Mikä kännykkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 55DSL
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muay sanoi:
Eri laitteissa on eri käyttöliittymiä ja niissä on omat logiikkansa, ihan yhtä hankalaa se on Noksuakin käyttää vuosien Siemensin käytön jälkeen... :rolleyes:
Aina käyttäny siemenssiä.. jos mut herätetään keskellä yötä niin debuggaan vaikka sen rajapinnan jos niikseen tulee mutta nokiasta en varmaan sais ees näppislukkoa pois.

jos oot muute halvalla myymässä tota cf62 niin voisin ostaa!

Jissen sanoi:
Merkeistä olen suosinut Siemensiä, on jo viides käytössä.

Nokian hinnoissa on paljon ns. imago-lisää vain siksi että se on Nokia.
Kai niissä jotain muitakin eroja on jos sinulla on viides luuri menossa. Meikäläinen hankki muistaakseni vuonna 1996 nokian ja nyt on toinen käytössä (ensimmäinen oli vaihtovaiheessa uutta vastaavassa kunnossa mutta halusin pienemmän vekottimen).. Ostaa kunnon kamaa niin ei tarvi olla alvariinsa vaihtamassa ;)

Se nyt on ihan faktaa, että "viatonta" mallia/merkkiä ei olekkaan.
Toisella kestää puhelin 5 vuotta ja toisella se käy ensimmäisen kuukauden aikana kolmesti huollossa. Eikä se aina ole käyttötavasta kiinni.

Mites Siemens M65 --> roiskevesi/kolhusuojattu, vga-kamera, gprs, mutta mun mielestä ruma kun pussillinen vanhoja ämmiä.

Jissen sanoi:
Ja tästä kotimaisuudesta, aika moni Nokialainen tai sen koneisto tulee tuolta Vinku-Intian suunnalta. Raha se määrää siinäkin.

No vinkuintiasta ei varmasti tule mitään, mutta kyllähän noita ympäri maailmaa tehdään. Jos tuotekehitys lasketaan mukaan, niin nokialaisten kotimaisuusaste on kyllä erittäin korkea.

Suomi-Unkari-Saksa näkyy olevan valmistusmaat noissa mitä nyt kaapista löytyy. Että Euroopassa tuntuu aika hyvin pysyvän. Eri juttu missä sitten tehdään esim Aasian markkinoille menevät Nokiat, mutta samapa sille...

Sony Ericsson P800. Läpän voi joko pitää, tai ottaa pois. Pelkkä muovilatkähän se vain on. Hinta/ominaisuudet/toimivuus-suhde on omaa luokkaansa IMHO. Iso näyttö, _kaikki_ toiminnot, käteen sopiva, ja mikä parasta: ei näppäimistöä vaan kosketusnäyttö.

Tuo kosketusnäyttö varmaan jakaa mielipiteitä, mutta kun sen näytölle kirjoituksen oppii pienellä harjoituksella, se on aivan ylivoimainen. Commun näppäimistöhän on melko epäkäytännöllinen IMHO. Monipuolinen kalenteri hälytyksin ja kuukausi kerrallaan näytöllä, sähköposti, Operan internetselain, mp3-soitin, muistio, tehtävälistat + netistä saa ladata lisää ohjelmia. Osa ilmaisia, osa maksullisia. Jos tämä omani (vuoden vanha) hajoaisi nyt, ostaisin uuden samanlaisen.

Voi per... kävin juuri katsomassa, ja sitä ei enää myydäkään ainakaan idesan.pp.fi:ssä eikä lohenette.fi:ssä. Uudemmat P900:t maksavat 740e. Taitaa tulla joku tuollainen mulle sitten, kun tästä nykyisestä aika jättää.

No, jos P800:n satut käytettynä löytämään, hintahaarukka on 220-300e. Kaiuttimen toiminto kannattaa tsekata. Se on ainoa tietämäni tyyppivika näissä.

Mulla on ollut 3kk Nokia 6230, ja erittäin tyytyväinen olen ollut puhelimeen. Jos pitäisi merkkiä vaihtaa, niin menisi ehkä Samsungin puolelle. Niissä on (uusissa) ihan hyvät kamera & ääniominaisuudet.

Aikaisemmin joku valitti, että Nokioissa ei ole hinnat kohdallaan, mutta nehän juuri muutama kuukausi sitten tiputtivat huomattavasti hintojaan, joten väite ei mun mielestä enää pidä paikkaansa.

Hynkkä sanoi:
Mulla on ollut 3kk Nokia 6230, ja erittäin tyytyväinen olen ollut puhelimeen. Jos pitäisi merkkiä vaihtaa, niin menisi ehkä Samsungin puolelle. Niissä on (uusissa) ihan hyvät kamera & ääniominaisuudet.
Mulla on sama luuri, nyt kun se on huollettu 3 tai 4 kertaa niin näyttää toimivan.
:jahas:

Joku samsung tai sony-ericsson kannattais ottaa. Tuo m65 siemensi on ihan hyvä puhelin, mutta niissä on vielä toistaiseksi aika paljon lastentauteja. Sammuilee siis itsekseen, ohjelmistot ei ole ihan vielä parhaassa mahdollisessa tikissä jne.

edit: vieä tuosta ericssonin käyttövaikeuksista, niin uusissa on graafisilla kuvakkeilla toimivat valikot eli ei eroa nokialaisen käytöstä juuri mitenkään.

phy73 sanoi:
Mulla on sama luuri, nyt kun se on huollettu 3 tai 4 kertaa niin näyttää toimivan.
:jahas:

Oliko se sitä erää, missä oli sellainen softa, että ei toiminut gprs-asetukset ja oli muitakin bugeja..? Mulla oli kans aluksi se luuri, mutta sain vaihdettua takuuseen koko luurin uudempaan, niin ei ole minkäänlaista vikaa enää ollut tässä.

Kaverini on testaajana Samsungin puhelimia valmistavassa firmassa, niin kuulee ihan mielenkiintoisia faktoja puhelimista. Esim. yhdessä Samsungin uudessa luurissa oli vielä pari kk ennen kauppaan tuloa n. 600 bugia, mitkä piti ratkaista. Ei ole aina mitään helppoa touhua.. :) Ei ole mikään ihme, että tuoreissa malleissa on yleensä aina jotain ongelmia, mitkä voidaan kyllä sitten päivittää vaihtamalla softa uudempaan.

Noksuun oon aina luottanut ja merkkiä en toistaiseksi vaihda. Ei oo tarvetta luopua hyvästä ja laadukkaasta puhelimesta. Tokihan niitä maanantaiversioitakin, mutta niitä on ihan joka puhelinmerkissä. Tällä haavaa on tiputeltavana 6610. :D

Just laitoin tilaten Samsung E700 puhelimen kun tuntui niin käteen sopivalta. Kattoo miten kestää ja jos ei kestä niin vaihtaa takasin tuttuun ja turvalliseen nokiaan... Vaikka sitten se molo 6600 :D

Hynkkä sanoi:
Kaverini on testaajana Samsungin puhelimia valmistavassa firmassa, niin kuulee ihan mielenkiintoisia faktoja puhelimista. Esim. yhdessä Samsungin uudessa luurissa oli vielä pari kk ennen kauppaan tuloa n. 600 bugia, mitkä piti ratkaista.
Ei ole tainnut kaverisi kovin tarkkaan lukea työsopimustaan ennen nimen vetoa alle, jos moisia juttelee vapautuneesti firman ulkopuolisille. Hyvähän se vaan on, että bugeja löytyy, ainakin on testattu silloin.

Puhelin historiani:

Nokia 2110 - toimiva
Nokia Banaani - paska
Nokia 6110 - loistava
Nokia 8310 - paska
Ericsson T65 - aivan hanurista
Ericsson T68 - paska

SonyEricsson T630 - TODELLA HYVÄ!!!!

T630 on paras puhelimeni koskaan. Ei mitään vikoja. Helppo käyttää, nopea käyttöliittymä, eikä ole kaatunut/sammunut koskaan.

Eli nyt noi SonyEricssonin puhelimet rupeavat vihdoin olemaan hyviä vehkeitä! Suosittelen vilpittömästä.

Hynkkä sanoi:
Kaverini on testaajana Samsungin puhelimia valmistavassa firmassa, niin kuulee ihan mielenkiintoisia faktoja puhelimista. Esim. yhdessä Samsungin uudessa luurissa oli vielä pari kk ennen kauppaan tuloa n. 600 bugia, mitkä piti ratkaista. Ei ole aina mitään helppoa touhua.. :) Ei ole mikään ihme, että tuoreissa malleissa on yleensä aina jotain ongelmia, mitkä voidaan kyllä sitten päivittää vaihtamalla softa uudempaan.

Kaikki alalla olevat (oli kyseessä kännykät/verkot/pc-tuotteet ym. ym.) voivat sanoa, ettei tossa ole mitään uutta ja ihmeellistä.

Dopey sanoi:
Ei ole tainnut kaverisi kovin tarkkaan lukea työsopimustaan ennen nimen vetoa alle, jos moisia juttelee vapautuneesti firman ulkopuolisille. Hyvähän se vaan on, että bugeja löytyy, ainakin on testattu silloin.

Jos se oli kaunisteltu totuus? :rolleyes:

tsebula sanoi:
Sony Erkki k700i. Oikein mukava luuri, hyvä laatu ja paljon ominaisuuksia.
Joo, muuten ihan jees, mutta kameran optiikka on aivan suolen pohjalta. Kuvat näyttää siltä, että ne on otettu riisipussin läpi.

Dopey sanoi:

No eipä tuo nyt ole kovin salaista tietoa, kun kaikissa uusissa tuotteissa on tottakai aluksi paljon bugeja. Tärkeämpää on se, että miten paljon niitä bugeja löytyy siinä vaiheessa, kun luuri on tullut markkinoille. Näistä asioista ei varmasti heru minkäänlaista tietoa.

Mutta siis jos puhelinta olisin ostamassa tällä hetkellä, niin kyllä se olisi Nokia tai Samsung. Jos haluaa laittaa mahdollisimman toimivan ja varman puhelimen, niin kannattaa laittaa sellainen, mikä on ollut jo jonkin aikaa markkinoilla, eikä mitään uutuus mallia. Ite tosin tykkään vähän hifistellä puhelimien kanssa ja laitan aina tuoreimman version. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom