mikä on kun paino ei putoa liikunnalla ja matalakalorisella ruualla

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ootko ollu kauan dieetillä? jos niin on ihan normaalia että sulla vähän tökkii välillä.
paljon peruskulutus sul? entä paljon kaloreit syöt?

liika vähän kaloreit ei oo hyvä sekää

syö muuten ihan normaalist mutta jos oot ennen diettiä syöny 6 ateriaa päivässä. nii syö dietillä 4-5 ateriaa

Tuleeko kalorit tasaisesti pitkin päivää? Makroravinne jaukauma? (hiilarit, proteiinit, rasvat) Syötkö kalorirajoutuksesta huolimatta korkean GI:n ruokia? Syötkö tarpeeksi proteiinia? Paljonko dieetissäsi on kaloreita ylipäätään? Ikäsi? Nykyinen paino?

:arvi:

Oletko varma että syöt alle kulutuksesi? Eli oletko varma kulutuksestasi sekä syömistäsi kaloreista. Jos et ole ensimmäistä arvioinut ja jälkimmäistä laskenut, voi olla kyse arvinointivirheestäkin.

Mulla on vähän sama juttu. Tässä viimeisen kahden vuoden aikana oon kokeillu melkein kaikenlaista järkevää, ketoa, low carbia, vähentänyt rasvoja jne. ja noita on kokeiltu eri kalorimäärilläkin, viime vuonna menin jonkin aikaa alle 1500 kcal, joten varmasti alle kulutuksen.

Tuloksena paino tippuu tuohon 103-104 kg maisemiin ja jää siihen. Pari kuukautta kun junnaa tuossa niin jo alkaa ottamaan pattiin. Sitten jos syön suurin piirtein miten huvittaa, niin paino nousee lukemiin 105-108, muttei juurikaan yli tuosta. Hatuttaa... revi tässä nyt jostain motivaatiota.

Replay sanoi:
Mulla on vähän sama juttu. Tässä viimeisen kahden vuoden aikana oon kokeillu melkein kaikenlaista järkevää, ketoa, low carbia, vähentänyt rasvoja jne. ja noita on kokeiltu eri kalorimäärilläkin, viime vuonna menin jonkin aikaa alle 1500 kcal, joten varmasti alle kulutuksen.

Tuloksena paino tippuu tuohon 103-104 kg maisemiin ja jää siihen. Pari kuukautta kun junnaa tuossa niin jo alkaa ottamaan pattiin. Sitten jos syön suurin piirtein miten huvittaa, niin paino nousee lukemiin 105-108, muttei juurikaan yli tuosta. Hatuttaa... revi tässä nyt jostain motivaatiota.

vaikuttais ihan samalta ku mä yritin pudottaa painoa ilman cardiota, lisää aerobista -> lisää painoa: RASVAA karisee

Liian pienet kalorit voi pistää kropan säästöliekille, varsinkin jos siihen lisää kovan liikunnan (joka ei polta rasvaa vaan hiilihydraatteja, ja niiden puutteessa proteiinia lihaksista). Liikunta taas on huono tapa laihduttaa (tämä on selvä juttu kaikille jotka on laskenut energian kulutusta)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KKHS sanoi:
Liikunta taas on huono tapa laihduttaa (tämä on selvä juttu kaikille jotka on laskenut energian kulutusta)

Ja tälle perusteluja, kiitos.

Juurikin se energian kulutus. Liikunta on yliarvostettu laihdutuksen muotona (joskin pitkäkestoinen kevyt liikunta on siksi hyvä että polttaa nimenomaan rasvaa energiana, kun taas lyhyempikestoiset hillihydraattia) sillä sitä energiaa ei siinä loppujen lopuksi pala kovinkaan paljon. energian kulutukseltaanhan painoharjoittelu on ehdottomasti parasta liikuntaa, mutta ei silläkään laihdu. Toki se on muuten tärkeää, muttei laihdutuksessa

Syöminkien laatu ratkaisee, ruuan tai liikunnan määrä.

Kyllä ainakin meikäläisen dieetissä se aerobinen on avainasemassa. Kaloreissa on mentävä suht alas että alkaa jotain tapahtumaan ja ilman aerobista se on yhtä kidutusta. Eli mä ainakin pidän reilun määrän aerobista mukana dieetillä ja saan siinä sitten kylkiäisenä paremman hapenottokyvyn ja yleiskunnon yleensäkin.

Eli mielestäni se liikunta ei rasvanpoltossa ole yhtään yliarvostettua, yleisesti ei vain tajuta että ilman sitä ruokavalion (miinuskaloreiden) mukanaoloa se rasva ei pelkällä aerobisella hinkkaamisella lähde.

KKHS sanoi:
Juurikin se energian kulutus. Liikunta on yliarvostettu laihdutuksen muotona (joskin pitkäkestoinen kevyt liikunta on siksi hyvä että polttaa nimenomaan rasvaa energiana, kun taas lyhyempikestoiset hillihydraattia) sillä sitä energiaa ei siinä loppujen lopuksi pala kovinkaan paljon. energian kulutukseltaanhan painoharjoittelu on ehdottomasti parasta liikuntaa

Tää on kyllä :anssi: ei tarvinne es perustella.

KKHS sanoi:
Juurikin se energian kulutus. Liikunta on yliarvostettu laihdutuksen muotona (joskin pitkäkestoinen kevyt liikunta on siksi hyvä että polttaa nimenomaan rasvaa energiana, kun taas lyhyempikestoiset hillihydraattia) sillä sitä energiaa ei siinä loppujen lopuksi pala kovinkaan paljon. energian kulutukseltaanhan painoharjoittelu on ehdottomasti parasta liikuntaa, mutta ei silläkään laihdu. Toki se on muuten tärkeää, muttei laihdutuksessa

Syöminkien laatu ratkaisee, ruuan tai liikunnan määrä.

Justiin tehtiin tutkimus tosta, että liikuntasuoritusen aikana poltetun rasvan määrällä ei ole väliä.

Ja mietippä nyt itsekkin: Jos kerran kovasykkeinen liikuntasuoritus käyttää elimistöstä hiilihydraatit(elimistön ensisijainen energianlähde) niin jostainhan on sitten otettava energiaa myöhemmin päivällä. Tässä tapauksessa rasvasta.

criticalmass sanoi:
Justiin tehtiin tutkimus tosta, että liikuntasuoritusen aikana poltetun rasvan määrällä ei ole väliä.

Ja mietippä nyt itsekkin: Jos kerran kovasykkeinen liikuntasuoritus käyttää elimistöstä hiilihydraatit(elimistön ensisijainen energianlähde) niin jostainhan on sitten otettava energiaa myöhemmin päivällä. Tässä tapauksessa rasvasta.

Itse olen huomannut sen, että kun kaloreita laskee pelkästään syömisestä, niin teho ei ole ollenkaan sama kuin sillä että lisää liikuntaa mukaan. Liikunnan muodolla ei ole juurikaan väliä. Olen pudottanut painoa pyöräilemällä, juoksemalla, rakentamalla, futiksella, punttaamalla, kävelemällä, sulkapallolla jne. Pointtina siis, se että kroppa voi pitää kilonsa pienelläkin ruuan kalorimäärällä, mutta lisäämällä liikunnan se alkaa vasta oikeasti tippua.

Se mikä on optimaalisin liikuntatapa polttaa rasvaa on ainakin omalla kohdallani melko saman tekevää, sillä itse ainakin olen hieman miinuskaloreilla + liikun/touhuan (riittävästi) = paino putoaa. Noi matalasykkeiset liikuntamuodot on siitä hyviä, että niitä jaksaa tehdä pitempään.
Tosin sitä pystyy välillä mättämään suustaan alas sellaisia kalorimääriä (ja varsinkin juomaan), joita ei millään liikuntasuorituksella kuluteta :rolleyes:

criticalmass sanoi:

Jos elimistöstä käytetään hiilihydraatit, ei se tarkoita että rasvat palaa niiden sijasta, sillä molemmilla on täysin eri tehtävä energiana, eivätkä ne korvaa toisiaan. Vähävoimainen liikunta polttaa parhaiten rasvaa, eli sitten muuta energiaa tai ei. Tässäkään se rasvan polton määrä ei ole mikään huima, sillä vaadittavat energiamäärät on melkoisen pienet. Jos saa pidettyä sykkeen korkealla tuntikausia, voi määrä olla jo merkittävä, mutta se vaatii jo sen verran suorittamista että homman mielekkyyttä kannattaa tosissaan harkita.

Ruuan laatu on edelleenkin ratkaisevassa asemassa, ja liikunta edistää laihtumista hieman (joskin käyttää ensisijaisesti tuoreita rasvoja). Parasta liikuntaa laihdunta tarkoituksessa on itseasiassa kehonrakennut, ei niinkään aerobinen, sillä siinä kun aerobinen liikunta polttaa pienen määrän energiaa, kehonrakennus edistaa rasvan palamista levossakin. Energian kulutuksessa on ihan sama perussääntö kuin sen hankkimisessakin; Valtaosa ajankäytöstä vaikuttaa huomattavasti enemmän kuin lyhyet panostukset. Jos peruspoltto saadaan kovemmaksi, se auttaa huomattavasti enemmän kuin aerobinen liikunta. Mutta kehonrakennuksessakaan ei itse suoritukseen käytettävällä energiamäärällä (joka on lähinnä kreatiinia ja hiilihydraattia) ole hirveästi vaikutusta laihtumiseen, vaan sen seurauksista

Voisiko syynä olla kilpirauhasten vajaa toiminta?:confused: Tuli vain mieleen tällainen vaihtoehto, jos olet jo kaikkea muuta kokeillut, eikä paino tipu..

KUMMA TREDI KUN KAVERI ALOTTAA SIVUSTON KYSYMYKSELLÄ JA SIT HÄIPY JOHONKIN, ETTÄ TÄSSÄ JOUTUU KOHTA PERUSTAMAAN UUDEN SAITIN JOSSA ETSINTÄKUULUTETAAN BLUEBERRYETÄ:whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom