Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä ollut nyt useamman viikon käytössä WP 7.8 ja edelleen tuntuu perkeleen hyvältä. Ainoat lisät jota kaipaisin:

-Näppäinpainalluksille pitäisi saada halutessaan värinäpalaute
-Äänenvoimakkuuksia pitäisi pystyä säätämään erikseen median, hälytysten, soittoäänen jne välillä

Muita puutteita en näin äkkiseltään keksi, omassa käytössä toimii helvetin hyvin. Yllättävän nopea käyttöjärjestelmä, vaikka puhelinkin on 4-vuotta vanha.

Näyttökin säilyy ehjänä kun sitä ei jaksa kaivella esille netinselailua pelailua tai feisbuukkaamista varten, pitää sitä vain soittamista ja satunnaisien kuvien ottamista varten mukana.

Sampan mohlokin pysyy ehjänä kun kaivaa sen vaan laukusta silloin kun istuu linkosuohon kaffelle varttia vaille kybä kattoon mihin suuhtaan pörssi kääntyy:) Niinkun sanoin, samppa on parempi netin selailuu jo näyttönsä puolesta mutta yhtään tiputusta se ei kyllä kestä. iPhone on aikoinaan lennelly vaikka kuinka paljon ja hyvin kesti esim rakennustelineiltä tipumisen(ei mies vaan känny). Mohlo samppa hajos ekasta tiputuksesta. Pitää ton halppislumpun mukana silloin kun on enemmän äksöniä. Kyllä mä tänne sitten tuun itkeen jos lumppukin halkee ensimmäisellä tiputtamalla ja käyn hakeen iluuri nelkun rönttähommiin.

Kyllähän lumiat kestää paljon paremmin kuin iPhonet ja sampat. Varsinkin tuo lasista tehty iPhone tuntuu erityisen herkältä.

Kyllähän lumiat kestää paljon paremmin kuin iPhonet ja sampat. Varsinkin tuo lasista tehty iPhone tuntuu erityisen herkältä.

Mul oli toi nelos iPhone pidemmän aikaa abaut 2 vuotta ja se on kyllä ollu käsittämättömän kestävä luuri. En tiä onko ollu tuuria vai mitä mutta se kesti semmosia tärskyjä ettei uskois.

Näyttökin säilyy ehjänä kun sitä ei jaksa kaivella esille netinselailua pelailua tai feisbuukkaamista varten, pitää sitä vain soittamista ja satunnaisien kuvien ottamista varten mukana.

Niin parempi sekin kuin se, että puhelin ei kestä käyttöä.

iTardin lasipinnassa on se hyvä puoli, että jos ei nyt tuu totaalituhoa niin se säilyy siistin näköisenä kun ei naarmuunnu. Mun Lumiassa on selkeitä naarmuja jonkin verran kun saanu osumaa silloin tällöin. Eipä sillä itteä minua kauheasti haittaisi, käyttölelujahan ne on.

Itellä on yks 4s särkyny takaosastaan, vaihtoon meni. Lumia 800 on kestäny loistavasti, kuorissa pieniä huomaamattomia jälkiä, näytössä ei mitään. IPhonessa ongelma oli, että putoaa lähes aina niin, että saattaa hajota jostain, kun täyslasinen on.

Nokia Lumia 520 (Punainen) - Gigantti

Aika halpa toi lumia 520. En hirveästi oo perehtynyt noihin halvimpiin älypuhelimiin, mutta pikaisesti gigantin tarjontaa katsoen näytti että ainakin saman hintaluokan Samsungit näytti speksien perusteella huonommilta. Mutta uskoakseni Japi voi puolueettomana asiantuntijana tulla sanomaan miksi saman hintaluokan Samsungit on parempia.

Mul oli toi nelos iPhone pidemmän aikaa abaut 2 vuotta ja se on kyllä ollu käsittämättömän kestävä luuri. En tiä onko ollu tuuria vai mitä mutta se kesti semmosia tärskyjä ettei uskois.

Meni mulla taskussa ja auton lattialla ongelmitta melkein pari vuotta...poika ja kummityttö sai lasin halki viidessä sekunnissa, se on se änkripööds.

Nokia Lumia 520 (Punainen) - Gigantti

Aika halpa toi lumia 520. En hirveästi oo perehtynyt noihin halvimpiin älypuhelimiin, mutta pikaisesti gigantin tarjontaa katsoen näytti että ainakin saman hintaluokan Samsungit näytti speksien perusteella huonommilta. Mutta uskoakseni Japi voi puolueettomana asiantuntijana tulla sanomaan miksi saman hintaluokan Samsungit on parempia.

Onhan nokialla vielä noissa halpispuhelimissa kaiketi parempi tarjonta, niillähän se on vielä räpistellyt mukana, ja sit se ilmoittaa lumiamyynnit vaan niin noilla satasen puhelimilla se saa niitä teidän hehkuttamia prosentteja, sitten niitä vehkeitä millä voisi katetta tulla, niitä ei paljoa myydä. Jos joku haluaa satasen älypuhelimen ostaa niin ostakoon, sellaiset ei vain tähän threadiin kuulu.

Poistin nyt nuo turhat viestit, koska ei ole mitään tarvetta tukkia ketjua ylimääräisellä paskalla, kun sitä riittää muutenkin.
Todetaan nyt vielä, että kaikille on samat säännöt. Piste.

Jokos tämä oli täällä?
Nokia Lumia 925 vs HTC One vs Samsung Galaxy S4 vs iPhone 5 | News | TechRadar

Siinä on varmaan tärkeimmät "lippulaivat" vertailussa.
Taas näyttää sen saman asian, että pitkälti on käyttäjästä kiinni, että mikä on paras luuri omaan käyttöön.
Nimenomaan se on käyttäjästä kiinni mitä haluaa puhelimeltaan, mutta jostain syystä kauhean tuskan se silti joillekkin tuottaa, vaikka ei omistaisi edes tiettyä merkkiä!
Jätin tarkoituksella sen merkin pois, kun se provosoitsee tiettyjä henkilöitä esiin;)

Nimenomaan se on käyttäjästä kiinni mitä haluaa puhelimeltaan, mutta jostain syystä kauhean tuskan se silti joillekkin tuottaa, vaikka ei omistaisi edes tiettyä merkkiä!
Jätin tarkoituksella sen merkin pois, kun se provosoitsee tiettyjä henkilöitä esiin;)
Pata kattilaa soimaa. Aikamoista marttyyrimeininkiä täällä. :D

Onko täällä muuten ihmisillä ylipäätänsä kokemusta useista käyttiksistä vai uskotaanko sokeasti, että "oma" on paras?

Itse olen käyttänyt ainakin seuraavia (on ehkä muitakin, mutta vanha mies ei muista. Tuossa siis pelkät "älypuhelin käyttikset" mukana):
Symbian, Maemo, Meego, WP (7.5/7.8), IOS (edellinen versio), Android (Gingerbread, ICS, JB).

Uskallan väittää, että jokaisessa on ollut hyvät puolensa. Esim. Symbian oli joskus muinoin jopa erittäin hyvä käyttis. Olisi saattanut olla kilpailukykyinen pidempään, jos viimeisiin versioihin tehdyt parannukset olisivat tulleet ajoissa.

Tällä hetkellä diggailen itse eniten Androidista, johtuen siitä, että se on vähiten rajoitettu käyttis näistä isommista (Android/IOS/WP). Se on toki myös yksi käyttiksen heikkouksista (Google Play ja mahdolliset haittaohjelmat esimerkkinä), mutta mikään ei ole täydellistä.

Onko täällä muuten ihmisillä ylipäätänsä kokemusta useista käyttiksistä vai uskotaanko sokeasti, että "oma" on paras?

Itse olen käyttänyt ainakin seuraavia (on ehkä muitakin, mutta vanha mies ei muista. Tuossa siis pelkät "älypuhelin käyttikset" mukana):
Symbian, Maemo, Meego, WP (7.5/7.8), IOS (edellinen versio), Android (Gingerbread, ICS, JB).

Uskallan väittää, että jokaisessa on ollut hyvät puolensa. Esim. Symbian oli joskus muinoin jopa erittäin hyvä käyttis. Olisi saattanut olla kilpailukykyinen pidempään, jos viimeisiin versioihin tehdyt parannukset olisivat tulleet ajoissa.

Tällä hetkellä diggailen itse eniten Androidista, johtuen siitä, että se on vähiten rajoitettu käyttis näistä isommista (Android/IOS/WP). Se on toki myös yksi käyttiksen heikkouksista (Google Play ja mahdolliset haittaohjelmat esimerkkinä), mutta mikään ei ole täydellistä.

Käytössä Lumia 800, 920, Galaxy Nexus ja iP4s, joten jonkinmoista pohjaa on. Aiemmin toki ollut kaikenmoisia, symppareita, maemoja yms.

Suositut

Back
Ylös Bottom