Mikä iso farkku/ maasturi n 20 000€:lla?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
15.9.2003
Viestejä
1 676
Autokuume taas vaihteeksi iskenyt.. Hintana olisi n 20 000€. Mitä farkkua tai maasturia lähtisitte suosittelemaan? Kriteerit, ehdottomasti automaatti, mielellään hyvin varusteltu, näyttävän näköinen, hyvä ajaa.

Alunperin mielessä pyöri vaan Chrysler 300c, ja se on edelleen vahvoila, tosin tiukkaa tekee hinnan kanssa farkkuna. Nyt kävin myös kokeilemassa Nissan Muranoa ja siinähän oli hyvän tuntunen peli, tosin hinta tässäkin aika siinä ja siinä.

Mutta, heittäkään ehdotuksia, miksi joku kannattaisi ostaa tai jättää ostamatta? Tarkoitus ei siis ole ajella missään maastossa sen kummemmin että siksi en maasturia tarvii, mutta kun en sellaista ole koskaan omistanut niin kiinnostaisi.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse seuraavaksi varmaan kokeilisin Nissan Pathfinderiä. Hinnat isoksi maasturiksi todella kilpailukykyisiä esim verrattuna ML mersuun mikä nyt on mulla alla. Lisäksi en ole kuullut pahaa sanaa laadusta noissa japsi maastureissa.

Chrysler 300 en ostaisi ikimaailmassa. Kävin koeajamassa sellaista viime auton vaihdon yhteydessä. En pitänyt yhtään automaatin toiminnasta ja vääntöalueista. Lisäksi tiettyjä halvalla tehdyn leimoja autossa kuten äänieristys; liikennevaloissa kuulee bensan/dieselin loiskunnan tankissa. Huono näkyväisyys autosta ja ahdas tuntuma. Mutta hienon näköinen se päällepäin on, ei siinä mitään. Eikä nyt tartte Chryslerin omistajien vetää hernettä nenään, noi on mun mielipiteitä 20 km koeajon jälkeen. Varmaan tottuis jos sellasen omistais...
 
Itse seuraavaksi varmaan kokeilisin Nissan Pathfinderiä. Hinnat isoksi maasturiksi todella kilpailukykyisiä esim verrattuna ML mersuun mikä nyt on mulla alla. Lisäksi en ole kuullut pahaa sanaa laadusta noissa japsi maastureissa.

Chrysler 300 en ostaisi ikimaailmassa. Kävin koeajamassa sellaista viime auton vaihdon yhteydessä. En pitänyt yhtään automaatin toiminnasta ja vääntöalueista. Lisäksi tiettyjä halvalla tehdyn leimoja autossa kuten äänieristys; liikennevaloissa kuulee bensan/dieselin loiskunnan tankissa. Huono näkyväisyys autosta ja ahdas tuntuma. Mutta hienon näköinen se päällepäin on, ei siinä mitään. Eikä nyt tartte Chryslerin omistajien vetää hernettä nenään, noi on mun mielipiteitä 20 km koeajon jälkeen. Varmaan tottuis jos sellasen omistais...

Pathfinferin hinnat pomppaa turhan korkeiksi mulle.. ML mersukin kävi mielessä mutta joutuisi niin vanhaan tyytymään.
 
No sitten iso farkku volvo. Siitä ei farmariauto parane ja parilla kympillä saa todella tuoreita ja hyviä yksilöitä.

Meillä emännän autona V70 ja hakkaa esim tuon ML:n huoltovarmuudessa ja vikojen vähyydessä mennen tullen vaikka on vanhempi ja enemmän ajettu....
 
No sitten iso farkku volvo. Siitä ei farmariauto parane ja parilla kympillä saa todella tuoreita ja hyviä yksilöitä.

Meillä emännän autona V70 ja hakkaa esim tuon ML:n huoltovarmuudessa ja vikojen vähyydessä mennen tullen vaikka on vanhempi ja enemmän ajettu....


Grand cherokee voisi olla yksi vaihtoehto, on vaan ihan vieras auto mulle, täytyisi tutustua..

Perus V70 en halua koska S60 on ollut ja se seiskakymppinenhän on samanlainen sisältä kun kuusiikymppinenkin. Aina jotain uutta haluaa kokeilla. :)
 
Mut se viimeisin on ylivoimaisesti komein. Mut kyllä itelle kelpais vanhempikin, vaikka aikamoisia syöppöjä taitavat olla. Pathfinder on ollut sillä silmällä jo pitkään, magee kiesi mustana.

31238740002_large.jpg


Pienempää Cherokee(Liberty) saa alle 20 tonnilla ja se on myös varsin siisti. Uutta mallia siitä ei taida vielä olla Suomessa vai onko? Se näyttää enemmän Patriotilta.

06jeep-liberty.jpg


2008-jeep-liberty.jpg


Alle 20 tonnin voi saada myös siistin Freelander kakkosen, se pienempi siis. Näin semmoisen yksi päivä isommilla nakeilla mustana ja oli oikeasti aika siisti.

Land_Rover_Freelander_2_LR2_1.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän isossa farkussa ainakin tavaratilaa on enemmän ku useemmissa maastureissa..
Paitsi ei korkeutta tavaratilassa. Harvassa farkussa nyt 600 litraa on kuitenkaan. Maastureissa nyt on järjestäen lähes 600 litraa perässä tyhjää.
 
Terin ehdottama lantikka on kyllä asiallinen peli, hieman liikaa kilsoja kuitenkin. Kia Sorentoakin hetken mietin.. X5 alkaisi juuri ja juuri mahtumaan hintaluokkaan, mutta on varmaan aika kallis auto ylläpitää? Varsinkin sillä 4.4 bensa koneella..
 
Varsinkin sillä 4.4 bensa koneella..
Tuttu oli myymässä mulle tuota isointa bensakonetta, mutta sanoi, että on sitten niin saatanan kallis auto pitää.

Lantikat ovat kaikki ihania, niissä istutaankin varmaan korkeimmalla näistä maastureista.
 
Lantikat ja Pajerot on yleensä pirun paljo ajettuja ja siitä huolimatta kalliita. Maasturia en kyllä bensakoneella laittais, dieselin vääntöalue sopii paremmin maasturimaiseen menoon ja kulutuskin pysyy kohtuullisena.

Mutta kyllähän se tuo neliveto on ehdoton autossa, ei sitä ilman viittis enää ajella :)

Edit: Pajerossa on muuten v-mäisen korkealla takapenkkien lattia. Oon istunut useemman sata kilometriä kyydissä ja kyllä jalat väsy. Vaikka eipä sillä väliä ole jos ite on ratissa...
 
Zone-sarja -42%
Paitsi ei korkeutta tavaratilassa. Harvassa farkussa nyt 600 litraa on kuitenkaan. Maastureissa nyt on järjestäen lähes 600 litraa perässä tyhjää.

Ei noissa maastureissakaan hirveitä tavaratiloja ole.. Esim Volvo V70 575 litraa ja Nissan pathfinderissa 515, Jeep Patriot 536.. Tosin en ota kantaa siihen onko kaikki mitattu samalla tavalla.
 
Ei noissa maastureissakaan hirveitä tavaratiloja ole.. Esim Volvo V70 575 litraa ja Nissan pathfinderissa 515, Jeep Patriot 536.. Tosin en ota kantaa siihen onko kaikki mitattu samalla tavalla.

V70 on tosiaan iso tavaratila maastureihinkin verrattuna, ja maastureissa yleensä epäkäytännöllisempi eli lyhyempi ja korkeampi. Mutta molemmissa sellaset tavaratilat ettei käytännössä ole mitään merkitystä kummassa on litroissa laskien isompi...
 
No ei varmaan voi olla Pathfinderissa noin vähää. Mulla on cr-v ja siinä 575. Pathfinderin perä on ihan vitusti isompi.

Mulla oli V70 muutamia päiviä ja tungin sinne kaikki samat kamat. Ei TODELLAKAAN vedä samallalailla kamaa, vaan Volvossa näkyvyys taakse katosi kun kaikki kamat oli sisässä, Hondassa ei, koska se on korkeampi. On ihan eri asia tunkea kamaa korkempaan tavaratilaan kuin pitkään ja matalaan.
 
No se on kyllä totta että näkyvyys taakse häipyy saman tien.

Ja muutenkin olen kyllä maasturi miehiä. Kymmenen vuotta tuli ajeltua farkulla mutta nyt kun on mennyt jotain kolme vuotta maasturilla niin en kyllä koskaan enää muuhun vaihtaisi. Tilat, neliveto, se että istuu korkealla ja näkee kauas jne jne tekee maasturista esim pitkällä matkalla todella paljo miellyttävämmän kuin mistään tavallisesta henkilöautosta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom