Kokemusta Androidista (S3) ja WP 8 (920). Molemmat hoitaa homman mainiosti. Iosssi rupes kiinnostaa lähinnä ton ios 7 julkaisun jälkeen, josta oon nyt kattonu n. kymmenisen videota - äkkiseltään toi päivytys näyttää tuovan Iossia lähemmäs Androidia eli toisin sanoen kehittämään sen käyttiksen heikkouksia. Muuten mun mielestä 4 tuuman näyttö on vaan liian pieni, "tehokäyttöön". Vähän sama tapahtuu "isoon näyttöön" siirtyessä, että kun jonkun mielestä pärjää hyvin pelkällä normi kiintolevyllä, mutta kun on ssd:tä päässyt kokeilee ei koskaan palaa takaisin.
Ehkä paremmin kattausta sais käyttiksistä, jos jokainen haukkuis "sen oman" käyttiksen heikkouksia/kehitettävää.
WP:ssä suurimpia puutteita/heikkouksia/kehitettävää
- Microsoftia ei kiinnosta/hidas. GDR3 päivitys käsittääkseni vasta jouluksi (joka tuo full hd tuen jne..), ei ole korjannut selkeitä puutteita käyttiksessä, vaikka koodaaminen ei liene hirmuvaikeaa.
- Äänet, yks suurimmista virheistä. Miksi ei pysty säätää esim. whatsapp, viesti, soittoääni tms. äänentasoja erikseen.? Samoin, jos youtubea kattoo tai esim. pelaa äänettömällä, voi jäädä äänet nollille, eikä kuule saapuvaa puhelua
- Bing. Vois olla vaihtoehtoisena hakukoneena google. Tähän on tosin tottunut jo, mutta ei silti poista että tätä voisi kehittää
- Whatssapp, vähän huithapelisti toimii mun mielestä. Oon kuitenkin kaikki saanut perille ja kaikki menneet perille.
- Jotain tukijuttuja, en nyt osaa nimetä, mut Android varmaan tukee enemmän juttuja.
- Puhetunnistus on ainakin sysipaska, en sitä kyllä ikinä käyttäisikään, mutta ei sillä kyllä mitään teekkään. Siitä tulee semmonen tyhmä ääni, jos vahingossa painaa sitä koti näppäintä liian pitkään.
- Varsinkin nyt kun ios 7:ssa näytti olevan ohjelman sulkeminen pyyhkäisemällä "siitä samasta moniajo näytöstä", niin tuota olen itse kaivannut jo kauan WP puhelimeen. Olis niin näppärää sulkea softia siitä.
- Ios 7:n oliko se controll centterin vois jollain tasolla kopioida omasta mielestä tähän näin.
- Oikealle pyyhkäisyä ei hyödynnetä. Käsittääkseni notification center tulossa. Tosin siinäkin käsittämättömän hidasta toimintaa Mikiltä.
- Nuolinäppäimet näppikseen ois IMO kätevät, samoin selaimessa vois olla Androidin selaimesta tuttu "selaa alas nopeeta, niin se skrollaa supernopeesti alas".
- Akun varaustila vois näkyy suoraan prosentteina siellä ylhäällä, jossa näkyy ne muutkin kentät tms.
- Hmmm. jotain. Nokia vois tuoda nopeuskamerat WP:n karttoihin, kuten oli symbianissa.
- Ei oo erillistä "vilkkuvaa ledvaloa tms." ilmoittamassa, jos puhelu tai viesti tullu.
- Ei edelleenkään osaa "kaikkia samoja temppuja", kuten Android.
Hyvää
+ Sulava, paras aloitusnäyttö. Nokia Music ja kartat. Softia löytyy tarpeeksi, vaikka se instagram muka puuttuukin. Nopea, jossain määrin nopeampi, kuin S3 (siis 920 mulla), sen vähän mitä oon testannu. Kameranäppäimestä aukaisu lukitustilasta sitä painamalla (oikeesti kätevä, muut sais kopioida). Office (treenipäiväkirjat tms. skydriven kautta saa kivasti). Looginen käyttis, helppo käyttää ja "tarpeeksi muokattavissa". "Moderni". Livetiilet, tosi kätevät, näkee esim. uutisia aukaisematta softia jne. Lyhyesti, toimii, on selkeä ja mukava käyttää päivittäin.
----
No joo, tokkopa noi ketään ees kiinnostaa hehe. S4 ja HTC One lienee aika kovia tällä hetkellä markkinoilla, ei voi mitään. Toki ne vissiin on aika arvokkaita. Niin kauan, kun Mikki ei korjaa WP:n pikku viboja, ei 925 IMO voi olla paras. Vaikka se erinomainen laite onkin.
Mut tää kiinnostaa, nyt alkaa näyttää varmalta, että se on se 41mp ! Kiva, mulla on syytä päivittää, vaikka ei oliskaan kuvanvakainta tms.
41 million reasons to zoom in to Nokia Conversations on July 11th ? Nokia Conversations : the official Nokia blog