Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
näyttö toimii vaikka pakkasessa hanskat kädessä

Sain juuri tilaisuuden räplätä 920:a moottoripyörähanska kädessä. Toimi se perkele, pinchit ja kaikki, ja osuin vielä siihen mihin yritin.
Puhelinta oli viimeksi käytetty paljain käsin, joten ensikosketus piti olla ronskimpi. Kun se huomasi, että nyt sormi on jemmattu vällyjen alle ja vaihtoi ilmeisesti johonkin herkempään moodiin, niin kaikki sujui. Olin kyllä melko yllättynyt.

Hanska oli ihan omani (Heldin vanha Hiporaeristeinen paksu Champ, ei kesäkäyttöön). Joku olisi kuitenkin väittänyt, että Nokia oli rigannut tumpun.

Valokuvien käsittelymahdollisuudet olivat myös aika huikeita, ja Nokian omaa, ei tule muihin W8-puhelimiin. En nyt tarkoita photoshoppia tms, vaan liikkuvien kohteiden poistoa ja vaikka perhepotretista onnistuneimpien ilmeiden valintaa.

MP-messuilla olisi käyttöä tuolle eteen kävelleiden poistamismahdollisuudelle. Ennen kuin joku älähtää, niin tosikuvaajat luonnollisesti ovat liikkeellä DLR:ineen pressipäivänä. Me rahvas, jotka tungoksessa yritämme räpsiä unelmapyörästä edes yhtä kuvaa, jossa siitä näkyisi enemmän kuin puolet, hyötyisimme sitten tästä leluominaisuudesta.

- - - Updated - - -

http://www.puhelinvertailu.com/uuti...paljasti_lumioiden_hinnat_saksassa_649_ja_499

Italiassa 920:n hinta vain 600 euroa. Jos noin halpa on Suomessakin niin varmaan aika helppo valinta ainakin Iphone vitosen ja lumian välillä, jos pienimmällä muistimäärällä varustettu vitonen maksaa 680 euroa.

Totta, jos hintaero on noin pieni applella ja nokialla, niin tosiaankin on helppo päättää kumman ostaa.

Totta, koska 640 euroa maksamalla Lumia onkin jo 64GB:n malli... ;-}

Tossa mitä D3X tekee. Siinähän nappaat Nokialla samaa settiä 300dpi tarkkuudella.

Ei täällä varmaan kukaan ole (vai onko?) väittänyt että millään kännyllä napataan _samaa_ settiä kuin D3X:llä kuvattua raakakuvaa. :D Normikännykän ja tuon väliin mahtuu aika paljon eri laatutasoja joten mielellään otan semmoisen luurin itse mikä kelpaa muuhunkin kuin kännikuviin. Mihinkään "projekteihin" sen ei silti tarvitse kelvata, kuten aika monella muullakaan joka kännyillä kuvaa. :)

Mutta 300dpi kuviahan voidaan kuvata ihan kaikki ja millä kuvausvehkeellä vaan, helposti. :D

- H

Totta, koska 640 euroa maksamalla Lumia onkin jo 64GB:n malli... ;-}

Onko sulla nyt jotain sisäpiiri tietoa? Hinnat on huhuja ja tuo koko tuolle hinnallekkin on varmaan huhu?

Ei täällä varmaan kukaan ole (vai onko?) väittänyt että millään kännyllä napataan _samaa_ settiä kuin D3X:llä kuvattua raakakuvaa. :D Normikännykän ja tuon väliin mahtuu aika paljon eri laatutasoja joten mielellään otan semmoisen luurin itse mikä kelpaa muuhunkin kuin kännikuviin. Mihinkään "projekteihin" sen ei silti tarvitse kelvata, kuten aika monella muullakaan joka kännyillä kuvaa. :)

Mutta 300dpi kuviahan voidaan kuvata ihan kaikki ja millä kuvausvehkeellä vaan, helposti. :D

- H
Enemmän medioissa idiootit ovat verranneet puhelimia ja etenkin Nokiaa järkkäreihin. Puhelin on hauska tallentaja omalla tavallaan, järjestelmäkamera taas tarkoitettu enemmän tekniseen laatuun.

No pari kymppiä sinne tänne, ketä kiinnostaa. Jotkut hullut laittaa huomattavasti isompia rahoja laitteisiin brändin takia.
Tai sitten oikeesti OSX:n takia.

Ja mitä tulee merkkiuskollisuuteen, niin Macin omistajalle voi olla luonnollista hommata saman valmistajan puhelin. Jos sulla on esim Genelecin 5 kaiutinta, niin maksaisitko 100 euroa lisää että saisit Genelecin subbarin, vaikka se olisi yhtä hyvä mitä toisen merkin halvempi?

Mä en esim tiedä miten iCloudin synkkaukset menisivät jos ottaisin toisen merkin puhelimen. Joutuisko vaihtamaan kaikkiin koneisiin softan, joka synkkaa kalenterit jne?

Onko sulla nyt jotain sisäpiiri tietoa? Hinnat on huhuja ja tuo koko tuolle hinnallekkin on varmaan huhu?

Nääh, 32GB muistikortti alta 40 eukkaa. Ei mulla mitään muuta ollut. Ja nyt vasta tajusin, että tuossahan ei tainnut edes olla sitä korttipaikkaa, joten se siitä sitten. Noo, joistain muista puhelimista saa ainakin vielä pikkurahalla isompimuistisia.

Vakavasti puhuen, sitä vauhtia kuin 32GB muistikortti on alkanut täyttyä, en pidä ollenkaan hyvänä asiana korttipaikan tiputtamista. Enkä missään nimessä harkitsisi alle 32GB:n muistilla vailla laajennusmahdollisuutta varustetun puhelimen hankkimista. Ja minä en edes valo-/elokuvaa paljoakaan. Spotifysta on kyllä tullut nyhdettyä offline-kuunteluun jonkinlainen läjä musiikkia, ei tosin mitään tuhansia kappaleita sitäkään. Kovin kaukana ovat "640k ought to be enough for anybody"-ajat.

Tai sitten oikeesti OSX:n takia.

Ja mitä tulee merkkiuskollisuuteen, niin Macin omistajalle voi olla luonnollista hommata saman valmistajan puhelin. Jos sulla on esim Genelecin 5 kaiutinta, niin maksaisitko 100 euroa lisää että saisit Genelecin subbarin, vaikka se olisi yhtä hyvä mitä toisen merkin halvempi?
Käyttöjärjestelmä/ekosysteemi ja muut laitteet nyt on oikeasti hyvä syy. Viittasin nyt tuolla kommentilla joihinkin sankareihin täällä.

Käyttöjärjestelmä/ekosysteemi ja muut laitteet nyt on oikeasti hyvä syy. Viittasin nyt tuolla kommentilla joihinkin sankareihin täällä.
Mä itse olen hullun fiksoitunut merkkeihin. Esim kun ostan hifit, niin pyrin mahdollisimman pitkälle suosimaan samaa merkkiä vaikka siinä ei merkittävää etua ääneen olisikaan. Mulla on Genelecit koneella, mutta Amphionit olohuoneessa ja häiritsee ihan helvetisti. Tekis niin mieli pistää Genelecin DSP:t olkkariin ja se olis aika mehukas setti. Voisin uskoa, että alle 10 tonnin hintaluokasta parasta mitä irtoaa.

Eli painotetaan siis, että itellä ei ole tuo merkkiuskollisuus Applessa kiinni, vaan ylipäätänsä olen semmoinen ihminen. En esim pysty käyttämään Applen Aperturea raakakonvertterina koska on Adoben photoshop, vaan käytän Lightroomia, joka tosin on parempi.

Mut sen myönnän, että meneehän toi vähän liian pitkälle joskus, ei ole enää tervettä.

IMG_8812.jpg

paras älypuhelin koostuis vaikka kolmesta kovasta yhteensä, jos sais kasattua:

920 Kamera, Lataussysteemi, Navi, muotoilu/kestävyys?
i5 viimeistelty ja hiottu toiminta, liitännäisyys (airplay), iCloud, sovellukset?
S3 "muotoilu"? (ainut jota päässy hiveltämään, sujahtaa isoks luuriks yllättävän hyvin taskuun), modattavuus tarvittaessa (kyllä se nyt vaan vituttaa applen liian suljettu ympäristö, toki sitä kautta saadaan vakautta ja toimivuutta nostettua)

Tuollaisen luurin mä ostaisin.. saisin kuvat suoraan iPhotoon, airplay tuella varustettu, ois vitun hyvä kamera ja tietty iso näyttö, mut pystyis yhdellä kädellä käyttää ja menis taskuun tuskailematta, jouheva toimivuus, eikä mitään androidin exploit-ongelmia ja muita viruspaskaa, mitä niiden marketista saa.. ja tietty sokerina pohjalla qwerty-näppis, mikä ei tietenkään paksuntaisi puhelinta ollenkaan, kuten ei myöskään se 5" näyttö siinä 3,5" kuorissa ;)
toki noita muita pienempiä ominaisuuksia varmana joka luurista vielä löytyisi, joita mielellään käyttäisi.

Onneksi monet noista ominaisuuksista ovat jo markkinoilla. Kilpailu kopioinee useimmat näistä ominaisuuksista kaikkiin huipputuotteisiin suhteellisen nopeaan tahtiin.

Nääh, 32GB muistikortti alta 40 eukkaa. Ei mulla mitään muuta ollut. Ja nyt vasta tajusin, että tuossahan ei tainnut edes olla sitä korttipaikkaa, joten se siitä sitten. Noo, joistain muista puhelimista saa ainakin vielä pikkurahalla isompimuistisia.

Vakavasti puhuen, sitä vauhtia kuin 32GB muistikortti on alkanut täyttyä, en pidä ollenkaan hyvänä asiana korttipaikan tiputtamista. Enkä missään nimessä harkitsisi alle 32GB:n muistilla vailla laajennusmahdollisuutta varustetun puhelimen hankkimista. Ja minä en edes valo-/elokuvaa paljoakaan. Spotifysta on kyllä tullut nyhdettyä offline-kuunteluun jonkinlainen läjä musiikkia, ei tosin mitään tuhansia kappaleita sitäkään. Kovin kaukana ovat "640k ought to be enough for anybody"-ajat.
Nokia lumiassa ei aivan oikein ole muistikorttipaikkaa, mutta siinä on 32 gigaa muistia valmiina. 32 gigan iPhone 5 maksaa 789 euroa. 189 euroa eroa.
Ja tosiaan ihmetyttää miten porukka on täällä niin helvetin fakkiutunutta niihin omiin merkkeihinsä. Jos joku esittää edes yhden negatiivsen asian omasta rakkaasta iLelusta, niin heti ollaan taistelukannalla ja valmiina tyrmäämään muut. Mulla on tällä hetkellä Samsung Galaxy S, mutta en koe tarvetta puolustella mitään jos joku sanoo, että Samsungin kuoret on nitisevää koreapaskamuovia. Miksi sitä omaa iPhonea pitää vaahto suupielistä valuen koittaa puolustaa? Ei tarvii olla aina niin butthurt. Yhtä säälittävää kuin se ainainen "saksalaiset autovalmistajat vs. japanilaiset autovalmistajat" joissa molemmat osapuolet vuorotellen kehuvat omaa autoa ja sen laatua ja etsivät vikoja toisista merkeistä.
Mulla ei tietääkseni ole mitään tiettyä merkkifetissiä ja harkitsin vakavasti iPhone vitosta seuraavaksi puhelimeksi, kun ainakin nelonen vaikutti ihan hyvältä peliltä, mutta kun vertaa iPhone vitosta ja lumiaa, niin kyllä tuo lumia nyt vaan ainakin ominaisuuksien puolesta on vaan parempi, ja hinnaltaan:
uWMMs.jpg

Puhelin on hauska tallentaja omalla tavallaan, järjestelmäkamera taas tarkoitettu enemmän tekniseen laatuun.

Juu tuo pitää paikkansa ja parastahan on kun jokainen kuvaa omalla tavallaan ja omia juttujaan. Esim. itselle 808 on merkannut sitä että järkkäriä kuskailen tosiaan vain silloin kun tiedän meneväni _kuvaamaan_ jotain, ihan huvikseen sitä ei tule enää kuskattua.

Eräänä kesäpäivänä tuli käytyä tapahtumassa jossa oli vanhoja autoja ja rätkiä tontilla, ei ollut järkkäriä messissä mutta känny toki oli. Tarkoitus ei ollut alunperin kuvailla mitään mutta tuli sitä sitten napsittua jotain sekalaista settiä joista tässä muutama sen enempää käsittelemätön detaljikuva esimerkkinä:

_full.jpg

Verme tuottaa tasaisen mainiota laatua ja sen kanssa pääsee vähän jo taustankin bluraamisen makuun jos tarkennettu kohde sijaitsee lähellä. Muut puhelimet eivät luonnollisesti pysty samalta etäisyydeltä lainkaan edes tuohon terävyysalueen kapeuteen, tätä kerran oikein testattiin ja vertailtiin parin kaverin kanssa. Isosta kennosta kännyköiden mittakaavassa on siis tuossakin oma hyötynsä, tosin tällä ei sitten tehdäkään niitä "nollasta sataan" teräviä kuvia ihan joka tilanteessa vaikka niin haluaisi.

Tuli onneksi piruuttaan kuvattua tuolla kertaa täydellä 7152x5368pix tarkkuudella vaikka ei yleensä tule niin tehtyä kun kävi sitten niin että parin auton omistajat olivat saaneet jostain tietää että minulla oli kuvia heidän autoistaan ja kovasti sitten halusivat nähdä ne. Tykkäsivät ja tuo johti sitten siihen että ehdotin että mitä jos tehdään kuvista isot taulut paikallisessa kuvavalmistamossa. Näin tehtiin ja sain noista sitten mukavan hinnan senkin jälkeen kun maksoin kulut pois.

Tyypit eivät siis tienneet millä kameralla kuvat oli otettu eikä siitä tullut puhetta missään vaiheessa. Toinen kaveri tuli lausuneeksi osuvasti isoa vajaa metristä ja terävää kuvaa katsoessaan että "olipa helkkarin hyvä kun satuit paikalle ja kunnon kuvausvehkeet mukana kun minulla oli vaan tämä kännykkä". No minä sitten siihen että jotta tuota noin... ;)

No, hauskaa oli tämäkin omalla tavallaan. :) Eikä tällä kertaa jäänyt harmittamaan että järkkäri jäi kotiin kun sai kännylläkin aikaiseksi "ekonomiseen palautteeseen" riittävää laatua. :D

- H

Onkohan totta, että sonera kaupoille tulee vain 16GB versiota.. :(

Väännänpä rautalangasta, kun ei tunnu menevän perille.

Japi kertoo, että 920 hämäräkuvaus on paskaa, Rajalalta saa parempia kameroita siihen touhuun. Mielelläänhän sitä järkkärilaatua kännykkään ottaisin, mutta eipä se enää taskuun mahtuisi, eikä sillä soitettaisi, surffattaisi jne. Siksi kyselin iTardeilta, että mikä järkkäri mahtuu taskuun ja jolla voi soittaa. Tajusitteko? Eipä jaksa kohta enää mitään kirjottaa, kun joutuu kaiken rautalangasta ja ratakiskosta vääntämään.

No sitten se on Japin vika, että ylipäätänsä ottaa verrokiksi järkkäriä. Fillari on kätevämpi kadulla kuin Formula, mutta ne nyt eivät ole sinnepäinkään sama asia ja käyttötarkoitus aivan toinen.

En ottanut verrokiksi järkkäriä se oli lainemiehen oma idea, sanoin että jos pimeäkuvaus kiinnostaa niin käy rajalalta hakemassa vehkeet siihen, Nokia ei siihen pysty. Lainemies sitten rupesi kyselemään taskuun mahtuvia järkkäreitä, ja toi vertailun Nokiaan mukaan. Minä toin kyllä esille sen että ne ovat ihan eri sarjoissa, lainemies ei vain sitä hokassut. Ihan sama, jos haluaa maksaa seittämän hunttia Nokian kännystä niin pitäähän sillä saada hehkuttaa.

Edelleenkin mua ei toi kamera kiinnosta vittujakaan, se on ihan kiva olla olemassa, enkä senkään vertaa harrasta hehkuttamaasi yökuvausta niin se on ihan sama mikä noista puhelimista pärjää kameratesteissä parhaiten.
Nokia panosti kameroihin jo n900sen aikoihin muistaakseni, N8 myytiin myös hyvällä kameralla, kaikki oli floppeja ostomääriin suhteutettuna, ei jengiä kiinnosta vittujakaan Nokian kamerat, muutamaa muroa globaalisti ja suomalaisia jotka eivät paremmasta tiedä ja elävät iltalehden hehkutuksien mukaan. Muut sitten ostavat niitä oikeasti suosittuja ja järkeviä puhelimia missä on panostettu käytettävyyteen, käyttöjärjestelmään, sovelluksiin yms yms.

N8:ssa oli melkein ainoastaan "pelkkä" kamera hyvänä puolena. Ei mitään muuta. Moni muu asia söi tuon kameran houkutusvaikutuksen. Uudet Lumiat alkavat olla kilpailukykyisiä muillakin osa-alueilla, joten hyvä kamera voi osoittautua ratkaisevaksi ominaisuudeksi ostotilanteessa. Ja onhan noissa nyt muutama muukin ominaisuus, jotka toimivat samanlaisena houkuttimena muihin valmistajiin nähden.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom