mikä on kun paino ei putoa liikunnalla ja matalakalorisella ruualla

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
KKHS sanoi:
Eikös tuo ollut kojootin omaa juttua, vaikka lainauksissa olikin? Näin itse käsitin

Näin oli. Ideanahan oli pistää tieto puntariin, ja ei, teksitä en lähde uppimaan nettiin vain jotta voisin linkittää sen tänne. Pistin sen vain tuonne, jos joku asioista perillä oleva kaveri pystyisi kertomaan mielipiteensä, ja korjaamaan käsityksiäni, tällä forumilla kun on ihan oikeitakin asiantuntijoita, eikä vain tällaisia harrastuspohjalta liikkellä olevia janareita, kuten minä. Ylläoleva on siis se kuva minkä olen saanut ruoansulatusjärjestelmän toiminnasta ja sen vaikutuksesta kehon painon hallintaan.

Tuossa aikaisemmin Amaryllis kertoi painon pudonneen samalla kun lihas on kasvanut, tämä on sinällään hyvä uutinen, eli ei sittenkään ole välttämätöntä syödä yli energiatarpeen, jos sitä vararavintoa löytyy jonkin verran. Salilla painonpudotuksen vuoksi käyvää tämä varmasti lämmittää. Kyse on tuskin enää 1,5 vuoden harratuksen jälkeen ole hermotuksen parantumisesta tai lihasten keräämästä nesteestä. Tosin sitä nyt ei käynyt ilmi, miten lihasmassan kasvu näkyi. Voi tietenkin olla, että se on tuon syklityksen ansiota, eli ainakaan lihasta ei paljoa katoa dietatessa, kun treenataan ja elellään hyvällä ruokavaliolla.

Olen muuten näin sairaalloisen kiinnostunut ravitoasioista, koska vasta tuossa puolisen vuotta sitten aloin tajuta, että se kunnon aamupala, hyvää kotiruokaa ja palautusjuoma -tyyppinen ruokavalio ei minulla kovin rapoisia tuloksia antanut. Johtui lähinnä siitä, että energiansaanti oli selkeästi vajaata, tämä selkeni, kun ostin talousvaakan ja laskin kalorit Exceliln ja fineli:n avulla parilta viikolta. Saattoi tietenkin olla, että mittaaminen vaikutti tuloksiin.

MrIks sanoi:
Mul on ollu dieetti päällä reilu 2kk ja paino pudonnu sellasen 8-9kg, eli ihan odotettua vauhtia mennään.
Niin muistelinkin sun kertoneen

Homma vaan muodostuu vähän ongelmalliseksi, ni täytyy olla jo vähän lihastakin ettei ihan tikuksi mene. Emmä nää että siinä ois järkeä että mä dieettaisin elämän kyllyydellä ja jopa lihasten kustannuksella painoni
No älä nyt enempää sitten dieettaa. Saanko kysyä, että miksi tai mihin sä dieettaat/tähtäät? Mun mielestä voisit syödä esim +2300KCAL- prot40% hiil45% ras15%. Älä syö herkkuja kuin kerran viikkoon. Ja alkoholi luetaan sitten siihen:evil:
Riittää kuule aivan hyvin six packin esille tuloon kun jätät mehut, limut, hillot, jugurtit, makeat, murot, kastikkeet, valmisruuat, eli kaikki teolliset safkat. Takaan , että parissa kuussa olet jo varsinainen adonis;)

Dobermann sanoi:
Pari kertaa olen laihduttanut. Kyllä ja kyllä. Paino nousee kun syö yli kulutuksen laskee kun syö alle kulutuksen. Tätä tosi seikkaa et pysty muuttamaan. Ihmiset ovat hyvin saman tapaisia, kukaan ei käsittääkseni elä vaikka valolla ja mullalla niinkuin esim. kasvit
OK

LuomuPorkkana sanoi:
Niin muistelinkin sun kertoneen

No älä nyt enempää sitten dieettaa. Saanko kysyä, että miksi tai mihin sä dieettaat/tähtäät? Mun mielestä voisit syödä esim +2300KCAL- prot40% hiil45% ras15%. Älä syö herkkuja kuin kerran viikkoon. Ja alkoholi luetaan sitten siihen:evil:
Riittää kuule aivan hyvin six packin esille tuloon kun jätät mehut, limut, hillot, jugurtit, makeat, murot, kastikkeet, valmisruuat, eli kaikki teolliset safkat. Takaan , että parissa kuussa olet jo varsinainen adonis;)

OK
Dieetti on ihan kesää varten ja rantakuntoa varten, mutta heti kesän jälkeen alkaa puolen vuoden mittanen massakausi jonka jälkeen taas herkistellään kesää. Mul on ollu nyt aina lauantaisin mässäilypäivä, kirjaimellisesti. Nyt otan viel tän vapun rennosti ja sitten toukokuun mässäilypäivä vaihtuu vaan hiilaritankkauspäiväks, jolloin otan leipää ja riisii ja pastaa sitten vähän enemmän, mutta rasvat pidän kurissa. Siinä ois tarkotus lähtee viel kilo pari.
Kiitti kannustuksesta, uskon itsekin olevani jo kohta adonis, kaksi ylintä "kerrosta" vatsoja näkyy jo, mutta kaipaan alimpiakin, kun kerta tähän asiti on päästy.
En malta odottaa huomista mässäilypäivää kun pääsee irrottelemaan... täläkin hetkellä hotkin tässä vielä illan päätteeksi rahkaa....

MrIks sanoi:
Dieetti on ihan kesää varten ja rantakuntoa varten,
vähänkö oot ahkera. itelläni ei tod oo häpyä kärsiä beachin takia, tosi tänä kesänä se tulee kaupanpäällisenä tässä kisadieetillä:D

mutta rasvat pidän kurissa.
Paljonko siis kertyy per päivä grammmoina? muista, että ilman rasvaa keho imee sen kaikesta mahdollisesta jos ei saa sitä mistään ja pahimmassa tapauksessa loppuu painon putoaminen ja näin ollen aineenvaihdunta junnaa. ota ny ainakin 1dl rypsi/pellava tms öljyä/pvä

En malta odottaa huomista mässäilypäivää kun pääsee irrottelemaan... täläkin hetkellä hotkin tässä vielä illan päätteeksi rahkaa....
mässäiletkö ihan sikana? mulla se mässäily menee niin yli, että tulee krapula seuraavina päivinä , vatsa ei toimi, pitää ottaa saikkua töistä ku ei voi olla mitenkään päin.siksi yritän kehittää jotain fiksumpaa seuraavilla kerroilla. oon kato kaikki tai ei mitään tyyppi.:curs:

LuomuPorkkana sanoi:
vähänkö oot ahkera. itelläni ei tod oo häpyä kärsiä beachin takia, tosi tänä kesänä se tulee kaupanpäällisenä tässä kisadieetillä:D

Paljonko siis kertyy per päivä grammmoina? muista, että ilman rasvaa keho imee sen kaikesta mahdollisesta jos ei saa sitä mistään ja pahimmassa tapauksessa loppuu painon putoaminen ja näin ollen aineenvaihdunta junnaa. ota ny ainakin 1dl rypsi/pellava tms öljyä/pvä

mässäiletkö ihan sikana? mulla se mässäily menee niin yli, että tulee krapula seuraavina päivinä , vatsa ei toimi, pitää ottaa saikkua töistä ku ei voi olla mitenkään päin.siksi yritän kehittää jotain fiksumpaa seuraavilla kerroilla. oon kato kaikki tai ei mitään tyyppi.:curs:
Rasvoi tulee otettua kullä ihan tarpeeksi, rypsärin ja kapselien muodossa, mutta tarkotin huonoja rasvoja mitä mässäilypäivinä tulee suklaasta ja muutenkin rasvaisesta ruuasta.
En mä mitenkään paljoa mässäile, katokku kaikki vähänkin tästä arkirutiinista poikkeava on mulle niin lostokasta... mutta ei se mitenkään yli mene. Ja alkoholin suhteen ei ole todellakaan huolta, viimeksi kunnon kännissä oli varmaan lähes vuosi sitten, enkä ole koskenut alkoholiin kuukausiin, en ole vielä dieetin aikana maistanutkaan. Vappuna se jää korkeintaan 1 tai 2 kaljaan.
Oon kyllä itekin ylpee tästä mun painon pudotuksesta, kun ei ole mitään suuria tavotteita mitä varten dieetata kuten sinulla. Viime kesänä painoin 95kg ja sitten viime jouluun asti tulin painossa alas "hälläväliä" systeemillä, jolloin ei sitä voinut edes dieetiksi kutsua, mutta tosiaan tos helmikuun puolesvälis alko kunnon toiminta.

KKHS sanoi:
Miinuskaloreilla voi lihota, mikäli sitä energiaa jossain vaiheessa saa tarpeeksi. Laski ei tietenkään synny tyhjästä, mutta vaikka elää miinuskaloreilla, mutta ne tulee roskasta, voipi hyvinkin pääsääntöisesti miinuksella elävä lihoa (kuten itselle on käynyt).

No niin, taispa se magia tässäkin tapauksessa löytyä.

Heitänpä muuten jälkikäteen pienen korjauksen ajatuksiini, joka jostain kumman syystä on jäänyt sanomatta aiemmin. Luultavasti luotin vähän liikaa perus luetun ymmärtämiseen, ja kuvittelin että tuo olisi esiin tullut (tosin voin syyttää myös melko huonoa kirjallista antiani).

Eli ihan kropan sisäisesti homma toimii niin että liika energia lihottaa, mutta syömisen kannalta sitä ei vältämättä kannata ajatellakaan, sillä pelkillä kalotien tarkkailulla ei pitkälle pääse, sillä ihan keikenlainen energia ei ihmiselle sovi (mikä pitäisi olla itsestään selvää), jonka vuoksi syödessä kalorien määrää tärkeämpi on laihtumisenkin kannalta laatu. '

Tietyille aineille löytyy tehtävänsä, ja tietyt on vain "yleiskäytössä", ja ne on juuri niitä mitä pitäisi tarkkailla. Näistä haitallisimpia (yleensä syötäväksi kelpaavista) on tyydyttyneet rasvat ja sokeri. Tietyntyyppinen energia ei pala "optimaalisesti" ja näin ollen jopa pienellä miinuksella se käyttöenergia otetaan muualta (kuten lihaksista) sen ryönän jäädessä varastoon.

Tämä tietenkin koskee vain oikeasti ylipainoisia, ei laihduttamista korkeasta normaalipainosta matalaan normaalipainiin saati alipainoiseksi. Ylipainoiselle ihmiselle hankitus energian määrää tärkeämpi on syöminkien laatu. Energian pitää tulla hyvistä lähteistä ettei se jää paremman puutetta odottamaan. Vielä jos energia on huonoa, liikunnan osuus laihdutuksesta vähenee entisestään. Tämä siis oli perusajatus, joka jostain syystä jäi selvittämättä (ts. oikeastaan syy oli se että sain hetken aikaa muotoilla sen)

Kiteytettynä: "kulutus pitää ylittää saannin" on hyvä tieto, mutta huono ohje.

Suositut

Back
Ylös Bottom