Mikä iso farkku/ maasturi n 20 000€:lla?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä tuossa taas joutessani selasin farkku 4WD kiisseleitä ja yllättyin XC70:in hinnasta.
Paljos tuollaisella D5 koneella päästelee, noin yleisesti ottaen. 200tkm pinnassa hintaluokka alkaa 20k€ kohdilta.

Esim:
http://tinyurl.com/y9kovms
http://tinyurl.com/y9xhgry

Juu ja joku kohta sanoo, että toi on kamala ajella kaupungissa, mutta kun mä asun maalla ja ajelen pääasiassa matkaa ja tiedän, että tuo on siihen suht' passeli ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä kävin koeajamaan V70 D vitosta ja sen huoltohistoria oli niin pitkä, etten jaksanut lukea. Siihen oli vaihdettu 221tkm kohdalla varmaan kaikki ja koeajossa kippasi turbo. Ja valitettavaa kyllä, noi tuntuu siistiltä ennenkuin sisään istuu. Ei voi enempää tulla perheenisän ja eläkeläisen fiilis. Hyi saatana. Pitäis lailla kieltää kaikilta jotka haluaa edes vähän olla alle 50v oloisia. Ja tää nyt ei ole mitään läppää, siellä tulee sisällä oikeasti fiilis, että takana huutaa kaksi kauhukakaraa, akka on 95kg läski ja muna ei enää seiso. Offarimalli on tosin reippaasti asenteellisempi.

Autona sitten noissa on farkuiksi kivasti potkua, mut kääntösäde on aivan älytön.
 
Mä kävin koeajamaan V70 D vitosta ja sen huoltohistoria oli niin pitkä, etten jaksanut lukea. Siihen oli vaihdettu 221tkm kohdalla varmaan kaikki ja koeajossa kippasi turbo.

Sen tiedän, että tukivarsi/nivelpuolella toi on lapsus, mutta onko XC myös, vai onko vain rajoittunut D5:een ?
Tietenkin noistakin on olemassa maanantaikappaleita, kuten mistä tahansa autosta. Oisko tuo sun koeajama juuri tällainen ?

Ja valitettavaa kyllä, noi tuntuu siistiltä ennenkuin sisään istuu. Ei voi enempää tulla perheenisän ja eläkeläisen fiilis. Hyi saatana. Pitäis lailla kieltää kaikilta jotka haluaa edes vähän olla alle 50v oloisia. Ja tää nyt ei ole mitään läppää, siellä tulee sisällä oikeasti fiilis, että takana huutaa kaksi kauhukakaraa, akka on 95kg läski ja muna ei enää seiso. Offarimalli on tosin reippaasti asenteellisempi.

Autona sitten noissa on farkuiksi kivasti potkua, mut kääntösäde on aivan älytön.

Juu, tiesin sun mielipiteen... tosin itse tykkäsin ajaa tuolla, kun kaverin D5:lla päästeltiin 1100km yhteen syöttöön. Oikein loikoisa auto pidemmälle matkalle. Muutoinhan tuo osuu kohdalleen, mutta huutava on takaloksterissa oleva koira (onneksi autossa hiljaa todellisuudesssa), sekä poikamiehenä ei tarvi noista 'jokinorsuista' niin huolehtia. Lisäksi erektiokin vielä löytyy, mutta eihän tässä enää mitään nuoria lopeksia olla ;)

Tuo XC sen takia, että tulee noita metsä-autoteitä kierreltyä todella paljon ja tuossa perus D5:ssa maavara on jotain onnettoman ja onnettoman surkean välimaastosta.


Subaru Outback ois kiva, mutta kiisselinä tarvii olla sen verran tuore, ettei sellaiseen investoida.
Just oon päässyt lainoista eroon, joten josko pystyis elämään totaalisesti ilman centinkään velkasummaa ;)
 
Mä tuossa taas joutessani selasin farkku 4WD kiisseleitä ja yllättyin XC70:in hinnasta.
Paljos tuollaisella D5 koneella päästelee, noin yleisesti ottaen. 200tkm pinnassa hintaluokka alkaa 20k€ kohdilta.

Esim:
http://tinyurl.com/y9kovms
http://tinyurl.com/y9xhgry

Juu ja joku kohta sanoo, että toi on kamala ajella kaupungissa, mutta kun mä asun maalla ja ajelen pääasiassa matkaa ja tiedän, että tuo on siihen suht' passeli ;)

Eikä edes ole, kunhan alkuun vähän oppii ottamaan huomioon ettei alla ole pikkuauto. Ainakin Tampereen kokoisessa tuollaisella pärjää vielä ihan hyvin. Jopa muijanikin ja asutaan siis keskustassa. Ja mikä aiheen otsikon mukainen käyttöauto ei sitten olisi pappamainen tai perhekäyttöön suunniteltu? Kyllä huvitteluun, keski-iän kriisiin ja muuhun kompensointiin on sitten ihan omat autonsa (lähinnä Mikelle suunnattu kommentti).
 
Mä tuossa taas joutessani selasin farkku 4WD kiisseleitä ja yllättyin XC70:in hinnasta.
Paljos tuollaisella D5 koneella päästelee, noin yleisesti ottaen. 200tkm pinnassa hintaluokka alkaa 20k€ kohdilta.

Esim:
http://tinyurl.com/y9kovms
http://tinyurl.com/y9xhgry

Juu ja joku kohta sanoo, että toi on kamala ajella kaupungissa, mutta kun mä asun maalla ja ajelen pääasiassa matkaa ja tiedän, että tuo on siihen suht' passeli ;)

Niin no hetkinen miksipä toi olisi ollenkaan hirveä ajella kaupungissa? XC70 ei kovin kummosen kokoinen kuitenkaan ole, eikä se volvon kääntösäde nyt mikään niin vitun maaginen juttu voi olla. Tietty jos ajaa VAAN kaupungissa niin mitä järkeä olisi ylipäätään ostaa V70 jos taskuparkkeerailu yms. vituttais?
 
Hyvää juttua volkkarin susipaskakoneesta... Pitää vältellä.
 
Zone-sarja -42%
Onko Relg Seatti toiminu? ;) Mulla hakusassa alle 20 000 egen farkku, Mazda6 tällä hetkellä kärjessä. Aluksi meinasin Golfia, mutta sisältä niin saatanan ruma. Saabbiakin ajoin mutta onneksi tulin järkiin. Eilen kävin ajamassa citroen C5:sta ja oli kyllä helvetin hyvä ajaa, automaattilaatikolla ja puoli-ilmasiahan nuo on.

Insigniaa ja Astraa pitäs vielä yrittää koeajaa, turbokoneella. Mutta mazda6 olis ehkä huolettomin. Citikoista muuten yli 17% pompannut ekasta katsastuksesta, Mazda6 alle 2%. kova ero.

Edit. Maasturiakin kattelin, mutta käyttökustannukset taitaa olla aika lailla kovemmat. RAV4 ja Outlander kävivät mielessä, mutta vievät niin paljo bensaa. RAV4 toki vähemmän mutta silti liikaa, tuohon hintahaarukkaan saisi vähän ajetun luxury-varusteilla. Pitää melkein käydä koittamas.
 
Insigniaa ja Astraa pitäs vielä yrittää koeajaa, turbokoneella. Mutta mazda6 olis ehkä huolettomin. Citikoista muuten yli 17% pompannut ekasta katsastuksesta, Mazda6 alle 2%. kova ero.

off-topic. Aika paljon tulee motareita pitkin ajettua ja kun näen palaneen auton, on se 90% tapauksista C5. Muuten kyseessä on joku vanha opelpommi. Jos autoa taas nostetaan lavalle, on se Audi tai Volkkari.
 
Sen tiedän, että tukivarsi/nivelpuolella toi on lapsus, mutta onko XC myös, vai onko vain rajoittunut D5:een ?
Tietenkin noistakin on olemassa maanantaikappaleita, kuten mistä tahansa autosta. Oisko tuo sun koeajama juuri tällainen ?



Juu, tiesin sun mielipiteen... tosin itse tykkäsin ajaa tuolla, kun kaverin D5:lla päästeltiin 1100km yhteen syöttöön. Oikein loikoisa auto pidemmälle matkalle. Muutoinhan tuo osuu kohdalleen, mutta huutava on takaloksterissa oleva koira (onneksi autossa hiljaa todellisuudesssa), sekä poikamiehenä ei tarvi noista 'jokinorsuista' niin huolehtia. Lisäksi erektiokin vielä löytyy, mutta eihän tässä enää mitään nuoria lopeksia olla ;)

Tuo XC sen takia, että tulee noita metsä-autoteitä kierreltyä todella paljon ja tuossa perus D5:ssa maavara on jotain onnettoman ja onnettoman surkean välimaastosta.


Subaru Outback ois kiva, mutta kiisselinä tarvii olla sen verran tuore, ettei sellaiseen investoida.
Just oon päässyt lainoista eroon, joten josko pystyis elämään totaalisesti ilman centinkään velkasummaa ;)

V50 t5 ajettu muutama tonni, ja ihan vituttaa kuinka mukava tolla on ajaa. Mitä enemmän ajaa, sitä paremmalta tuntuu. Suorituskykyäkin riittää tossa etuveto manuaalissa ( 0-100km/h muistaakseni 6,9s). Tosin vähän harmittaa nelivedon puuttuminen, se lieneekin ainoa miinus. Autokin tuntuu kuin uudelta 220k ajettuna. Ja vakuutukset! 2,5l turbo bensakone ja 700e/vuosi vakuutukset paskoilla bonuksilla Espoossa.

Ainiin, ja vähän miinusta V50 pienuudesta. Takakonttia lukuunottamatta tilaa on kuin Fiat Puntossa.
 
... Mazda6 tällä hetkellä kärjessä. Aluksi meinasin Golfia, mutta sisältä niin saatanan ruma. Saabbiakin ajoin mutta onneksi tulin järkiin. Eilen kävin ajamassa citroen C5:sta ja oli kyllä helvetin hyvä ajaa, automaattilaatikolla ja puoli-ilmasiahan nuo on...

Heh, aika samanlaista koeajohistoriaa kuin itsellä nykyistä hankkiessa. V-koppasta GTI Golfia kävin ajamassa ja totesin vain että voi oksennus mikä sisusta, ihan perus-golf-muovia. Mäkin kävin katsomassa 9-3 Saabia....ja tulin järkiini. Citikkaan asti en tosin sentään vajonnut ;=

Mazda on varmaan aliarvostetuin merkki Suomessa tällä hetkellä. Laadun tuntu ja olemus on aivan eri luokkaa kuin vaikka Toyotassa ja Nissanissa, jos siis japanilaisiin vertaa. Siksi tykästyinkin itse CX-7:aan. Vaimolla ja hyvällä kaverilla on ollut paaaaljon Mazdoja työsuhdeautoina; 3:sia, 6:sia sedanina ja farkkuina, CX-7, MX-5, RX-8 ja ei ole mulla niistä pahaa sanottavaa. Olisin itsekin farkku kutosen varmaan hankkinut omilla rahoilla, mutta kun siitä ei ole olemassa mitään ripeämpää konetta niin päädyin tuohon ja hyvä niin, koska nyt en enää matalaa autoa haluaisikaan.

edit: Tuolla samaisella kaverilla oli RAV4 muutama vuosi sitten, en tykännyt yhtään, mutta makuja on monia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh, aika samanlaista koeajohistoriaa kuin itsellä nykyistä hankkiessa. V-koppasta GTI Golfia kävin ajamassa ja totesin vain että voi oksennus mikä sisusta, ihan perus-golf-muovia. Mäkin kävin katsomassa 9-3 Saabia....ja tulin järkiini. Citikkaan asti en tosin sentään vajonnut ;=

Mazda on varmaan aliarvostetuin merkki Suomessa tällä hetkellä. Laadun tuntu ja olemus on aivan eri luokkaa kuin vaikka Toyotassa ja Nissanissa, jos siis japanilaisiin vertaa. Siksi tykästyinkin itse CX-7:aan. Vaimolla ja hyvällä kaverilla on ollut paaaaljon Mazdoja työsuhdeautoina; 3:sia, 6:sia sedanina ja farkkuina, CX-7, MX-5, RX-8 ja ei ole mulla niistä pahaa sanottavaa. Olisin itsekin farkku kutosen varmaan hankkinut omilla rahoilla, mutta kun siitä ei ole olemassa mitään ripeämpää konetta niin päädyin tuohon ja hyvä niin, koska nyt en enää matalaa autoa haluaisikaan.

edit: Tuolla samaisella kaverilla oli RAV4 muutama vuosi sitten, en tykännyt yhtään, mutta makuja on monia.

Mazdoissa - ja erityisesti kutosissa - pitää vaan olla pirun tarkkana ruostumisen kanssa. Ei toki ongelma työsuhdeautoissa, mutta itse en ostaisi ruostesuojaamatonta käytettyä ja kävisin kyllä auton tarkkaan läpi silti.
 
Mazdoissa - ja erityisesti kutosissa - pitää vaan olla pirun tarkkana ruostumisen kanssa. Ei toki ongelma työsuhdeautoissa, mutta itse en ostaisi ruostesuojaamatonta käytettyä ja kävisin kyllä auton tarkkaan läpi silti.

Käsittääkseni tuota ruostumisongelmaa oli vaan vanhemmissa, 2000-luvun alkupuolen kutosissa?
 
Ainiin, ja vähän miinusta V50 pienuudesta. Takakonttia lukuunottamatta tilaa on kuin Fiat Puntossa.

Ja kontti mukaanluettuna kuin Fiat Pandassa ;)

Noh leikki leikkinä, itekin kattelin V50:stä mutta ei sitten millään olis mahtunu lastenvaunut yms sälät kyytiin ilman tappelua.
Sopivaa Mazda kutosta ei sattunut kohdalle, kun kaikki näytti olevan 1.8 koneella ja Saabitkin oli kortilla, niin päädyin sattumalta -07 vuoden Honda Accordiin 2.2 dieselinä.
Valinta tuli melko puskista, mutta ihan hyvä peli on ollut. Miinuksena suht tiheään palavat polttimot ja takajarrujen ihmeellinen ruostuminen ja temppuileva toiminta. 70tkm kohdalla tuli jo vaihdettua taakse uudet palat ja levyt.
 
Käsittääkseni tuota ruostumisongelmaa oli vaan vanhemmissa, 2000-luvun alkupuolen kutosissa?

Ongelma on tosi paha faceliftiin asti (-05 vai -06) ja senkin jälkeen ongelmia on. Tästä uusimmasta mallista ei taida vielä olla niin tietoa, mutta varauksella suhtautuisin. Yleisesti ottaen kaikissa japseissa on aika huonot ruostesuojaukset tehtaalta lähtiessä eli ruostesuojaus uutena on ihan paikallaan moniin autoihin Suomen oloissa.
 
Mulla on nyt -06 mazda3 eikä paljo vikoja ole ollut. Pyöränlaakerit meni edestä vaihtoon ku satatonnia oli ajettu ja ajovaloja polttaa usein. Nyt siis 120 000 mittarissa. Käy vaan liian pieneksi niin farkun tarvis. Katsastusmies sano just että huolettomia kilometrejä edessä, ei ruostetta missään ja kuulemma vähävikaisia nämä uudemmat matukat. Mazda6, Mondeo ja BMW320, siinä taitaa olla kolmikko josta jonku poimin, kakslitrasella bensakoneella. Mitään noista en oo vielä ajanut mutta ens viikolla rykäsen ja ostan jonku pois. Alle satku ajettu kaikilla.
 
Kutosten ruostumisongelma on vanhemmissa ja johtuu viallisesta ruostesuojauksesta, käsittääkseni maahantuoja on noita korjannut FOCcina, mutta kutsua niistä ei ole tehty.

Ei tuossa omassa ainakaan vielä ole hapantumisen merkkejä.
 
Käsittääkseni tuota ruostumisongelmaa oli vaan vanhemmissa, 2000-luvun alkupuolen kutosissa?

Ongelma koskee kyllä ihan yhtä lailla 3:sta, eikä todellakaan tarvi olla kovinkaan vanha auto. Nimimerkillä kokemusta on.

Muutenhan nuo Mazda3:t on kyllä aivan helvetin luotettavia pelejä.
 
Nyt taitaa kelkka kääntyä Accordiin, automaattilaatikolla. Uuteen korimalliin ei rahat riitä joten saa tyytyä -08 malliin. Ulkoa rumempi ku mazda mutta parempi ajaa ja varsinkin penkit paljon paremmat. Ja pari tonnia halvempi.
 
Hoidan alustoista oon kuullu huonoa, mutta taitaa lähes jokaisella merkillä olla joku heikko kohta.
 
Multa kanssa ääni Mazda 6:lle ja myös 5:lle. Vitska on loistava liukutakaovineen, ja 7hlö:n auto. Tilaa on melkoisen kivasti. Uusimmissa nuo takaovet vielä sähköiset, joten aivan mainiot mm. kauppakassien kanssa. :)
Eikäpä kyllä kamalasti noissa ruosteongelmia ole ollut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom