Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by jpm
Lankkupenkki: Penkkipunnerrusta, jossa (avustaja) pidetään lankkua rinnalla. Toki noiden lankkujen paksuutta kannaattaa vaihdellakkin.
Lattiapenkki: Menet lattialle selällesi ja teet kuten penkkiä. Tulet huomaamaan, että käsivarret ottavat kiinni lattiaan - siitäkö lie nimikin.
Molemmat ovat ojentaja liikkeitä, tarkoitusena siis parantaa penkin loppuosaa.
öööhhh...olen kyllä aina tehnyt tämän liikkeen ojentajaliikkeenä, rintaliikkeet ovat täysin erikseen. Mutta kuten aiemminkin sanoin, luulisin tälleen ilman painoja kokeiltuna (testaan tämän tasan ja varmasti seuraavan kerran) että rintalihakset "rentoutuu" tuossa alavaiheessa juuri sen vuoksi että itse ainakin selvästi pysäytän liikkeen siellä.. Siinä olen Mtmm:n kanssa samaa mieltä (varsinkin sen jälkeen kun hän neuvoi niin tekemään) että noita paineita ei pidä pois alhaalla laskea. Milläs ihmeellä sä sen nostat hallitusti ja rivakasti ylös sillon?Originally posted by Danger
Minulla tuo lattiapenkki on ainakin toiminut hyvin juurikin kuvaamallani tekniikalla. Tällä menetelmällä ei tuntuma ole ojentajissa vaan rintalihaksissa, painoja ei varmaankaa voi käyttää ihan yhtä paljoa kuin tilanteessa jossa paine pidetää koko ajan.
Originally posted by Mtmm
Herää kysymys miksi boxissakin pitää rentouttaa?
Originally posted by Mtmm
Herää kysymys miksi boxissakin pitää rentouttaa? Järjellä ajatellen staattinen rasitus boxilla olisi paljon fiksumpaa. Mun mielestä lihasten rentouttaminen noston kriittisessä vaiheessa aiheuttaa liikeradan kontrollin huonontumista mikä ei varmaankaan ole tarkoitus.
Originally posted by JJJ
Boxissa voi rentouttaa, koska pystyt istumaan rentona tyyliin 300kg selässä, mutta koitappa rentouttaa rinta lattiapenkissä 200kg tangossa. Veikkaan että paine käsiin tulee sairaaksi, kun ovat vasten lattiaa, koska rintahan pitää sen osaksi irti lattiasta.
edit: Sen verran vielä, että itse en rentouttaisi missään liikkeessä mitään en edes boxissa. Juuri kuin mtmm sanoi että liike menee vituiksi ja loukkaantumis riski kasvaa, kun yhtä äkkiä staattinen jännitys lopetetaaan.