Mikä mättää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs mulla on sellanen ongelma että paino ei meinaa lähtee tippumaan alaspäin, vaikka syön tarkasti, eli siinä ei ainakaan pitäs olla vika...Dieettiä on takana n. viitisen viikkoa, ja painoa on lähteny pois vaan pari kiloa...Ja nekin pari kiloa lähtivät pois parin ekan viikon aikana...Tällä hetkellä painoa on n.91.5.

Ensimmäiset kolme viikkoa tuli oltua n.2800 kaloroilla per päivä, ja nyt oon tiputtanu kalorit 2500kcal/päivä.
Nuo kalorit koostuu 314g hiilareita, 192g protskua ja 50g rasvoja...
Ruoka-aineina käytän puuroa-riisiä-kanaa-kalaa-perunaa-leipää-maitoa-kinkkua-banaania ja jogurttia. Ja päivittäin tulee otettua 3 kertaa whey3:sta 1dl, sekä vitamiinit+2kpl omega3 kapseleita.

Pitäskö kylmän viileesti tiputtaa hiilarit pariin sataan ja nostaa protskut kolmeensataan?
Syön tolla tavalla ma-pe, lauantaina jätän toisen lämpimän aterian väliin, ja sunnuntaina pidän mässypäivän.
Nyt meinaan alottaa alux pari kertaa viikkoon aamulenkin tyhjällä mahalla, eli käyn vetää 30-40min 110-120 sykkeellä. Pikkuhiljaa meinasin sit nostaa noita lenkkien määrää, ja jaksotella niitä eri pitusiksi...

Jos jollain ois hyviä ideoita miten parantasin dieettiä, ehdotuksia otetaan vastaan...:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laske kalorit 2000kcal ja joka puntin jälkeen 1h pyörää ja joka aamu 1h aamu kävelyä niin varmasti tippuu. Siinä vaiheessa ei ole niin väliä vaikka söisit ton kaikki 2000kcal illalla ;) (mitäköhän tomi tähän sanoo :rolleyes: )

Sanotaan näin aluksi etten ole koskaan dieetannut joten kokemuspohjaista tietoa ei ole. Itse jos lähtisin nyt dieetille niin söisin kaikki päivän hiilarit aamulla, lounaalla ja punttitreenin jälkeen. Kaikki muut ateriat pelkkää rasvaa ja proteiinia. Muutenkin pidän pääpointtina että vältän aterioita joissa on molempia hiilareita ja rasvaa paljon. Eli ateriat joko hh+prot+niin-vähän-rasvaa-kuin-mahdollista tai rasvaa+prot+niin-vähän-hiilareita-kuin-mahdollista. Ja rasvat hyvistä lähteistä kuten kalaöljyistä ja rypsiöljystä.

dieetti

Jätä hyvä veli nuo hiilarit pienemmälle,itsellä tippunut paino kolmessa viikossa 7 kg ja lähtö oli 92 kg,no itsellä menee vain parikymmentä kaloria hiilaria vrk joten siinä syy,protskuruokaa ja rasvoja vedän sitten surutta kun vain muistan kun tuo nälkäkin hävisi hiilareiden mukana pois.joten raapaise ainakin puolet hiilareista pois ja lisää protskut tuplaan...

Oletko laskenut koko viikon kaloritasetta koskaan?

Viikolla ruoan pihtaamiseen vittuntunut dieettaaja kuten mä kykenee mässäyspäivänä imuroimaan aika helkkaristi yli kulutuksensa varsinkin jos on vähemmän kurinalainen ja syö myös roskaruokaa.

Jos viikolla on vain luokkaa 500 kcal miinuksella, niin ei siitä kuudelle päivälle tule kuin -3000kcal. Arvatkaa kuinka helppo on syödä yhtenä päivänä joku parituhattakin yli kulutuksen, jolloin viikolle tasattu per-päivä vaje onkin vain joku 150 kcal. Ei juurikaan johda kovin nopeaan painonlaskuun.

Liikaa hiilareita ja liian vähän rasvaa. Hyvä suhde makroravintoaineiden välillä olisi esim. hh 40/ pr 30 / r 30. Trebla antoikin jo hyviä vinkkejä ateriakoostamisesta.

Itse kokeilisin harventaa mässäilypäiviä esim. kerran 10 päivässä. Tuolloinkaan en vetäs ihan mitä sattuu, vaan laadukkaita pitkiä hiilareita ja paljon.

Sitten yks keino vois olla, että lasket viikottaisen kalorimäärän, mutta et jaakaan sitä tasaisesti joka päivälle vaan rumppaat ylös alas...esim. ma 2800kcal, ti 2000kcal, ke 2300kcal jne..

Sitten ehkä tiputtasin vielä hiilareita ja nostasin rasvoja ja proteiineja...Ja vettä ja paljon!

Tällä hetkellä dieetti etenee hyvin. 3 viikon painonpudotus noin 4 kiloa. Painoa noin 90kg. Mielestäni avainteemoja omalla dieetillä verrattuna aiempiin räpellyksiin:

- runsas vedenjuonti, ainakin 5 litraa menee päivässä
- noin klo 17-18 olevalla aterialla vikat hiilarit, sen jälkeiset kaksi ateriaa pelkkää proteiinia ja rasvaa.
- rasvojen määrän selkeä nostaminen aiemmista dieeteistä (hh/pr/ra: 30/40/30). Lähinnä rypsi- ja oliiviöljyllä.

Esimerkkiruokailut (hh/pr/ra):

klo 8: 47/42/14
klo 11: 47/42/14
klo 14: 47/42/14
klo 17: 46/42/14
klo 20: 0/41/14
klo 23: 0/41/14

Tuosta tulee 2504kcal.

Sen lisäksi tyhjälllä mahalla aamukävelyitä, aluksi 3x30 min, nyt mennään jo 4x50 minuutissa, ja koko ajan lisätään vähän. Kalorit oli ekalla viikolla 2700, tokalla ja kolmannella 2600, ja nyt neljännellä 2500. Ja kaikki on todellakin mitattu tarkkaa, Soehnlen digivaaka huutaa armoa :)

Ainiin ja mässypäiviä oon toistaseks pitänyt vain yhden, ja tällä viikolla tulee toinen eli tahti on toistaiseksi 1 mässy/ 2vko.

Mitä syöt päivän viimeisellä aterialla?

Syön viimesellä lämpimällä aterialla 150g lohta, 300g perunaa, 2 palaa tummaa leipää, 2 siivua kinkkua ja päälle vähän voita, sekä juon 3dl rasvatonta maitoa. Ennen nukkumaanmenoa sitten vielä 1dl protskua.

Pitää vissiin nostaa prostkuja/rasvoja ja vähentää hiilareita 250g...:thumbs:

Originally posted by Andree

Syön viimesellä lämpimällä aterialla 150g lohta, 300g perunaa, 2 palaa tummaa leipää, 2 siivua kinkkua ja päälle vähän voita, sekä juon 3dl rasvatonta maitoa. Ennen nukkumaanmenoa sitten vielä 1dl protskua.

Huhhuh, melkoinen satsi sinulla tuossa. En syö massakaudellakaan yhdellä aterialla noin paljoa.

Peruspäiväruokavalio:

klo 8: rahka + kaurahiutaleita + mansikkakeittoa + öljyä
klo 11: tonnikala + 3 palaa real-leipää + öljyä
klo 14: broilerin filettä + salaattia + 2 palaa realia
klo 17: tonnikala + 3 palaa realia + öljyä
klo 20: bulls basic protein + öljyä
klo 23: bulls basic protein + öljyä

Ja käytännössä samaa rataa mennään joka ikinen päivä. Raejuustoa myös välillä.

Originally posted by Andree

Jep, turha niitä hiilareita yötä vasten tankata.
Jätä ainakin se peruna pois, mielummin kaikki hiilarit siltä aterialta.
Tai jos vielä syöt sen jälkeen ja tämä on aikaisin illalla niin voihan siinä vähän hiilareita olla muttei noin hefty loadia kuitenkaan.

Mä syön ton viimesen aterian joskus 17-18, ja sen jälkeen otan enää vaan protskudrinkin ennen nukkumaanmenoa...
Eikä tossa mun mielestä oo niin hirveesti syömistä, mutta vois jonki verran noita hiilareita tosiaanki vähentää...
Pitää nyt pysytellä tässä 2500kcal ainakin kolme viikkoo, ja kattoo mihinpäin mennään...

Noi aamulenkit on vähän hankalat vetää, ei kehtais joka aamu ennen viittä lähtee lenkkiä vetämään...:curs:

Jos tuo sun viimeinen iso ateria on treenin (ja palautusjuoman) jälkeinen ateria, niin älä silloin karsi siitä kaikkia hiilareita pois.

Mutta korvaa ainakin ne perunat jollain paremmalla, tilalle vaikka ruisleipää tai tummaa makaronia ja vihanneksia.

Originally posted by fitnesspimu
Joka aamu aerobista tyhjällä vatsalla! Pari kertaa viikossa ei mitenkään riitä, joten hoplaa lenkille vain!

Joka aamu? Itse olen ainakin tältä palstalta saanut sen käsityksen, että salitreenipäivinä ei pitäisi tehdä aamuaerobista, vaan pelkästään välipäivinä... :confused:

Riippuuhan se toki mitä tekee. Kevyt kävelylenkki ulkosalla heti herättyä tyhjällä mahalla tekee treenipäivinä ihmeitä, olo virkistyy heti aamusta ja mulla ainakin treeni kulkee sitten myöhemmin päivällä mukavan tuntuisesti ja rauta on kevyttä.

Toisaalla olen erehtynyt pari kertaa juoksemaan intervallijuoksua (HIIT) aamulla treenipäivänä, ja täytyy sanoa etttä ne treenit meni aivan päin mäntyä ja vitutusaste oli korkeaa luokkaa treenatessa - tuo intervallijuoksu vie mehut henkisesti ja fyysisesti. :)

Toi viimenen lämmin ateria tulee todellaki vedettyä treenin ja palautusjuoman jälkeen...Onx se tumma makarooni muka sitten paljonki parempi ku peruna?
Mä nyt oon kumminki päättäny et katellaan noilla eväillä vielä se kolme viikkoa, ja jos sit ei oo tapahtunu juuri mitn, ni pitää sit laittaa kaikki uusiksi...
Oon sitä mieltä et turha sitä on ruveta vatvomaan joka viikko noita safkoja, ei sit pidemmän päälle näy miten hyvin tällä tavalla toimii just mulla...
Mulla on kaveri joka aikoinaan oli 6% rasvoissa(eikä sit mitään mutu-tuntumaa rasva%)ja söi melkein identtisesti ku mä...hiilareita sillä oli jonkin verran vähemmän ja protskuja enemmän...
Pitää nyt kumminki ottaa se huomioon et herään joka päivä(viikolla)viimestään puol kuudelta, ja meen siitä sit töihin...Ja työ ei oo todellakaan mitään istumista, vaan välillä saa pyyhkii hikee ihan urakalla->hiilareita ei vois mun mielestä hirveesti tiputtaa jos meinas treenatakin eikä vaan ihmetellä salilla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom