Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ei kai tuo Ativ sen rumempi ole kuin Galaxykaan, joka näyttää kelpaavan vähintään kohtuullisesti.

Lumia 920 on helposti tyylikkäin luuri mihin olen itse livenä törmänny tai kuvissa nähnyt. Ei nuo Sampat tai HTC:t yllä mielestäni lähimainkaan samaan ulkonäköön. Eikä iPhone 5. Tuo Lumia 920 verrattuna Lumia 900 on slimmimpi ja viimeistellympi. Hanskat päällä Lumia 900:een ei paljoa vastailla, kun 920 näyttö vastaa hienosti. TAHTOOOO!

Ei kai tuo Ativ sen rumempi ole kuin Galaxykaan, joka näyttää kelpaavan vähintään kohtuullisesti.

Ainakin S3 on mun silmään tuota näpsämpi ja laadukkaamman näköinen vaikkei sekään mikään kukkanen ole, kelpaamisesta en osaa sanoa kun ei ainakaan mulle kelpaa.

url

Hei mihin te niitä luureja käytätte jos ulkonäkö on valintaperuste? Onhan se mukavaa plussaa jos luuri näyttää hyvältä, mutta että valintaperuste. No ei se kyllä hienoa olis jos luuri olisi oikeasti vitun ruma, mutta en mä sellaista puhelinta ole hetkeen nähnytkään.

Hei mihin te niitä luureja käytätte jos ulkonäkö on valintaperuste? Onhan se mukavaa plussaa jos luuri näyttää hyvältä, mutta että valintaperuste. No ei se kyllä hienoa olis jos luuri olisi oikeasti vitun ruma, mutta en mä sellaista puhelinta ole hetkeen nähnytkään.

Miksi helvetissä ulkonäkö ei olisi valintaperuste puhelimessa niin kuin se on autokaupassa, kiinteistökaupassa, kodinelektroniikassa, vaatekaupassa jne...?

Digiexpossa hiplasin tuota Ativ ässää ja kyllä se oli lähinnä kuin hopeanvärinen kolmoskalaksi, kokoa ja painoa about saman verran kun kädessä piti. Ei tullut otettua kuvia rinnakkain vaikka kaverilla olisi tuo kolmonen siinä ollutkin mukanaan. Omasta mielestäni ihan ok:n näköinen luuri mutta ei tietenkään mitään uutta tarjoa muotoilun osalta.

- H

Kuitenkin tässä on Sampan/Applen kohdalla hehkutettu juuri sitä samaa muotoilua eli ulkonäköä. Silloin se kyllä kelpaa valintaperusteeksi :rolleyes:

Kyllä ulkonäkö on ihan yhtä validi valintaperuste kuin muutaman kymmenen gramman ero painossa tai parin millin ero paksuudessa.

Miksi helvetissä ulkonäkö ei olisi valintaperuste puhelimessa niin kuin se on autokaupassa, kiinteistökaupassa, kodinelektroniikassa, vaatekaupassa jne...?
No onhan se mullekin tietysti siinä mielessä valintaperuste, että kahdesta samanlaisesta ottaisin kyllä hienomman, mutta se on mulle monessa asiassa se vihoviimeinen valintaperuste. Noista mainitsemistasi asioista auto on ainut poikkeus. Siinä nostan ulkonäön korkeammalle. Mutta puhelin on vähän kuin hienot kalsarit. Ne on suurimman osan ajasta piilossa ja ketään muuta ei kiinnosta miltä sun kalsarit näyttää. Lisäksi kun sitä hetken hiplailee niin siihen ulkonäköönkin turtuu eikä sitä ajattele, on se sitten hieno tai ruma. Ja puhelin on vielä sellainen tusinatuote, että et voi tehdä ketään edes kateelliseksi hienolla puhelimellasi, kun miljardilla ihmisellä on samanlainen.

Mutta kuten sanoin, niin voi se olla valintaperuste, mutta se menee multa vähän ohi jos se on jollekin korkeakin valintaperuste. Kyllä mä olisin enemmän kuin tyytyväinen jos puhelimeni olisi kaiken lisäksi vielä superhieno, mutta se olis sit sitä plussaa.

Saa nähdä hankkiikohan moni, jos tuo nokian palikkamaisuus ja painavuus häiritsee, Samsung Ativ S:n. Ennakkotilattua saa nettikaupoista jo ja hinta on vaan 500 euroa. CPU ja GPU noissa on kuitenkin samat, että pitäis kaiken pyöriä yhtä nopeesti jne. Painoa n. 50 grammaa vähemmän ja ohuempi.
Näyttää kuvassa kyllä todella slimmiltä:
Ativ%20S-580-75.jpg

Ainut asia missä lumia 920 taitaa olla parempi on se, että tulee ilmainen navigointi ja kamera on parempi. Ativ S viekin sitten keveydessä, koossa ja hinnassa.
Mitenköhän olis tuon lumian käyny, jos toi Ativ S olis julkastu ennen lumiaa niin kuin oli tarkotus. Molemmat puhelimet houkuttelis, mut en osais vielä kyllä päättää että onko lumia sen lisähinnan arvonen, jos pelkässä kamerassa päihittää.
Uskokaa jo, ettei toi paino niin kamalasti häiritse:face:
Mun 5vanha poika pelasi makuultaan reilut 20min tuolla puhelimella, kun isi latasi pelin, että saa ottaa pikku päikkärit!
Niin ja todellakaan poika ei ole mikään karpaasi, vaan ennemmin tuleva Pakkiksen kynäniska ja kertaakaan se ei sanonut, ettei se jaksaisi pitää puhelinta:D
Ulkomitat on ne jotka ennemmin 920 häiritsevät, jos ei ole tottunut tälläisiin "mini"tabletteihin!
Niin ja en tarkoita paksuutta, koska mun mielestä puhelin on jopa omaan käteen liiankin kapea, kun sitä käyttää kamerana!
Ennemmin mua haittaa tuo puhelimen liukkaus!
Mulla ei toistaiseksi ole puhelimen päällä sitä muovikortsua, kun sitä ei vielä ole saatavilla, mutta 800 se ainakin teki puhelimesta tukevan käyttää;)
Onhan Nokialla muitakin sovelluksia, mitä ei saa muihin puhelimiin
Ps siis Ativ S kilohinta on kalliimpi:D

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Itseä ei tuo paino häiritse, pikemminkin päinvastoin, painava tuote tuntuu laadukkaammalta näin jälkikäteen tunnustellen. Kävin ennen 920:n hankintaa häpläämässä S3:sta ja HTC:n laitteita, mutta jäi se kuuluisa wow kokematta. Samsungin lippulaiva tuntui liian heppoiselta näihin kouriin, joten jätin sen hyllyyn odottamaan, että pääsen testaamaan vielä kuitenkin tuon 920:n. Nokiaan olin kyllä tympääntynyt ja vannottelinkin, etten sen lafkan puhelimiin koske, mutta jokin mielenliikaus sai ennakkotilaamaan sian säkissä ja nyt voin sanoa, että kannatti!

Itseä ei tuo paino häiritse, pikemminkin päinvastoin, painava tuote tuntuu laadukkaammalta näin jälkikäteen tunnustellen. Kävin ennen 920:n hankintaa häpläämässä S3:sta ja HTC:n laitteita, mutta jäi se kuuluisa wow kokematta. Samsungin lippulaiva tuntui liian heppoiselta näihin kouriin, joten jätin sen hyllyyn odottamaan, että pääsen testaamaan vielä kuitenkin tuon 920:n. Nokiaan olin kyllä tympääntynyt ja vannottelinkin, etten sen lafkan puhelimiin koske, mutta jokin mielenliikaus sai ennakkotilaamaan sian säkissä ja nyt voin sanoa, että kannatti!
Aivan samaa mieltä. Tuo Samsungin WP8 oli minusta todella heppoisen tuntuinen. 920 tuli tilattua, ja ei ole kaduttanut pätkääkään.

Uskokaa jo, ettei toi paino niin kamalasti häiritse:face:
Mun 5vanha poika pelasi makuultaan reilut 20min tuolla puhelimella, kun isi latasi pelin, että saa ottaa pikku päikkärit!
Niin ja todellakaan poika ei ole mikään karpaasi, vaan ennemmin tuleva Pakkiksen kynäniska ja kertaakaan se ei sanonut, ettei se jaksaisi pitää puhelinta:D

Eiköhän viimeistään tämä esimerkki kerro sinullekin, ettei puhelimen pitäminen pitäminen ole se tilanne, jossa puhelimen paino aiheuttaa ongelmia.

Applehan on tuottanut joka iPhone-julkkarin yhteydessä aina vaan isomman ja isomman läjän varastoon kysynnän alkupiikkiä varten. Nokialla ei ole tällaiseen touhuun enää varaa. Toisaalta tuskin kovin moni jälleenmyyjäkään on sitoutunut ennakkoon kovin isoihin määriin. Se nyt vaan ottaa aikansa tehdä noita laitteita ja toimittaa niitä ympäri maailmaa, kun alkusatsi meni kaupaksi.

Moni uutisoi tuota varaston loppumista hyvänä uutisena Noksun kannalta, mutta iso osa ihmisistä luulvasti poistuu kaupasta jonkun toisen valmistajan kapula kädessä vaikka oli mennyt Lumiaa ostamaan, mikä on huono homma WP ekosysteeminkin kasvun kannalta.

Kyllähän tällä Note2lla saa tehtyä vaikka mitä. Mutta silti se ei muuta sitä, että tuntuu olevan ihan yleismaailmallinen ominaisuus tuo näytön heikko reagointi kosketukseen. Ei ollut vika "maanantaikappaleessa" eikä "nakkisormissa" sekä Samsungin omat asiantuntijat että Soneran Android-ninjat pitivät yleistietoon kuuluvana asiana, että näytön "kineettisessä vasteessa" Samsung on vielä reilusti Jeesusta jäljessä. Ehkä S4 tai Note3 sitten muuttaa asiaa...

^Höh. Toi on kyllä outo juttu. Silloin kun mä sain oman SGS3:n olin vähän aikaa sitä mieltä, että näytöstä on tehty liian herkkä, kun se tuntui vaikealta käyttää sen takia, että pienikin vahinkohipaisu teki jotain. No siihen tottui ja nyt se on just hyvä. Vaikea kuvitella miten näytön herkkyyden lisääminen parantaisi vielä käyttökokemusta, kun nytkin se tekee kaiken minkä haluan. Vai kuka ohjaa puhelinta ihan pienillä hipaisuilla? Kineettinen vastehan meinaa sitä miten pieneen tai heikkoon kosketukseen näyttö reagoi? Ja tota on vaikea koskea niin varovasti ettei mitään tapahdu ja tämän tästä saan edelleenkin aikaan jonkun toiminnon kun pidän sormea vahingossa liian lähellä enkä edes tiedosta koskevani näyttöä. Jos siihen laskee sormen normaalisti ja tekee jotain eikä mitään tapahdu, niin luulisi vian olevan jossain muualla kuin kineettisessä vasteessa. Latasin muuten jonkun screen touch testerinkin äsken ja kokeilin, niin pisteet ja viivat ilmestyi kyllä just eikä melkein sinne minne koskin ja ihan pienen pienilläkin hipaisuilla. Ongelma ei voi olla ruudun herkkyydessä. Tai sitten notessa on vaan paskempi näyttö, mikä kyllä tuntuu kummalta.

E: Niin tai sit tuli sellainen mieleen, että me ihmisethän ollaan yksilöitä ja ihonkin sähkönjohtavuus voi varmasti vaihdella. Täten siis käyttökokemuskin voi olla erilainen ja jollekin ihmiselle se voi olla liian epäherkkä, vaikka toiselle se on liiankin herkkä. Nimittäin kosteus ainakin vaikuttaa tohon näyttöön ja liian kosteilla sormilla se jäätyy kyllä ihan täysin.

Tämä ip5 ei kyllä tiedä miten päin olla kun sängyssä käyttää. Koitin varmaan 30 sek taistella että näyttö olisi pystysuunnassa kuten normaalisti :)

Noh, pieniä lapsuuksia mutta hyvä puhelin muuten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom