Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Anandtechin arvio kannattaa myös lukea, imo paras arvostelusaitti.
Onhan tuo luettu ja sanoo aika pitkälti samaa kuin gsmarena. Anandtech nostaa myös pinnalle yhden keskeisen Nokia/WP ongelman. Rautaspeksi (esim. näyttötarkkkuudet) kulkee jälkijunassa ja tuota puolta ei Nokia omineen pysty kiinni ottamaan; Microsoft speksaa/päättää millä raudalla WP:n eri versiot pelaa ja milloin nuo versiot on saatavilla.

Henk. koht. olen yllättänyt miten nopeasti Nokia sai WP-luurit ulos ja siitä mille tasolle softakin on saatu. Tosiasia kuitenkin on että, että takamatkaa on vielä aika lailla ja rinnalle nouseminen tai ohi meno on paljon hankalampaa kuin vain vuoden päähän taakse roikkumaan pääseminen. Lumioihin ei varmaan saa vielä tänä vuonna esim. saman tasoisia näyttöjä (720p Super AMOLED) kuin viime marraskuussa ostamassani Samsung Galaxy Nexuksessa on. Noksu rakentaa luurinsa tällä hetkellä osista joita oikeat rautavalmistajat suostuvat myymään ja Microsoft ei helpota asiaa sillä että käyttiksen rautatuki lägää perässä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan tuo luettu ja sanoo aika pitkälti samaa kuin gsmarena. Anandtech nostaa myös pinnalle yhden keskeisen Nokia/WP ongelman. Rautaspeksi (esim. näyttötarkkkuudet) kulkee jälkijunassa ja tuota puolta ei Nokia omineen pysty kiinni ottamaan; Microsoft speksaa/päättää millä raudalla WP:n eri versiot pelaa ja milloin nuo versiot on saatavilla.

Henk. koht. olen yllättänyt miten nopeasti Nokia sai WP-luurit ulos ja siitä mille tasolle softakin on saatu. Tosiasia kuitenkin on että, että takamatkaa on vielä aika lailla ja rinnalle nouseminen tai ohi meno on paljon hankalampaa kuin vain vuoden päähän taakse roikkumaan pääseminen. Lumioihin ei varmaan saa vielä tänä vuonna esim. saman tasoisia näyttöjä (720p Super AMOLED) kuin viime marraskuussa ostamassani Samsung Galaxy Nexuksessa on. Noksu rakentaa luurinsa tällä hetkellä osista joita oikeat rautavalmistajat suostuvat myymään ja Microsoft ei helpota asiaa sillä että käyttiksen rautatuki lägää perässä...

Joo, nuo microsoftin tiukat rajoitukset raudalle on kyllä toisaalta ongelmallisia, mutta näin alkuvaiheessa ymmärrän perusteet. Helpompi pitää paletti kasassa, kun tuetaan vain tietyn tyyppistä rautaa. Apollon yhteydessä speksiä kyllä laajennetaan ja esim. ST:n piirit taitaa olla tuettuna pelkän Qualcommin sijaan. Syksylle menee varmaankin ensimmäisen Apollo-luurin tulo markkinoille. Toisaalta en itse näkisi hirveänä puutteena näitä nykyisiä rautaspeksejä. Snapdragon pyörittää wp7:aa täysin sulavasti ja ainakin Lumia 800:n 3.7" näyttöön 800x480-reso on ihan riittävä.

Juu, Brittien Lumia 900 julkaisu lykkääntyy juurikin sen takia että jenkeissä kysyntä on kova.

Kyllä jos rahaa olisi mukavasti ekstraa, niin Nokiaa ostaisin. Jenkkien markkinat jos avautuvat (jota eivät ole vielä koskaan tehneet Nokialle), niin hoblaa!

Kun Nokia lykkää Pureview-Windows -kombinaation markkinoille, niin vähintäänkin Samsungia viedään kuin pässiä narussa.

E: Luin edelliseltä sivulta vastaukset postaukseeni, joo, Samsung taitaa kyllä olla varsin pätevä valmistaja kun tarkemmin miettii. Eiköhän omassanikin pöytäkoneessani ollut Samsungin kovo ihan vaan luotettavan maineen ansiosta. Pitäydyn kuitenkin siinä väitteessä, että Samsung ei ole varsinainen uudistaja. Samsungin uudistukset liittyvät lähinnä laatuseikkoihin, mutta luovat innovaatiot ovat vähissä kilpailijohin verraten. Samsung on onnistunut menestymään tekemällä taattua laatua eikä sitä siitä voi moittia. Lähinnä viittasin siihen, että omaan silmään Samsungissa vaan ei ole munaa. Kyllä, valitsen puhelimeni brändin munakkuudenkin perusteella :)

P.S. "Samsungia viedään kuin pässiä narussa" - juu, on se provokatiivista.

Kun Nokia lykkää Pureview-Windows -kombinaation markkinoille, niin vähintäänkin Samsungia viedään kuin pässiä narussa.
En usko, että kännykkäkameran laatu ohan noin tärkeä ominaisuus ihmisille on. Aika isoa etumatkaa alkaa Nokia Samsungiin verrattu älyluureissa kurottamaan kiinni.

Kyllähän iPhonessa jne on aivan tarpeeksi hyvät kamerat puhelimeksi. Pureview klunssikamerat jää pakostakin marginaalituotteiksi myös tulevaisuudessa. Kun sellainen perus-ok kamera nyt tulisi niin olisi jo hyvä.

Harvaa ominaisuutta ihmiset "tarvitsee". Kysymys on siitä, mikä on seksikästä. Lumian ulkoasu ja brändi vetoaa ihmisiin jo nyt. Kun kylkeen lyödään kilpailijoiden veroista teknologiaa sekä yksi aivan yli muiden menevä ominaisuus, ollaan hyvässä tilanteessa. Applen kukistaminen USA:n markkinoilla on aika vitun vaikeaa mille firmalle tahansa, mutta Nokian uusimpien innovaatioiden ja strategioiden avulla sijaa maailman huipulle puhelinvalmistajana kyllä on.

Mihin käyttäjäryhmään noi nokiat muuten myy parhaiten? Mussa on sen verran nörtin vikaa, et ei tulis tota ostettua ikipäivänä. Ja toi kamera on mulle aika se ja sama.

Nyt oon kahen vaiheilla, että kumman ostas: Samsung Galaxy Note vai Samsung Galaxy S2? Hinta ei tässä tapauksessa ratkaise. Ja kyseessä mulle ensimmäinen android älypuhelin, tähän asti menty perus nokialaisilla.

Nyt oon kahen vaiheilla, että kumman ostas: Samsung Galaxy Note vai Samsung Galaxy S2? Hinta ei tässä tapauksessa ratkaise. Ja kyseessä mulle ensimmäinen android älypuhelin, tähän asti menty perus nokialaisilla.
Kröhöm. Jos se on just toi Samsung, minkä haluat, niin Galaxy S 3 julkaistiin juuri ja tulee varmaan Suomeenkin "lähiaikoina". Odota sitä.

Itse en ainakaan ostais Notea, ellei sitten ole tarvetta näille laajoille muistiinpano jne ominaisuuksille. Notehan on nimensä mukaan hyvin pitkälti tarkotettu joihinki kokouksiin ja niissä muistiinpanojen tekemiseen (IMO). Tokihan siinä varmaan peruspaketti toimintoja löytyy silti.
Eli jos ei oo tommosta tarvetta niin S2 veis kyllä mun omalla käytöllä voiton. Toki jos odottaisi vähän aikaa niin toi SGSII julkastaan kait lähiaikoina. Mutta jos Noten ja S2:n väliltä, niin ite ainakin S2:sta suosittelen, kun et sen tarkempaa käyttötarkotusta sit sanonu niin oletan että peruspuhelimeks tulee.

Siis SGS3:n toimitukset alkaa operaattoreilla ja useissa kaupoissa 29.5 eli reilu kolmen viikon päästä.

Siis SGS3:n toimitukset alkaa operaattoreilla ja useissa kaupoissa 29.5 eli reilu kolmen viikon päästä.
Juu kattelin itsekin Saunalahdelta äsken samaa. Täytyykin mennä äkkiä Elisa shopiin, pyytää loppulasku vanhasta luurista ja ennakkovarata SGS3. Tätä olen odottanut koko kevään.

Mun mielestä toi Note, SGS3 ja (ehkä jopa SGS2) on liian isoja jo. Noh, mulla onkin tälläiset nakkisormet.
Niin on joskus ajatellut, mutta kyllä tuo 4,7" puhelin on alkanu tuntumaan normaalilta. Välillä jo mietin että sais se hieman isompi olla. Pari viikkoa meni että koko oli täysin normaali, kun aluksi tuntui olevan iso.
Eikös muuten nakkisormilla isompi olis parempi, mulla ainakin näin. :P

Pitaiskohan mun pikkuhiljaa myos taipua, kun alkaa akkukin vahan vedella viimeisia. Olen periaatteen vuoksi ollut sita mielta, etta puhelimella soitetaan ja se on siina. Yksi opiskelija nauroi mulle pain naamaa tassa viime viikolla, koska sille selvisi, etta mulla on Nokian 3310. ;)

Eli sanotaanko, etta en pida Applesta, koska sulkevat kaikki heidan tuotteensa ja ovat kontrollifriikkeja. Tasta syysta luurissa on siis oltava Android. Yhdysvalloissa kun ollaan, niin kytkyna tuo tietty tulee hankittua, kun ei muutenkaan taida saada. Eli mika puhelin pitaisi ostaa? Vaatimuksena on kaytannossa siedettava puhe- ja valmiusaika, kaikki muu on vain plussaa.

Vaatimuksena on kaytannossa siedettava puhe- ja valmiusaika, kaikki muu on vain plussaa.
Jos tohon wanhaan Nokiaan vertaat, niin varmaan mikään älypuhelin ei täytä noita vaatimuksia. Minä lataan omani joka ikinen yö ja parhaitakin saa olla lataamassa vähintään joka toinen päivä. On mulla kerran Thaimaan matkalla kestänyt akku viikon, mutta puhelin oli silloin täysin käyttämättä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom