Mikä olisi unelma-ammatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Kaveri, joka halusi liikennelentäjäksi (Tätä voi soveltaa kaikille ja kaikille aloille)

Jos haluat liikennelentäjäksi, niin hae koulutukseen, äläkä vaivaudu ajataukseen: "emmä pääse kuitenkaan, niin en yritäkkään"! Et voi päästä, jos et hae!

Itsekin haluaisin liikennelentäjäksi, stuertiksi tai lennonjohtajaksi. :rolleyes:

Hakijoita kaikkiin noihin koulutuksiin on paljon ja sisäänpääsyprosentti näin hyvin huono (2-5 %).

LUOTA ITSEESI! :whip: ONNEA PÄÄSYKOKEISIIN! :)

No lentäjäksi itse viimeiseksi haluaisin. Pari tiedän ja tuntuu olevan vittumaista hommaa... vaikeat työajat jne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No lentäjäksi itse viimeiseksi haluaisin. Pari tiedän ja tuntuu olevan vittumaista hommaa... vaikeat työajat jne.

Niillä palkoilla voi ihan viimeiseksi valittaa työajoista. Olisi kyllä täälläkin unelmahommana varmaan tuo lentäjä. Siitäkin tosin voi paras hohto karista ajan kanssa.Give it time and see :D

paavi

Formulakuski, halusin joskus 10-vuotiaana alottaa kartingin harrastamiseen, mutta siihen ei ollut varaa. Senpä takia olen niittänyt mainetta vain ajosimulaattoreilla.:dance2:

Sama juttu...
Sellanen salaperäinen...
Joko yksin toimva tai pienessä ryhmässä...

Joo, erikoisjoukoissa joku superninja ;)

Tai sitten Suomessa palomies-sairaankuljettaja

Lentäjä, of course, ollut jo pitkän aikaa, Mutta siihen se jääkin. Värinäkö ei riitä.

1361279.jpg

Pilotti aina ollut ykkösduunipaikka. En vain pääse valtion omaan kouluun kun lukion ka. ei riitä :( Vittumaista että tollasella on niin suuri painoarvo. Ihmiset muuttuu..
Eikä huvita ottaa 100 000 eur lainaa, enkä varmaan saisikaan ilman takaajia ja kun niitä ei ole...

- Lääkäri, tosin ihan vain sen takia että haluaisin auttaa ihmisiä. Ei realistinen, koska en tykkää luonnontieteistä eikä riitä motivaatio aloittamaan esim. jotain kemian opiskelua nyt kun olen saanut jättää sen taakse. Silti lääkärinä olisi ihanaa.

- Diplomaatti. Matkustelua, kenties joskus jotain hyödyllistäkin duunia.

- Juristi. Mielellään jotain ympäristö- tai ihmisoikeusshittiä. Haluaisin kuitenkin olla sen verran hyvä ja tunnettu, että voisin keskittyä isoihin juttuihin, joiden päätöksellä olisi oikeasti jotain merkitystä.

Muutenkin unelma-ammattini tärkein piirre on se, että pääsisin tekemään jotain oikeasti tärkeää. Myös liksa ja omalla tavallaan ammatin arvostuskin vaikuttavat, mutta pääpaino on sillä, että tekisin jotain, mistä jäisi käteen muutakin kuin fyrkkaa.

Huh, joku jenkkien poliisin erikoisjoukkoihin kuuluva kaveri. S.W.A.T or something. Sittekun sielä olisin haluisin varmaan olla suomessa pultsari.

Koen olevani jo nyt unelma-ammatissani, mutta yksi ammatti mitä olisi mukava kokeilla on helikopterilentäjä tai hävittäjälentäjä. Harmi vain kun olen liian pitkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom