Mikä kännykkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 55DSL
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla on toi siemens cx65:nen. Ihan ok luuri, akku tosin ei kestä omasssa käytössä kun 3-4 päivää, mutta eipä se kestä muissakaan. Johtunee kameran yms käytöstä. Pari kertaa tuo sammunut, voi olla softa vielä vähän keskeneräinen kun aika vähän aikaahan tuo on markkinoilla ollut. Plussaa muihin luureihin verratuna on aika iso muisti n. 11mb. Kamera on ihan ok (VGA) ja eipä tuossa muutenkaan ole mitään ihmeellistä valittamista ollut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Relg sanoi:
Ei ole kyllä mitään vikaa löytyny puhelimesta. Tosi monipuolinen laite. Kuten sanoin niin jostaa syystä vaan sellanen samsungin simpukkapuhelin kiinnostaisi..

Täytyisi vaan tää entinen puhelin myydä pois ensin..

Paljolla olet ajatellut luopua tuosta?

En minä ainakaan keksi N 5140:stä mitään erityisen hyvää, ellei tykkää juuri tuosta ulkonäöstä tai tarvitse kompassia... Kestää se ihan kohtalaisesti iskuja ja kuraa, ainakin jos vertaa "tavallisiin" luureihin. Näppäimetkin on ihan ok. Jos puhutaan tuosta hintaluokasta niin itse kääntyisin N 6220:n puoleen, pirun kestävä on ainakin tähän asti ollut ja todella hyvät näppäimet.

PushPoP sanoi:
Paljolla olet ajatellut luopua tuosta?

Tässä treedissä ei varaan viiti alkaa paljoa oman luurin hintapyyntöjä laittamaan, mutta sanotaan että n. 100? halvemmalla mitä uusi tällä hetkellä maksaa. Sen verran niistä näköjään pyydetään..

Aloin homoksi ja ostin Samsungin SGH-X450n.9210i oli ennen ja nyt pikkuisen vituttaa.No kuukauden päästä tulee 9500 tilalle. :wall:

Uusi puhelin olisi hankinnassa ja seuraavat puhelimet ovat harkinnassa: Siemens CF-62, Samsung SGH-X450, Motorola V180 ja Samsung SGH-A800. Mikä näistä kannattaisi hankkia? Pitäisi mahdollisimman hyvä läppis saada ja alle tuon 200 euron.

Joo Nokia 5100, sininen. Päätin ostaa iskunkestävän kun pari viime puhelinta on mennyt rikki pudotessa, no on ainakin tähän mennessä hyvin kestänyt. Ja 160 euroa tosta oon pulittanut.

Liitteet

• proddet.jpg
    proddet.jpg
    7,1 KB · Katsottu: 227
Onko kokemuksia enemmän kuin yhdellä sanalla seuraavista puhelimista?

Nokia 6820
Nokia 6220
Nokia 6810

pexxi sanoi:
Onko kokemuksia enemmän kuin yhdellä sanalla seuraavista puhelimista?
Nokia 6820

6820 ollut käytössä nyt jonkun aikaa 3-5kk. Sopivan kokoinen, toimiva ollut, ei näkyviä bugeja, toimintoja riittävästi, surkea kamera (ylläri heh), qwerty-näppis on joskus hyvä, pääasiassa käytän ennakoivaa tekstinsyöttöä. Akku kestää mukavasti myöskin. Valikot toimii kuten pitäisikin. Kaikinpuolin ihan hyvä puhelin jos löytyy omaan tarpeeseen tarvittavat ominaisuudet. Ulkonäkö (verrattuna uusiin simpukoihin jne) ja surkea kamera miinuksena, mutta nehän olin jo etukäteen jo tiedossakin.

:offtopic:
Tässä vaan huomaa pikkuhiljaa, että omat käyttötarpeet puhelimelle spesifioituvat vain tiettyhin juttuihin. Aika suppeaa käyttöä siis vaikka pitäisi kuulua siihen ryhmään joka käyttää kaiken maailman palveluita ja toimintoja, uusinta uutta.

- puhelut
- tekstarit
- kalenteri + synkkaus tietokoneen kanssa
- Ehkä tietokone + grps käyttö (mikäli koneessa olisi bluetooth)

Kiitokset vastauksestasi! Onko kamera todella huono..?
Siis verrattuna muihin Nokialaisiin samassa tai halvemmassa hintaluokassa?

pexxi sanoi:
Kiitokset vastauksestasi! Onko kamera todella huono..?
Siis verrattuna muihin Nokialaisiin samassa tai halvemmassa hintaluokassa?

Olen vähän kriittinen noiden kamerakännyjen suhteen muutenkin mutta ei tuolla kovin järkeviä kuvia kyllä voi ottaa. Hyvässä valossa jotain mistä selvän saan mutta siinä se melkei on. En osaa sitten verrata muihin Nokialaisiin. Tämän kameraa ei kuitenkaan ole kukaan vielä kehunut.

Onx jengillä tietoa, kummassa mallissa parempi kamera? Nokia 6820 vai 6220?

pexxi sanoi:
Onx jengillä tietoa, kummassa mallissa parempi kamera? Nokia 6820 vai 6220?

Tossa kaverilla on tuo 6220. Kamera on samaa "laatua", muuten on kyllä puhelimesta pitänyt, miinuksena on ollut Bluetoothin puuttuminen.

Kummassakin siis yhtä paska kamera? Kai se tuo uudempi transformersin näköinen laite on pistettävä harkintaan!

Ajattelin ottaa joululahjaksi Nokian 3200 luurin. Joku kamerakin tuossa näyttää olevan, pienellä resolla tosin.
Onko mistään kotoisin kys. vehje?

screwdriver sanoi:
Ajattelin ottaa joululahjaksi Nokian 3200 luurin. Joku kamerakin tuossa näyttää olevan, pienellä resolla tosin.
Onko mistään kotoisin kys. vehje?
Meinasin aluksi ostaa, mutta lähinnä ulkonäöllisistä syistä päädyin 6100:n. On muuten ollut mainio hankinta...

Spidey sanoi:
Uusi puhelin olisi hankinnassa ja seuraavat puhelimet ovat harkinnassa: Siemens CF-62, Samsung SGH-X450, Motorola V180 ja Samsung SGH-A800. Mikä näistä kannattaisi hankkia? Pitäisi mahdollisimman hyvä läppis saada ja alle tuon 200 euron.
Varmaan olet jo ostanut puhelin, mutta kaverilla löytyy tuo motorolan v180 ja itseltä siemensin cf62

Siemensistä voisin sanoa, että akku ei tahdo oikein kestää kuin päivän, mutta se onkin kovassa käytössä. Melkein 50 viestiä päivässä. Ja minulla on myös ne valot käytössä. Ihan kätevä kun ei tartte alkaa tarkistamaan onko tullut viestiä tai puhelua. Sellaisen jutun olen huomannut, että joskus, kun pistää läpän kiinni saattaa sammua puhelin. Java on hidas tässä puhelimessa joten pelipuhelimeksi en tätä suosittele. Näppäintuntuma on hyvä tai, ehkäpä paras mitä on näissä minulla olleista puhelimista. mm. 6310, m55, c65, st60 jne. Antenni naamioitu "lenkiksi", joka on kestävä. Myyjä kehui, että voi käyttää pullonaukaisijana.

Motorolasta, mitä nyt äkkiä huomioitavaa olen kuullut kaverilta on huono ennustava tekstinsyöttö. Eli se "arvaa" kirjoitettavan sanan. Hankala kuvailla, mutta kuitenkin huonompi entä nokiassa tai siemensissä. Akku ei kestä kovin pitkään ja MP3:sia ei taida saada puhelimeen vaikka niin luvataan. Kuvissa on sininen valo näytöllä, mutta kaverilla se oli kirkas. Myöskin antenni on välillä tiellä. Hyvä hintalaatusuhde.

pexxi sanoi:
Kummassakin siis yhtä paska kamera? Kai se tuo uudempi transformersin näköinen laite on pistettävä harkintaan!
Jos kännyä nyt valkkaa kameran perusteella niin vuoden päästä vituttaa. Ero VGA- ja Mpixelkameroiden otettujen kuvien välillä on huikea. Eikä se kehitys tuohon yhteen megaan kameroissa jää, CMOS-kennot tulee kohta. Tällä hetkellä noi on hyviä räpsyvehkeitä, ei kannata paljoa odottaa.

Pexxxi, 6220:ssa on täysin paska CIF kamera, älä osta sitä ainakaan kameran takia. Muuten on kyllä ihan hyvä luuri, kamerasta ei ole mihinkään, niinkuin ei mistään CIF teknologialla toteutetusta kamerasta. 6820:ssa taas on VGA kamera tietääkseni, joka on ihan ok (saa siedettäviä näppäilykuvia), semmoinen on useimmissa nykykamerakännyissä.

Jos pitäisi känny ostaa, niin uhalla ostaisin semmoisen, missä EI ole mitään kameraa. 6810 olisi valintani huippukätevän qwertynäppiksen, Bluetoothin, sähköpostimahdollisuuden, älyttömän pitkään kestävän akun (kapasiteettia on muistaakseni 1000mAh, kun yleensä on jotain 750-850, eli ikäänkuin tankki on isompi :) ), tyylikkään ulkomuodon, selkeän näppiksen (myös perusnäppis, ei pelkkä qwerty) ja ominaisuuksiin nähden kohtuullisen hinnan takia (nettikaupassa olen nähnyt jopa alle 260€, mikä on vähän tuommosesta luurista).

Mutta jos pitäisi valita 6220 ja 6820 välillä, niin ehdottomasti jälkimmäinen. Se qwertynäppis on vaan niin kätevä. Joku voi kitistä, että "Plaah, semmonen teiniXteXtariluuri!", mutta paskat. Tuommoseen näppikseen kun tottuu, niin muistiinpanojen, tekstareiden, nimien ja numeroiden sekä kalenterimerkintöjen kirjoittelu tav. kännykän näppiksellä tuntuu turhauttavan kömpelöltä. Myös 6820:n qwertynäppis on lyhyen kokeilun perusteella ihan ok, vaikka onkin 6810:a pienempi. Näppäinten kupera olomuoto auttaa kummasti.

Dopey, totta tuokin. Toisaalta on mielenkiintoista nähdä, miten yksityisyydensuoja toteutuu, kun megapikselikamerat yleistyvät. Siitä on ollut kovasti puhetta jo VGA kameroiden suhteen. Kun kännyllä voi tuosta vaan missä vaan näpätä tarkankin kuvan ja laittaa sen minne vaan sekunnissa, voipi tulla ongelmia yksityisyyden suojan suhteen. Vissiin jo nyk. kamerakännyissä oleva suht kuuluva kameran laukaisuääni on pakollisena, eikä sitä voi käyttäjä kai edes kytkeä pois päältä, ettei olisi liian helppoa näpätä salakuvia. Jenkit ovat tässä(kin) tapansa mukaan menneet äärimmäisyyksiin. Kuulemma on monissa baareissa ja kouluissa kokonaan kielletty kännykät, oli kameraa eli ei, nimeomaan tästä syystä. Mielenkiintoista nähdä, miten asiat etenevät akselilla kamerakänny/yksityisyys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom