Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Pata kattilaa soimaa. Aikamoista marttyyrimeininkiä täällä. :D
Perheessä on 5 puhelinta käytössä, joista 4 on Lumiaa ja yksi on Samsung;)
Tosin nyt kun on tuo 520 Lumia tulossa, niin kai se on pakko ostaa likalle, kun itkua vääntää, kun siskolla on parempi puhelin, mitä on kuulema helpompi käyttää.
Löytyy Androit käyttiksellä oleva tablettikin talosta, kun en raaskinnut ostaa Applee, kun muksut sitä vinkuivat.
No, eipä ole paljoa jaksaneet käyttää, vaikka uudempi Jelly käyttiskin löytyisi.
Kuulema tuo Applen tabletti olis ollut parempi, kun sellaista kaverilla ovat käyttäneet:D
Tekeekö noilla Windows tableteilla mitään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tekeekö noilla Windows tableteilla mitään?

Varmasti tekee, jos suhtautuu siihen niin, että on Windows käyttiksestä huolimatta se on tabletti.
Eli esim. ihan kaikki Windows softat eivät toimi edes W8 tabletissa vaikka niin voisi äkkiseltään olettaa.
Itse harkitsen vakavasti W8 tablettia, jos/kun saan pöytäkoneen myytyä pois.
Ei tuosta kuitenkaan sen enempää, kun menee aika pahasti ketjun aiheen ohi ;)

Kokemusta on:

-Android
-Symbian ja muut "vanhat" käyttöjärjestelmät
-iOS
-WP 7.5
-WP 7.8

Omistan pohjia huudella. Android gay WP ei

Mulla on HTC One ja en ole löytänyt mitään huonoja puolia(ollut tosin vasta viikon käytössä :D ). Verrokkina on Samsung Galaxy note 2(kakkospuhelimena), joka jumittaa ja on huomattavasti hitaampi.

Ennen oli Galaxy S, joka oli laginen paska. Nyt iPhone 5 ja käyttis toimii kuin unelma verrattuna tohon Androidiin.

Eli vertaat alkuvuodesta 2010 julkaistua luuria (jonka kohdalla myönnettiin, että julkaisukäyttis oli paska) syyskuussa 2012 julkaistuun luuriin? Joilla taitaa olla myös jonkinlainen hintaero (siis uutena ostettuna, julkaisuhetkellä)?
Iphone 5:sta pitäisi verrata Galaxy S3:n,joka tosin on vanhempi kuin IP5, mutta sentään samalta vuodelta.

Mulla on tällä hetkellä käytössä Lumia 710 ja Galaxy S3. Kumpikaan ei lagaa omassa käytössä. Lumiaa tosin käytän vain työpuheluiden puhumiseen, muussa käytössä S3.
Yksi jumittava softa on tällä hetkellä S3:ssa käytössä, uusin Opera Mobile. En tiedä mitä ne sille tekivät, kun edellinen versio toimi kuin unelma, mutta tuo jäätyy välillä, kun sen yrittää sulkea. Vika varmaan puhelimessa...

Eli vertaat alkuvuodesta 2010 julkaistua luuria (jonka kohdalla myönnettiin, että julkaisukäyttis oli paska) syyskuussa 2012 julkaistuun luuriin? Joilla taitaa olla myös jonkinlainen hintaero (siis uutena ostettuna, julkaisuhetkellä)?
Iphone 5:sta pitäisi verrata Galaxy S3:n,joka tosin on vanhempi kuin IP5, mutta sentään samalta vuodelta.

Mulla on tällä hetkellä käytössä Lumia 710 ja Galaxy S3. Kumpikaan ei lagaa omassa käytössä. Lumiaa tosin käytän vain työpuheluiden puhumiseen, muussa käytössä S3.
Yksi jumittava softa on tällä hetkellä S3:ssa käytössä, uusin Opera Mobile. En tiedä mitä ne sille tekivät, kun edellinen versio toimi kuin unelma, mutta tuo jäätyy välillä, kun sen yrittää sulkea. Vika varmaan puhelimessa...

Niin siis sanoin vaan mitä kokemuksia on ollut. Eihän tietenkään näitä voi laittaa samalle viivalle. Kaverin S3:sta joskus näpräsin ja kyllä se silminnähden lagas. Mutta ei voisi sanoa että IOS:n täysin moittimatta toimii.

Pitäisi oikeesti käyttää uusimpian puhelimia esim. viikko ja viikko ennen kuin järkevää vertailua voisi tehdä.

Niin siis sanoin vaan mitä kokemuksia on ollut. Eihän tietenkään näitä voi laittaa samalle viivalle. Kaverin S3:sta joskus näpräsin ja kyllä se silminnähden lagas. Mutta ei voisi sanoa että IOS:n täysin moittimatta toimii.

Pitäisi oikeesti käyttää uusimpian puhelimia esim. viikko ja viikko ennen kuin järkevää vertailua voisi tehdä.

Kyllä mullakin S3 lagas silloin, kun sen ostin. Ei pahasti, mutta niin, että huomasi.
Viimeisen parin käyttisversion kanssa ei ole kyllä oikeasti enää lagaillut ainakaan niin, että itse sitä huomaisin.
Sitä en kiistä, etteikö IOS toimisi sulavasti, ei vaan muuten ole mun juttu :)

IOS on äärettömän tylsä käyttis. Mukavahan se on että värkit pelittää, mutta pelittää ne muutkin ja ovat mielenkiintoisempia. iPhoneissa on vielä niin järjettömän pienet näytöt ettei niillä viitti edes nettiä selata kovin mielellään.

Kokemusta Androidista (S3) ja WP 8 (920). Molemmat hoitaa homman mainiosti. Iosssi rupes kiinnostaa lähinnä ton ios 7 julkaisun jälkeen, josta oon nyt kattonu n. kymmenisen videota - äkkiseltään toi päivytys näyttää tuovan Iossia lähemmäs Androidia eli toisin sanoen kehittämään sen käyttiksen heikkouksia. Muuten mun mielestä 4 tuuman näyttö on vaan liian pieni, "tehokäyttöön". Vähän sama tapahtuu "isoon näyttöön" siirtyessä, että kun jonkun mielestä pärjää hyvin pelkällä normi kiintolevyllä, mutta kun on ssd:tä päässyt kokeilee ei koskaan palaa takaisin.
Ehkä paremmin kattausta sais käyttiksistä, jos jokainen haukkuis "sen oman" käyttiksen heikkouksia/kehitettävää.
WP:ssä suurimpia puutteita/heikkouksia/kehitettävää
- Microsoftia ei kiinnosta/hidas. GDR3 päivitys käsittääkseni vasta jouluksi (joka tuo full hd tuen jne..), ei ole korjannut selkeitä puutteita käyttiksessä, vaikka koodaaminen ei liene hirmuvaikeaa.
- Äänet, yks suurimmista virheistä. Miksi ei pysty säätää esim. whatsapp, viesti, soittoääni tms. äänentasoja erikseen.? Samoin, jos youtubea kattoo tai esim. pelaa äänettömällä, voi jäädä äänet nollille, eikä kuule saapuvaa puhelua
- Bing. Vois olla vaihtoehtoisena hakukoneena google. Tähän on tosin tottunut jo, mutta ei silti poista että tätä voisi kehittää
- Whatssapp, vähän huithapelisti toimii mun mielestä. Oon kuitenkin kaikki saanut perille ja kaikki menneet perille.
- Jotain tukijuttuja, en nyt osaa nimetä, mut Android varmaan tukee enemmän juttuja.
- Puhetunnistus on ainakin sysipaska, en sitä kyllä ikinä käyttäisikään, mutta ei sillä kyllä mitään teekkään. Siitä tulee semmonen tyhmä ääni, jos vahingossa painaa sitä koti näppäintä liian pitkään.
- Varsinkin nyt kun ios 7:ssa näytti olevan ohjelman sulkeminen pyyhkäisemällä "siitä samasta moniajo näytöstä", niin tuota olen itse kaivannut jo kauan WP puhelimeen. Olis niin näppärää sulkea softia siitä.
- Ios 7:n oliko se controll centterin vois jollain tasolla kopioida omasta mielestä tähän näin.
- Oikealle pyyhkäisyä ei hyödynnetä. Käsittääkseni notification center tulossa. Tosin siinäkin käsittämättömän hidasta toimintaa Mikiltä.
- Nuolinäppäimet näppikseen ois IMO kätevät, samoin selaimessa vois olla Androidin selaimesta tuttu "selaa alas nopeeta, niin se skrollaa supernopeesti alas".
- Akun varaustila vois näkyy suoraan prosentteina siellä ylhäällä, jossa näkyy ne muutkin kentät tms.
- Hmmm. jotain. Nokia vois tuoda nopeuskamerat WP:n karttoihin, kuten oli symbianissa.
- Ei oo erillistä "vilkkuvaa ledvaloa tms." ilmoittamassa, jos puhelu tai viesti tullu.
- Ei edelleenkään osaa "kaikkia samoja temppuja", kuten Android.
Hyvää
+ Sulava, paras aloitusnäyttö. Nokia Music ja kartat. Softia löytyy tarpeeksi, vaikka se instagram muka puuttuukin. Nopea, jossain määrin nopeampi, kuin S3 (siis 920 mulla), sen vähän mitä oon testannu. Kameranäppäimestä aukaisu lukitustilasta sitä painamalla (oikeesti kätevä, muut sais kopioida). Office (treenipäiväkirjat tms. skydriven kautta saa kivasti). Looginen käyttis, helppo käyttää ja "tarpeeksi muokattavissa". "Moderni". Livetiilet, tosi kätevät, näkee esim. uutisia aukaisematta softia jne. Lyhyesti, toimii, on selkeä ja mukava käyttää päivittäin.
----
No joo, tokkopa noi ketään ees kiinnostaa hehe. S4 ja HTC One lienee aika kovia tällä hetkellä markkinoilla, ei voi mitään. Toki ne vissiin on aika arvokkaita. Niin kauan, kun Mikki ei korjaa WP:n pikku viboja, ei 925 IMO voi olla paras. Vaikka se erinomainen laite onkin.

Mut tää kiinnostaa, nyt alkaa näyttää varmalta, että se on se 41mp ! Kiva, mulla on syytä päivittää, vaikka ei oliskaan kuvanvakainta tms. 41 million reasons to zoom in to Nokia Conversations on July 11th ? Nokia Conversations : the official Nokia blog

Jos Huawei ostaisi Nokian, tulisiko siitä Nowei vai Huano?

Jännä nähdä paljonko Eos:lle tulee hintaa. Ostoon menee jos edes jossain kohtuudessa pysyy. Jospa tästä heinäkuussa tulisi lisätietoa.

Tulee olemaan kyllä kallis. Toisaalta, tuolla kameralla ollaan varmaan kehityksen kärjessä pari vuotta eteen päin - Nokia itse lienee se joka itsensä voi lyödä. Varmasti mennään S4 ja Ip5 hintoihin. 808 tais olla 599€ julkaisussa, ei varmaan voida alle mennä. Saa nähdä, tekeekö Nokia ensimmäisen "kokonaisen" puhelimen, jossa ei oo "mokattu" mitään yksittäistä ominaisuutta. Nythän 920 oli painava, 925 muistia liian vähän. Nooh, joka tapauksessa, EOSsia media on odottanut 808 julkaisusta lähtien. Samoin muilla foorumeilla EOS on se joka puhuttaa (siis Nokian puhelimista). Ai että tätä ollaan odoteltu. Ois kyllä hyvä säkä omalta kannalta, jos olisivat laittaneet vaihtokuoret, jotta vois vara-akun ostaa mukaan esim. joskus matkalle lähtiessä. Taidan haaveilla vaan. Tälläisestä puhelimesta olis hauska nähdä sekä Android, että WP version myyntimäärät rinnakkain. Samsunghan teki Ativ puhelimen WP:lle, joka oli käytännössä S3 kopio. Eipä myynyt sillä mitään.

Alkaa kuluttajatkin viisastua. Toivoisin kyllä, että HTC one löisi tuon Samsungin S4:n myynnin Android-kentällä. En tiedä osaako sen parempaa softaa vääntää mutta ei ainakaan lyö laitetta täyteen omaa bugista koodia. Ei vain taida rahkeet vielä riittää. Sampan nimi painaa vielä ja jälkijunassa olevat ihmiset ostavat.
???? IT??? ??! ????

.

Mutta kun ne näpit on kerran palaneet niin kummasti jää ne mielikuvat päälle. Mulla eka kokemus on androidista on 2.1 ja se oli niiiin paskaa ettei roidit sen jälkeen napanneet. Sitten kun sai 4.0 testattavaksi niin aika kaukanahan se siitä kakkosesta jo oli mutta paskat kokemukset kummitteli silti taustalla. Ios on ollut kolmosesta asti tylsä mutta ylivoimaisesti vakain käyttis ja kokeiltu on maemot ,meego, winkkarit, ne kaksi androidia ja kaikki sympparit. Vain symppari oli paskempi kuin roidin kakkonen.

Melkoisen kovaa bisnestä on ylimmän kategorian älypuhelinten tekeminen. Myynnin huippusesonki on eka kuukausi launchin jälkeen, eli laitteita pitää olla tehtynä varastoon ~10 miljoonaa. Komponentit täytyy tilata vähintään 3 kuukautta etukäteen eli siinä on helposti 30M x 200eur liabiliteetit ennenkuin yhtäkään laitetta on myyty. Sössit menekkiennustukset, niin joko markkinoilla on pulaa myytävästä tai sitten laitteet jää happanemaan käsiin. Jälkimmäinen keissi on ilmeisesti tällä hetkellä niin HTC:llä the onen kuin sampalla S4:n kohdalla. Eikä applekaan ole downshiftaukselta välttynyt.

laitteet jää happanemaan käsiin. Jälkimmäinen keissi on ilmeisesti tällä hetkellä niin HTC:llä the onen kuin sampalla S4:n kohdalla

Saas nähdä miten auttaa Samsungin "S3 eläkkeelle etuajassa + lisää S4 variantteja ulos".

S3 osui aikanaan hyvään rakoon, ilmeisesti kahmien hyvän määrän elämänsä ensimmäistä älyluuria hankkivia. Nyt näkisin että kaikilla pelureilla on vähän sama ongelma: edellinen generaatio oli jo useimmille enemmän kuin riittävän hyvä -> miten houkutella tällainen käyttäjä päivittämään. S3:n poistaminen valikoimasta pakottaa uutta high end Samppaa ostavat S4:n ostoon, mutta ei mielestäni auta mitään jo S3:n omistavien houkuttelussa S4-kauppaan. Pitäisi olla joku parempi koukku kuin "se on sama kuin edellinen, mutta vähän parempi".

Applella ihan sama ongelma. Uudet satumaan sateenkaari-ikonit saa edelliseenkin - miksi päivittää rauta uusimpaan tulossa olevaan?

Vuoden vanha Xperia acro S katos jonnekin latvian yöelämään ja taas piti lähteä luuriostoksille. Niin siinä vaan kävi että vuoden tauon jälkeen palattiin appleen. Vähänhän tämä harmittaa, ettei puhelinta voi juurikaan muokata omanlaisekseen, mutta toisaalta käyttis ja toiminta kokonaisuudessaan on niin smoothia että ei voi valittaa. Lumia ois voinut myös kiinnostaa, mutta ei ollut aikaa tutkia eikä viitsinyt sikaa säkissä ostaa.

Back
Ylös Bottom