Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Määki pistän huhun liikkeelle.. Apple on tekemässä parhaillaan autoa. Millonhan tulee ensimmäinen uutinen tästä paljastuksesta?
Ja niin maistuu jos tulee. Mahtaa muita vituttaa jos applelta puskee kokoajan parempaa ja parempaa tuotetta markkinoille.
Mitä sä ny horiset, kerro keitä muita vituttaa, tarkoitatko yksityishenkilöitä vai muita puhelinvalmistajia???
Mitä parempaa/mullistavaa Apple nyt pukkasi puhelin rintamalle tuodessaan Ip5?
Aikaa ainakin oli Applellakin käytettävänä uutta puhelinta suunnitellessa, mutta monelle tuo uusi Ip5 oli pienoinen pettymys.
Vai että auto on tekemässä, oletko tehnyt jo ennakkovarauksen siitä;)

Ei mua vituta vaikka olisikin Nokiaa vastaa jos perusteluissa olisi järkeä.
Sun nyt on hankala ymmärtää se fakta, että Nokia ei ottanut muiden valmistajien puhelimia kiinni. Se julkisti innovatiivisimman puhelimen ja muut ovat nyt perässä omilla tuotejulkistuksillaan.

Mä en kyllä oikeasti tajua miten joku vakavalla naamalla selittää, että 920 on vastaava kun esim S3???
No toi "fakta" mun on kyllä todella hankala ymmärtää. Olen hyvin hyvin vahvasti eri mieltä. Mitä kovin innovatiivista siinä Nokiassa on? Jos sanot langaton lataus, niin muista, että Samsung esitteli sen jo samaan aikaan S3:n kanssa ja sitä on saanutkin siihen jo syyskuusta lähtien. Kamera on ainut mikä on muita edellä, mutta luulen sen olevan sellainen asia minkä kanssa muut ei lähde edes kilpailemaan. Eivät välttämättä katso tarpeelliseksi ja toisaalta ihan hyvä niin. Se voi olla se juttu, millä Nokia yrittää erottua muista. Mutta eihän toikaan täydellinen ole. Hämäräkuvaushan toimii, mutta eikös sen kanssa sit taas ollut ongelmia valoisassa kuvattaessa? Se mun mielestä se tärkeämpi on. Sen lisäksi Nokia on innovatiivisesti onnistunut lihottamaan luuriaan samalla kun kaikki muut on laihtuneet. Ja muistakaa kun puhutte siitä laatuvaikutelmasta, että se on aikamoinen harha. Painoa en todella helppo laittaa lisää, mutta hyvin hankala saada pois.

Entäs toi valitus siitä että 920 ei ole vastaava S3:n tai iP5:n kanssa? Oliko Lumia 900 mahdollisesti vastaava? Onko 920 sitten vastaava ensi keväänä julkaistavien kilpailijoiden tuotteiden kanssa? Haluatko todella ajatella niin? Jos näin olisi, meneekin Nokialla huonommin kuin kuvittelin. Jonkun puhelinmallin kanssa sen on oltava vastaava. Muuten ei ole vertailussakaan mitään järkeä?

Eikös tuo ns hanskat kädessä toimiva näyttö ole uutta, vai onko muilla jo sama ominaisuus käytössä?
Katsotaan, kuinka kilpailija reagoivat 920.
Varsinkin, kun 920 hinta on hyvin houkutteleva ominaisuuksiin nähden!
Olkootkin, vaikka olisi "painava" joillekkin hemmoille:D

No toi "fakta" mun on kyllä todella hankala ymmärtää. Olen hyvin hyvin vahvasti eri mieltä. Mitä kovin innovatiivista siinä Nokiassa on? Jos sanot langaton lataus, niin muista, että Samsung esitteli sen jo samaan aikaan S3:n kanssa ja sitä on saanutkin siihen jo syyskuusta lähtien. Kamera on ainut mikä on muita edellä, mutta luulen sen olevan sellainen asia minkä kanssa muut ei lähde edes kilpailemaan. Eivät välttämättä katso tarpeelliseksi ja toisaalta ihan hyvä niin. Se voi olla se juttu, millä Nokia yrittää erottua muista. Mutta eihän toikaan täydellinen ole. Hämäräkuvaushan toimii, mutta eikös sen kanssa sit taas ollut ongelmia valoisassa kuvattaessa? Se mun mielestä se tärkeämpi on. Sen lisäksi Nokia on innovatiivisesti onnistunut lihottamaan luuriaan samalla kun kaikki muut on laihtuneet. Ja muistakaa kun puhutte siitä laatuvaikutelmasta, että se on aikamoinen harha. Painoa en todella helppo laittaa lisää, mutta hyvin hankala saada pois.

Entäs toi valitus siitä että 920 ei ole vastaava S3:n tai iP5:n kanssa? Oliko Lumia 900 mahdollisesti vastaava? Onko 920 sitten vastaava ensi keväänä julkaistavien kilpailijoiden tuotteiden kanssa? Haluatko todella ajatella niin? Jos näin olisi, meneekin Nokialla huonommin kuin kuvittelin. Jonkun puhelinmallin kanssa sen on oltava vastaava. Muuten ei ole vertailussakaan mitään järkeä?
Aikaa turhaa se on täällä ketjussä vängätä jossei edes tiedä väittelynkohteena olevien puhelimien ominaisuuksista. Nokialla rautapuolen innovaatioita ovat esimerkiksi integroitu langaton lataus, kameran monet innovaatiot, näyttö ja ydinpommin kestävä kuori (+liuta vanhempaa, epäseksikästä ja alansa parasta tekniikkaa). Lisäksi laitteesta löytyy Nokian omia softainnovaatioita.

Ja kuten jo vastaavuuksista kommentoin niin vastaavuus löytyy siitä, että tarkastellaan eri valmistajien lippulaivatuotteita. Muille edullisempi vertailu olisi verrata lippulaivamalleja Nokian 820/822 malleihin.

Joo kyllähän toi WP7 on Nokiaa jarrutanut aika paljon. Eiköhän se Nokian vauhti nyt ylly täst edes, kun WP8 on ulkona.

Tuskin WP8 MS:n tahtia parantaa.

Mitä kovin innovatiivista siinä Nokiassa on?
Mikrofonit jotka tallentaa oikeasti hyvää ääntä aina 140dB volalle asti. Tää on oikeasti kova juttu jos koskaan kuvailee keikkoja, eikä kilpailijoilta löydy läheskään vastaavaa rautaa.
Samoin kuvanvakain joka tekee videoista jopa katselukelpoisia.

Aikaa turhaa se on täällä ketjussä vängätä jossei edes tiedä väittelynkohteena olevien puhelimien ominaisuuksista. Nokialla rautapuolen innovaatioita ovat esimerkiksi integroitu langaton lataus, kameran monet innovaatiot, näyttö ja ydinpommin kestävä kuori (+liuta vanhempaa, epäseksikästä ja alansa parasta tekniikkaa). Lisäksi laitteesta löytyy Nokian omia softainnovaatioita.

Ja kuten jo vastaavuuksista kommentoin niin vastaavuus löytyy siitä, että tarkastellaan eri valmistajien lippulaivatuotteita. Muille edullisempi vertailu olisi verrata lippulaivamalleja Nokian 820/822 malleihin.
Kyllä mä tiedän, usko pois. Työkaverin kanssa on näitä vertailtu kun siltä 920 löytyy. Integroitu langaton lataus ei ole mikään innovaatio. Ihan yhtälailla Samsung olisi voinut laittaa induktiosilmukan puhelimiensa takakuoriin. Mutta miksi pakkomyydä jotain minkä voi hankkia myöhemminkin jos tykkää?

Hanskat kädessä toimiva näyttö kyllä on hyvä innovaatio, sitä ei käy kieltäminen. Mutta Samsungkin toimii joillakin hanskoilla. Ei silti, onhan Nokian näytön herkkyys omaa luokkaansa.

Mutta mitenkäs vaikka käyttäjän silmiä seuraava etukamera? Sampan näyttö ei sammu ikinä niin kauan kuin katsot sitä. Aika käytännönläheinen innovaatio.

Kysyin tossa just tältä kyseiseltä työkaverilta, että mitkä hänen mielestään ovat kilpailijoiden vastaavat mallit 920 nähden. Kuulemma S3 ja iPhone 5. Kerroin sitten että erään henkilön mielestä ei ole ja että ehkä tämä eräs henkilö ajattelee vastaavan jotenkin eri tavalla kuin me, kuten vaikka ominaisuuksiltaan vastaavaksi. Työkaveri oli sitä mieltä, että onhan nää nyt ominaisuuksiltaankin hyvin lähellä vastaavia ja että niinkin vertailu kyllä toimii.

Koko juttuhan lähti siitä että Japi sanoi Nokian julkaisseen oman vastaavan puhelimensa paljon muita myöhemmin ja mistään siitä ei ollut puhetta, että Nokia ei olisi vastaava kun on paljon parempi kuin muut. Kyse oli ainoastaan siitä mitkä nyt on ne tämän hetken vertailullisesti vastaavat mallit. Joko Nokia esitteli omansa puoli vuotta myöhässä tai sitten puoli vuotta aiemmin kuin muut. Luulen että kukaan ei halua ajatella Nokian olevan puoli vuotta edellä. Mieti mikä huuto siitä tulee jos ensi vuonna verrataan S4:ää 920:n. Kun se on jo seuraava malli ja sitä pitää verrata sit Nokian tulevaan malliin. Näin se munkin mielestä on. Ihme kun jonkun täytyy siitäkin väittää vastaan.

Mutta yhtä kaikki, ne on ominaisuuksiltaankin hyvin lähelle samanlaisia ja yhtä nopeita jne. Toisessa on jotain mitä toisessa ei ole ja toisessa taas on jotain muuta. Se miten niitä sitten painottaa on eri juttu ja paremmuus täysin mielipidekysymys.

Tuskin WP8 MS:n tahtia parantaa..

Mikäs sitä estää? Aiempien Windows Phone mallien rasitteena on ollut softan rajoitteet mm. reson ja moniytimien käytössä. Nyt niitä ei enää ole ja käyttiskin rupeaa olemaan pikkuhiljaa jo vähän tutumpi kun mediassa hypetetty ja monilla jonkinlaista tuttavuuttakin sen kanssa.

Oikeasti hyvä vaihtoehto androidille ja applelle.

Mielenkiintoista nähdä miten noksu sijoittuu wp8 myynneissä.. Suomes ny varmaan ylivoimainen, mut mitenhä muualla.. pakko myöntää, etten mistään muusta wp8 luurista ollut kiinnostunutkaan.. itelle kamera merkkaa yllättävänkin paljo ku tulee otettuu räpsyjä hetken mielijohteesta ja käsivaralta.

N8:n jälkeen N9 ja i4 on ollu paluu kivikaudelle ja vituttanu niiden kameroita käyttää.

Oma näkemys, et "saman kategorian" luurit on aina valmistajien lippulaivamallit.. sen takia 920, S3, i5 on vertailussa.. sit ku uus S4 julkastaan (tai i5S jos tulee), ni sit on ne ja 920 mitä vertaillaan..

Eiks toi 920 kuvien ongelma kunnon valossa kuvatessa ollu softapuolen onglema ja se ainakin tuntu olevan korjattu siinä luurissa, jota itse kokeilin. Ainakin iluuri 4s:n kameran se voitti mennen tullen :D

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Eiks toi 920 kuvien ongelma kunnon valossa kuvatessa ollu softapuolen onglema ja se ainakin tuntu olevan korjattu siinä luurissa, jota itse kokeilin. Ainakin iluuri 4s:n kameran se voitti mennen tullen :D

Kyllähän Nokialta kuulemma tuli/tulee päivitys tuohon.

Softahommia ne on pakko olla. Kaveri kertoili, että kun se oli itse omaansa kokeillut niin ongelman huomaa helpoiten kun ottaa samasta kohteesta monta kuvaa peräkkäin ja vertaa näitä kuvia. Valkotasapaino heittelee ja osa kuvista on tarkentunut väärin. Sanoi että se saattaa tehdä vaikka sitä, että jos ottaa jostain läheltä kuvan (missä tarkennusongelman huomaa helpoiten), että tarkennuspiste onkin samea ja kaikki muu terävää.

Tullut oltua viikko täällä toisella puolen maailmaa ja täysin epätieteellisin menetelmin näyttäisi siltä että Kiinan ykkösbrändi on Apple joka hakkaa mennen tullen kaikki muut, sekä lukumäärässä että käyttäjien päällepäin näyttävästä varallisuudesta joka tukee myös ekosysteemin menestymistä. Kakkosbrändi on Samsung ja kolmantena tulee HTC:t ja kumppanit. Nokia on hävinnyt vahvasti käyttökunnasta, ainoastaan nokian vanhoja malleja näkyy köyhemmillä ihmisillä. Yhtään ainutta Lumiaa en ole bongannut, harmi.

Ja sitten lopuksi pieni joululahja vinkki kaikille nokia fanien ystäville. Bongasin lentokoneessa jutut jossa joku honkkarilainen firma tekee Mr Jobs vahanukkeja. Tuollainen olisi aika cool olohuoneessa. Oli pakko heti valokuvata kun tuli mieleen tämä ketju :)

IMAG1559 (Medium).webp

^
Onko tietoa, että onko kahdella aukolla tuo Jobsi;)
Jokaisen kaltaiseni Apple-fanin unelma. Pääsis vetämään Jobsia kakkoseen, kun Apple on tehnyt sitä jo muutaman vuoden asiakkailleen. Ostan heti!

;)

^
Onko tietoa, että onko kahdella aukolla tuo Jobsi;)

Ikävä kyllä ei ole tarkempaa tietoa mutta veikkaisin että alkuperäistä parempi kopio ;)

e: juu tuli kirjoitusvirhe tuohon viestiini, siis juurikin apple faneja tarkoitin. Nokia faneille ilmestynee elop nukke :D

Kysytääs asiaakin välillä. Ajattelin ostaa itselle uuden puhelimen joululahjaksi, mutta kiikun nyt kahden vaiheilla, iPhone 5 vai Galaxy S3. S3 olis ehdoton ykkönen mutta pelottaa toi koko, meneekö kuinka helposti taskuun vai pitääkö sitä alkaa repussa kantamaan, ja kuinka helposti ton kokonen näyttö rasahtaa palasiksi kun keräilee vaikka pyörällä liukkaiden aikaan? Toi S3 minihän lanseerattiin hetki sitten, tosin taitaa olla ominaisuuksiltaankin aika kovasti riisuttu joten tuskin ostamisen arvoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom