Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
No eipä tuo nyt kovin paha ole, äkkiseltään laskettuna itsellä kertoimet Penkki 1,7 mave 2.9 kykky 2,5, coopperissa meni pari vuotta sitten 3180 ja nyt varmasti menisi paremmin. Tavoitteena on itsellä ollut saada penkki 2x ja mave 3x oma paino.

Taidat olla lahjakas jamppa. Kannattaisi ehkä tesmata esim. vapaaottelua tai crossfittiä, niissä lajeissa tuommoisilla voima- ja kestävyysominaisuuksilla voisi pötkiä pitkälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Martin Adams (Dartsissa maailman rank #1) aloitti Wikipedian mukaan heittämisen 25 vuotiaana. Siitä tavoitetta sulle.

Dartsissa varmaankin on aika lailla helpompi menestyä, kauhean kovaa kuntoa tuohon ei varmaankaan vaadita? En varma ole, mutta eivät nuo tikanheittäjät mitään urheilullisen näköisiä ole.

Nyt olen lihaskuntoharjoitteita, uintia ja lenkkeilyä tehnyt jonkun aikaa, tietysti tulokset ovat aina olleet parempia kuin edellisellä kerralla, mutta mitään fiiliksiä ei ole vielä syntynyt.

Tuossa mietin tuota 150 kilon penkkiä, niin pystyykö tuon nostamaan kuka vain natuna, ketä treenaa tarpeeksi kovaa? Kun kuitenkaan noita 150 kilon nostajia on kuitenkin loppupeleissä aikas vähän. Eli mikä olisi todennäköisyys sille, että nostaisin tuon määrän joskus? Lahjakkuutta ja geenejä ei siis ole punttailuun ole juuri lainkaan.

Siksi esim. nuo punnerrukset kuullostavat omaan korvaani paljon paremmalta vaihtoehdolta, jos tuota voimapuolta on vaikea kasvattaa.

Tietääkseni esim. testosteronitasot vaikuttavat tuloksiin aika paljon. Mitä olen katsonut noita kovia nostajia, niin kyllähän aika karskin oloisia ovat kaikin puolin. Eräs vuotta nuorempi kaveri nostelee 120 kilolla sarjoja ja oli ala-asteen aikoihin jo muita normaalia rotevampi. Siis ei läskiä vaan ruumiinrakenne oli aikas kovan näköinen jo silloin.

Eli kyllä omasta mielestäni oikeasti koviin tuloksiin tarvitaan myös niitä geenejä ja lahjakkuutta, kuten oikeastaan kaikkien kohdalla olen huomannut. Vaikea kuvitella että jokin finninaamainen runoilijapoika tekisi kovallakaan treenillä mitään hienoa tulosta.

"Taidat olla lahjakas jamppa. Kannattaisi ehkä tesmata esim. vapaaottelua tai crossfittiä, niissä lajeissa tuommoisilla voima- ja kestävyysominaisuuksilla voisi pötkiä pitkälle."

Ja eikös tuossa jo aika hyvin tule selväksi? Eli ominaisuuksia tarvitaan aikas paljon.

Ja kun tuota Mikko Saloa katselee, niin aikas karskilta äijältä näyttää ihan ylipäätään. Testosteronitasot ovat aika lailla korkeat, mitkä mahdollistavat tuollaisen touhun. Tai en ainakaan koskaan ole naismaista kovaa esim. painonnostajaa nähnyt :)

kuka kutsui trollin takaisin?

Cooper 3000m +
mave 150kg +
penkki 100kg +

Mun mielestä on tosi hyvä kunto naturaalille, jos noi pystyy vetämään.

Roinaajalle sit

cooper 8900m +
mave 800kg+
penkki 700kg +

Melkein kuka tahansa ammattilaisbodari ja myös usea jenkkiamatööri?

Jaa että bodari penkkailee 200kg samalla kun ne painaa 80kg, ei mitään ennen kisadiettiä penkkasin 200kg. Voit varmaan heittää jotain nimiä millon on nostanu ton painosena kun niitä löytyy useita.

Itse kun käsitin tuon 80+ merkinnän niin, että saa painaa vaikka 130kg. Kunhan on yli 80kg.

No jos vastis käsitti asian myös näin niin silloinhan tuossa nyt ei ole mitään ihmeellistä, penkki ja veto kun eivät sulje toisiaan pois ja se että oletko 10% rasvoissa ei nyt vielä vaikuta mitenkään suorituskykyyn.

No eipä tuo nyt kovin paha ole, äkkiseltään laskettuna itsellä kertoimet Penkki 1,7 mave 2.9 kykky 2,5, coopperissa meni pari vuotta sitten 3180 ja nyt varmasti menisi paremmin. Tavoitteena on itsellä ollut saada penkki 2x ja mave 3x oma paino.

Mikä on "äkkiseltään" laskettuna? Minä voin laskea tarkat arvot ja sekin tapahtuu "äkkiseltään." Ja tuloksista: huh huh. Ja kuten tässä, tai jossain muussa aiheessa tullut, niin toi cooper tulos laskee aikas nopeesti. Enkä vihjaa mitään, sanoin vain. Pakko viä sanoo, että kun ikää on vaan ton verran, niin eikös kisailu olis komiaa...

Mikä on "äkkiseltään" laskettuna? Minä voin laskea tarkat arvot ja sekin tapahtuu "äkkiseltään." Ja tuloksista: huh huh. Ja kuten tässä, tai jossain muussa aiheessa tullut, niin toi cooper tulos laskee aikas nopeesti. Enkä vihjaa mitään, sanoin vain. Pakko viä sanoo, että kun ikää on vaan ton verran, niin eikös kisailu olis komiaa...
No ihan tarkat arvot nuo oli, maksimit oli kokeltu muuta kk:si sitten, coopperi tosiaan oli se pari vuotta vanha mutta kun edelleen aerobista tulee pirusti niin en usko että ainakaan alaspäin on mennyt. Oli ajatuksena syksyllä mennä kisoihin mutta se jäi vaan ajatukseksi koska nyt on ollut niin paljon flunsassa ja paino/voimat on tullut paljon alas.

Cooper tulos laskee nopeasti jos jättää sen aerobisen pois mutta kuka kieltää harrastamaan punttia ja juoksua samaan aikaan...

Jaa että bodari penkkailee 200kg samalla kun ne painaa 80kg, ei mitään ennen kisadiettiä penkkasin 200kg. Voit varmaan heittää jotain nimiä millon on nostanu ton painosena kun niitä löytyy useita.
Ihan keskiverto DC-treenaajakin pystyy noihin, tuollaisia ihmisiä on tuhansia. Ja kuten tuossa myöhemmin viimein tajusit niin vouhottaja ei tarkoittanut tasan 80:ntä kiloa.

Cooper 3000m +
mave 150kg +
penkki 100kg +

Mun mielestä on tosi hyvä kunto naturaalille, jos noi pystyy vetämään.
Tosi hyvä kunto ainoastaan jos ei ole koskaan treenannut. Itse ylitin nuo jo 14-vuotiaana alle vuoden "sitä sun tätä"-treenillä.

Mielestäni natuna kova kunto on kyykky 320, penkki 227.5 (500lb) ja maastaveto 400 ipf:ssä raakana alle 125-kiloisiin. Tuo on oma tavoitekunto.

Suositut

Back
Ylös Bottom