Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
...Wait...wut?
Niin eli jos on Mac niin helpoin valinta on varmasti iPhone.

Täytyy sanoa etten oo seurannu ollenkaan näitä markkinoita, mulla ei oo hajuakaan missä mennään. Muistan vaan että Ipadissä ei oo kaikissa 3gtä joka oli huono juttu. Sitäkään en varmaan ois tajunnu ite ajatella..
Öööö, niin etkös puhelinta etsinyt? :D iPad? :)

Oon nyt kahen vaiheilla. Samsung Galaxy S2 vs Iphone 4. Onko kenelläkään heittää nopeita pointtereita ennenkuin lähden kahlaamaan tätä thrediä ja netin syövereitä eri arvostelusivujen mielipiteiden perässä? :)
iPhone on varmasti vaivattomin. Se toimii varmasti, ja tuskin saat ladattua huonosti tehtyjä applikaatioita ainakaan montaa.

SGS2 on nyt varmaan tän hetken valinta Androidin puolelta, tosin HTC Sensation olisi oma valinta rakenteen ja muotoilun takia sekä siksi että pidän HTC:n Sense käyttöliittymästä.

Jos yhtään haluat/jaksat muokkailla puhelimesi ulkonäköä niin ei iPhone ole edes varteenotettava valinta. Puhun nyt siis siitä miltä puhelimen työpöytä ja ohjelmat (viestit, kalenteri, ym.) näyttää.

iPhone on vaivaton, Android (SGS2) on avoin. Kumpikin on parhaimmillaan loistava puhelin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon nyt kahen vaiheilla. Samsung Galaxy S2 vs Iphone 4. Onko kenelläkään heittää nopeita pointtereita ennenkuin lähden kahlaamaan tätä thrediä ja netin syövereitä eri arvostelusivujen mielipiteiden perässä? :)
Itse omistan Galaxy S2:n ja voin vilpittömästi suositella. Laite on aivan uskomattoman nopea omasta mielestäni ja laitetta voi muokata lähes miten tahtoo. Eikä muokkaaminen ole edes mitenkään vaikeaa, Android marketista lataat haluamasi sovelluksen ja se asentuu muutamassa sekunnissa, jonka jälkeen asettelet sovelluksen kuvakkeen tai widgetin haluamaasi paikkaan. Ainoa huono puoli on mielestäni heikko akkukesto, akku tyhjenee uskomattoman nopeasti esim. pelatessa.

Mä voisin kommentoida kanssa, kun kallistuin lopulta noiden kahden (iPhone 4 ja SGS2) välillä Samsungiin. Jos iPhonea kehutaan sen ylivertaisella helppokäyttöisyydellään ja yleisellä käytettävyydellään, niin kyllä Samsunginkin kanssa toimeen tulee tyhmempikin. Mä en ollut käyttänyt ainuttakaan kosketusnäytöllistä älypuhelinta ennen tätä, ja pääsin yhdessä illassa mielestäni suhteellisen hyvin perille noista perustoiminnoista ja asetuksista. Muutaman sovelluksenkin sain ladattua, mikä ei tosiaan vaadi kuin tyyliin "lataa" ja "asenna" nappien painamista, ja sovellukset ovat tämän jälkeen käyttövalmiita.

Pientä säätämistä vaati mm. yhteystietojen siirtäminen ensin muistikortille ja muistikortilta uuteen puhelimeen, mutta sekin selvisi parin minuutin ihmettelemisellä. Muistikorttipaikkaa etsin kanssa pienen tovin, se kun oli piilotettu samaan osoitteeseen sim-kortin kanssa akun alle, kun taas tossa mun entisessä Nokiassa muistikorttipaikka oli puhelimen sivussa. Vastaavien puhelimien kanssa pelanneille varmaan tuttu juttu, mutta mulle tuli uutena. Samaan tyyliin jotain asetuksia ja toimintoja on minusta hivenen epäintuitiivisissa paikoissa ja turhan monen mutkan takana, mutta tämä voi olla tottumiskysymys ja/tai korjaantua puhelimen säätämisellä. Tästä esimerkkinä etsin pidemmän aikaa sitä, missä näkyy paljonko puhelimessa on akkua jäljellä. Akun käytön statistiikat pomppaa silmille helposti, ja ihmettelin, että miksei tätä tietoa olisi voinut ympätä samaan paikkaan.

Ja kun nettikäyttö on suuri osa tällaisen puhelimen käytöstä, niin toi langaton yhteys toimii hienosti. En ole vielä saanut säädettyä kaikkia sähköpostijuttuja ja vastaavia kondikseen, mutta ainakin naamakirja rullaa niin kuin pitääkin. Tällä mun kämpän langattomalla yhteydellä selaaminenkin on tarpeeksi nopeaa, mutta pitää katsoa, että miten toi liittymän mukana tuleva puolen megan yhteys vaikuttaa. Mua alkaa meinaan korpeaan hyvin nopeasti, jos selaaminen menee odotteluksi.

PC-ajureita tietokone ei löytänyt suoraan, vaan ne piti kaivaa Samsungin sivuilta, mutta jälleen pienen ihmettelyn jälkeen pääsin lataamaan puhelimen täyteen musiikkia. Hieno juttu, kun olemassa olleen musiikin lisäksi toi puhelin osasi hakea muistikortilta mun vanhat kuvat ja videot ja ympätä ne suoraan noihin gallerioihin ja kuvanmuokkausohjelmiin yms. Luurin mukana tulee myös vähintäänkin kelvolliset kuulokkeet, jotka pesee soundissa noi mun vanhat aika helpostikin. Noi tommoset tulpat ei vaan pysy mun päässä kunnolla, kun vähänkään tekee jotain, mutta menee varmaan junassa/bussissa/autossa istuessa ihan mainiosti.

Jos huonoista puolista sanoo lopuksi jotain, niin iPhone 4 ja HTC olisivat olleet paremmin käteen sopivia. Toi vähän leveämpi ja muovinen läpyskä ei anna ihan samaa fiilistä kilpatoveriensa kanssa. Tässä tosin kääntöpuolena keveys edellämainittuihin verrattuna, puhelin on housujen taskussa hyvin huomaamaton. Ja kuten mainittua, niin akkuhan tuossa ei näköjään kestä vaikkei hirveästi mitään tekisikään. Mä koitin himmentää näyttöä, ja suurimman osan ajasta pidin wi-fit, GPS:t sun muut pois päältä, mutta niin vaan päivän päätteeksi akku oli melko finaalissa. Kai tuohonkin tottuu, että jos nyt laturia ei tarvitse koko ajan kantaa mukana, niin ainakin illan päätteeksi saa puhelimen tökkäistä lataukseen.

Hyvä vehje siis kokonaisuudessaan minunkin mielestäni, ja katsotaan vielä, kun pääsee paremmin sisälle tohon android-maailmaan ja muokattavuuteen, niin fiilikset voi vielä kohota entisestään.

^se akun käyttö tosta ainakin paranee ihan sen myötä, kun saat latausrundeja alle. Alussa se on aina heikko ja vaatii useemman tyhjennys ja latauskerran parantuakseen.

^se akun käyttö tosta ainakin paranee ihan sen myötä, kun saat latausrundeja alle. Alussa se on aina heikko ja vaatii useemman tyhjennys ja latauskerran parantuakseen.
Väitän että omalla kohdalla melkein tuplaantui akkukesto n. 10 latauskerran jälkeen. Jos ei ihan noin radikaali ero, niin kuitenkin huomattava.

Juu eikä kannata antaa liikaa virtaa noille älypuhelimille. Omaa HTC:tä latailen yleensä iltaisten miten kerkeän mutta aika harvoin tyhjästä täyteen. Kesälomalla sitten latasin aina yön yli täyteen niin sehän pirulainen alkoi syömään virtaa ihan eritavalla huipentuen siihen että akku loppui ennen iltaa. Nyt kun taas on pitänyt nälässä niin akku riittää paljon paremmin :)

(tekninen selitys taitaa olla että tuo akun varaus softa näyttää harhauttavasti prosentteja ja prosentit eivät ole ihan samankokoisia koko alueella tjsp...)

Jatkoa..

Apple jäi kiinni toistamiseen todisteiden manipuloinnista

Applen ja Samsungin välisen oikeustaistelun käänteitä on saatu seurata parina viime viikkona. Viimeksi eilen kerroimme Applen jättämästä haasteesta, jossa se hakee lähes kaikille Galaxy-malliston älypuhelimille ja tableteille myyntikieltoa koko EU:n alueelle.

Haagin käräjäoikeuteen jätetystä haasteesta on löytynyt kuvatodiste, jota Apple on manipuloinut vastaamaan omia tarkoitusperiä. Yhtiö on pienentänyt Samsungin Galaxy S:ää vastaamaan pituudeltaan iPhone 3G:tä. Applen mukaan Samsung on kopioinut sen vastaavien tuotteiden (iPhone ja iPad) designia. Asiasta kertoi Webwereld.nl-uutissivusto. Apple jäi kiinni vastaavasta kuvasuhteiden manipuloinnista Saksassa jätetyn haasteen kohdalla.

Toisin kuin Saksassa, jossa päätös tehtiin ex parte, Samsungilla on mahdollisuus huomauttaa haagilaisille tuomareille todistemanipuloinnista.

iPhone_vs_Galaxy_webwereld.jpg

Aika säälittävää alkaa olemaan..:rolleyes:

Luulisi että alkaa jo kohta kääntymään omaa mainetta vastaan. Itse en ainakaan arvosta hirveästi tuollaista turhaa oikeussali skabailua. Vai miten on pakkiksen Apple uskikset, joko tuo Applen touhu alkaa meneen liian pitkälle. Coolia se nyt ei ainakaan ole :)

Lahkoilaiset laittaa silmät kiinni, sormet korviin ja huutaa "äläläläläläläläläl, en kuule, enkä näe mitään". Jos lahkolaiset eivät keksi mitään seivausta, niin yleensä he sivuuttavat coolisti koko asian :)

Mikä puhelin kannattais ostaa kun rahaa olis käytettävissä reilu 300e. En halua ottaa kytkynä. Ainoat vaatimukset olisivat suht hyvä akku (tosin ei taida missään älypuhelimessa olla..), nettiselauksen tulisi olla sujuvaa ja puhelimen tulisi mahtua taskuun (eli 4" näyttö ehkä hieman liikaa). Olen katellut ainakin seuraavia malleja: HTC Wildfire S, Nokia C7, Sony Ericsson Xperia Mini Pro ja Samsung Galaxy Ace. Mikä näistä olisi paras vai olisiko jotain muita luureja joita voisi harkita tuohon hintaluokkaan?

Mikä puhelin kannattais ostaa kun rahaa olis käytettävissä reilu 300e. En halua ottaa kytkynä. Ainoat vaatimukset olisivat suht hyvä akku (tosin ei taida missään älypuhelimessa olla..), nettiselauksen tulisi olla sujuvaa ja puhelimen tulisi mahtua taskuun (eli 4" näyttö ehkä hieman liikaa). Olen katellut ainakin seuraavia malleja: HTC Wildfire S, Nokia C7, Sony Ericsson Xperia Mini Pro ja Samsung Galaxy Ace. Mikä näistä olisi paras vai olisiko jotain muita luureja joita voisi harkita tuohon hintaluokkaan?

Tohon hintaa taitaa irtoo myös: Samsung Galaxy S i9000. Tossa on tosin 4" näyttö, eikä akkukaan taida mikään super olla. http://hintaseuranta.fi/

Ainakin noi Huaweit tuntuu olevan halpoja suhteessa spekseihin.

Itellä tuo HTC:n Wildfire ja olen ollut tyytyväinen. Näyttökin mun mielestä sopivan kokoinen puhelimeksi, tuota kun on tottunut käyttään niin isommat puhelimet tuntuu käteen ja taskuun liian isoilta.

Ainakin noi Huaweit tuntuu olevan halpoja suhteessa spekseihin.
Spekseissa tosiaan Huawei Ideos x5 vaikuttaa aivan loistavalta hintaan verrattaessa!
Ainoana ongelmana itselläni on tuossa se, että se käynnistyy uudelleen itsestään, aivan satunnaisesti. Mutta jos tulee 2.3 päivitys ja bugi korjaantuu, niin suosittelen kyllä suuresti :)

Väitän että omalla kohdalla melkein tuplaantui akkukesto n. 10 latauskerran jälkeen. Jos ei ihan noin radikaali ero, niin kuitenkin huomattava.
Helppo uskoa. Nyt ollut jonkun 18h päällä, mitä nyt välissä virtaa sai hetken, kun kikkailin tietokoneen kanssa, ja akussa näyttäis olevan 68% jäljellä. Kummis päin se nyt olikaan, kun luin muistaakseni joidenkin puhelinhullujen foorumilta, että näitä uudempia akkuja ei pitäis päästää ihan kuiviin, vaan mieluummin latailla useammin? Aikanaanhan kehoitus oli nimenomaan niin, että akku aina tyhjäksi ennen latausta.

Vielä, kun alkais pärjäämään swypen kanssa, niin toi alkais menemään jo ihan puhelimesta. Oon ikäni naputellut tekstareita normaaleilla numeronäppäimillä, ja ilman mitään ennakoivia tekstinsyöttöjä (melko näppärästi myös uskallan väittää), joten toi kosketusnäyttä kommervenkkeineen on ollut melkoinen shokki näin äkkiseltään.

Vielä, kun alkais pärjäämään swypen kanssa, niin toi alkais menemään jo ihan puhelimesta. Oon ikäni naputellut tekstareita normaaleilla numeronäppäimillä, ja ilman mitään ennakoivia tekstinsyöttöjä (melko näppärästi myös uskallan väittää), joten toi kosketusnäyttä kommervenkkeineen on ollut melkoinen shokki näin äkkiseltään.

Mä oon pariin otteeseen koittanu tolla swypellä mennä, mut jotenkin ei vaan putoo. Smart Keyboard Proolla mennään tällä hetkellä. https://market.android.com/details?id=net.cdeguet.smartkeyboardpro

nettiselauksen tulisi olla sujuvaa ja puhelimen tulisi mahtua taskuun (eli 4" näyttö ehkä hieman liikaa)
Ei musta 4" näyttö ole ollenkaan liikaa. Hyvin kulkee mukana farkkujen taskussa ja on kuitenkin mukavaa, kun näytöstä näkeekin jotain ilman kaukoputkea.
Itellä tuo HTC:n Wildfire ja olen ollut tyytyväinen. Näyttökin mun mielestä sopivan kokoinen puhelimeksi, tuota kun on tottunut käyttään niin isommat puhelimet tuntuu käteen ja taskuun liian isoilta.
Kaikkeenhan tottuu mitä vähän aikaa käyttelee. Itse olen miettinyt tässä jos päivittäisi SGS2:een, jossa on vielä isompi näyttö kuin tässä ykkösessä. Pienempää en enää halua, koska olen tottunut isoa ruutua katselemaan. Mutta samahan se on joka asiassa. Ennen kuvaputkitelkut oli jotain 28" ja hyvin pärjättiin. Meikä osti sitten 32" kuvaputken ja se oli hemmetin iso olevinaan. Päivitin sen 42" taulutelkkariin ja se oli ihan järkyttävän kokoinen. Hetken. Nyt haluan isomman. Ja kaverin luona kun joskus käyn, jolla on 32" taulutelkkari, niin siitä ei hemmetti sentään meinaa nähdä enää mitään. Sama efekti tulee noiden pienempien puhelinten kanssa. Tuntuu ettei niistä näe mitään.
Mä oon pariin otteeseen koittanu tolla swypellä mennä, mut jotenkin ei vaan putoo. Smart Keyboard Proolla mennään tällä hetkellä. https://market.android.com/details?id=net.cdeguet.smartkeyboardpro
Sama juttu. Ei vaan tunnu Swypet ja vastaavat käteensopivilta. Mutta mikäs se on tämä smart keyboard? Mitä etuja siitä on perus näppäimistöön? Mulla on ihan vaan toi scandinavian keyboard. Lueskelin kyllä ton kuvauksen, mutta en havainnut siinä oikein mitään miksi minun pitäisi saada juuri tämä.

Sama juttu. Ei vaan tunnu Swypet ja vastaavat käteensopivilta. Mutta mikäs se on tämä smart keyboard? Mitä etuja siitä on perus näppäimistöön? Mulla on ihan vaan toi scandinavian keyboard. Lueskelin kyllä ton kuvauksen, mutta en havainnut siinä oikein mitään miksi minun pitäisi saada juuri tämä.

Ei kai noissa hirveästi eroja ole. Smart Keyboardissa on ihan hyvät säätömahdollisuudet kuitenkin. Kai tossa on joku multitouch, mutta en huomannut paljoa eroa perusnäppikseen (koitin just äsken). Perusnäppis ei ole käytössä sen takia, koska pilkku pitää hakee jonkun altin tms kautta..aivan järjettömän typerä ratkaisu.

Jaa, sai ne näppäimet 4x3-tyyliin tossa originaalinäppäimistössäkin. Ihan hirveä käyttää, eikä mitään toivoa kirjoittaa kahdella kädellä totuttuun tyyliin. Jotainhan näiden tekstarien suhteen on keksittävä, koska hyvin suuri osa mun kommunikointiani on viestien näpyttelyä.

Perusnäppis ei ole käytössä sen takia, koska pilkku pitää hakee jonkun altin tms kautta..aivan järjettömän typerä ratkaisu.
Scandinavian keyboardilla ei tarvitse. Tossa se on näppäimistössä näkyvillä. Millaisista säätömahdollisuuksista mahdetaan puhua? Mietin vain voisiko vaihtaa vai ei. Olishan tietysti mahdollista ladata kokeiluversio, mutta helpompi kysellä tässä, kun alkaa nyt ton kanssa säätämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom