.

Työkaveri väitti että tuota saa jo. Ja että nyt se entinen lippulaiva ois jossain 350 euron huitteilla, eikä pitäisi olla huono sekään. Jos sitä lippulaivaa saa kytkynä hyvään hintaan niin sitä voisi tosissaan harkita, suoraan ostamalla en 600 euron luuria hanki.

Täytyy kattoo ehtiskö huomenna noita katteleen tarkemmin.

Applea ostetaan monasti myös erittäin toimivan ekosysteemin takia. Esim luuria vaihtaessa menettäisin liikaa toimivaa synkkausta, photostream, kalenteri, iMessage jne. On vain todella kätsyä kun tekstarit on puhelimessa ja kun meet mille tahansa laitteelle, niin samat tekstarit sielläkin ja kun vastaat millä tahansa laitteella, niin se ketju päivittyy kaikkiin. Tätä läpi laitteiden synkkausta ei muilla valmistajilla ole ja tässä on aika hyvä argumentti iPhonenkin puolesta.

Kyllähän tuo muillakin kuin Applen maailmassa synkkaa nätisti esim. luurin ja koneen välillä kuvat, kalenterit, muistiinpanot, Word-dokkarit jne.

Aika vanha tuo Miken lausunto. Väittäisin ihan suoraan että Androidilla synkkäykset on jopa paremmat. Tosin jutut on aika hajautettu, pientä konvergenssiä olisi syytä androidleirissäkin harrastaa. Google voisi niputella juttuja vähän järkevämmin, aikamoista sillisalaattia on tarjolla.

Mä oon kans sen kannalla, et kerta täällä on aiemminkin saanu vähän "huudella" vapaammin, niin turha sitä nyt yhtäkkiä aloittaa "natsilinjaa", kun sattuu Apple puhelimensa julkaisemaan. Hyvää läppää (edes joidenkin mielestä) noi välihuutelut välistä on ja luulisi jokaisella olevan sen verta sisälukutaitoa, että voi ohittaa pahimmat ilman, että menee "tunteisiin". Mut se siitä.
--
Toi 64bit on sijoitus tulevaisuuteen - ne jotka ei puhelinta n. 12kk välein vaihda on varmasti tyytyväisiä, että sitten kun tukea laajemmin löytyy niin voi sitten vielä sillä "vanhalla" ip5s puhelimella olla mukana pelissä. Tässä joku linkki aiheeseen Mitä iPhone 5s:n 64-bittinen suoritin tarkoittaa? - Puhelinvertailu.com .
On muuten nopee kuvaus tossa Ip5s, katsokaa kohta 1:12 suunnilleen esim. Apple iPhone 5S: Hands On HD - YouTube . Ei hassumpi laite ollenkaan, varsinkaan ton ios 7 myötä.

Psy Hates Apple - TESTING Lumia Bittersweet Shimmer GDR3!!! - YouTube Siinä GDR3 päivityksen juttuja WP:lle - eli ts. WP:tä voi pitää "oikeesti kilpailukykyisenä" käyttiksenä vasta joskus Q1 2014 ton GDR3 päivityksen myötä, kun korjailee noita WP:n tyhmiä/puutteellisia juttuja. Siihen asti WP on valitettavasti pelkkä hyvän hinta/laatusuhteen tuote, eikä mielestäni ansaitse taistella parhaan älypuhelimen tittelistä käyttöjärjestelmänsä puutteiden takia - vaikka rauta itsessään Nokialla mainiota onkin. Toimiskohan toi aito pureview nopeemmin Applen käyttiksellä ja prossulla? Jepjep.

No jos me avataan oma ketju Applen dissaajille, niin voisi olla parempi ratkaisu, annetaan siellä lupa huudella nollapäivitystä ja samoja fraaseja mitä joka kerta kun Apple julkaisee. Menee vähän perseelleen kun sama laulu joka ikinen kerta.
Turha homma kun tää ketjuhan on just sitä varten. Se on ihan sama kuka julkaisee ja mitä niin apinalauma on vauhdissa. Joku päinvastainen ketju, "keskustelua älypuhelimista asiallisesti", olisi fiksumpi veto. Saa retardit pitää tämän temmellyskenttänään.

Tämä on aika pitkälti se ultimaattinen totuus ja tähän ei voi länkyttää mitään vastaan! Ei kukaan edelleenkään osta ommenoita, koska ne olisivat parhaita. Niitä ostetaan siksi koska se on muotia ja vaikka maksaa vitusti nii ei uskovaisia haittaa! Eikä muute haittaa ommenaakaan, koska rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja savupiipusta ja lautojen välistä.

No eniveis, ihan sama mulle, mutta itehän ostan aina sen markkinoiden parhaan luurin, kun uutta luuria kerran 4-5 vuodessa tarvitsen.

Yksi ainekin ilmoittautuu täällä, kuka ostaa sen parhaimman luurin. Pari viemeisintä puhelinta on ollut tämä uskonnoksikin mielletty omena. Miksi siis? Koska tämä on joukkotappelu niin tuon nyt pari pointtia tunnetuimmista alustoista.

Symbian
-Vanhanaikainen, hidas
-sovelluksien surkea saatavuus

WP
+Toi oikeasti jotain uutta käyttöliittymään
-Microsoftimainen "bugisuus" Periaatteessa kaikki toimii, mutta jotkin toiminnot tehty aivan älyttömäksi, esimerkiksi live tilin hallinta. (Tekee miinuksen puhelimeen, koska käytännössä pakko käyttää sitä live tiliä, jos haluaa keskittää kaiken)
-Millä oikeudella puhelin saa päättää, että käytän vain bing hakua natiivisti?
-Pieni miinus sovelluskaupasta. Hyvinhän sieltä löytyy kaikkea, mutta jotain siltikin puuttuu vaikka nyt verrattais sinne androidiin välillä.

Android
+Kustomointi
+Laaja sovelluskauppa
-Liikaa vähän kaikkia, valmistajien omissa viritelmissä (Paitsi Nexus)
-Muistin hallinta/käyttö. Laitteen kuin laitteen saa jumiin jos availet kaikkea, muisti alkaa loppua koneesta tai muuten vaan "teho-käytät" laitetta.

iOS
+Joka kerta kun avaat laitteen niin voit olla varma, että se toimii (Jollet ole rikkonu sitä, akkua loppuun käyttänyt tai elisa lopettanut verkkoliikenteen laitteeseesi)
+Laaja sovelluskauppa
-Kallis ( + --> paras jälleenmyynti arvo syystä x..)

Nimimerkillä 29 puhelinta takana, eikä vieläkään täydellistä löytänyt. Paitsi Nokia 7110 oli hieno puhelin aikoinaan :)

P.s. Ostan seuraavaksi luuriksi ihan minkä vaan, jos joku pystyy perustelemaan miksi se on oikeasti paras ;)

Ymmärrät sen sitten iPhone 7:ssa kun lyöt sen telkkariin kiinni ja silmiesi eteen lävähtää OS X:n työpöytä. Nyt voit ajatella sitä vain kehitysaskeleena, joka ei vielä suoraan kuluttajalle näy. ;)

Olen sen verran varma että näin ei tule tapahtumaan, että voisin jopa lyödä aiheesta vetoa.

Ei prossutehon tuplaus mikään huono uudistus ole, mutta että Applen julkaisussa keulitaan rekisterien koolla... :face:

Täällä on taas menny homma turhan kireeksi, relatkaa vähän.

Menee vähän perseelleen kun sama laulu joka ikinen kerta.

Jospa ongelma ei johdukaan dissaajista, vaan siitä että iPhone julkistuksia on vaivannut sama probleema jo pidemmän aikaa - nothing new to the table.

Mitä noihin synkkausetuihin tulee, joista joku mainitsi. Kyllä Androidin Gmail integrointi alkaa olla samaa tasoa. Ainakin minä pääsen käsiksi kaikkiin kontaktitietoihini, maileihin, chatteihin ja tekstareihin miltä tahansa Gmailiin kykenevältä nettipäätteeltä. Okei, tekstareiden osalta kolmannen osapuolen palikka, mutta ymmärrän miksei niihin Google panosta (sms on kuoleva protokolla). Driveenkin synkkautuu luurista kaikki data mitä itse haluan.

Jospa ongelma ei johdukaan dissaajista, vaan siitä että iPhone julkistuksia on vaivannut sama probleema jo pidemmän aikaa - nothing new to the table.

Mitä noihin synkkausetuihin tulee, joista joku mainitsi. Kyllä Androidin Gmail integrointi alkaa olla samaa tasoa. Ainakin minä pääsen käsiksi kaikkiin kontaktitietoihini, maileihin, chatteihin ja tekstareihin miltä tahansa Gmailiin kykenevältä nettipäätteeltä. Okei, tekstareiden osalta kolmannen osapuolen palikka, mutta ymmärrän miksei niihin Google panosta (sms on kuoleva protokolla). Driveenkin synkkautuu luurista kaikki data mitä itse haluan.
Eli kun vaihtaa Applesta toiseen luuriin, niin koko ekosysteemi pitää vaihtaa googleen. Ei hyvä. Joka laitteeseen pitää sitten asentaa gmailit, drivet jne. Toi on just sitä säätämistä, johon pc-puolella on totuttu ja jota ei Applen käyttäjä tarvitse laisinkaan. Ei tartte kun pistää Applen id-tunnari joka koneeseen, joissa ne automaattisesti kuitenkin on ja kaikki pelaa. Applen synkkaus on paras, muut on purkkavirityksiä kolmansien osapuolten virityksillä.

Eli kun vaihtaa Applesta toiseen luuriin, niin koko ekosysteemi pitää vaihtaa googleen. Ei hyvä. Joka laitteeseen pitää sitten asentaa gmailit, drivet jne. Toi on just sitä säätämistä, johon pc-puolella on totuttu ja jota ei Applen käyttäjä tarvitse laisinkaan. Ei tartte kun pistää Applen id-tunnari joka koneeseen, joissa ne automaattisesti kuitenkin on ja kaikki pelaa. Applen synkkaus on paras, muut on purkkavirityksiä kolmansien osapuolten virityksillä.

Itse asiassa kerran ne vain lyödään pc puolellakin, ei applekaan niin helpoksi oo mennyt ettei sitä ekaa kertaa tarttis lyödä. Se on kyllä totta että jos on jo täysin sisällä toisessa ekosysteemissä niin kalliiksi se tulee kun kerralla vaihtaa koko paketin, ja sit taas jos on puolivälissä ni vituttaa kun hommat ei pyöri niin simppelisti kuin ennen kun kaikki oli samaa.
Se on oikeastaan sama kummalta puolelta yrität tehdä muutosta toiselle nykyään niin hankaloittaahan se sitä vaihtoa kun ei kaikki synkikkään niin iisisti. Jos trendi jatkuu ja ekosysteemit pysyvät näin erillään niin markkinoille on todella vaikea minkään kolmannen yrittää enää ikinä. Ja se luo mielenkiintoisen dilemman applelle, koska sillä on pienempi asiakaskunta niin sieltä on myös hirveän hankala kasvaa isommaksi.

Ottaen huomioon just ekosysteemin vaihdon kalleuden, ja uusien asiakkaiden (aikuiseksi kasvavat lapset) ja näiden rahamäärät aloittaessaan oman ekosysteeminsä keräämisen.

Ekosysteemin rikkominen jättäisi sitten sen luurin vähän niinkuin omakseen, koska mitä pointtia olisi vaihtaa kaikki toimivat systeemit joka laitteesta puhelimen takia. Tämän takia Applesta Appleen vaihtaminen on hyvinkin yleistä ja siksi myös ne laitteet pysyy hyvin suosittuina. Kun Applen vekottimen hommaa, niin usein tuppaa tulemaan muitakin lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom