Mikä kännykkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 55DSL
  • Aloitettu Aloitettu
Ikäni nokian luuria hakanneena ajattelin vaihtaa ehkä johonkin muuhun merkkiin. Puhelimessa pitäisi olla ainakin kamera, iso näyttö ja kunnon äänet. Mitä huonoa ja hyvää on missäkin vehkeessä/merkissä? Kattelin tota Siemensin M65 tai sitten joku läppäpuhelinkin voisi olla cool. Mitä kokemuksia muilla on muista merkeistä, mikä puhelin kannattaisi olla ostamisen arvoinen ja mikä kestäisi kauemmin kun 2 viikkoa?? Yritin etsiä jotain yksinkertaisia puhelin vertailuja mutta huonolla menestyksellä...

Toivottavasti ei ole :wanha:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siemens on mulla ainakin kestänyt hyvin käytössä. Ei ole mielestäni läheskään niin vaikea opetella käyttämään kun esim. ericsoneja. Huonoa noissa on se että niistä (siis Siemens) ei saa vaihdossa tietääkseni niin paljon kun nokioista kun eivät ole aivan niin kysyttyjä. Malleista en sit osaa sanoa mitään.

Perkeleen maanpetturit ostakaa nokiaa :) , mulla nokia 3200. Joskus on vahingossa yks erkki ollut, mutta ei tuu enään oleen muita kuin nokialaisia.

Merkeistä olen suosinut Siemensiä, on jo viides käytössä. Aikoinaan kaupassa tein vertailua ja samat ominaisuudet maksoivat Nokialaisessa 4490 markkaa ja Siemensissä 1590 markkaa. Ei ollut vaikea valinta ja sen jälkeen olen tuossa halvemmassa merkissä pitäytynyt. Nokian hinnoissa on paljon ns. imago-lisää vain siksi että se on Nokia.

Siemensissä on myös joitain käteviä pikkujippoja joita ei ainakaan aikaisemmin ollut Nokiassa (tiedä sitten jos ovat viime vuosina lisänneet). Esim. yhdellä näppäimellä soittoäänen vaimentaminen. Todella kätevää jos et voi heti vastata (kassalla maksamassa ostoksia), tai et halua vastata (väärä tilanne tai epämieluisa soittaja) muttet halua painaa luuria korvaan tai antaa huutaa taskussakaan.

Ja tästä kotimaisuudesta, aika moni Nokialainen tai sen koneisto tulee tuolta Vinku-Intian suunnalta. Raha se määrää siinäkin.

Itelläni ei ole hyviä kokemuksia Siemensistä eikä kavereillakaan mutta ehkä nekin on jo vähän parantanut laatuaan puhelimina vuosien varrella.

Vaihdoin juuri Samsung E700:en SonyEricssonin T610:iin ja tähän mennessä olen ollut vaihtoon tyytyväinen. Samsung oli nätti puhelin mutta muutama ominaisuus siitä puuttui joita olisin halunnut siinä olevan. Hieman siis lapsen kengissään. Akun kesto oli myös pettymys.
Ainoa mikä tässä T610ssä on huonompaa on kamera. Mutta kun on digikamera jo olemassa niin ei näillä nykyajan kännykameroilla vielä mitään tee. Viiden vuoden päästä on varmasti jo kännyköissäkin Carl Zeissin optikkaa. Sitä odotellessa...

Olen itse siis tyytyväinen SonyEricssonin nykypuhelinten hinta/laatu-suhteeseen. Esim. T610 maksoi vaihtopuhelimen hyvityksen jälkeen alle 200€, uutena.

Samsung A 800 :rock:
pieni ja kätevä läppäpuhelin... mm. Matrix mainoksissa joskus vilahdellut. Tietääkseni saa kamarallisenakin.

-edit-
Siemensistä ei ole kun paskaa sanottavaa. Hajoilee minkä kerkeää. Siis ohjelmavikoja, kyse ei ole siis siitä että hajottaisi puhelimeni.

-edit2- linkkiä ko. malliin
virallinen linkki

no nuo threadin aloittajan vaatimukset huomioon ottaen suosittelisin myös Samsungia, ei Siemensissäkään vikoja ole, mutta siinä on niin järkyttävä käyttöliittymä ettei mitään rajaa (nimimerkillä: jo 3 kk siemens käytössä ja se tuntuu vieläkin niin prkleen vaikeelta käyttää :D)

Nokialaiseen en henk.koht. koskisi enää kepilläkään, ennenkuin ne saavat hintalaatu-suhteen edes jotenkin kohdalleen luureissaan. Tosin Nokialaiset ovat helppokäyttöisimpiä puhelimia mitä olen ikinä käyttänyt. :)

lepex sanoi:
Itelläni ei ole hyviä kokemuksia Siemensistä eikä kavereillakaan mutta ehkä nekin on jo vähän parantanut laatuaan puhelimina vuosien varrella.

Eiköhän joka merkillä ole olleet ne omat laatuongelmansa. Nokiahan tuli muutama vuosi takaperin tunnetuksi heikoista näytöistään jotka joko halkesivat pikkutärähdyksestä tai muuten vain pimenivät ilman näkyvää syytä. Joku 5XXX -sarjalainen taisi olla eniten uutisaikaa saanut malli.

Yksi hyödyllinen linkki: http://www.reviewcentre.com/consumer_reviews2.html

Tuossa siinä alemmassa lokerossa on lajiteltuna merkeittäin arvosteluja ("Reviews by brand").

mr.perfect sanoi:
mutta siinä on niin järkyttävä käyttöliittymä ettei mitään rajaa (nimimerkillä: jo 3 kk siemens käytössä ja se tuntuu vieläkin niin prkleen vaikeelta käyttää)

Mikä siinä niin vaikeaa on? Kaikki loogisesti. Ylös alas nuoli näppäimillä ja kaksi toimintanappia joiden toiminto lukee aina näytössä kyseisen näppäimen yllä? Jos menussa on päällekäin vaihtoehtoja ja on näppäimet ylös/alas niin aika helposti tajuaa että valikossa liikutaan noilla namiskoilla. Toisen action-näppäimen yllä lukee "valitse" ja toisen "paluu", niin aika äkkiä tajuaa että tuolla toisella otetaan se vaihtoehto menusta joka on nyt valittuna ja toisella poistutaan tästä menyystä. :david: :lol2:

Puhelimia ollut varmaan reilut parikymmentä. Merkkeinä Nokia, Samsung ja Siemens. Tällä hetkellä käytössä Nokian 7610 ja tyytyväinen olen ollut.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen; itse suosittelisin Samsungia. Siemensin käyttöliittymä ja jotkut ominaisuudet ei vaan oo mun mieleen, sekä yleensä Siemenssissä näytöt melko huonoja, epätarkkoja. Ei kuitenkaan kaikissa malleissa.

Samsungin läppäpuhelimet on mun mieleen. Esim E-700 voisi olla hyvä valinta. Samsungeissa tosin puutteena BT:n puuttuminen, mutta jos se ei häiritse niin suosittelen.

Siemensejä on ollut itsellä Noksujen jälkeen käytössä. Ei valittamisen sijaa, ensimmäinen kesti liki kolme vuotta ja kestäisi varmaan vieläkin jos en olisi kyllästynyt siihen... vastaavia kokemuksia myös kavereilta, joten uskaltaisin suositella näin yleensä ottaen. Käyttöliittymä tosin voi ehkä vaatia totuttelua... mutta kun sen logiikkaan tottuu, ei halua vaihtaakaan... ;)

ZannaZ sanoi:
Samsung A 800 :rock:
pieni ja kätevä läppäpuhelin... mm. Matrix mainoksissa joskus vilahdellut. Tietääkseni saa kamarallisenakin.

-edit-
Siemensistä ei ole kun paskaa sanottavaa. Hajoilee minkä kerkeää. Siis ohjelmavikoja, kyse ei ole siis siitä että hajottaisi puhelimeni.

-edit2- linkkiä ko. malliin
virallinen linkki
Tyttöystävälläkin on tuo samsungi,ja kivaltahan tuo vaikuttaa. Joskus kuukausi tai pari sitten kun ostettiin, maksettiin 152.11€ ja idesan.fi:stä ostettiin. Ja mulla on jo kolmas siemenssi, ei ole muutakuin hyvää sanottavaa merkistä.

Älä ainakaan missään nimessä laita tätä Siemens CF62:sta, siis aivan paska!!! Itsellä ollut käytössä pari kuukautta ja ohjelmisto on ihan perseestä, ei toimi kunnolla ja hidastelee, ja muutenkin kun vertaa Nokiaan niin tietty loogisuus puuttuu. Ja turha alkaa itkemään, että on loogista kun painaa napista niin tapahtuu sitä taikka tätä, kyllä Nokia vetää voiton 10-0. Olisin vaihtanut pois jo aikaa sitten jos olisi ylimääräistä, tällä hetkellä odotan kuin kuuta nousevaa Nokian 6170:aa jo senkin takia, että pääsisin eroon tästä Siemensistä. Nyt olen päättänyt, että en osta enää muuta kännykkää kuin Nokian. Nokialaiset ovat vaan niin pirun hyviä, vaikkakin kyllä niidenkin kanssa on ongelmia ollut mutta silti. Miksi turhaan vaihtamaan merkkiä, pysy ihmeessä tutussa ja turvallisessa.

WTA sanoi:
Itsellä ollut käytössä pari kuukautta ja ohjelmisto on ihan perseestä, ei toimi kunnolla ja hidastelee, ja muutenkin kun vertaa Nokiaan niin tietty loogisuus puuttuu.

Eri laitteissa on eri käyttöliittymiä ja niissä on omat logiikkansa, ihan yhtä hankalaa se on Noksuakin käyttää vuosien Siemensin käytön jälkeen... :rolleyes:

WTA sanoi:
Miksi turhaan vaihtamaan merkkiä, pysy ihmeessä tutussa ja turvallisessa.

Merkkiuskollisuus on perseestä. Ei ne Noksut nyt sen ihmeellisempiä ole kuin muutkaan, vaikka tietyssä mielessä muka kotimaisia ovatkin...

Pitäis varmaan testata samsungia tai sitten tota siemensiä. On vaan semmoset hommat ettei mikään pikkutyttöjen pikku puhelimet tahdo kestää, nokian 8210 meni aikoinaan 5-6 kertaa vuodessa huoltoon :).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom