Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Laitoin Note kakkosen myyntiin jos jotain kiinnostaa. Sain nyt lähes ilmaiseksi poistettua HTC One X:n gigantin poistolaarista, joten kokeillaan sitä vähän aikaa. Tai laitan senkin myyntiin jos joku haluaa. Saa esittää tarjouksia!
Miten tuo Note2 muuten soveltuu piirtämiseen ja kirjoitamiseen? Onko niin hyvä mitä mainokset väittävät?

Tuota noin, ei mulla ole ollut oikein aikaa sitä kokeilla :D ihan pätevän oloisesti se tuntuu toimivan, mutta vaatisi vaan semi-pitkän junamatkan tai vastaavan että jaksaisi vaivautua sitä tuhertelemaan.

Miten tuo Note2 muuten soveltuu piirtämiseen ja kirjoitamiseen? Onko niin hyvä mitä mainokset väittävät?

On se jopa meikäläisen käpälillä tosi käyttökelpoinen ja tekstin tunnistus toimii uskomattoman hyvin sekä tekstaamalla että kaunokirjoituksella. Isot ja pienet kirjaimet ei edes mene sekaisin mikä on joissain softissa ongelmana, kun tekstaa. Piirtämisessä auttaa hahmon tunnistus tosi hyvin vaikka mun muistilapuissa on tekstiä paljon enemmän kuin piirroksia. Moniajoa ja kirjoittamista kynällä tulee noista erikoisemmista ominaisuuksista käytettyä jatkuvasti.

Ookkei. Näköjään. Toihan on täysin nurinkurista. Musta on loogisempaa laskea toisinpäin, eli omakustannehinnasta ylöspäin, eikä myyntihinnasta alaspäin.

Miten niin? Kate on se osuus tuotteen myyntihinnasta, joka jää kauppiaalle käteen kustannusten (ostohinta, kuljetus, alv. jne.) jälkeen. Kateprosentti ei siis mitenkään voi mennä yli sadan.

Ja langan aiheeseen varsinaisesti liittyen oma Lumia 920 lähti huoltoon eilen, nyt lainassa Soneralta N8 :kuola:

Vehkeessä oli seuraavat viat:

• Kulutti ihan uutena akkua nopeasti ja lämpeni paljon, mutta tilanne parantui muutaman lataussyklin jälkeen. Ei kestänyt kyllä yli päivää ikinä ja tilanne huononi huomattavasti vajaa viikko sitten: Akku alkoi yhtäkkiä kulumaan hirveetä vauhtia. Pahimmillaan parin tunnin nettiselailu tyhjensi akun kokonaan. Suht vähällä käytöllä ollessaankin saattoi imasta akun lähes tyhjäksi työpäivän aikana. Kalibroin akun kyllä useaan otteeseen. Tästä oli ekojen päivien aikana vähän apua, myöhemmin ei.
  • Kuumeni edellämainitun käytöksen yhteydessä melkein polttavan kuumaksi.
  • Pimeni randomisti, tapahtui ehkä 5-7 kertaa yhteensä. Lähti soft resetillä aina henkiin.
  • Jäätyili 3-15sec ajaksi, jonka jälkeen näyttö meni pimeäksi. Lähti joko normaalisti auki lukitusnapilla tai boottasi.
  • Etäisyyssensorin eteen meni pölyä, jonka takia näyttö pimeni puheluiden aikana. Hieno ominaisuus etenkin silloin, jos vastapuoli ei vastaa. Samaten etukameran edessä oli pölyä. En käytä etukameraa, joten tämä ei sinänsä haitannu ollenkaan, mut ei noin sais silti käydä.
  • Kuori nitisi ja natisi vähän joka puolelta. Ei tarvinnu mitenkään erityisesti puristella, että kuului ja tuntui. Paheni ajan kanssa.
  • Näytön lasi oli koholla oikealta puolelta.
  • Kameran ympärillä oleva keraaminen palikka oli vinossa (toisesta päästä koholla, toisesta taas alempana kuin kuori).
  • Kuuluvuus (palkit) heittelehti vähän koko ajan.
  • Olin käymässä Sipoossa muutama päivä sitten. Vieressä seisovan ihmisen puhelin (tais olla Desire HD) Soneran liittymällä pelas mainiosti 3G-verkossa, mulla oli just ja just hikinen GPRS muutamalla palkilla. Ei edes EDGE. 3G kävi välillä päällä yhdellä palkilla (toimimatta ollenkaan). Sama jatkui sen vuorokauden ajan mitä paikassa vietin, ja Soneralla on muistaakseni kahdella 3G-taajuudella peitto alueella. Noin 7 kilsan päässä toimi HSPA+ täysillä palkeilla.
  • Vaihto välillä 2G/3G/4G katkaisi usein yhteyden sekunneiksi kokonaan.
  • Sivunlataukset keskeytyivät randomisti.
  • 4G ei toiminut aluksi ollenkaan. Pidin 4G:tä päällä ehkä viikon, mutta luuri ei kytkeytyny verkkoon kertaakaan, vaikka asun käytännössä keskellä Kouvolan keskustan ja sen lähiympäristön 4G-peittoaluetta. Otin pois ja kokeilin alle viikko sitten uudestaan, toimi hyvin ja antoi täydet 21 megaa sisään ja uloskin luokkaa puolet tosta kotona. Ehdin kyllä kokeilla kaikenlaista ensimmäisen viikon aikana, mutta en saanut toimimaan. Koko 4G piti kuitenkin ottaa pois päältä lopulta, että virrankulutusta sai edes vähän hilittyä akkusekoilun alettua uudestaan. Ei paljoa auttanut kyllä.
  • Sokerina pohjalla puhelimesta tuli tiiliskivi tehdasasetusten palautuksen yhteydessä.

Soneran täti sano, ettei oo koskaan joutunu kirjottamaan noin pitkää vikalistaa :D Laatu ei todellakaan vakuuta ja toimimattoman puhelimen aiheuttama vitutus sai WP:n rajoittuneisuuden vituttamaan oikein urakalla. Lumppari lähtee myyntiin heti huollosta palatessaan, jos on siinä kunnossa kuin pitääkin (ei natise, yhteydet pelaa, akku toimii normaalisti jne.). Olisin melko varmasti pitänyt puhelimen, jos rauta olisi pelannut niin kuin pitääkin alusta asti. Jäi kuitenkin niin huono maku suuhun, että seuraava puhelin tulee Android-leirin puolelta.

Jos haluat huolletun, toimivaksi testatun uuden Lumian ens vuoden puolella, sen saa lunastaa multa 480 euron hintaan ilman että tarvitsee naittaa itseään Soneralle kahdeksi vuodeksi :D

Miten niin? Kate on se osuus tuotteen myyntihinnasta, joka jää kauppiaalle käteen kustannusten (ostohinta, kuljetus, alv. jne.) jälkeen. Kateprosentti ei siis mitenkään voi mennä yli sadan.
No siten niin, että se on epäloogista ja musta se olisi loogisempaa laskea ostohinnasta ja niin sen laskinkin kun Mikelle vastasin. Ei mitään ihmeellistä. Mun mielipide.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse kanssa ollut kuviin tyytyväinen!
Se pitää huomioida, että 920 pystyy ottamaan pitempiä valotusaikoja, niin kohde pitää olla kohtuu hyvin paikalla, tai tulee suttua;)

No niin. Ensimmäistä älypuhelinta pitäisi ostella ja aika vähänhän noista tietää. Sen verran mitä noita on kokeillut niin iPhone vaikutti ensivaikutelmalta miellyttävimmältä, vertailen siis Lumiaan ja Galaxy S3:een. Vakavasti harkitsen tuon iPhonen ostamista. Teenkö oikein?

Sillä porukalla riittää näihin meijän juttuihin trackrekordi ihan loistavasti, jotain toimittajien nimiä :D Repesin.

Ihan hyviä nimiä heitit. Arvostan noiden mielipiteet hiukan korkeammalle kuin kaikkien tähän triidiin kirjoittavien, mukaan lukien omani..

Ja sitten itse asiaan. Kävelin tänään giganttiin ja ostin nexus 4.. viddo ku oli kallis.... JA TÄÄ ON PARAS!! PAREMPI ku iPonet ja KAIKKI samsunkin muoviläpyskät yhteensä!! Tässä on PAREMPI KAMERA kuin iPone vitosessa, Lumioissa ja SGSIII!! ..paitsi ei kyllä oo kun just kokeilin. heikkoja otoksia mutta en mää kyllä osaa kuvatakaan... ja kuka ton paskan kamerasoftan on suunnitellut..?! MUTTA EI LAGAA EIKÄ KAATUILE!!! ..paitsi että heti kaatui launcheri kun latasin appseja tähän, en tiedä miten sekin on mahdollista.. MUTTA ON EHDOTTOMASTI PARAS KÄTEEN!! ..oikeasti aika kevyt ja vähän syö laatuvaikutelmaa kun on tottunut suht painavaan alumiiniin.. NÄYTTö ON SIKA HIENO!! ..ei niin hieno kuin HTC One X:ssä, ei lähellekään. värit hiukan valjuja toisin kuin htc:lla.. AKKu ainakin on PARAS KAIKISTA!! ..vaikka mistäs minä sen vielä tietäisin kun pari minuuttia räplännyt.. PUHELUT JA TEKSTIVIESTIT KULKEE PARHAITEN!! ..tosin sim-kortti on kotona enkä ole vielä kokeillut mutta VARMASTI paras!! OIKEESTI!! MUISTIA LÖYTYY SIKANA!! ..16 gigaa ja niistä noin 13 käytettävissä.. pikku probleema kun en käytä spotifyä enkä play musiikkia ja kaikki AC/DC:n 7000 levyä pitäisi saada tänne mahtumaan.. aika hiljasta..

Parastahan on se että viime viikolla tilasin samaisen puhelimen ruotsista. Eli mulla on sitten tän viikon lopussa kaksi nexus 4:sta. Se tilattu luuri oli vielä 70 halvempikin.. mutta oli pakko saada heti eikä ensi vuonna. Eli haluaako joku täältä ostaa sen toisen ettei mun jumalauta tarvitse alkaa palautteleen sitä sinne? :D Apple miehille en kyllä tasan myy!! KOSKA sen takia!! ..mulla on kyllä itellä kannetava 13' Pro ja 27 iMac MUTTA EN MÄÄ MIKÄÄN APPLE MIES OLE!!

P.S. Ihan hyvä puhelin että en vaan väärää kuvaa anna.

;)

No niin. Ensimmäistä älypuhelinta pitäisi ostella ja aika vähänhän noista tietää. Sen verran mitä noita on kokeillut niin iPhone vaikutti ensivaikutelmalta miellyttävimmältä, vertailen siis Lumiaan ja Galaxy S3:een. Vakavasti harkitsen tuon iPhonen ostamista. Teenkö oikein?

Sehän on susta kiinni, mitä ominaisuuksia puhelimessasi arvostat. Itehän ottaisin ehdottomasti Lumia 920.

No jos iPhone tuntu parhaalta nii tietysti se.

Vitun kallishan se on ja ulkoa hieno, mutta muuten s3 ja lumia pistelee sitä turpaan miten sattuu. Ite en ainakaa kenellekään suosittele iponeja, ku ovat vain ylihintaista perushuttua.

Nonii..

On muuten yllättävän kiva tämä HTC One X. Sense on näköjään kehittynyt vuosien aikana, nyt se on oikeasti vaikuttavan oloinen purkkaviritys eikä niin kammottava mitä se oli vielä vuosikaksi takaperin. Ainakin jos tuohon Samsungiin vertaa, valikot ja muut on kyllä vedetty todella mukavasti toimiviksi ja visuaalisestikin hienoiksi. Outoa on jos myynti on ollut vaatimatonta.

Otin siis käyttöön.

Ite harkinnut tuota One x:ää. Harmi vaan että vanha HTC on pelannut niin hyvin :)

Itekki oon ihmetellyt HTC:n vaatimatonta menestystä, varsin laatuluureja esim mitä oon vähän Samsungeja testannut.

Back
Ylös Bottom