Mikä olisi voimatasoni, jos lopettaisin aerobisen treenin ja panostaisin 100% voimaan? Tarkkaanhan ei voi sanoa, mutta osviittaa? Olen 26 v. mies, 180 cm pitkä, painoa 76 kiloa. Olen kuntoillut kolmisen vuotta, aloitin melko rapakunnosta.
Juoksen Cooperin 3150m. Tämä tulos puhtaasti saavutettu lenkkeilemällä / hyötyliikunnalla. Voimatuloksia olen huononlaisesti mitannut, mutta olen käynyt salilla muutaman vuoden muutaman kerran viikossa. Treenaan silti lähinnä ruumiin omaa painoa / vastaavaa painoa vastaan. Tavoitteena jonkinlainen voiman/kestävyyden välinen kompromissi.
Lihaskuntotulokseni:
- 16 leukaa vastaotteella, ei lisäpainoja
- 76 etunojapunnerrusta minuutissa
- 85 kiloa penkistä, yksi toisto
- 75 kiloa penkistä, 10 toistoa
- 260 x 10 toistoa jalkaprässillä
- 56 istumaannousua minuutissa
- Selkälihasliikkeitä n. 100 minuutissa
Omaa painoa vastaan tehdyt liikket on tehty armeijan tyylillä.
Pystyn tekemään nuo kaikki (+ cooper) tunnin sisällä. En ole koskaan käyttänyt mitään lisäravinteita tai vastaavia tuotteita. Kysymys: millainen voimataso minulla olisi, jos olisin käyttänyt kaiken aikani voimatulosten kehittämiseen? Esim. penkki/kyykky/mave? Jonkinlaista veikkausta? Millaisen voimatason pystyisin saavuttamaan samalla panostamisella, jos käyttäisin myös kreatiinia yms... Minkä verran kreatiinit auttavat? En tiedä ollenkaan omaa "taipumustani" voiman kehittymiseen, saatika kestävyysharjoitteluun. Olen vain "ajautunut" tähän anaerobisen/aerobisen välimuotoon.
Olisin erittäin kiitollinen asiantuntevista vastauksista.
Juoksen Cooperin 3150m. Tämä tulos puhtaasti saavutettu lenkkeilemällä / hyötyliikunnalla. Voimatuloksia olen huononlaisesti mitannut, mutta olen käynyt salilla muutaman vuoden muutaman kerran viikossa. Treenaan silti lähinnä ruumiin omaa painoa / vastaavaa painoa vastaan. Tavoitteena jonkinlainen voiman/kestävyyden välinen kompromissi.
Lihaskuntotulokseni:
- 16 leukaa vastaotteella, ei lisäpainoja
- 76 etunojapunnerrusta minuutissa
- 85 kiloa penkistä, yksi toisto
- 75 kiloa penkistä, 10 toistoa
- 260 x 10 toistoa jalkaprässillä
- 56 istumaannousua minuutissa
- Selkälihasliikkeitä n. 100 minuutissa
Omaa painoa vastaan tehdyt liikket on tehty armeijan tyylillä.
Pystyn tekemään nuo kaikki (+ cooper) tunnin sisällä. En ole koskaan käyttänyt mitään lisäravinteita tai vastaavia tuotteita. Kysymys: millainen voimataso minulla olisi, jos olisin käyttänyt kaiken aikani voimatulosten kehittämiseen? Esim. penkki/kyykky/mave? Jonkinlaista veikkausta? Millaisen voimatason pystyisin saavuttamaan samalla panostamisella, jos käyttäisin myös kreatiinia yms... Minkä verran kreatiinit auttavat? En tiedä ollenkaan omaa "taipumustani" voiman kehittymiseen, saatika kestävyysharjoitteluun. Olen vain "ajautunut" tähän anaerobisen/aerobisen välimuotoon.
Olisin erittäin kiitollinen asiantuntevista vastauksista.