Mikä on ku ei haba kasva eikä voimaannu?

Liittynyt
28.3.2024
Viestejä
34
Penkissä kehittyy, selkäreenissä vähä hankalammin, jaloissa kehitystä, ojentajat ja olkapäät kanssa menee eteenpäin. Mutta haba on ihan p*ska ollu jo muutaman vuoden. 40 kiloo kevyemmät ukot vetelee 25kg kässäreillä habaa kympin toistoja kun mitä mä saan hikisesti 20 kilosilla. Kaks kertaa viikossa treenaan palaa. Teenkö liian ykspuoleisesti, eli setit joko iisibaarilla, kässäreillä tai scotissa? En nimittäin sotke useampaa laitetta yhteen treeniin. Mitä mä ny rupeisin kokeileen?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Penkissä kehittyy, selkäreenissä vähä hankalammin, jaloissa kehitystä, ojentajat ja olkapäät kanssa menee eteenpäin. Mutta haba on ihan p*ska ollu jo muutaman vuoden. 40 kiloo kevyemmät ukot vetelee 25kg kässäreillä habaa kympin toistoja kun mitä mä saan hikisesti 20 kilosilla. Kaks kertaa viikossa treenaan palaa. Teenkö liian ykspuoleisesti, eli setit joko iisibaarilla, kässäreillä tai scotissa? En nimittäin sotke useampaa laitetta yhteen treeniin. Mitä mä ny rupeisin kokeileen?
Siis haluutko lisää massaa vai voimaa?
 
Penkissä kehittyy, selkäreenissä vähä hankalammin, jaloissa kehitystä, ojentajat ja olkapäät kanssa menee eteenpäin. Mutta haba on ihan p*ska ollu jo muutaman vuoden. 40 kiloo kevyemmät ukot vetelee 25kg kässäreillä habaa kympin toistoja kun mitä mä saan hikisesti 20 kilosilla. Kaks kertaa viikossa treenaan palaa. Teenkö liian ykspuoleisesti, eli setit joko iisibaarilla, kässäreillä tai scotissa? En nimittäin sotke useampaa laitetta yhteen treeniin. Mitä mä ny rupeisin kokeileen?
Voisin kuvitella, että ne 40kg kevyemmät 25kg kässäreillä ei tee hauista, vaan heiluttaa painoa. Hauis on aika pieni lihas ja soisi toistojen menevän sillä, eikä liikaa momenttia ja apulihaksia mukaan. Nosta toistot sinne 15 paikkeille ja tee minimissä 16 sarjaa hauiksia treenissä.
 
Tuolla puhutaan ei-tuetusta keskitetystä habakäännöstä. Enny ihan pääse käsiksi kuinka se sitten tehtäis? Eikös ihan pystyssä seisten oo ihan sama asia kun vaikka tällä tapaa mutta ainoana erona on vaan se, että kyynärpää/olkavarsi ei ota tukea mistään?
1713346158958.png
 
Tuolla puhutaan ei-tuetusta keskitetystä habakäännöstä. Enny ihan pääse käsiksi kuinka se sitten tehtäis? Eikös ihan pystyssä seisten oo ihan sama asia kun vaikka tällä tapaa mutta ainoana erona on vaan se, että kyynärpää/olkavarsi ei ota tukea mistään?

Käytännössä sama seisten kuin istuenkin.
Itse tykkään tehdä taljassa nojaten eteenpäin ja samalla toisella kädellä pitäen tukea taljan rungosta.

Sen jälkeen yleensä 2-3 muuta hauisliikettä joissa liikkeen raskain osuus eri kohdissa. Joku progressio myös on oltava, eikä samoja liikkeitä kannata kuukausikaupalla tehdä vaan aina vaihtaa kun kehitys pysähtyy pitemmäksi aikaa.

Kokemuksella suosittelen myös varsinkin lämmittely/pre-fatique osassa pitämään käsipainon tai taljan kahvaa kädessä siten että paino lepää kämmenessä niin että ranne on helppo pitää "lukittuna".
 
No sanotaanko suhteella 70% voimaa ja 30% massaa.
Voima todella paljon liike spesifiä. Että melkeen pitää valita missä hauisliikkeessä haluaa olla tosi vahva 😄
 
Itse en tekis enemmän volyymia, vaan todella vähän. Toistot 6-10 välillä ja yks sarja per liike failureen. 2 liikettä hauiksille ja forkuille vaikka yks alueella 8-12 toistoa

Parempi aina itse kokeilla mikä itelle toimii, mä olisin ihan siima jos olisin pumpannu volyymilla
 
Voisin kuvitella, että ne 40kg kevyemmät 25kg kässäreillä ei tee hauista, vaan heiluttaa painoa. Hauis on aika pieni lihas ja soisi toistojen menevän sillä, eikä liikaa momenttia ja apulihaksia mukaan. Nosta toistot sinne 15 paikkeille ja tee minimissä 16 sarjaa hauiksia treenissä.
Nyt on ihan pakko kyllä kysyä Mikeltä. Luinko tosiaan oikein , että 16-sarjaa pelkkää hauberii treenissä vai kenties viikkotasolla .
 
Nyt on ihan pakko kyllä kysyä Mikeltä. Luinko tosiaan oikein , että 16-sarjaa pelkkää hauberii treenissä vai kenties viikkotasolla .
Ite saan ainakin 6 sarjalla yhdessä reenissä ihan pumppiin ja loppuun ajettua hauikset, näitä 6 sarjan reenejä sit 2-3 viikossa
 
Nyt on ihan pakko kyllä kysyä Mikeltä. Luinko tosiaan oikein , että 16-sarjaa pelkkää hauberii treenissä vai kenties viikkotasolla .
16 sarjaa, kyllä vain. Jos joku paikka ei kasva, niin sitä pitää sitten kurittaa oikein kunnolla ja usein.
 
Ite saan ainakin 6 sarjalla yhdessä reenissä ihan pumppiin ja loppuun ajettua hauikset, näitä 6 sarjan reenejä sit 2-3 viikossa
Kyse ei ole susta, vaan kaverista joka ketjun aloitti, jolla ei hauikset kasva. Kuudella sarjalla ei tee hevonvittua sellainen, jolla lihas vastaa huonosti.
 
Kyse ei ole susta, vaan kaverista joka ketjun aloitti, jolla ei hauikset kasva. Kuudella sarjalla ei tee hevonvittua sellainen, jolla lihas vastaa huonosti.
mitä jos ketjun alottajan tekniikka onkin ihan sysipaska ja voisi laadukkaammalla tekemisellä päästä vähemmillä sarjamäärillä
 
mitä jos ketjun alottajan tekniikka onkin ihan sysipaska ja voisi laadukkaammalla tekemisellä päästä vähemmillä sarjamäärillä
Laadukkaasti 16 sarjaa. Kuka tässä puhui että paska tekniikka. Se nyt on oletus että tekniikka on kunnossa.
 
mitä jos ketjun alottajan tekniikka onkin ihan sysipaska ja voisi laadukkaammalla tekemisellä päästä vähemmillä sarjamäärillä
Kyllä mä uskaltaisin väittää, että tekniikka on kunnossa. Heijaamista ja avustamista millä sattuu lihaksella kyllä pyrin välttämään ja negatiivinen vaihekin kanssa rauhassa.
 
Tähän on mun mielestä hyvin helppo ratkaisu.

Osta säädettävä käsipaino ja tee aamulla, iltapäivällä ja illasta 1-2 sarjaa. Tuota jauhat melkein joka päivä. Hieman varaa sarjoihin ja kiloja lisää kun pystyy. Muista treenata molemmat kädet.

Ja kyllä se on mahdollista että montakymmentä kiloa kevyemmät tekee isommilla painoilla (myös puhtaasti), eihä tuo hauiskaan paljoa paina.
 
Komppaan Mikeä.. Itellä oli kans hiukan ongelmia voimatasoissa ja koossa kunnes lisäsin kunnolla ärsykettä hauikselle, nättejä toistoja. Taisin kerran kuussa ottaa cheat-heilutuksia.
Kaikkea tein, scott-penkkiä, seisten ja istuen kässäreillä, taljassa ym. Käsille oli tappotreeniä jos vuoron perään hauis-ojentaja. Kehitystä tuli.
Ei muutama heilautus pari kertaa viikko oikein tee tulosta.
Itellä oli ohjelmassa penkkipäivänä ojentajia, selkäpäivänä hauista ja lisäks oma käsipäivä.
 
Kyse ei ole susta, vaan kaverista joka ketjun aloitti, jolla ei hauikset kasva. Kuudella sarjalla ei tee hevonvittua sellainen, jolla lihas vastaa huonosti.
Mites meikäläisen tilanne? Reenaan tälhetkel kerran viikkoon, 2liikettä molempia 3sarjaa, tuntuu että hauikset ei kasva eikä palaudu??? Ennen tein 2x viikkoo haukat mutta lopetin ku ei tosin tuntunu palautuvan.
 
Mites meikäläisen tilanne? Reenaan tälhetkel kerran viikkoon, 2liikettä molempia 3sarjaa, tuntuu että hauikset ei kasva eikä palaudu??? Ennen tein 2x viikkoo haukat mutta lopetin ku ei tosin tuntunu palautuvan.
Mistä päättelet ettei palaudu? Domssit vai mikä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom