Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko jengillä enää edes kelloja ylipäätänsä ranteessa? Jotenkin semmoinen kuva, että ajan saa vähän joka paikasta nykyään, vähintään omassa taskussa on vekotin, jossa on kello, oli sitten kuin halpa luuri tahansa. Jos itelle laitettais kello ranteeseen, kestäis varmaan kuukausia ennenkuin tottuis siitä katsomaan ajan, eikä kaivais taskuaan. Eiks rannekello ole vähän ohimennyttä aikaa? Mä en kyllä sitten niin millään usko Applen lähtevän tommoista tekemään.

No muuten tulee vähemmän ite kelloa käytettyä, mutta urheillessa on aina sykemittari ranteessa. Mielellään sen kautta näkis enemmänki infoa, siihen tollaset ois jees. Erityisesti jos tuollanen toimis sekä itsenäisesti sykevyön kanssa että yhdessä puhelimen ja vyön kanssa.

Ite ostin joku vuosi sitte kellon jostain syystä. Meni vähän aikaa että tuntu hölmöltä mutta nyt ei haluttas olla ilman, hirvee homma kaivaa sitä kännykkää taskusta.. Apple-miehen kyllä kannattas kello hommata nii ei tarvi naarmuttaa sitä ylihinnoiteltua ja helposti naarmuuntuvaa puhelinta kun vetää sen aina kellon takia avaimien vierestä taskusta..

Onko jengillä enää edes kelloja ylipäätänsä ranteessa?

Kovasti polar mainostaa alan lehdissä noita sykemittareita jossa on gps ja treenipäivyri. Oon tosissani ihmetellyt vieläkö niitä joku hankkii kun melkein kaikilla on käytössä endomondot ja sport trackkerit...

Apple-miehen kyllä kannatas kello hommata nii ei tarvi naarmuttaa sitä ylihinnoiteltua ja helposti naarmuuntuvaa puhelinta kun vetää sen aina kellon takia avaimien vierestä taskusta..
Sulle se voi olla konkurssi kun puhelin vähän naarmuntuu ja sä vuoraat oman halvimman Nokian sitten uretaanilla ja pidät kotona uunin päällä lasivitriinissä. Muille se puhelin on vain puhelin, joka normaalissa käytössä ajan kanssa saa damagea ja sitten ostetaan uusi. Mä en tajua edes kuoria, ei autojakaan vuorata millään kumilla ja ne sentään maksaa vähän helvetisti enemmän ja niissä jälleenmyyntiarvolla on jotain merkitystäkin.

Jengi taitaa ottaa noi luurit melko vakavasti, helvetti tässä menee safkaan sen verran kuukaudessa mitä kerran vuoteen uuteen puhelimeen. Jos nyt 700 eskoa laittaa kerran vuodessa uuteen luuriin, niin kyllä se on melko helvetin pieni kulu loppupeleissä kun verrataan mihin muuhun sitä rahaa poltellaan moninverroin enemmän.

Ja sit nää pahimmat näkee vaivaa minkä puhelimen joku toinen ostaa, se menee jo vähän ylitse.

Kovasti polar mainostaa alan lehdissä noita sykemittareita jossa on gps ja treenipäivyri. Oon tosissani ihmetellyt vieläkö niitä joku hankkii kun melkein kaikilla on käytössä endomondot ja sport trackkerit...
pirusti se on kätevämpi kun voi ranteesta tiedot vilkasta.
Voishan tuommoseen älykelloon tuoda kaikkea jännää, esim. jalkaisin navigointi helpottuis ton avulla.

Eiks rannekello ole vähän ohimennyttä aikaa?

Taskukellot ovat tehneet comebacking kännykän muodossa. WikiPediasta: 1900-luvun alkuun asti taskukelloa käytettiin yleisesti, kunnes rannekellot syrjäyttivät sen. Nykyään taskukello kuuluu hienostuneeseen miesten pukeutumiseen.
Itse en osaa olla ilman rannekelloa. Kännykästä en katso kellonaikaa

Viimeksi muokattu:
Jos tuotteen valmistuskustannus on pikkusen yli 200 dollaria ja sen myyntihinta kaupoille noin 500 euroa, niin eikö siinä ole jo pientä ylihinnoittelun makua?

Applen systeemissähän on erona se, että kate menee suoraan valmistajalle eikä jyvity kymmenille välikäsille. Kateprosenttinahan tuo reilut 100% on vielä pieni kun vertaa esim. elintarvikkeisiin, vaikkapa sianlihan palapaistin tuottajahinta (joka on aika lähellä itse tuotantokustannusta) 1,50€ vs kaupan 12€. Aletaan puhua 700-800% katteista ja ruoka alkaa kuitenkin olla välttämättömyys siinä missä joku älypuhelin on enemmän luksustuote.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Applen systeemissähän on erona se, että kate menee suoraan valmistajalle eikä jyvity kymmenille välikäsille. Kateprosenttinahan tuo reilut 100% on vielä pieni kun vertaa esim. elintarvikkeisiin, vaikkapa sianlihan palapaistin tuottajahinta (joka on aika lähellä itse tuotantokustannusta) 1,50€ vs kaupan 12€. Aletaan puhua 700-800% katteista ja ruoka alkaa kuitenkin olla välttämättömyys siinä missä joku älypuhelin on enemmän luksustuote.
100% on maksimikate, ei sen korkeampaa voi olla, ellei sitten tuotteen valmistuksesta tule tyhjästä tuloja ja valmistus on hinnaltaan negatiivinen. 100% kate saadaan jos tuotteen toimittaminen kaikkineen päivineen asiakkaalle maksaa valmistuksesta lähtien 0 euroa. Varastamalla ja käsikauppana käteisellä saa 100% katteen.

Muistaakseni hajuvesissä kateprosentti oli melkoisen korkea, jotain luokkaa 70. Mitä taas tulee näihin luureihin, niin jälleenmyyjän katteet lienee siellä 5% paikkeilla.

100% on maksimikate, ei sen korkeampaa voi olla, ellei sitten tuotteen valmistuksesta tule tyhjästä tuloja ja valmistus on hinnaltaan negatiivinen. 100% kate saadaan jos tuotteen toimittaminen kaikkineen päivineen asiakkaalle maksaa valmistuksesta lähtien 0 euroa. Varastamalla ja käsikauppana käteisellä saa 100% katteen.

Muistaakseni hajuvesissä kateprosentti oli melkoisen korkea, jotain luokkaa 70. Mitä taas tulee näihin luureihin, niin jälleenmyyjän katteet lienee siellä 5% paikkeilla.

Joo kateprosentti oli väärä sana, lähinnä tarkoitin kerrointa mikä lyödään ostohintaan päälle, mikä varmaan kävi tuosta kuitenkin ilmi...

Ja jos puhutaan koko ketjun katteesta (valmistuskustannukset vs kuluttajahinta), niin johan se menee yli 80% monessakin tuotteessa.

Sulle se voi olla konkurssi kun puhelin vähän naarmuntuu ja sä vuoraat oman halvimman Nokian sitten uretaanilla ja pidät kotona uunin päällä lasivitriinissä. Muille se puhelin on vain puhelin, joka normaalissa käytössä ajan kanssa saa damagea ja sitten ostetaan uusi. Mä en tajua edes kuoria, ei autojakaan vuorata millään kumilla ja ne sentään maksaa vähän helvetisti enemmän ja niissä jälleenmyyntiarvolla on jotain merkitystäkin.

Jengi taitaa ottaa noi luurit melko vakavasti, helvetti tässä menee safkaan sen verran kuukaudessa mitä kerran vuoteen uuteen puhelimeen. Jos nyt 700 eskoa laittaa kerran vuodessa uuteen luuriin, niin kyllä se on melko helvetin pieni kulu loppupeleissä kun verrataan mihin muuhun sitä rahaa poltellaan moninverroin enemmän.

Ja sit nää pahimmat näkee vaivaa minkä puhelimen joku toinen ostaa, se menee jo vähän ylitse.

Mikellä on nyt kevyesti elämän reaaliteetit hukassa. Vai oonko ainut, jonka mielestä monille 700€ voisi olla iso raha sijoitettavaksi puhelimeen joka vuosi? Siksi varmaan moni haluaa suojata arvokkaan puhelimensa, jotta se kestäisi paremmin. Itse vedän kyllä paljaalla, mutta ymmärrän hyvin niitä jotka eivät näin tee.

Ja sulle ei vain mene kaaliin, että BMW ei ole Audi, eikä Audi ole BMW. Mikä tossa on niin vaikeeta? Jos jengi vain ostaa Audin ja haluaa Audin, niin ne pyytää mitä pyytää, ei se ole ylihinnoittelua uuno, vaan se on Audin hinta. Jos Audi myisi bemareita tuplahintaan, olisi se ylihinnoittelua. Mut tuskin meni perille tämäkään, antaa olla. Ehkä sun pitäis opetella lukemaan kun osaat kirjoittaakin jotenkin. iPhone on SUN mielestä ylihinnoiteltu ja olet väärässä, niiden miljoonien mielestä ei, koska mistään muualta EI SAA Applen puhelinta kuin vain Applelta. Jos Nokia myisi iPhonea tuplahintaan, olisi se ylihinnoittelua.

Montakohan kertaa ton joutuu muuten murolle selittämään ennenkuin vituiksi kellotettu prossu laskee 1+1=2?
Eli siis edelleenkin: tuote ei voi olla ylihinnoiteltu, jos se on yhtiön itsensä valmistama? Eli siis jos apple myy apple tuotteita, ne eivät voi olla ikinä ylihinnoiteltuja, mutta jos apple myisi nokian puhelimia niin ne voivat olla ylihinnoiteltuja? Eli Audinkin voi ylihinnoitella tuotteitaan vasta sitten, kun myy bemareita? :D
Se on ylihinnoittelua varmasti melkeinpä jokaisen mielestä, jos on kaksi melkeinpä identtistä autoa, mutta toisesta pyydetään 30k enemmän koska tuulilasissa on pillu. Kovin moni ei taida arvottaa pillua tuulilasissa perusteeksi pyytää kolmekymmentätuhatta euroa enemmän autosta, joten auto on selvästi ylihintainen sen tarjoamiin ominaisuuksin nähden. Varsinkin kun 30k vähemmällä saa saman auton.
Jos Evian ja Valio myy lähdevettä ja Evian pyytää 200 prosenttia enemmän kuin valio per vesipullo, niin eikö tämäkään siis ole ylihinnoittelua? Jos ajatellaan, että vesi tulee samasta lähteestä kaiken lisäks. Musta jotenkin tuntuu, että suurinosa suomalaisista ei tähän sanois: "Mutku se on Evianin hinta, et sä voi saada Evianin vettä mistään muualta!" vaan todettais, että se on ylihintasta paskaa. Vai onko se ylihintasta sitten vasta, jos Valio myis Evianin vettä 200 prosenttia kalliimmalla kuin normaalisti taas?
Ei kukaan perus kuluttuja oikeasti mieti tuotteita verrattaessa, että "No toi on vaan Audin hinta, Audi saa pyytää mitä haluaa" vaan sitä verrataan omiin tarpeisiin. Jos samoilla ominaisuuksilla saa toisen auton 10k halvemmalla, niin totta vitussa se toinen auto on kuluttajan mielestä ylihintanen.

P.S. Hienosti laitat sanoja taas muiden suuhun:

Minä sanon: "Iphone on ihmisten mielestä ylihinnoiteltu sen tarjoamiin ominaisuuksinsa nähden verrattuna muihin sen hintaluokan kilpaileviin puhelimeen."
Sinä sanot: "iPhone on SUN mielestä ylihinnoiteltu ja olet väärässä, niiden miljoonien mielestä ei, koska mistään muualta EI SAA Applen puhelinta kuin vain Applelta."

Jooh...

Jengi taitaa ottaa noi luurit melko vakavasti ja blaablaablaa...

Itselläsi kuitenkin on todella viileä ja välinpitämätön suhtautuminen puhelimiin etkä juuri koskaan kimpaannu tai esimerkiksi hauku muita tämän puhelinkeskustelun yhteydessä.

No ei se konkurssi ole mutta iso raha kuitenkin. Onko siistiä hevostella isoilla tuloilla netissä, näköjään.. Oot ilmeisesti päässy vähän irtaantuun todellisuudesta. Luulisin että suurimmalle osalle meistä 700€ on aika paljon rahaa, jos ei ole nii kai minä sitte vaan oon köyhä, enkä älyä missä mennään.

700 euroa puhelimeen vuodessa ei paljon isoja tuloja vaadi. Jos sä käyt kerran viikossa dokaamassa, niin lesotteletko isoilla tuloillasi kun minä en käy laisinkaan dokaamassa? Meinaan sinne baariin hukkuu suurimmalla osalla ihan helvetisti enemmän vuodessa. Jos käyt kerran viikossa baarissa, niin jos oot tosi pihi ja selviät 50 eurolla, on se 2600 euroa vuodessa. Kelatkaa mihin kaikkeen menee vuodessa rahaa ja sitten suhteuttakaa se puhelimeen.

On suorastaan sairasta, että jengi pitää puhelinta kuin kipeetä pillua ja sitten raiskaa omaa kroppaansa viikottain alkoholilla.

Ja void ei tajua, että Evian ja hanavesi voi olla sama asia, mutta Nokia ja iPhone ei. iPhonessa on täysin eri käyttis ja se on Applen tekemä, se on melko merkittävä ero ja monelle ostopäätöksen syy. Ei puhelin ole pelkästään kasa lasia ja metallia, joiden arvo voidaan laskea kilohinnasta, sinä ilmeisesti niin luulet. Sun mielestä Audi voi olla ylihintainen, mutta se johtuu siitä, että et tajua koko hommaa. Kallis se toki on, mutta ylintainen, tuskin. Mitä pillujen näkemisiin tuulilasissa tulee, niin olisin enemmän huolissani siitä kuin iPhonen hinnasta.

Itkekää vaikka siitä muinaisesta antenniviasta, koska se on vähän parempi itkunaihe. Toi on vain niin saatanan säälittävää, että te vain itkette Applesta milloin minkäkin takia. Ja se ei ole todellisuudesta irtautumista, vaan täysin todellista angstia.

No ihan miten vaan, sinähän se tosiaan päätät mikä on kenenki mielestä iso raha pistää puhelimeen ja kuinka usein, olen pahoillani että angstasin teidän korkeuttanne vastaan. En tosin juo viinaa kovin usein tai käy baarissa..

Mun alkuperäinen kommentti oli nyt varmaan selvä vitsi kaikille muille paitsi sulle, kuka tässä nyt sitte on säälittävä, sen saa jokainen päättää itse. Jaksat mainita tuosta itkemisestä koko ajan vaikka taas jälleen kerran ite oot pahin itkupilli.

No, ei auta, on nyt lopetettava ja valitettavasti palaan vasta ens viikolla ku tuun reissusta. Tässä Mike sulle vielä yks kuva lopuksi:

hermanni1.webp
applemiehen ilme kun joku haukkuu netissä iphonea

Pakko alkaa vissii taas seuraa tätä ketjua. Suht hillitöntä juttua vaihteeksi :d

Kyllä, se on maailman tosi, että joka kerta kun Applelta tulee jotain, niin tää sama porukka tulee kahteen ketjuun mellastamaan. Nyt ollaan jo niin pitkällä, että spekuloidaan spekuloitua tuotetta ja itketään siitä. Kannattaa seurata Macrumorsia ja sitä mukaa kun siellä jotain julkaistaan, niin nokialaisilla menee lumiat poikittain ja se oireilee sitten miten sattuu. Sit kun sinne tulee sanomaan vähän jotain väliin, niin sota on valmis. Noille pitäis olla joku oma pehmeä huone ja kasa iPhone pehmoleluja, joita sitten voisivat paiskoa pitkin seiniä. "Paska ifone, paska aple"

- - - Updated - - -

No ihan miten vaan, sinähän se tosiaan päätät mikä on kenenki mielestä iso raha pistää puhelimeen ja kuinka usein, olen pahoillani että angstasin teidän korkeuttanne vastaan. En tosin juo viinaa kovin usein tai käy baarissa..

Mun alkuperäinen kommentti oli nyt varmaan selvä vitsi kaikille muille paitsi sulle, kuka tässä nyt sitte on säälittävä, sen saa jokainen päättää itse. Jaksat mainita tuosta itkemisestä koko ajan vaikka taas jälleen kerran ite oot pahin itkupilli.

No, ei auta, on nyt lopetettava ja valitettavasti palaan vasta ens viikolla ku tuun reissusta. Tässä Mike sulle vielä yks kuva lopuksi:

katso liitettä 92463
applemiehen ilme kun joku haukkuu netissä iphonea

Ja akkamainen kitinä jatkuu. Hommaa tommoinen, niin voit hakata sitä. Ja ihan reissuun oikein, onko kiva reteillä isoilla tuloilla netissä?

wooden-iphone.jpg

Kyllä, se on maailman tosi, että joka kerta kun Applelta tulee jotain, niin tää sama porukka tulee kahteen ketjuun mellastamaan. Nyt ollaan jo niin pitkällä, että spekuloidaan spekuloitua tuotetta ja itketään siitä. Kannattaa seurata Macrumorsia ja sitä mukaa kun siellä jotain julkaistaan, niin nokialaisilla menee lumiat poikittain ja se oireilee sitten miten sattuu. Sit kun sinne tulee sanomaan vähän jotain väliin, niin sota on valmis. Noille pitäis olla joku oma pehmeä huone ja kasa iPhone pehmoleluja, joita sitten voisivat paiskoa pitkin seiniä. "Paska ifone, paska aple"

- - - Updated - - -

Ja akkamainen kitinä jatkuu. Hommaa tommoinen, niin voit hakata sitä. Ja ihan reissuun oikein, onko kiva reteillä isoilla tuloilla netissä?

wooden-iphone.jpg

Kerros mistä Applen tuotteesta nyt kitistään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom