Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Käyttiksessä, toimivuudessa ja yhteensopivuudessa muiden vehkeiden kanssa ei tietenkään voi olla mitään eroa tai syytä maksaa siitä, just...
Mä luulen, että ake tarkoitti asian vähän kuin toisinpäin. Tietenkin siitä täytyy maksaa, että saa just sellaisen puhelimen kuin haluaa ja jos haluaa Omenan ja sen käyttiksen, niin ei hirveästi vaihtoehtoja ole. Silloin siitä mielellään maksaakin. Mutta mä käsitin asian niin, että siinä ei ole mitään muuta kuin merkki mikä selittää hintaeron. Käyttöjärjestelmä se on Samsungissakin eikä se ole ilmaiseksi mistään ilmestynyt.

Mä luulen, että ake tarkoitti asian vähän kuin toisinpäin. Tietenkin siitä täytyy maksaa, että saa just sellaisen puhelimen kuin haluaa ja jos haluaa Omenan ja sen käyttiksen, niin ei hirveästi vaihtoehtoja ole. Silloin siitä mielellään maksaakin. Mutta mä käsitin asian niin, että siinä ei ole mitään muuta kuin merkki mikä selittää hintaeron. Käyttöjärjestelmä se on Samsungissakin eikä se ole ilmaiseksi mistään ilmestynyt.

Ööö...Googlelta ?!?

Eikös tämä Android ollut lähestulkoon ilmainen puhelinvalmistajille? Muista jutuista sitten joutuukin makselemaan lisenssimaksuja.

Siitä käyttiksestä, toimivuudesta ja ympäristöstä mä ainakin maksaisin, jos niistä sais tähän Note2een niin sais maksaa enemmän, jos niitä saa ilmaiseksi muualta kuin Googlelta niin siitä sitten vaan.

Mistäs sitten johtuu, että Nokian valmistuskustannusten sanotaan olevan huomattavasti Applea suuremmat, koska Apple ostaa osia toimittajilta niin paljon, että saa ne ekana ja halvempaan hintaan, jopa niin, että osa kilpailijoita saa joitain osia ei vain myöhemmin vaan joutuu maksamaan niistä enemmän kuten Nokia?

Koska sanonut kuka ja mistä malleista? 900 oli kalliimpi kuin sen aikuinen iPhone, koska siinä oli LTE toisin kuin applessa, samoin näyttö oli isompi ja parempi. Näyttö ja kamera tehnee 920/iPhone 5:ssä ainakin eroa.

Tom Merritt, Gina Trapani, Leo Laporte, Alex Lindsay, Jeff Jarvis, Andy Ihnatko, Paul Thurrott & co, muistista esimerkiksi, joka nyt on suht geneeristä, näytöistä, prosessoreista jopa optimoinnin jälkeen. Kuuntelet tai luet noita noiden juttuja niin siellä sitä on pidetty ihan itsestään selvyytenä jo vuosien ajan. Lukihäiriöisille tiedoksi, että tarkoitus oli sanoa Applen saavan samaa tavaraa halvemmalla, ei että se muuttuu halvemmaksi siksi että naapuri laittaa sitä enemmän samaan pakettiin ja on siksi kalliimpi.

Koska sanonut kuka ja mistä malleista? 900 oli kalliimpi kuin sen aikuinen iPhone, koska siinä oli LTE toisin kuin applessa, samoin näyttö oli isompi ja parempi. Näyttö ja kamera tehnee 920/iPhone 5:ssä ainakin eroa.

Tosiaan, tuskin Apple missään erikoisasemassa on komponenttihankinnan suhteen. Ei kuitenkaan läheskään suurin valmistaja edes ole.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tom Merritt, Gina Trapani, Leo Laporte, Alex Lindsay, Jeff Jarvis, Andy Ihnatko, Paul Thurrott & co, muistista esimerkiksi, joka nyt on suht geneeristä, näytöistä, prosessoreista jopa optimoinnin jälkeen. Kuuntelet tai luet noita noiden juttuja niin siellä sitä on pidetty ihan itsestään selvyytenä jo vuosien ajan. .

Hienoa heitellä jotain toimittajien nimiä :D Repesin.

Tosiaan, tuskin Apple missään erikoisasemassa on komponenttihankinnan suhteen. Ei kuitenkaan läheskään suurin valmistaja edes ole.

Joidenkin mielestä se, että valmistaa itse itselleen dedikoituja prosessoreita aiheuttaa ei pelkästään laitteen toiminnan kannalta etu vaan myöskin hintaetua. Joidenkin mielestä hyvä esimerkki siitä, että sellainen pienikin valmistaja kuin Apple voi saavuttaa komponenttien hankinnassa mm. hintaetua kilpailijoihin nähden on, kun se osti kuukausien ajaksi lähes kaiken Flash-muistin mitä oli saatavilla ja sitä ei silti riitänyt sen omiin laitteisiin, sillä tahdilla kuin tuotanto olisi muuten pystynyt toimimaan, tähän riittää sellainenkin vaatimaton tuotantotahti mikä sellaisella pienellä valmistajalla kuin Applella on, kunhan yhtiöllä on vain kassa kunnossa ja riitävän suuri kulutus kyseistä komponenttia kohtaan. Joidenkin mielestä hinta-etua kilpailijoihin nähden saa siitä, kun sijoittaa miljoonia alihankkijan tehtaaseen, saa neuvoteltua sopimuksen, jossa mm. laatukontrolli on sillä tasolla, että puhelimen lasit ja runko kokoamisen yhteydessä paritetaan lasermittauksen avulla, samansuuntaisiin mikrometrin heittoihin ja leikkaus "virheisiin" perustuen. Jolloin Apple maksaa vain kooduista puhelimista eikä penniäkään niistä, jotka pyörii laatukontrollissa ympyrää. Siinä tuotanto hidastuu mutta ei pala enää Applen rahat. Siinä voi jollekin pahamieli ja joku hypätä katolta alas, kun tulee hihnan päästä paluu postia mutta pomot laittaa kyllä verkot sinne katolle, kunhan tarpeeksi monta on tullut alas, ei ole Applen riveistä pois...

Hienoa heitellä jotain toimittajien nimiä :D Repesin.

Sillä porukalla riittää näihin meijän juttuihin trackrekordi ihan loistavasti, jotain toimittajien nimiä :D Repesin.

Joidenkin mielestä se, että valmistaa itse itselleen dedikoituja prosessoreita aiheuttaa ei pelkästään laitteen toiminnan kannalta etu vaan myöskin hintaetua. .
Jos tarkkoja ollaan, niin ei kyllä aiheuta hintaetua. Applen tapauksessa vaan volyymit on niin isoja, että hinnan saa alas siitä huolimatta, että on oma arkkitehtuuri. Intelin ja Qualcommiin standardipalikoilla hinnan saisi vielä reippaasti halvemmaksi.

Joidenkin mielestä hyvä esimerkki siitä, että sellainen pienikin valmistaja kuin Apple voi saavuttaa komponenttien hankinnassa mm. hintaetua kilpailijoihin nähden on, kun se osti kuukausien ajaksi lähes kaiken Flash-muistin mitä oli saatavilla ja sitä ei silti riitänyt sen omiin laitteisiin, sillä tahdilla kuin tuotanto olisi muuten pystynyt toimimaan, tähän riittää sellainenkin vaatimaton tuotantotahti mikä sellaisella pienellä valmistajalla kuin Applella on, kunhan yhtiöllä on vain kassa kunnossa ja riitävän suuri kulutus kyseistä komponenttia kohtaan. Joidenkin mielestä hinta-etua kilpailijoihin nähden saa siitä, kun sijoittaa miljoonia alihankkijan tehtaaseen, saa neuvoteltua sopimuksen, jossa mm. laatukontrolli on sillä tasolla, että puhelimen lasit ja runko kokoamisen yhteydessä paritetaan lasermittauksen avulla, samansuuntaisiin mikrometrin heittoihin ja leikkaus "virheisiin" perustuen. Jolloin Apple maksaa vain kooduista puhelimista eikä penniäkään niistä, jotka pyörii laatukontrollissa ympyrää. Siinä tuotanto hidastuu mutta ei pala enää Applen rahat. Siinä voi jollekin pahamieli ja joku hypätä katolta alas, kun tulee hihnan päästä paluu postia mutta pomot laittaa kyllä verkot sinne katolle, kunhan tarpeeksi monta on tullut alas, ei ole Applen riveistä pois...
Kaikki tama aivan totta. Toimii pirun hyvin niin kauan kuin määräävä asema säilyy. Sitten, jos alkaa menemään vähän vähemmän hyvin, niin kaverit on vähissä. Nokia oli vastaavassa asemassa 5-10 vuotta sitten, mutta nyt maksetaan velkoja. Ihan ymmärrettävää sikäli, että pitkässä tuotantoketjussa kaikki tottakai maksimoivat omat tuottonsa, ja vipu toimii molempiin suuntiin. Kun hommat on viritettynä niin tiukalle, että porukat hyppii katoilta, niin huonompina aikoina on aika heikkoa kerätä sympatiapisteitä. Esimerkiksi näytönvalmistajia on niin vähän, että sopivaan paikkaan osuva iso maanjäristys saa markkinat niin sekaisin, että Samsung voi ostaa koko high-end tuotannon itselleen pidemmäksi aikaa. Siinä ei isompikaan kassa auta, jos ainoa valmistaja on Samsung, ja pitäisi saada uusia näyttöjä tulevaan iPhone 5s:ään.

...Esimerkiksi näytönvalmistajia on niin vähän, että sopivaan paikkaan osuva iso maanjäristys saa markkinat niin sekaisin, että Samsung voi ostaa koko high-end tuotannon itselleen pidemmäksi aikaa. Siinä ei isompikaan kassa auta, jos ainoa valmistaja on Samsung, ja pitäisi saada uusia näyttöjä tulevaan iPhone 5s:ään.

Sen takia deittaillaan yhtäaikaa talon takana Sonyn ja LGn kanssa, jotta ne voidaan ostaa pois, jos tulee hätä. Toinen tekee nykyään rahansa sairaalamonitoreilla ja toinen kehittää omaa teknologiaansa.

Vieläkö olisit Eldar Murtazinin lisännyt bloggaajalistaan, niin siinähän ois ollut kaikki itämaantietäjät koolla.
On kyllä niin spekulatiivista settiä, että pakkiksen mobiiliasiantuntijat kelpaa hyvin tähän veikkailuun. Oikein lasermittausta, hui kauhea.

Vieläkö olisit Eldar Murtazinin lisännyt bloggaajalistaan, niin siinähän ois ollut kaikki itämaantietäjät koolla.
On kyllä niin spekulatiivista settiä, että pakkiksen mobiiliasiantuntijat kelpaa hyvin tähän veikkailuun.

Bloggarilista, :D repesin...

100% on maksimikate, ei sen korkeampaa voi olla, ellei sitten tuotteen valmistuksesta tule tyhjästä tuloja ja valmistus on hinnaltaan negatiivinen. 100% kate saadaan jos tuotteen toimittaminen kaikkineen päivineen asiakkaalle maksaa valmistuksesta lähtien 0 euroa. Varastamalla ja käsikauppana käteisellä saa 100% katteen.

Muistaakseni hajuvesissä kateprosentti oli melkoisen korkea, jotain luokkaa 70. Mitä taas tulee näihin luureihin, niin jälleenmyyjän katteet lienee siellä 5% paikkeilla.
Pitikin tätä "vanhaa" viestiä ihmetellä jo eilen. Jos mä ostan tupakka-askin eurolla ja myyn sen eurolla, niin mun kate on 0%. Jos myyn sen 1.50 eurolla, olen tienannut puolet enemmän kuin mitä siitä maksoin, eli kate on 50%. Jos myyn sen kahdella eurolla, olen tienannut yhtä paljon sen hinnan yli kuin mitä siitä maksoin, eli 100 %. Jos myyn sen kolmella eurolla, on kate jo 200%. Jos taas saan tuotteen ilmaiseksi ja annan sen ilmasieksi, saan 0% katteen, mutta jos myyn sen yhdellä sentillä, on kate jo ääretön, koska nollalla ei voi jakaa.

Laitoin Note kakkosen myyntiin jos jotain kiinnostaa. Sain nyt lähes ilmaiseksi poistettua HTC One X:n gigantin poistolaarista, joten kokeillaan sitä vähän aikaa. Tai laitan senkin myyntiin jos joku haluaa. Saa esittää tarjouksia!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom