Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Tätä mä just tarkoitin. Ite oon vaihtanu joskus Nokian 3310:n akun, mutta se olikin niitä vanhanaikaisia nikkeliakkuja. Mihinkään muuhun ei ole tarvinnut. Eikä oikeasti ole iso vaiva iPhoneenkaan vaihtaa, kun sitä ei hirveän usein tarvitse tehdä. Ja tämän sanon Samsungmiehenä. Ihan vitun turha leveilynaihe joku irrotettava akku.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin no syttyihän tässä kesällä yksi iiluuri tuleenkin oikein kunnolla. Paska puhelin? No kaikkihan nää on. :D

----------

Eniveis aikamoista anteroluuria pukkaa kiinalaiselta laatubluureisoitinten valmistajalta Oppolta:

http://www.tomshardware.com/news/Oppo-Smartphone-1080p-Display-Android,17494.html

- 5" näyttö
- FullHD -resoluutio = 441pix tuumalle :D
- neliydinprossu (Snapdragon S4 Pro)
- 12Mpix kamera
- 2GB RAM
- 2500mAh akku

Eikä näytä pahan paksultakaan kuvissa ja sitä sopii odottaakin, Oppohan tuossa aiemmin julkaisi maailman ohuimman älypuhelimen sekä ohuimman neliytimisen puhelimen, molemmat alle 7mm.

Alkaa olla pikseliä tuumalle "kohdillaan". On arveltu että siellä 500-600dpi luokassa aletaan olemaan ihmisen havainnointikyvyn puolesta siinä luokassa että näyttöä ei erota paperista eli lähellä ollaan jo (1200dpi olisi sitten jo viimeisen päälle valokuvapaperien luokassa).

- H

Ja vaikka akku menisikin paskaksi niin aika tumpelo saa olla jos ei sitä saa irti.

- 2 ruuvia auki
- akku irti
- uusi tilalle
- ruuvit kiinni
- TADAA!

Eri asia onkin jos on peukalo perseessä.. :)
Uusi iPhone on tehty pienistä liitinmoduuleista, joten ei muuten välttämättä kestä sitä, että puhelin avataan. Tietyllä todennäköisyydellä saat vian esim. SIM-kortin lukemiseen. Kyllähän sen akun saa aina irti, mutta eri juttu miten hyvin tuo puhelin toimii sen jälkeen.

Paketoinnin suunnittelu muutenkin iPhonessa niin luokatonta, että hankala uskoa saman porukan suunnitelleen Macin tai iPodin paketoinnin.

tai takuunalainen puhelin, mutta akulla takuu mennyt umpeen. saako ne 2ruuvia avata? :face:
No sen verran lupaan takuuta sulle, ettei iPhonesta takuuaikana akku hajoa.

Uusi iPhone on tehty pienistä liitinmoduuleista, joten ei muuten välttämättä kestä sitä, että puhelin avataan. Tietyllä todennäköisyydellä saat vian esim. SIM-kortin lukemiseen. Kyllähän sen akun saa aina irti, mutta eri juttu miten hyvin tuo puhelin toimii sen jälkeen.

Paketoinnin suunnittelu muutenkin iPhonessa niin luokatonta, että hankala uskoa saman porukan suunnitelleen Macin tai iPodin paketoinnin.

No enpä ole uutta iPhonea purkanut, joten vaikea sanoa tuosta mitään. iPhone 4s:än olen purkanut ja en kyllä usko, että olisi mitään mahdollisuutta rikkoa mitään.

No enpä ole uutta iPhonea purkanut, joten vaikea sanoa tuosta mitään. iPhone 4s:än olen purkanut ja en kyllä usko, että olisi mitään mahdollisuutta rikkoa mitään.
Paljos sulla on takana elektroniikkapuolen työkokemusta? Ei ilmeisesti ihan hirveästi... Tuo nelonen on tehty halvimmilla mahdollisilla moduuleilla, jotka eivät kestä irroittelua. Toisinaan mitään ei hajoa, toisinaan taas joku kulma näytöstä lakkaa toimimasta tai mikrofoni ei enää toimi.

Paljos sulla on takana elektroniikkapuolen työkokemusta? Ei ilmeisesti ihan hirveästi... Tuo nelonen on tehty halvimmilla mahdollisilla moduuleilla, jotka eivät kestä irroittelua. Toisinaan mitään ei hajoa, toisinaan taas joku kulma näytöstä lakkaa toimimasta tai mikrofoni ei enää toimi.

Ei yhtään. Omasta kokemuksesta vaan puhuin.

No noin tottapuhuen kun 99,9 % ihmisistä vaihtaa uuden puhelimen kahden vuoden välein koska se uusi on jännä ja cool ja ihq niin eihän sillä irroitettavalla akulla mitään tee :)

ps. tämä maailma varmaan hukkuu käytettyihin älypuhelimiin...

Täällä akut ovat kestäneet täysin ongelmitta tuon pari vuotta, mutta muutoin nämä Nokiat ovat tuossa iässä alkaneet temppuilla niin paljon, ettei akun hajoamisen odottelu ole vaihtoehto.

Harvoin sitä akkua varmaan tarvitsee irroitella, mutta voi niitäkin tilanteita tulla eteen. Kaverilla tilttas puhelin totaalisesti, eikä sitä saatu edes sammumaan. Akku ei ollut irroitettavaa mallia, niin joutui odottelemaan akun tyhjenemistä. Sen jälkeen kun sai käynnistettyä uudestaan, niin puhelin toimi taas normaalisti.

HTC has also decided not to equip the HTC DIx with a microSD card slot for external storage and the battery is said to be non-removable.

Tainneet huomata kanssa ettei sitä akkua puhelimen käyttöiän aikana tarvi irroitella niin on helpompi suunnitella pieniä paketteja.

Täytyy nyt mennä kyl ittekkin tässä akkukeskustelussa tonne applen puolelle, vaikka androidille uskollinen olenkin. Mulla ei oo ainakaan ollu mitään tarvetta irrottaa desire hd:sta akkua kertaakaan. Ihan sama vaikka olis akky kiinteesti sisällä. En kuitenkaan niin kauaa pidä tätä puhelinta, että kerkeis akku menemään miksikään.

Jossain vanhoissa puhelimissa mulla oli melkeen jokasessa vara-akku sen takia jos on vaikka pitemmän aikaa pistorasian ulottumattomissa niin saa vaihdettua täyden kun virta loppuu. Nyt ei oo sillekkään enää tarvettä, kun on noita powerbankkeja sun muita vara-akkuja, mitkä saa johdolla puhelimeen kiinni ja ne lataa akun täyteen. Ja noi taitaa melkeen kaikki vielä maksaakkin vähemmän kun mitä uus alkuperänen akku tähän puhelimeen.

Ainoo missä mulle tulee toi irrotettavan akun hyödyllisyys mieleen on jos puhelin menee ihan jumiin ja pitää saada virta pois kun ei enää napista onnistu. Itte ei oo tarvinnu kertaakaan akkua sen takia kyl irrottaa, eli aika turha senkin takia olla. Onko iphonessa muuten joku ratkasu tohon jos puhelin menee ihan jumiin niin saako sen johenkin sammutettua? Eli sillon, jos virtanapista ei tapahdu mitään.

Ainoo missä mulle tulee toi irrotettavan akun hyödyllisyys mieleen on jos puhelin menee ihan jumiin ja pitää saada virta pois kun ei enää napista onnistu. Itte ei oo tarvinnu kertaakaan akkua sen takia kyl irrottaa, eli aika turha senkin takia olla. Onko iphonessa muuten joku ratkasu tohon jos puhelin menee ihan jumiin niin saako sen johenkin sammutettua? Eli sillon, jos virtanapista ei tapahdu mitään.

Yleensä nykyluureissa virtanäppäimestä tehdään ihan rautatason buutti, kun sitä pidetään tarpeeksi kauan pohjassa. Eli vastaa akun irroittamista.

Tota just hain. Ihan hyvä siis, et on saatu tollanen ratkasu tehtyä. Enää siis ei mun mielestä oo ainakaan mitään järkevää syytä tehdä irrotettavaa akkua

Toi kotinappi sit kytkee akun pois pelistä ilman minkään softan avustusta? Ei meinaa toimi muuten sit jos puhelin on ihan jumissa.

Kyllähän mun mielestä iLuurin voi täysin hard resetata juurikin.

iLuurit ei vaan mee jumiin.. ;)

Back
Ylös Bottom