Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Huvittavaa aina kun noi kuolaavat apinat itkee kamerasta. Ikäänkuin noi sais kuvaa aikaan oli kädessä sitten mikä tahansa. Nauroin vedet silmissä Nokian Pureview-galleriassa kun insinöörit olivat laittaneet kuviaan. Ei auta pureviewi ei.

EIkös tämä ole vähän sama asia kuin naurais sun Range hehkutuksille. Sä et sais hehkuttaa Rangen tavaratilan kokoa kun et ole oikea rahtari tai rekkakus. Sä olet vain tuollainen harrastelija tavaroiden kuskailija. Kunnon HC-kuskit kuskaa kerrala enemmän tavaraa kuin sä vuodessa. Sä et myöskään sais hehkuttaa Rangen maasto-ominaisuuksia, koska et ole oikea offroad kuski vaan tuollainen kampissa kahvia maisteleva "cityhomo".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä Lumiastakin hyviä(?) parodiapätkiä tehdään:

Tosin miksi tuo esittelijätyyppi on "Lars", pitäisi ehdottomasti olla jonkun suomijampan nimi prkl.

Pikkuisen piti ääneen naurahtaa kun järkkäri näkyi peilissä. :D

- H

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Parodia?

Tottahan nuo turisivat, ainoastaan tuo kopiopuhelin oli selkeästi ohuempi kuin mikä Lumiasta on tulossa.

EIkös tämä ole vähän sama asia kuin naurais sun Range hehkutuksille. Sä et sais hehkuttaa Rangen tavaratilan kokoa kun et ole oikea rahtari tai rekkakus. Sä olet vain tuollainen harrastelija tavaroiden kuskailija. Kunnon HC-kuskit kuskaa kerrala enemmän tavaraa kuin sä vuodessa. Sä et myöskään sais hehkuttaa Rangen maasto-ominaisuuksia, koska et ole oikea offroad kuski vaan tuollainen kampissa kahvia maisteleva "cityhomo".
Mulle auton perä on käytännön kysymys, tartten tilaa ja Roverissa sitä on just sopivasti. En saisi mahtumaan sedaniin kamoja. Vertaus olisi ihan ok, jos en osaisi täyttää sitä tavaratilaa, vaan lastaisin kaikki kamat takapenkille. Silloin menisi hukkaan koko peräloosteri. Puhelimissa joku mistään mitään tajuamaton insinööri hehkuttaa pixeleitä, mutta sen kuvat on paskempia kuin irc-gallerian huonoimmat duckfacet halvimmalla puhelimella.

Tässä hyvä esimerkki :D

Nokia 808 PureView demo photo

"Nice portrait! Good exposure..."

http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/7493469986/

No joo, ohan tuolla vähän parempiakin niiden ottamana, jotka osaa kuvatakin. Silti paras oli se susipaska "ammattikuvaaja", joka esitteli miten uskomattomia kuvia Nokialla saa. Olivat kaivaneet ihan vitun säälittävän kuvaajan siihen mainostamaan kun meni katsomaan sen portfoliota, ei ollut hääppöstä kamaa järkkärilläkään.

ps. mulle kelpais paras kamera puhelimeen mitä irtoaa, olis käyttöä, mut mennään sillä mitä Applelta tulee. Oon kerran lähettänyt lehteen iPhone nelosella otetun kuvan, ei ollut printissä kummoinen, eli laatu lagas pahasti.

Mulle auton perä on käytännön kysymys, tartten tilaa ja Roverissa sitä on just sopivasti. En saisi mahtumaan sedaniin kamoja. Vertaus olisi ihan ok, jos en osaisi täyttää sitä tavaratilaa, vaan lastaisin kaikki kamat takapenkille. Silloin menisi hukkaan koko peräloosteri. Puhelimissa joku mistään mitään tajuamaton insinööri hehkuttaa pixeleitä, mutta sen kuvat on paskempia kuin irc-gallerian huonoimmat duckfacet halvimmalla puhelimella.

Toisaalta mitä väliä sillä sitten on miten paskoja kuvia se insinööri ottaa sillä suunnittelemallaan kameralla, tuskin noista tyypeistä monikaan on mikään taiteilija tai omaa sen enempää silmää kuvaamiseen. Silti hänen suunnittelemansa kamera voi olla teknisesti parasta mitä löytyy vastaavien joukosta ja asiantuntija voi todeta asian joko niistä paskoistakin kuvista tai sitten jonkun muun ottamista paremmista kuvista.

Pätee oikeastaan vaikka mihin laitteisiin, ei niiden suunnittelijat tai keksijät ole useinkaan niitä tyyppejä jotka ovat parhaita käyttämään niitä. Silti he voivat ihan aiheestakin leijua kympillä niistä vermeistään ja esitellä niitä julkisesti vaikka laitteen kaiken potentiaalin demoaminen tulisi jättää ihan muille ihmisille jotka sen paremmin hallitsevat. Ei tuo nyt sen ihmeellisempää ole.

Ja välillä näkee niitäkin laitteita joissa on paljon enemmän ominaisuuksia tai potentiaalia mitä ihmiset yleensä ajattelevat ja haukkuvat sitten kollektiivisesti niistä kun eivät asiasta sen enempää tiedä. Toisaalta sittenhän on myös niitä vehkeitä joita kehutaan paljon enemmän kuin mihin niissä oikeasti on paukkuja. Ja se menee jollekin jengille vielä läpikin ja kauppa käy kovaan hintaan. Tuo onkin jo käsittämättömämpi yhtälö mutta jotkut harvat senkin osaavat, kaikki kunnia heille. Sehän ei ole koskaan tyhmä joka myy.

- H

ps. mulle kelpais paras kamera puhelimeen mitä irtoaa, olis käyttöä, mut mennään sillä mitä Applelta tulee. Oon kerran lähettänyt lehteen iPhone nelosella otetun kuvan, ei ollut printissä kummoinen, eli laatu lagas pahasti.

No sillähän tässä kaikki menee mitä omalta merkiltä tulee ellei ole vaihtamassa, hyvä kun ollaan valitsemiimme merkkeihin tyytyväisiä.

Itse olen taas nähnyt 808:lla otetusta kuvasta tehdyn ison julisteen joka oli ihan helkkarin hyvä ja skarppi.

Toki minäkin olen nähnyt paljon sontaa kuvaa jota on otettu kyseisellä kameralla. Ei ne normikuskit saa äfykköstäkään edes liikkeelle, saatikaan voita F1 -kuskia joka ajaa siviiliautolla.

- H

Kunnon settiä taas, saa repeillä näille kamerajutuille :D
En tiedä mille repeilet, mutta se ainakin on hölmöä, että joku hehkuttaa PUHELINTAAN paremmaksi kun siinä on spekseiltään parempi kamera. Sitten toinen tulee ja ottaa paremman kuvan paskemmalla kameralla. Suurin osa postaa jotain paskoja lärvikuvia faceen ja samalla hehkuttaa miten PUHELIN on paras kun siinä on huippukamera. Millään muullahan ei ole väliä, paitsi kameralla, jolla ei ite saa sen kummempaa kuvaa aikaan. Käyttishän on esim ihan toissijainen juttu ja sitä taas käyttää kaikki.

Samaa olen sanonut pitkään, toi kamera on ihan marginaalinen juttu ja niiden erot on merkityksettömiä pääasiassa kun massat ottaa duckface kuvia vessassa. Silti Nokia on noita jo vuosia säätänyt niinkuin se olisi ainoa merkitsevä asia.

Joillekkin se kamera vaan on se ratkaseva tekijä. Miksei se sais olla? Minkä helvetin takia pitää lytätä se ilo joltain, et yksinkertasesti siinä on paras kamera? Mie oon ainakin sitä mieltä, et Nokia 808 vastaa miun tarpeisiin kaikista parhaiten, sen takia sen ostinki. Siinä on hyvä kamera, joten miun ei tarttee ostaa erikseen kameraa (entry level digijärkkäri tms). Lisäks se on ihan riittävä netissä surffailussa, siinä on hyvät mahollisuudet käyttää sosiaalisia medioita ja lisäks sillä voi puhuu ja lähettää tekstareita. Saatan ottaa jonkun mielestä ihan paskoja kuvia, mut ne miun paskat kuvat on vitusti parempilaatusia ku iPhonella otetut paskat kuvat. Kokonaisuutena jollekkin muulle joku muu luuri on varmasti parempi, sitä en ala kieltämään.

...toi kamera on ihan marginaalinen juttu ja niiden erot on merkityksettömiä pääasiassa kun massat ottaa duckface kuvia vessassa. Silti Nokia on noita jo vuosia säätänyt niinkuin se olisi ainoa merkitsevä asia.

No tästä syystähän se onkin ihan helvetin hyvä että joku tekee näitä luureja muillekin kuin niille massoille.

Massathan myös ajavat pääasiassa niillä tojotoilla mutta jotkut autovalmistajat tekevätkin semmoisia vehkeitä missä on helvetin iso moottori ja jotka kulkevat kovaa. Eivätkä ihan varmasti ole massojen mielestä niin monipuolisia ja mukavia ajaa kuin ne heidän tojotansa mikä pitääkin paikkansa. "Kuka tuollaisia tarvitsee" kysyvät vielä, "ei tuollaisilla autoilla ole mitään käyttöä". Tojotoita myydään helkkaristi ja näitä toisia autoja luonnollisesti ei vaikka eivät maksaisikaan sen enempää kuin uusi tojota, niillä kun on paljon rajallisempi käyttäjäkunta.

Silti vaan löytyy niitä jotka haluavat niillä pöristellä eivätkä tojotat nappaa. Jotkut menevät ja ostavat vaikka eivät hallitsekaan niitä, ajavat ulos tieltä ja kaikki on sen auton vika prkl. Mutta toisilla on sitten kivaa koko rahan edestä eikä tojotakansa voi vaan ymmärtää miten joku niistä voi tykätä. :)

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että pätee muuten moottoripyöräilyynkin... ;)

- H

Kyllä mulle kelpais, että iPhoneen olisi tullut vaikka kuinka paljon parempi kamera, ei siitä haittaa ainakaan ole! Puhelin on kuitenkin aina mukana, joten sen kamera on mulle tärkeä, varsinkin kun en omista mitään parempaakaan kameraa.

Tänään koitin jotain lumiaa, niin ei helvetin helvetti se käyttis on _PASKA_, siinä olisi nokialla paljon opittavaa.

No tästä syystähän se onkin ihan helvetin hyvä että joku tekee näitä luureja muillekin kuin niille massoille.

Massathan myös ajavat pääasiassa niillä tojotoilla mutta jotkut autovalmistajat tekevätkin semmoisia vehkeitä missä on helvetin iso moottori ja jotka kulkevat kovaa. Eivätkä ihan varmasti ole massojen mielestä niin monipuolisia ja mukavia ajaa kuin ne heidän tojotansa mikä pitääkin paikkansa. "Kuka tuollaisia tarvitsee" kysyvät vielä, "ei tuollaisilla autoilla ole mitään käyttöä". Tojotoita myydään helkkaristi ja näitä toisia autoja luonnollisesti ei vaikka eivät maksaisikaan sen enempää kuin uusi tojota, niillä kun on paljon rajallisempi käyttäjäkunta.

Silti vaan löytyy niitä jotka haluavat niillä pöristellä eivätkä tojotat nappaa. Jotkut menevät ja ostavat vaikka eivät hallitsekaan niitä, ajavat ulos tieltä ja kaikki on sen auton vika prkl. Mutta toisilla on sitten kivaa koko rahan edestä eikä tojotakansa voi vaan ymmärtää miten joku niistä voi tykätä. :)

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että pätee muuten moottoripyöräilyynkin... ;)

- H

Toki massoille pitää tehdä mut sun vertauskuva on vähän huono, en kuvailisi nokiaa autoksi jossa on iso moottori ja se kulkee kovaa, vaan autoksi jossa on todella pehmeät niskatuet, ne on toki hyvät olla olemassa, mutta ne on kuitenkin niskatuet. Ja naurattaisi aina sisäisesti kun naapuri kehuu ostaneensa auton juurikin niskatukien takia, ohjaus sikseen, kulutus myös, tavaratilat sikseen, bensatkin voi tankata letkuttomasti, kuhan on oma tynnyri mukana joka paikassa.

Joillekkin se kamera vaan on se ratkaseva tekijä. Miksei se sais olla? Minkä helvetin takia pitää lytätä se ilo joltain, et yksinkertasesti siinä on paras kamera? Mie oon ainakin sitä mieltä, et Nokia 808 vastaa miun tarpeisiin kaikista parhaiten, sen takia sen ostinki. Siinä on hyvä kamera, joten miun ei tarttee ostaa erikseen kameraa (entry level digijärkkäri tms). Lisäks se on ihan riittävä netissä surffailussa, siinä on hyvät mahollisuudet käyttää sosiaalisia medioita ja lisäks sillä voi puhuu ja lähettää tekstareita. Saatan ottaa jonkun mielestä ihan paskoja kuvia, mut ne miun paskat kuvat on vitusti parempilaatusia ku iPhonella otetut paskat kuvat. Kokonaisuutena jollekkin muulle joku muu luuri on varmasti parempi, sitä en ala kieltämään.

Väärin valittu, kamera on huono valintaperuste. Tärkeämpi peruste on yksi lisätty ikonirivi.

Tänään koitin jotain lumiaa, niin ei helvetin helvetti se käyttis on _PASKA_, siinä olisi nokialla paljon opittavaa.

Haluisitko ollenkaan perustella? Itse nimittäin käytin iPhonea reilun 2 vuotta jonka jälkeen Lumian käyttis tuntui sulavammalta ja siistimmältä. Siinä mielessä vähän hankala samaistua provoosi.

Ja Japin jutut kuulostaa lähinnä katkeran ex-Nokialaisen vuodatukselta. :rolleyes:

Mun mielestä mahdollisimman hyvä kamera puhelimessa on pelkkää plussaa, vaikkei se ainoa valintakriteeri olisikaan. Puhelin on kuitenkin aina mukana, kamera ei. Mielummin muutaman millin paksumpi puhelin kuin huonompi kamera. Esim.

Suositut

Back
Ylös Bottom