Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
iLuurit ei vaan mee jumiin.. ;)

Voisitko keskustella normaalisti puhelimista etkä vain jeesustella iLuurisi parhaudella ilman suurempia perusteluita. Rasittavaa luea postejasi kun 90% niiden sisällöstä on turhaa provo/jeesustelua. Anteeksi OT

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
samsung-v-iphone-640.jpg
Hahhaha, via https://www.facebook.com/nokia/posts/407620739293416

247773_280983765335668_826556454_n.jpg

Kun kattelee youtubesta videoita, niin yllättävänkin paljon esim. katottu noita Nokiankin promovideoita Lumia 920:stä, jotain +1miljoona kertaa kohtuu lyhyessä ajassa - siis verraten siihen, että ennen miljoonaankin katsojaan on kulunut Nokialta aikaa ennen näitä uusia malleja.

Toisaalta Ip5:lla on katsojia joku +3miljoonaa http://www.youtube.com/watch?v=u5X5cV-4LRo 5 päivään. Toki oletetusti. Aika ihmeellinen tykkäysten määrä - joku 13 000 tykkääjää ja 5000 eitykkääjää. Siellä fanaatikot liikenteessä.

Tässä joku muinainen Ip5 konseptivideo http://www.youtube.com/watch?v=lzsBwnv_dAg - siis täh yli 60 milj. katsojaa - ei ihme että myy ja kiinnostaa.

Mitä tulee itse puhelimiin, niin itseä kiinnostaa enemmän Lumia 920 - ainakin olettasin sillä olevan parempi hinta/laatusuhde. Lisäksi näkisin tuon näytön (et pystyy hanskat kädessä edes jotenkin, varsin kätevä esim. moottoripyöräillessä nahkahanskoilla, laskettelussa, autoa ajaessa) tärkeänä, kamera myöskin (toki kysymysmerkki) ja tietenkin navigaattorina toiminee paremmin vrt. Ip5, koska vähän isompi näyttö +, että Nokian kartat lienee paremmat ainakin täällä Suomen maaperällä. Itsessään molemmat puhelimet on hyviä ja valinta kohdistunee muiden osalla siten, että onko hyviä kokemuksia (omistaako ennestään Applea) Applesta, vai onko vaan hankkimassa uutta puhelinta ilman "fanitaustaa".

En tosin yhtään ymmärrä näitä Applen haukkujia. Tekeehän se firma varsin hyvää puhelinta asiallisella spekseillä ja ekosysteemillä. Monet ostaa kaiken lisäksi sen ihan vaan käyttöjärjestelmän takia, kun se on hyvä helpppo ja selkee. Helppo ostaa Ip5, kun talosta löytyy jo joku MacBook, Ipad, Ipod, tms. Siitä helppoudesta ja yhteenkuuluvuudesta varmasti moni maksaa mielellään hivenen brändi lisää, varsinkin kun tietää saavansa sillä muutamalla lisäeurolla kärkipäänpuhelimen, vaikkei nyt teoriassa paras/innovatiivisin olisikaan. Ja kyllähän nuo Applen tuotteet on varsin cooleja. Ipad on varsinkin hieno laite. Puhelin mun mielestä nyt ei oo mitenkään erikoisen nerokas Applella, mut kyllä mä tykkään MacBookeista ja Ipadeista - ja jos omistaisin Ipadin, niin tällänen Ip5 olis varsin luonnollinen valinta, koska toimis nätisti yhteen. Mitä itse Iphone 5 tulee, niin onhan tuo nyt aivan helkutin sulava käyttöliittymä, kaikki toimii sulavasti jne. Eikös joku sanonut, että dont fix it if it aint broken..

Itseäni helpottaa tulevassa valinnassa lähinnä se, että en oikeastaan koskaan ole omistanut applea tai android laitteita, eikä mulla näin ollen oo mitään erityistä ekosysteemiä. Varmasti Ios/Android on hyvä, mut taidan itse valita Lumia 920, koska näkisin sen ominaisuudet itselleni paremmiksi näin hintatietoisena kuluttajana - ainakin oletan, et Ip5 on liian kallis tälläselle köyhälle - toivottavasti 920 on halvempi.

Markkinoinnissa Apple on kuningas. Aivan upeaa markkinointia. Nuo videotkin youtubessa on varsin vakuuttavia. En tiedä toimikos samanlainen Nokialla, mut kai se Nokiakin vois joskus kokeilla ton tyylistä markkinointia, eli joku selkeesti amerikan englantia puhuva mies esittelemään, kuinka hyvä tuote on. Kyllä itse näkisin, että jos joku parempi esittelijä olisi, niin saataisin sitä mielikuvamainontaakin vähän seksikkäämmäksi. Nytkin tosta Nokian jännällä aksentilla puhuvasta intialaisesta tulee mieleen lähinnä nörttituote. Tekisivät siitä koko maailman tuotteen.

Voisitko keskustella normaalisti puhelimista etkä vain jeesustella iLuurisi parhaudella ilman suurempia perusteluita. Rasittavaa luea postejasi kun 90% niiden sisällöstä on turhaa provo/jeesustelua. Anteeksi OT

Äläpäs nyt vallan vihastu, siinähän oli silmänisku! Heh, eli hupaisaa!

Ja aiheseen liittyen niin itsellä on kerran jumittanut 3gs, mutta lähtin heti toimimaan koti + virtanäppäin yhdistelmällä.

Tänään taas kuuntelin töissä kuinka s2 ei toiminut ollenkaan, mitä lie maanantai kappaleita. :D

Tässä on kymmeniä ja kymmeniä eri puhelimia ollut vuosien varrella ja kaksi viimeisintä ollut Samsung Galaxy S3 ja Ihone 4S. Ehkä kaksi tän päivän mielenkiintoisinta puhelinta mitkä tällä hetkellä myynnissä. Täytyy sanoa että tässä vertailussa mun valinta on kuitenkin IPhone. Ei voi mitään, spekseissä häviää kyllä mutta on se IPhone vaan mun käteen sopii paremmin. Tietyllä tavalla IPhone on jo liiankin varma ja tylsä valinta, mutta samaan aikaan tosi koukuttava ja tyylikäs. Hyviä puhelimia molemmat, molemmille varmasti oma vankka kannattajakuntansa, mutta minä annan ääneni ja rahani Applelle..

iPhone sopii erinomaisesti taviksille jotka eivät halua muuta kuin sen "puhelimen". Androidi on muokattavuudeltaan aivan eri tasoa kuin iPhone ja siihen muokkaamiseen saat upottaa monia tunteja jolloin se on mieleinen. Ainakin hetken.

iPhone sopii erinomaisesti taviksille jotka eivät halua muuta kuin sen "puhelimen". Androidi on muokattavuudeltaan aivan eri tasoa kuin iPhone ja siihen muokkaamiseen saat upottaa monia tunteja jolloin se on mieleinen. Ainakin hetken.

Tässä on just se suurin syy minkä takia kallistun androidiin. Aika tiheeseen tulee rommia ja launcheria vaihdettua niin ei pääse kyllästymään. Iphonessa ei oo tämmöstä vaihtoehtoa. Toinen painava syy on näytön koko.

Sitten taas yks naispuoleinen tuttu kysy, et kumpi sen kannattaa ostaa mun mielestä, iphone vai galaxy s3. Suosittelin iphonea. Se vaan sopii paremmin peruskäyttäjälle mun mielestä. Ja jos se näytön pienuus ei oo ratkaseva tekijä.

Eikä välttis edes rommi, mutta juurikin launcherit ja widgetit. Puhelin saa refreshin vaikka kerran kuussa jos hutsittaa.

Tätä minä jaksan ihmetellä, että miksi jotkut hehkuttaa iPhonen myyntimääriä. Onko teillä kenties Applen osakkeita tai jakaako Apple teille siivun myyntituloista? Ei se siitä sen parempaa tee jos se myy hyvin, se vain osoittaa sen, kuinka ihmiset seuraa trendejä ja kun on pakko olla trendikäs niin sitten ostetaan sitä mitä muillakin on.

Eipä tuon iPhonen voittokulku ja innovaatisuus pitkään kestänyt, kaksi puhelinta ja siihen loppui uudet ideat.

Tätä minä jaksan ihmetellä, että miksi jotkut hehkuttaa iPhonen myyntimääriä. Onko teillä kenties Applen osakkeita tai jakaako Apple teille siivun myyntituloista? Ei se siitä sen parempaa tee jos se myy hyvin, se vain osoittaa sen, kuinka ihmiset seuraa trendejä ja kun on pakko olla trendikäs niin sitten ostetaan sitä mitä muillakin on.

Eipä tuon iPhonen voittokulku ja innovaatisuus pitkään kestänyt, kaksi puhelinta ja siihen loppui uudet ideat.
Apple myy yksinkertaisesti siksi, että se tekee simppelin tehokkaita laitteita. Imac, Macbook, iPod, iPad, iPhone jne. Ovat tyylikkäitä ja hyviä toimivia paketteja. Ja kaikissa näissä Applen oma käyttöjärjestelmä. Ei kyse ole mistään trendistä, vaan siitä, että Apple tekee tykkejä laitteita. Apple on erilainen firma, keskittyy tyyliin ja designiin enemmän kuin muut. Sun ajatelma, että ostetaan sitä mitä kaikilla on, on hölmö. Tolla periaatteella kaikilla olis Corolla. Ja mä ostin 12-core Mac proon 40 gigalla rammia, ei mikään massalaite, kyse ei ollut mistään trendistä, vaan tehokkaasta työasemasta joka ajelee OSX:n voimalla.

Ja jos joku kuten minä, pidän Applesta firmana ja sen tuotteiden tyylikkyydestä ja toiminnasta, niin mikä helvetti siinä on, että jengiä ärsyttää se ihan vitusti. Hommatkaa elämä tai joku mielenkiinnon kohde, tommoinen kyttääminen on perseestä. Menkää jäähalliin katsomaan kun jengi fanittaa päättömästi jotain Jokereita, ette te siellä ihmettele ollenkaan. Sit kun seuraavan kerran lausutte sanan "fanipoika", niin miettikää miten vitun säälittävää se oikeesti on. Ottakaa happee välillä, kuulostatte yläasteen perseeseennussitulta frigidiltä lehtorilta jonka elämässä ei ole enää mitään kivaa. Ahdasmielistä jengiä.

Onhan Apple paitsi coolein, myös paras. Widgettejä, tuunausta, säätämistä ja launcheria. Ei jeesus. Mut onpahan gigahertzejä. Kuulostaa murolta.

Saamme vissiin iPhoneja vielä onneksi jatkossakin:
Apple's Stock Price Breaks Through $700, Sets New All-Time Records for Price and Market Cap

Vois sanoa vain että tehkää perässä. Ei tommonen menestys nyt vaan enää yksinkertaisesti voi johtua siitä että tahdotaan samanlainen kuin kaikilla ja tuote olisi paska.

Onhan Apple paitsi coolein, myös paras. Widgettejä, tuunausta, säätämistä ja launcheria. Ei jeesus. Mut onpahan gigahertzejä. Kuulostaa murolta.
Niin kuulostaa ja tämä kommentti tulee Android käyttäjältä :) Fiksut widgetit (seuraava häly/kalenterievent suoraan homepagella) on hyviä, Launcherit ja etenkin ROM:it on säätämistä säätämisen ilosta ja sen mitä niillä yleensä saavuttaa menettää jossain muualla.

Edelleen ymmärrän täysin miksi jengi valitsee Applen vaikka itse käytän Antsaa: Applella on paras tuotteistus, paras UI:n yhdenmukaisuus, hyvä (joskaan ei millään muotoa ylivoimainen) design, 5-versiossa ajanmukaiset ominaisuudet kompaktissa koossa ja tuotteita/brändiä markkinoidaankin fiksusti eli pressareita ei pidä byrokraatit ja simpanssit :D

Ei tommonen menestys nyt vaan enää yksinkertaisesti voi johtua siitä että tahdotaan samanlainen kuin kaikilla ja tuote olisi paska.

Ei niin, se johtuu siitä että tahdotaan samanlainen kuin kaikilla ja tuote on hyvä :)

P.S. Meiksin Samsöng silti parempi. Eilen viimeksi kaverin iPhonea hiplasin, antiikkinen tiiliskivi se. Ei herättänyt seksuja tuntemuksia.
2w32mw2.jpg

Ei siinä minullakaan mitään epäselvää ole että porukka suosii Applen tuotteita. Minä vain en. Tykkään säätää, eihän siinä mitään vikaa ole? Siksi pelaan esimerkiksi PC pelejä, enkä konsolipelejä. Voin tehdä niin paljon enemmän, mutta joskus jopa pitää vähän säätää että homma pelittää.

Sehän on vähän kuin se hieman tuunattu ja laitettu auto. Se on monella tavalla palkitsevampaa, mutta ongelmiakin hieman herkemmin. Ymmärrän silti miten on vaivatonta ja nautinnollista vain ajella uudella bemarilla ja käyttää se tasan 12kk välein merkkihuollossa.

Back
Ylös Bottom