Martin Adams (Dartsissa maailman rank #1) aloitti Wikipedian mukaan heittämisen 25 vuotiaana. Siitä tavoitetta sulle.
Dartsissa varmaankin on aika lailla helpompi menestyä, kauhean kovaa kuntoa tuohon ei varmaankaan vaadita? En varma ole, mutta eivät nuo tikanheittäjät mitään urheilullisen näköisiä ole.
Nyt olen lihaskuntoharjoitteita, uintia ja lenkkeilyä tehnyt jonkun aikaa, tietysti tulokset ovat aina olleet parempia kuin edellisellä kerralla, mutta mitään fiiliksiä ei ole vielä syntynyt.
Tuossa mietin tuota 150 kilon penkkiä, niin pystyykö tuon nostamaan kuka vain natuna, ketä treenaa tarpeeksi kovaa? Kun kuitenkaan noita 150 kilon nostajia on kuitenkin loppupeleissä aikas vähän. Eli mikä olisi todennäköisyys sille, että nostaisin tuon määrän joskus? Lahjakkuutta ja geenejä ei siis ole punttailuun ole juuri lainkaan.
Siksi esim. nuo punnerrukset kuullostavat omaan korvaani paljon paremmalta vaihtoehdolta, jos tuota voimapuolta on vaikea kasvattaa.
Tietääkseni esim. testosteronitasot vaikuttavat tuloksiin aika paljon. Mitä olen katsonut noita kovia nostajia, niin kyllähän aika karskin oloisia ovat kaikin puolin. Eräs vuotta nuorempi kaveri nostelee 120 kilolla sarjoja ja oli ala-asteen aikoihin jo muita normaalia rotevampi. Siis ei läskiä vaan ruumiinrakenne oli aikas kovan näköinen jo silloin.
Eli kyllä omasta mielestäni oikeasti koviin tuloksiin tarvitaan myös niitä geenejä ja lahjakkuutta, kuten oikeastaan kaikkien kohdalla olen huomannut. Vaikea kuvitella että jokin finninaamainen runoilijapoika tekisi kovallakaan treenillä mitään hienoa tulosta.