Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
Niin, mitä pidätte kovana kuntona? Onko se kovalta näyttävä kunto, kova tuloskunto, kova aerobinen kunto vai jokin yhdistelmä näistä?

Omasta mielestäni melko kova kunto voisi olla sellainen, että juoksee cooperissa yli 3300 m, kyykkää 2,5 x omapaino ja penkkaa 1,75 x omapaino. Sanomattakin lienee selvää, että mikään näistä ei vielä toteudu lähellekään, mutta tavoitteet pitävät treenimotivaation korkealla :)

Mielenkiinnolla odotan muita mielipiteitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rasvat siinä 12%, mave 300kg, kyykky 250kg ja penasta 150 ja tietysti olis kiva jos juoksis vielä 3000cooperissa :D

Itellä aluksi tavoitteena pitää rasvat alhaalla ja vetää paljon maasta. Cooper 3000m.

Tähän nyt ei ihan yksiselitteistä vastausta ehkä ole kun kova kunto riippuu aika paljon lajista, jonka kannalta asiaa kattoo.

Noilla sun antamilla mittareilla natulle kova kunto voisi olla Mave 3 x, kyykky 3 x ja penkki 2 x omapaino. Cooper tuloksena se perinteinen 3000 m. Taitaa vaan aika harvassa olla kaverit, jotka noihin pystyy ainakaan yhtäaikaa. Itse olen joskus laittanut tavoitteeksi, että jos saan nuo 3x, 3x, 2x niin olen tyytyväinen itseeni (ainakin hetken :whip: ). En tiedä sitten saavutanko ikinä. Jos rasvaprosentti on alle 8:n ilman lääkkeitä pitäisin sitäkin kovana.

Mittareita tuolle kovalle kunnolle kyllä löytyisi varmaan vaikka kuinka muitakin. Näitä perinteisiä, montako leukaa, montako toistoa sotilaspenkissä jne.

Heitetään oma... 30 puhdasta leukaa, 30+ sotilaspenaa, yli 25 painoindeksi, ja ~8 rasvat.

Sitten jos takaperinvoltti menee vielä tuohon, murskaa jollain potkulla tai lyönnillä yli 4 lautaa niin hyvä. Miksei se 3000m cooperiki siihen viä menisi.

Yhdenkäden leuka, 3,5km coopperissa, penkissä jotain yli sata, kyykkymave 200.

Nuo olen itselleni pistänyt että menisivät kolmen vuoden sisään :).

Vähän olen vain itseäni kesällä hiekottanut, 2x kuumeessa ja nyt toista kertaa flunssassa, hyvä että henki kulkee.

Larzan sanoi:
Tähän nyt ei ihan yksiselitteistä vastausta ehkä ole kun kova kunto riippuu aika paljon lajista, jonka kannalta asiaa kattoo.

Noilla sun antamilla mittareilla natulle kova kunto voisi olla Mave 3 x, kyykky 3 x ja penkki 2 x omapaino. Cooper tuloksena se perinteinen 3000 m. Taitaa vaan aika harvassa olla kaverit, jotka noihin pystyy ainakaan yhtäaikaa. Itse olen joskus laittanut tavoitteeksi, että jos saan nuo 3x, 3x, 2x niin olen tyytyväinen itseeni (ainakin hetken :whip: ). En tiedä sitten saavutanko ikinä. Jos rasvaprosentti on alle 8:n ilman lääkkeitä pitäisin sitäkin kovana.

Mittareita tuolle kovalle kunnolle kyllä löytyisi varmaan vaikka kuinka muitakin. Näitä perinteisiä, montako leukaa, montako toistoa sotilaspenkissä jne.

Noi sun tavoitteet on kyllä tosi kovia. Tohon kyykkyyn on vähän pakko jo ollakin pienillä rasvoilla, että se 3 x omapaino nousee. Ja tulokseen tarvittavilla lihaksilla poltetaankin sitten aika kivasti happea cooperin testissä :D

Totta toikin, että erilaisia mittareita on vaikka kuinka. Lisätään esimerkiksi maratonin loppuaika noihin edellämainittuihin, niin johan ollaan ristiriitaisessa tilanteessa. Ei tässä nyt olekaan tarkoitus päästä mihinkään yhteen ja ainoaan kovan kunnon määritelmään. On vaan hauskaa tietää mikä motivoi ihmisiä treenaamaan ja ehkä sitä kautta saada jotain uusia tavoitteita omaankin harjoitteluun.

Coopperit heittäisin heti ensimmäisenä kuikkaan. Kova kunto voisi alkaa vaikkapa alle 4 tunnin maratonista. Alle 3 kun mennään niin kunto on erittäin hyvä.

IMHO kaiken maailman HIITit ja coopperien palvonnat kertovat enemmän nyky-yhteiskunnan kärsimättömyydestä. Musavideoiden pitää olla fataaleja epileptikoille, leffassa pitää olla räimettä, pizza on saatava alle 5min ja sykemittarin mukaan eletään 24/7. Siksi juoksujenkin tulee olla alle vartin mittaisia, ja salillekin pitäisi saada ohjelma jolla pullahtaa hirveät gunzit alta 3kk.

Tällainen on jo aika kova: kyykky 2x oma paino, mave 2x, penkki 1.5x, 20 leukaa ja rasvat alle 8%

Herman sanoi:
Noi sun tavoitteet on kyllä tosi kovia. Tohon kyykkyyn on vähän pakko jo ollakin pienillä rasvoilla, että se 3 x omapaino nousee. Ja tulokseen tarvittavilla lihaksilla poltetaankin sitten aika kivasti happea cooperin testissä :D

Joo, kovia noi kyllä on. Kauimpana itsellä on toi penkki ja ehkä toi cooperi. En tiedä cooperituloksista kun en ole kokeillut moneen vuoteen.

Kyykky ja Mave on sitten jo lähempänä, ainakin jos voimat säilyy dieetillä jatkossakin. Jos saisi painon 90 kiloon ei olisi mitenkään mahdotonta saada 270 maasta ja kyykystä lähimmän parin vuoden sisään. 180 penkistä kyllä on sitten jo kovempi homma... nyt olen tehnyt vasta 145 x 3. Noi tavoitteet on siis sellaisia salituloksia, ilman mitään vetotrikoita, penkkipaitoja tai muita härpäkkeitä.

Cooperi pitänee käydä kokeilee kunhan tuo maaginen 90kg on saavutettu... ;)

Edit: Ja tavoitteethan pitää olla kovia, ei sitä muuten mitään saa aikaiseksi. :thumbs:

200 natu penkki kisoissa, ilmanpaitaa, ipf säännöillä. suoralla tangolla hauista 120kilolla ilman hirveää heijjaria. leukoja 50kilon lisäpainoilla. nuo kaikki ku tekee ilman droppeja niin on mielestäni ihan hyvässä kunnossa:)

Kaikilla tuntuu olevan voimatavoitteita tai juoksutavoitteita. Itellä ei ole tosta tulospuolesta mitään kummempaa tavoitetta. Joskus ajattelin, että 150 kg penkki natikkana, mutta eipä tuotakaan jaksa tosissaan tavoitella, tulee jos on tullakseen, ehkä tulisi nopeetakin jos alkaisi tosissana jotain voimaohjelmaa vetämään.

Mun mielestä itellä kova kunto on sitten kun paino on 90 kg ja rasvat 10%, pituutta mulla on 175 cm ja matkaa tohon vitun monta vuotta. ;)

Kyykkyä ja mavea en ole maksimissaan kokeillut, mutta saan yli 20 leukaa (puhdasta), penkki on just 1.5 x omapaino ja rasvat on ainakin alle 10% ja mainittakoon että cooperissa menee reippaasti päälle 3km. Enkä pidä itseäni kovin "kovana" jätkänä, aika yksilöllistä on.
No, pitää sitten laittaa kovemmat tavoitteet :D

Pitääkin varmaan asettaa itselle jotain tavoitteita, sotilaspenkki ja leuanveto 30 kertaa voisi olla yksi hyvä, muttei mahdoton. Mitään ankaraa treenaamista mä en noille ala, mutta sillointällöin voisi aina vetää rintatreenit sotilaspenkkityyliin ja vetää leukaa maksimisarjoja omalla painolla.

Timba79 sanoi:
Kaikilla tuntuu olevan voimatavoitteita tai juoksutavoitteita. Itellä ei ole tosta tulospuolesta mitään kummempaa tavoitetta. Joskus ajattelin, että 150 kg penkki natikkana, mutta eipä tuotakaan jaksa tosissaan tavoitella, tulee jos on tullakseen, ehkä tulisi nopeetakin jos alkaisi tosissana jotain voimaohjelmaa vetämään.

Mun mielestä itellä kova kunto on sitten kun paino on 90 kg ja rasvat 10%, pituutta mulla on 175 cm ja matkaa tohon vitun monta vuotta. ;)

samat tavotteet, tosin lisänä 200 mave ja kyykky & pituutta 8cm enemmän :D

Minua ei liiemmin kiinnosta saanko penkistä 200 kiloa, tai kuinka paljon pystyn kyykkäämään yli oman painoni. Tietenkin on kiva nähdä, että tulokset kehittyy - se on jonkinlainen mittari, että tietää lihastakin tulleen - mutta kova kunto, jota arvostan, on enemmän ulkonäköpainotteinen.
Ehkä jotain tyyliin 85-90 kiloa kivikovaa lihasta tähän huimaan 172 cm pitkään varteen ois jo "ihan" kova kunto.

Timba79 sanoi:
No hemmetti, nyt pistettiin skaba pystyyn... :D
Itsekkin olen asettanut tuon suuntaisen tavoitteen ja kun kerran ollaan yhtä pitkiä..... ja taitaa olla treenitaustaakin suunilleen saman verran (mulla kohta 3 vuotta, sulla vissiin hieman enemmän). Sanotaanko, että tästä 3 vuotta ja tavoite täytetty... ei pitää tässä enemmän Danten oppeihin luottaa, sanotaan 2 vuotta. :whip:

Lisätään tähän omalta osalta, että en ole kummemmin voimatreeniä tehnyt, joten siinä mielessä nuo voimatulokset, jotka esitin on vain lukuja, jotka olisi kiva saada aikaan tän HST treenin sivutuotteena... :D

Toisaalta kai sitä pitää kokeilla vaikkapa korten 3 x 3 treenejä jos noihin ei muuten pääse. Ulkonäkö tavoitteita ei hirveästi ole, kunhan vaan ei ihan jokinorsuksi itseään päästä. Tuo dietin tavoite ~90 tähän 172 pituuteen on ihan hyvä. Hanskaan tietenkin voisi tahtoa sen 5-6 cm lisää, että pääsisi puoleen metriin. No, okei, jos voisi näyttää Flex Wheeleriltä valkoisena ja tietenkin natuna niin kunto olisi kohtuullisen kova... :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom