KKHS sanoi:Eikös tuo ollut kojootin omaa juttua, vaikka lainauksissa olikin? Näin itse käsitin
Näin oli. Ideanahan oli pistää tieto puntariin, ja ei, teksitä en lähde uppimaan nettiin vain jotta voisin linkittää sen tänne. Pistin sen vain tuonne, jos joku asioista perillä oleva kaveri pystyisi kertomaan mielipiteensä, ja korjaamaan käsityksiäni, tällä forumilla kun on ihan oikeitakin asiantuntijoita, eikä vain tällaisia harrastuspohjalta liikkellä olevia janareita, kuten minä. Ylläoleva on siis se kuva minkä olen saanut ruoansulatusjärjestelmän toiminnasta ja sen vaikutuksesta kehon painon hallintaan.
Tuossa aikaisemmin Amaryllis kertoi painon pudonneen samalla kun lihas on kasvanut, tämä on sinällään hyvä uutinen, eli ei sittenkään ole välttämätöntä syödä yli energiatarpeen, jos sitä vararavintoa löytyy jonkin verran. Salilla painonpudotuksen vuoksi käyvää tämä varmasti lämmittää. Kyse on tuskin enää 1,5 vuoden harratuksen jälkeen ole hermotuksen parantumisesta tai lihasten keräämästä nesteestä. Tosin sitä nyt ei käynyt ilmi, miten lihasmassan kasvu näkyi. Voi tietenkin olla, että se on tuon syklityksen ansiota, eli ainakaan lihasta ei paljoa katoa dietatessa, kun treenataan ja elellään hyvällä ruokavaliolla.
Olen muuten näin sairaalloisen kiinnostunut ravitoasioista, koska vasta tuossa puolisen vuotta sitten aloin tajuta, että se kunnon aamupala, hyvää kotiruokaa ja palautusjuoma -tyyppinen ruokavalio ei minulla kovin rapoisia tuloksia antanut. Johtui lähinnä siitä, että energiansaanti oli selkeästi vajaata, tämä selkeni, kun ostin talousvaakan ja laskin kalorit Exceliln ja fineli:n avulla parilta viikolta. Saattoi tietenkin olla, että mittaaminen vaikutti tuloksiin.