Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
No onhan se hyvä nyt olla suvereenisti jossain paras, vaikkei asiakkaat sitä arvostaisikaan :)

Kuvastavaa että jos puhutaan ekosysteemistä on mahdoton olla mainitsematta iPhonea, jos puhutaan isoista näytöistä ei voi ohittaa Samsungia ja nyt kun puhutaan kameroista niin joka viestissä on Nokia. On se nyt tasan tarkkaan parempi strategia kuin esim HTC:llä että ollaan erittäin laadukas joka asiassa muttei niin paljoa että sillä varsinaisesti erottauduttaisiin kilpailijoista missään asiassa suvereenisti paremmaksi. Sitten ollaan ikävä kyllä sitä massaa...

Siis sanotko ihan tosissaan, että ei ole mitään väliä toimiiko puhelin hyvin?

No jos tilanne on seuraava:

Symbian = täyttä paskaa eli ei toimi hyvin
iOS = täyttä rautaa ja toimii kuin unelma

Niin aivan sama kumpi noista, ei mitään väliä. Oon kokeillu kumpaaki ja ei mitään käytännön merkitystä mulle kumman käytettävyys olis käytössä.

Ja Mikelle kun sanoit että esitin, siinä pidettiin tärkeänä kameraa kun kysyttiin mikä puhelin tulisi ostaa jolloin ehdotin sitä puhelinta missä on paras kamera.

Ja niin ihmeellisesltä kun se japin mielestä voi tuntuakkin niin ainakaan mulle noilla markkinaosuuksilla ei oo mitään merkitystä. En valitse puhelinta sen perusteella.

No jos tilanne on seuraava:

Symbian = täyttä paskaa eli ei toimi hyvin
iOS = täyttä rautaa ja toimii kuin unelma

Niin aivan sama kumpi noista, ei mitään väliä. Oon kokeillu kumpaaki ja ei mitään käytännön merkitystä mulle kumman käytettävyys olis käytössä.

Ja Mikelle kun sanoit että esitin, siinä pidettiin tärkeänä kameraa kun kysyttiin mikä puhelin tulisi ostaa jolloin ehdotin sitä puhelinta missä on paras kamera.

Ja niin ihmeellisesltä kun se japin mielestä voi tuntuakkin niin ainakaan mulle noilla markkinaosuuksilla ei oo mitään merkitystä. En valitse puhelinta sen perusteella.

Ei varmaan kukaan valitse markkinaosuuksilla, mutta markkinaosuuksista näkee mitkä kiinnostavat kuluttajia.

Huomenna pitäis käydä nyt viimein poistamassa uusi kapula, niin sitä haluisin vielä kysyä, että onko millään lippulaivamallilla etua muihin nähden akun kestossa ja musiikin kuuntelussa? Kiitokset jo etukäteen vastauksista!

tänään pitäis ostaa mutsille kapula. Annetut speksit:

- hinta noin 200€
- mahdollisimman laadukas kamera
- mahdollisimman helppo kuvien siirto tietokoneelle.
- GPS

Mulla on iPhone/iCloud käytössä ja ilmeisesti joissakin Nokialaisissa on vastaava pilvipalvelu? Onko Androidia noilla spekseillä? Ihanne siis olisi että kuvat siirtyisivät automaattisesti tietokoneelle kuten iCloud tekee mulla

Tuohon hintaluokkaan suosittelisin Lumia 800 puhelinta. Hinta/laatu-suhde varsin hyvä kun myydään uudempien lumioiden tieltä pois edullisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Noksu panostaa noissa WP laitteissa navigointiin, designiin ja kameraan. Millään muulla ei WP laitteessa juuri voikaan differentioitua, sillä kaikki valmistajat joutuvat käyttämään täsmälleen samaa roinaa Qualcommilta ja Microsoftilta. Kameramoduulin optisten ominaisuuksien lisäksi Nokia satsaa myös editointiin ja kameran integrointiin muihinkin toiminteisiin kuin vain kuvien ottamiseen. Tätä varten Noksu osti ruotsalaisen Scaladon toimintoja viime vuonna.

En edelleenkään ymmärrä Miken pointtia tai perusteluita. Olen aika hiljattain osana palkkatyötäni analysoinut globaalia dataa siitä, miksi ihmiset ovat ostaneet tietyn puhelimen, joten luulisin tietävänikin asiasta jotain. Voi sitä haluta teknisesti niin hyvän kameran kuin mitä kännykkään mahtuu, vaikkei jokainen otos kovinkaan hyvin noita ominaisuuksia hyödyntäisikään. Ihmiset haluavat ostaa tehokkaita autojakin, vaikkei niitä kaikkia kilowatteja tulisi käytettyä ikinä.

tänään pitäis ostaa mutsille kapula. Annetut speksit:

- hinta noin 200€
- mahdollisimman laadukas kamera
- mahdollisimman helppo kuvien siirto tietokoneelle.
- GPS

Mulla on iPhone/iCloud käytössä ja ilmeisesti joissakin Nokialaisissa on vastaava pilvipalvelu? Onko Androidia noilla spekseillä? Ihanne siis olisi että kuvat siirtyisivät automaattisesti tietokoneelle kuten iCloud tekee mulla
Ostaisin huuto.netistä käytetyn N8:n (vajaan satkun näyttävät maksavan) ja siihen uuden CC-1005 silikonikortsun. Kun päivittää softan N8:iin saa siihen kuvien automaattisen uploadin SkyDriveen. Kännyn voi myös kytkeä USB:lla mihin tahansa tietokoneeseen kuin muistitikun ilman mitään erillisiä softa-asennuksia. N8:ssa on myös ilmainen offline navigaattori tarkalla GPS:llä lähes joka maahan. Kamera on edelleen suuren kennon vuoksi edellä huippumalleja valmistajasta riippumatta, ainoana poikkeuksena 808.

EDIT: ylijäävillä rahoilla voit ostaa 32-gigaisen class 10 muistikortin ja hyvän headsetin, esim. BH-111.

^ Olisi muuten reissupuhelinkameraksi aivan loistava idea tuo. Ulkomailla ei datasiirtoa viitsi käyttää kuitenkaan joten ei ole väliä vaikkei kaikki nettihömpötykset olekkaan käytössä. Kamera, navigointi ja puhelinominaisuudet, eihän muuta tartte.

Ne nettihömpötyksetkin hoituu reissussa Gravityllä WiFin kautta. Käytän itse Twitteriä edelleen himassakin Gravityllä mieluummin kuin iPadin virallisella Twitter-clientilla.

Ihmiset haluavat ostaa tehokkaita autojakin, vaikkei niitä kaikkia kilowatteja tulisi käytettyä ikinä.
Joo, mutta eivät ne ole vastaamassa autonostoa harkitsevalle "osta tää mikä mulla on, koska tää on paras kun tässä on eniten hevosvoimia".

Jaa? So?

No, autotehtaat varmasti tutkivat noita haluttuja ja valintaan vaikuttavia ominaisuuksia ihan niinkuin kännykkäfirmatkin. Tällä voi olla jotain vaikutusta siihen, että AMG Mersuja yleensä tehdään samoin kuin siihen, että niissä on vuosi vuodelta aina vaan enemmän tehoa. Samaan tapaan ihmiset haluavat koko ajan parempaa vastinetta rahoilleen kännykkäkameran osalta. Muutaman vuoden takaisella huippu kameramoduulilla varustettu muuten uusi älyluuri ei tänä päivänä enää kelpaisi kenellekään, koska se olisi hintaluokassaan (kameran osalta) verrannollisesti huono (N8 on tästä säännöstä poikkeus).

Sen verran aiheen ohi, että teen seuraavanlaisen ennusteen: viimeistään viiden vuoden päästä sun uudenkarhean pro kameran suoritinarkkitehtuuri ja softaplatformi on sama kuin mitä high end älyluureissakin on. Varmasti jollain Linux käyttiksellä, hyvin suurella todennäköisyydellä Androidilla.

Muutaman vuoden takaisella huippu kameramoduulilla varustettu muuten uusi älyluuri ei tänä päivänä enää kelpaisi kenellekään, koska se olisi hintaluokassaan (kameran osalta) verrannollisesti huono (N8 on tästä säännöstä poikkeus).

Näyttää iPhone kelpaavan aika helvetin monelle vaikka siinä näistä puheista päätellen on täysin kelvoton kamera Nokiaan nähden. Fakta on se, että peruskäyttäjä ei siitä kamerasta saa irti sen kummempaa, eikä edes osaa sitä arvostaa. Alkaa olemaan melko hyviä puhelimiksi kaikissa puhelimissa jo kuva. Erot tulee sitten kun aletaan vaatimaan kuvalta vähän enemmän haastavimmissa tilanteissa, mutta kun jengi ei osaa vaatia kun kuvan merkitys ei ole niin tärkeä laadun osalta.

Olis aika katastrofi, jos Nikon vippais uusimpaan lippulaivaansa Microsoftin softan. Vituttais melko paljon kun kotona tulis blue screeniä kun pitäis kuvat ottaa ulos.

Tämä (BGR-sivustolta) oli ihan mielenkiintoinen semi-höpö juttu apple vs. muista. Tai eipä tuossa mitään uutta ole, jengille pitää tarjota uusia juttuja eikä apple oikein ole sitä tehnyt ihan viime aikoina.

Huomenna pitäis käydä nyt viimein poistamassa uusi kapula, niin sitä haluisin vielä kysyä, että onko millään lippulaivamallilla etua muihin nähden akun kestossa ja musiikin kuuntelussa? Kiitokset jo etukäteen vastauksista!

Kyllä ainakin uskoisin, että iphonessa olisi parhaat musiikin kuuntelu ominaisuudet, mutta en varmaksi uskalla sanoa...

Näyttää iPhone kelpaavan aika helvetin monelle vaikka siinä näistä puheista päätellen on täysin kelvoton kamera Nokiaan nähden. Fakta on se, että peruskäyttäjä ei siitä kamerasta saa irti sen kummempaa, eikä edes osaa sitä arvostaa. Alkaa olemaan melko hyviä puhelimiksi kaikissa puhelimissa jo kuva. Erot tulee sitten kun aletaan vaatimaan kuvalta vähän enemmän haastavimmissa tilanteissa, mutta kun jengi ei osaa vaatia kun kuvan merkitys ei ole niin tärkeä laadun osalta.

Olis aika katastrofi, jos Nikon vippais uusimpaan lippulaivaansa Microsoftin softan. Vituttais melko paljon kun kotona tulis blue screeniä kun pitäis kuvat ottaa ulos.

Varmasti ihmiset saisivat enemmän irti vaikkapa juuri siitä iPhonen kamerasta, jos optisen vakaimen ja hyvien mikkien ansiosta esim. keikalla kuvattu video olisi suht vakaata eikä hirveää heiluvaa paskaa ja äänestäkin saisi selvää. Todella moni kuvaa pääosin kännykkäkameralla, vaikka se sun mielestä on täysin väärin eikä ole edes valokuvausta vaan dokumentointia. Olosuhteista riippumatta suhteellisen hyvin suoriutuva kännykkäkamera (esim. iPhonen, jos hämäräominaisuuksia ei lasketa) ei mene hukkaan kenenkään käytössä. Silti aina voi silti pistää paremmaksi kameran menemättä hukkaan tavan pulliaisen kädessä, jos automatiikka vain toimii.

Oma Lumia 920 vaihtuu SGS kolmoseen heti kun tulee huollosta. Sampan kameralla taitaa saada päivänvalossa parempaa kuvaa, mutta en todellakaan pistäisi pahakseni, jos siinä olisi kuvainvakain ja hyvät mikit. Kamera ei oo mulle tärkein kriteeri vaikka en omista pokkaria tai järkkäriä, mutta ymmärrän, että joillekin voi. Galaxyn kamera on riittävä, mutta ottaisin silti mielelläni 808:n kameran Android- tai WP-luurissa.

Ja toi vika kommentti on jopa trolliksi vitun huono. Jos siihen vipattais Applen softa, tulis varmaan kernel panicia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom