Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Mä taas en halua säätää puhelintani ollenkaan, haluan sulavan käyttökokemuksen jota ei tarvitse ruuvata. Vaihdoin silti iPhonesta Lumiaan, ja en kadu kyllä hetkeäkään. Ja nyt tuon iPhone 5 julkistuksen jälkeen vielä vähemmän. Ehkä sitten seuraava iPhone? Mikäli keksivät edes jtn uutta. Antero ei taas oikeen innosta ollenkaan.

EDIT: enkä kyllä halua säätää tietokonettani tai autoakaan :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En minäkään tällä hetkellä säädä, mutta tiedän että voin. :) Launcherin olen asetanut, jotta home screen on tämmöinen:

home.jpg

....[Applen] tuotteita/brändiä markkinoidaankin fiksusti eli pressareita ei pidä byrokraatit ja simpanssit :D

Ai niinkö?

mac-genius.jpg

Hävettää. Steve pyörii haudassaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huh! Nimensä mukanen topitsi :) On puhelinmerkkeinä ollu varmaan kaikkia muita paitsi Applea, kyllähän sen laittasin jos ei olis niin tyyris. Vituttas ku kallis luuri menee omasta kämmistä rikki (niinku kaikki aikasemmat) . Omenan ipodeja on ollu useampia ja se vanhanmallinen 120Gt näyttö ipod vörkkii vieläkin hyvin. Mulla käytössä n9, joka tämmöselle juntille tarpeeksi tekninen

Onhan Apple paitsi coolein, myös paras. Widgettejä, tuunausta, säätämistä ja launcheria. Ei jeesus. Mut onpahan gigahertzejä. Kuulostaa murolta.

Saamme vissiin iPhoneja vielä onneksi jatkossakin:
Apple's Stock Price Breaks Through $700, Sets New All-Time Records for Price and Market Cap

Vois sanoa vain että tehkää perässä. Ei tommonen menestys nyt vaan enää yksinkertaisesti voi johtua siitä että tahdotaan samanlainen kuin kaikilla ja tuote olisi paska.
Itselläni oli ensimmäinen iphone käytössä silloin kun se ilmeistyi. Mielenkiinnosta kysyn, joko nykyään iphonessa on tuki widgeteille?
Saako kalenteria, kelloa, säätä kotiruudulle?
Pystyykö taustakuvien vaihdon lisäksi customoimaan puhelinta jotenkin enemmän?
Voiko yläpalkista vetää esiin pikasäätöasetuksia, tiedot ilmoituksista yms?

Kyllähän Apple tais jo Androidilta napata tuon yläpalkin notifikaatioalueen.

Ei kyse ole mistään trendistä, vaan siitä, että Apple tekee tykkejä laitteita.

Apple tekee tykkejä laitteita, mutta todellakin on kyse trendistä. Iphone on vain niin cool. oikeesti, mä laittaisin iphonen vain sen takia, että saan sanoa omistavani sellasen. Onhan iphonen käytettävyys (esim. se miten kosketusnäyttö toimii) aivan eri planeetalta mitä s2:ssa, mutta silti se vain on tylsä puhelin.

Mä olen todella onneton käyttöliittymien kanssa ja oppimaan niitä, vaikka mun pitäisi kai ammatin puolesta keskivertoa paremmin tulla toimeen niiden kanssa. Ekalla kerralla en saanut edes N9:n näytöä auki, tai osannut käyttää monia-ajoa ja sulkea sovelluksia. Sitten kun opin nuo, niin kaikki muutkin toiminnot opin nopeasti. Biisien selaustilassa se searchin saaminen kesti hetken tajuta.

Mutta sitten Outlookin sain synkkaan heittämällä kerrasta ja sama juttu Gmailin kanssa. Meni mielestäni todella helposti. Pitkään tappelin myös N9:n näppiksen kanssa, jonka kanssa mulla tuli tolkuttomasti kirjoitusvirheitä. Sitten tajusin modifioida vakionäppistä levittämällä kirjainten välejä ja alkoi homma toimimaan. Kai tuohon jonkun valmiin näppisoftankin olisi ehkä saanut.

Noniin, meni hermot uudelleen ton saamarin paskan kanssa. 30 minuuttia etin miten sitä näppistä vois modata, en keksinyt. Kävin joka vitun valikon läpi.

EDIT: Nyt googletin, pitäs asentaa jotain säätää, tunkata, virittää ja buutata. Äh, ei jaksa, olkoon.

www.apple.fi/store

Semmonen olis hyvä, että kun puhelimelta kysyy jotain mieltä askarruttavaa, niin se etsii vastauksen valitusta pyhästä kirjasta!

Ihan turha ominaisuus. Yhtä nopeasti saa vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen, kun esittää sen tuolla pakkiksen "tyhmien kysymysten"- ketjussa. :)

Noniin, meni hermot uudelleen ton saamarin paskan kanssa. 30 minuuttia etin miten sitä näppistä vois modata, en keksinyt. Kävin joka vitun valikon läpi.

EDIT: Nyt googletin, pitäs asentaa jotain säätää, tunkata, virittää ja buutata. Äh, ei jaksa, olkoon.

www.apple.fi/store
jos et ole tyytyväinen iphonen näppikseen on roottaus,rommaus ja flashaus edessä.
Android-luureissa saat ladattua uuden näppäimistön appstoresta ja sen kun alat käyttään sitä.

Toi voi olla kanssa. Uutta akkuteknologiaa ei varmaan hetkeen ole tulossa, vaikka sille olis huutava tarve. Niin ohut taittuva näyttö, et sen sais rullalle olis mullistava uutuus. Taittuvia näyttöjä ja piirilevyjä tosin on jo pystytty aika hyvä tovi tekemään.

Luin tuosa muutama kuukausi sitten että olikohan joku kiinalainen yliopisto tms. kehittänyt taipuisan ja läpinäkyvän akun. Joten ei varmaan kovin kaukana ole ranteeseen rullattavat puhelimet.

Tuo edellyttää edistinyttä nano-teknologiaa jota ihmiset eivät vielä hallitse. Tuommonen ranteen ympärille menevä kosketusnäyttö on ollut pitkään jo suunnitteilla mutta tietotaito ei riitä sen tekemiseen. Suunnitteluun kylläkin.

Itse olen nyt käyttänyt Android luuria muutaman viikon ja ei sekään mitään säätöä vaadi, jos sitä ei välttämättä itse halua säätää.
Mulla käytössä olevat widgetit on sellaisia, jotka ovat luuriin valmiiksi asennettuina, eli sen kuin raahaa haluamaansa paikkaan näytöllä.
Play storesta saa lisää sisältöä ihan riittävässä määrin (ilmaista softaa on yllättävän paljon) ja nekään ei vaadi säätämistä.

Taustakuvaksi pistin itse ottamani valokuvan, jälleen ilman säätöä.

Eli jos Android luuria haluaa käyttää ilman mitään ylimääräistä kikkailua niin onnistuu kyllä vallan mainiosti ;)

Back
Ylös Bottom