Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Jotenkin tuntuu, että uusimpien Lumioiden ominaisuuksissa on juurikin panostettu arkielämän käytettävyyteen: näytöstä saa hyvin selvää auringonvalossa, näyttö toimii vaikka pakkasessa hanskat kädessä, materiaali on kolhuja kestävää ja RF-puolelle edullista, laturin kanssa ei tarvitse säätää näin halutessaan, kamera toimii monipuolisesti erilaisissa tilanteissa jne.

Samaa mieltä, tuntuu todellakin _järkevältä_ laitteelta jossa on mietitty noita juttuja. Sehän jää vielä sitten nähtäväksi kun vermes on kaupoissa että onko lastentauteja, voipi olla paineita julkaista tuo vielä siinä vaiheessa kun softia ei ole viimeistelty jne. No sen näkee sit.

- H

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Japistahan se on tosimuro tullut, kun vain benchmarkkeja odottelee. Muropaketin puolella osaavat varmaan kertoa tarkemmin ylikellotuksesta, jos sellaiseen ajattelit ruveta. Saako muuten rajalalta sellaista taskuun mahtuvaa järkkäriä, jolla voi myös soittaa, selata nettiä, kuunnella musiikkia jne.? Tilaan heti.

Vertaat siis nokiaa järkkäriin? Tuskin sillä niin hyviä kuvia saa? :david:

Japistahan se on tosimuro tullut, kun vain benchmarkkeja odottelee. Muropaketin puolella osaavat varmaan kertoa tarkemmin ylikellotuksesta, jos sellaiseen ajattelit ruveta. Saako muuten rajalalta sellaista taskuun mahtuvaa järkkäriä, jolla voi myös soittaa, selata nettiä, kuunnella musiikkia jne.? Tilaan heti.

Järkkäriä ei saa nokialtakaan, vaikka kuinka niin toivoisit, epäilen että helpompi sun on saada järkkäriin puhelin kuin Nokiaan järkkärin tasoisia kuvia. Tässä tää nähdään kuinka utopistista nokiafanboyism on. Todellisuus hämärtyy ja nähdään vaan se Nokia.

Vertaat siis nokiaa järkkäriin? Tuskin sillä niin hyviä kuvia saa? :david:

Kukaan ei odota saavansa järjestelmäkameran tasoisia kuvia puhelimella, mutta 920:lla näyttäs jo saavan sen verran hyvätasosta kuvaa aikaiseksi että peruskäyttöön se riittää enemmän kuin mainiosti. Kuten on todettu ainakin miljoona ja kaks kertaa, niin puhelin on kuitenkin aina mukana. Kamera ei. Jos sillä saa tarvittaessa hyviä kuviakin (parempia kuin millään muulla tän hetkisellä puhelimella), ni onhan toi nyt ihan helvetin positiivinen asia ja lisä muutenkin todella hyvään puhelimeen. Jonkun toisen mielestä sadasosasekunnin nopeusero jossain labran benchmarkissa on se kova juttu. Mutta onneksi käsite valinnanvapaus on meidän kaikkien käytettävissä.

Järkkäriä ei saa nokialtakaan, vaikka kuinka niin toivoisit, epäilen että helpompi sun on saada järkkäriin puhelin kuin Nokiaan järkkärin tasoisia kuvia. Tässä tää nähdään kuinka utopistista nokiafanboyism on. Todellisuus hämärtyy ja nähdään vaan se Nokia.

Nyt kyllä repesi :D

Heitin salilla käsipainon iP4s näyttöön ja meni paskaksi. Mamma lähetti tekstiviestin vakuutusyhtiölle illalla yhdeksältä, niin seuraavana päivänä joskus kahden aikaan oli 700e tilillä. :)

Tiedän. Vastaavalla tavalla mun muija on saanu 100 euron omavastuulla rahat tilille kahteen otteeseen. Pointti olikin et esim. meidän vakuutus, joka sisältää matka-, koti-(30k€), vastuu, tapaturma- ja oikeusturvavakuutukset maksaa jotain 120€ vuodessa. En yhtään ihmettele jos hinta triplaantuu mikäli haluaa säilyttää älypuhelimen korvattavien luokassa. Vertaa vaikka tohon Gigantin Nokian 808:n vakuutukseen, IP4S:lle se olis noin 200€ vuodessa.

Alkaa käyttäjiäkin vähän enemmän kiinnostaa puhelimen kestävyys kun jokasta paskottua ei saakaan korvattua uudella satasen omavastuun hinnalla. Mut nautiskellaan nyt niin kauan ku voidaan näistä hyvistä ehdoista.

Ainakin mun mielestä 600+ alkaa olla helvetin paljon puhelimesta.

Kukaan ei odota saavansa järjestelmäkameran tasoisia kuvia puhelimella, mutta 920:lla näyttäs jo saavan sen verran hyvätasosta kuvaa aikaiseksi että peruskäyttöön se riittää enemmän kuin mainiosti. Kuten on todettu ainakin miljoona ja kaks kertaa, niin puhelin on kuitenkin aina mukana. Kamera ei. Jos sillä saa tarvittaessa hyviä kuviakin (parempia kuin millään muulla tän hetkisellä puhelimella), ni onhan toi nyt ihan helvetin positiivinen asia ja lisä muutenkin todella hyvään puhelimeen. Jonkun toisen mielestä sadasosasekunnin nopeusero jossain labran benchmarkissa on se kova juttu. Mutta onneksi käsite valinnanvapaus on meidän kaikkien käytettävissä.

Ei niin mutta aloit lesoamaan, että mikä järkkäri mahtuu taskuun.. Onhan mahdollisimman hyvä kamera aina vaan plussaa siitä ei pääse mihinkään.

Pointti

Ainakin mun mielestä 600+ alkaa olla helvetin paljon puhelimesta.

En tiedä hinnasta, mutta parikin henkilöä on täällä kehoittanut hommaamaan joustoluottoa/pikavippiä puhelimen hankintaan.
Ehkä siksi olen pysynyt näissä halppispuhelimissa, ettei tarvitse hakea lainaa mistään "teravipistä"

Ei niin mutta aloit lesoamaan, että mikä järkkäri mahtuu taskuun.. Onhan mahdollisimman hyvä kamera aina vaan plussaa siitä ei pääse mihinkään.

Varmaan mulle tämän viestin tarkoitit. No mikä järkkäri mahtuu taskuun ja soittaminen, netin selaus, navigointi ja musiikin kuuntelu onnistuu? Niillä varmasti saa 920:sta parempaa jälkeä ja sellaisen ostan heti, jos vain osoitat minulle tämän mallin.

Varmaan mulle tämän viestin tarkoitit. No mikä järkkäri mahtuu taskuun ja soittaminen, netin selaus, navigointi ja musiikin kuuntelu onnistuu? Niillä varmasti saa 920:sta parempaa jälkeä ja sellaisen ostan heti, jos vain osoitat minulle tämän mallin.

Joo sulle oli tarkotus tulla. Etkö edes tajua mitä tarkoitan? Ei sun Mokia kuvaa niin hyvä laatuisia kuvia kun järkkärillä saa.

Mä en tosissaan usko, että semmoinen ihminen, joka on valmis ottamaan samasta tilanteesta järkkärin sijaan kuvan puhelimella, tarttee alunperinkään järkkäriä. Mä nyt en edusta tavallista kuvailijaa, joten omalla kohdalla kun järkkä on kädessä, niin se on otettu juuri tarkoituksella ja silloin kuvataan nimenomaan kunnolla. Harmittaa vieläkin kun viimeksi Tokiossa en jostain saatanan syystä ottanut kameraa mukaan kun mentiin Roppongiin, mikä lie mielenhäiriö. Nappasin luurilla kuvan Roppongi hillsistä ja sillä kuvalla ei mun projekteissa tee yhtään mitään.

Tossa mitä D3X tekee. Siinähän nappaat Nokialla samaa settiä 300dpi tarkkuudella.

https://dl.dropbox.com/u/9749193/d3x.jpg

Kuvaa ei kannata avata puhelimella, on vähän isompi.

Ihan vain niille, jotka edes leikillään vertaa järjestelmäkameroita ja puhelimia, te ette yksinkertaisesti tiedä YHTÄÄN mistä puhutte. Puhelin ei ole järkän korvike missään tilanteessa, mutta puhelimen kameralle on omat sopivat käyttökohteensa.

Mä en tosissaan usko, että semmoinen ihminen, joka on valmis ottamaan samasta tilanteesta järkkärin sijaan kuvan puhelimella, tarttee alunperinkään järkkäriä. Mä nyt en edusta tavallista kuvailijaa, joten omalla kohdalla kun järkkä on kädessä, niin se on otettu juuri tarkoituksella ja silloin kuvataan nimenomaan kunnolla. Harmittaa vieläkin kun viimeksi Tokiossa en jostain saatanan syystä ottanut kameraa mukaan kun mentiin Roppongiin, mikä lie mielenhäiriö. Nappasin luurilla kuvan Roppongi hillsistä ja sillä kuvalla ei mun projekteissa tee yhtään mitään.

Tossa mitä D3X tekee. Siinähän nappaat Nokialla samaa settiä 300dpi tarkkuudella.

https://dl.dropbox.com/u/9749193/d3x.jpg

Mistä te oikein puhutte?

Mistä te oikein puhutte?

JSaako muuten rajalalta sellaista taskuun mahtuvaa järkkäriä, jolla voi myös soittaa, selata nettiä, kuunnella musiikkia jne.? Tilaan heti.

Järkkäri ja puhelin ovat aivan eri asia, ei niitä voi liittää yhteen. Sama kun puhuisit avaruussukkulasta ja fillarista, joo kummatkin liikkuu eteenpäin, mutta ei nyt kuitenkaan sillä perusteella sama asia tai lähelläkään toisiaan.

Tarpeeksi tyhmä muro varmaan vertaisi Phase Onen IQ180 perää ja iPhonea kun kummassakin on kosketusnäyttö ja liittyvät kuvan ottamiseen.

[video=youtube_share;8UhMG2KswsM]http://youtu.be/8UhMG2KswsM[/video]

LÄHES kaikkien muiden "projekteissa" niillä sitten taas tekeekin jotain. Ja kun LÄHES kaikki kuvaavat omaksi huvikseen eivätkä työkseen niin niillä ei ole mitään "projekteja" ja ne kuvat kelpaa hyvinkin mihin vaan omaan tarkotukseen. Ainakin mulla on tullu paremman kuvat viime aikoina puhelimella, ei tarkemmat, mutta paremmat. Ihan vaan siksi että se on ollu mukana joka paikassa, siksi haluan että se on mahdollisimman hyvä. Ja ne puhelimen kuvat on siellä järkkärillä otettujen kuvien seassa, eikä tunnu missään.

paras älypuhelin koostuis vaikka kolmesta kovasta yhteensä, jos sais kasattua:

920 Kamera, Lataussysteemi, Navi, muotoilu/kestävyys?
i5 viimeistelty ja hiottu toiminta, liitännäisyys (airplay), iCloud, sovellukset?
S3 "muotoilu"? (ainut jota päässy hiveltämään, sujahtaa isoks luuriks yllättävän hyvin taskuun), modattavuus tarvittaessa (kyllä se nyt vaan vituttaa applen liian suljettu ympäristö, toki sitä kautta saadaan vakautta ja toimivuutta nostettua)

Tuollaisen luurin mä ostaisin.. saisin kuvat suoraan iPhotoon, airplay tuella varustettu, ois vitun hyvä kamera ja tietty iso näyttö, mut pystyis yhdellä kädellä käyttää ja menis taskuun tuskailematta, jouheva toimivuus, eikä mitään androidin exploit-ongelmia ja muita viruspaskaa, mitä niiden marketista saa.. ja tietty sokerina pohjalla qwerty-näppis, mikä ei tietenkään paksuntaisi puhelinta ollenkaan, kuten ei myöskään se 5" näyttö siinä 3,5" kuorissa ;)
toki noita muita pienempiä ominaisuuksia varmana joka luurista vielä löytyisi, joita mielellään käyttäisi.

Järkkäri ja puhelin ovat aivan eri asia, ei niitä voi liittää yhteen. Sama kun puhuisit avaruussukkulasta ja fillarista, joo kummatkin liikkuu eteenpäin, mutta ei nyt kuitenkaan sillä perusteella sama asia tai lähelläkään toisiaan.

Tarpeeksi tyhmä muro varmaan vertaisi Phase Onen IQ180 perää ja iPhonea kun kummassakin on kosketusnäyttö ja liittyvät kuvan ottamiseen.

Väännänpä rautalangasta, kun ei tunnu menevän perille.

Japi kertoo, että 920 hämäräkuvaus on paskaa, Rajalalta saa parempia kameroita siihen touhuun. Mielelläänhän sitä järkkärilaatua kännykkään ottaisin, mutta eipä se enää taskuun mahtuisi, eikä sillä soitettaisi, surffattaisi jne. Siksi kyselin iTardeilta, että mikä järkkäri mahtuu taskuun ja jolla voi soittaa. Tajusitteko? Eipä jaksa kohta enää mitään kirjottaa, kun joutuu kaiken rautalangasta ja ratakiskosta vääntämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom