Mikä iso farkku/ maasturi n 20 000€:lla?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Relg
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt on muutama auto enemmän koeajettu. Mitsun Outlandet (2005) oli selkeä pettymys, todella ankean oloinen auto mutta neliveto toimi kyllä mukavasti. Hyundai Santa Fe oli taas positiivinen kokemus, suht laadukkaan oloinen, tilava ja iso. Ja mukavan tuntuinen moottori. Honda Accord 2.4 aut kokeiltu myös, ei huono noin pikaisella koeajolla, todella hyvä varusteet ja tilava takaosa mutta miinuksena etuveto. Nissan murano jo aikasemmin kokeiltu ja se oli sanalla sanoen hyvä.

Hmm.. 2005 oli ilmeisesti sitä vanhaa mallia?
Kuten Mike tossa totesi, mulla on Outlander 1,5v vanha nyt ja tosi tyytyväinen olen ollut. Ei sekään mikään pramea kiesi ole, vaan enemmän mukavanjämäkkä ja tilava perusvehje, jossa on hyvä neliveto jota saa käsivalinnalla vaihdettua (etu / automaattineliveto, jossa vetosuhde muuttuu / 50/50 neliveto).

Luulisi, että uuttakin korimallia alkaisi saada pariin kymppiin?

Jos haluaa Outlanderiin automaatin (uuteen malliin) pitää ostaa joko 2.4 bensa, jossa (harvinaisen toimiva ja venymätön) CVT, tai sitten ostaa tuliterä diesel, johon vihdoin saa tomaatin. Itselläni manuaalidiesel.

e: jaa-a eipä taidakaan vielä irrota, tuli vasta 2007 vissiin tuo uusi, meinaan siis tätä:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/2007-Mitsubishi-Outlander.jpg
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hmm.. 2005 oli ilmeisesti sitä vanhaa mallia?
Kuten Mike tossa totesi, mulla on Outlander 1,5v vanha nyt ja tosi tyytyväinen olen ollut. Ei sekään mikään pramea kiesi ole, vaan enemmän mukavanjämäkkä ja tilava perusvehje, jossa on hyvä neliveto jota saa käsivalinnalla vaihdettua (etu / automaattineliveto, jossa vetosuhde muuttuu / 50/50 neliveto).

Luulisi, että uuttakin korimallia alkaisi saada pariin kymppiin?

Jos haluaa Outlanderiin automaatin (uuteen malliin) pitää ostaa joko 2.4 bensa, jossa (harvinaisen toimiva ja venymätön) CVT, tai sitten ostaa tulitedä diesel, johon vihdoin saa tomaatin. Itselläni manuaalidiesel.

e: jaa-a eipä taidakaan vielä irrota, tuli vasta 2007 vissiin tuo uusi, meinaan siis tätä:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/2007-Mitsubishi-Outlander.jpg


Joo kyllä se -05 oli sitä vanhempaa mallia ja myös aika vanhalle näytti sisältä. Ei ajettavuudessa mitään suurempaa moittimista tuntunu pikaisella koeajolla, mutta ei vaan muuten oikeen iskenyt se. Myös takapaksi oli hankalan mallinen. Tosiaan se uusi korimalli olisikin sitten jo ihan eritavalla kiinnostava mutta hinnat on vielä turhan kalliita mulle.
 
Ongelma on ahtoputkien jäätyminen. Tuosta samasta syystä laitoin oman Seat Alteani kiertoon. Vittumainen vika meinaan, ja maahantuoja ei tee muuta kuin levittelee käsiä.

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15636

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15672

No hoh.

Tuosta ongelmasta on oikeasti tehty aika paljon isompi juttu kuin se kuitenkaan on. Tuo 2.0Tdi on ihan hyvä kone, kulutus/teho on mielestäni varsin kohtuullisella tasolla ja varaosahinnat ei ole veekoneiden kanssa samalla viivalla. Alkupään moottorikoodeissa on omat ominaisvikansa, mutta niinhän kaikissa autoissa on malliston ollessa tuore.

PS: Suosittelen kurkkimaan muidenkin nykyaikaisten dieselmoottoreiden ahtoputkistoihin.
 
No hoh.

Tuosta ongelmasta on oikeasti tehty aika paljon isompi juttu kuin se kuitenkaan on. Tuo 2.0Tdi on ihan hyvä kone, kulutus/teho on mielestäni varsin kohtuullisella tasolla ja varaosahinnat ei ole veekoneiden kanssa samalla viivalla. Alkupään moottorikoodeissa on omat ominaisvikansa, mutta niinhän kaikissa autoissa on malliston ollessa tuore.

PS: Suosittelen kurkkimaan muidenkin nykyaikaisten dieselmoottoreiden ahtoputkistoihin.


Vaissoo, yllättävän paljon noista ongelmista kuitenkin puhutaan ja saa lukea jos kyseessä on "paljon pienempi juttu kuin mitä puhutaan".

Minun 05-vm ja 53tkm ajettu Alteani kettuilu jatkuvasti tuosta kosteudesta oli talvikeli mikä tahansa. Kerran se paska sammui Ruoholahden parkkihallin ulostulorampille ruuhka-aikaan, ja kesti noin 10 minuuttia saada se käyntiin. Muutaman kerran se sammui 4-5 asteen pakkasissa ja lykkäsi helvetillisen savun pihalle. Kymmeniä kertoja se jäi lähtemättä käyntiin ja kerran pari se seisoi Laakkosen korjaamolle niin, että huoltoporukka ei saanut sitä käyntiin ennen kuin auto oli ollut vuorokauden tallissa.

Kyseessä on tehokas ja taloudellinen kone joo, mutta siinä on kammottava lastentauti jota ainakaan 2 vuotta sitten ei osattu korjata. Parhaimmillaan Keravan Laakkonen nimesi ongelman kannen halkemaiseksi ja tarjosi minulle 2700 euron laskua kannen vaihdosta. Kun kysyin että mistä moiseen diagnoosiiin päätyivät sanoivat että, "ei me tiedetä!"

Siinä vaiheessa kun vehkeestä oli takuu loppu, ja kun oli mahdollisuus saada kiertokanki lohkosta läpi, ei tullut mieleenkään kyseistä vehjettä enää kauaa omistaa. Tosin Seat-laatu oli myös hyvä priimus-moottori Seatista eroon pääsemiseksi. Myös Laakkosen täysin paska palvelu työnsi päätöstä eteenpäin.

Itse en ainakaan suostuisi pitkällä tikulla koskemaan tuohon koneeseen, ennen kuin ongelma on maahantuojan toimesta korjattu takuukutsuna.


Ja kyllä minun yksilöäni yritettiin korjata. Pisimmillään se seisoi kaksi viikko korjaamolla ja ainut mitä saivat tehtyä, oli porattu reikä välijäähyyn.

PS. Hyundain ahtoputkiin en ole vilkaissut, mutta se ainakin toimii toisin kuin klonkswagen.
 
Vaissoo, yllättävän paljon noista ongelmista kuitenkin puhutaan ja saa lukea jos kyseessä on "paljon pienempi juttu kuin mitä puhutaan".

Minun 05-vm ja 53tkm ajettu Alteani kettuilu jatkuvasti tuosta kosteudesta oli talvikeli mikä tahansa. Kerran se paska sammui Ruoholahden parkkihallin ulostulorampille ruuhka-aikaan, ja kesti noin 10 minuuttia saada se käyntiin. Muutaman kerran se sammui 4-5 asteen pakkasissa ja lykkäsi helvetillisen savun pihalle. Kymmeniä kertoja se jäi lähtemättä käyntiin ja kerran pari se seisoi Laakkosen korjaamolle niin, että huoltoporukka ei saanut sitä käyntiin ennen kuin auto oli ollut vuorokauden tallissa.

Kyseessä on tehokas ja taloudellinen kone joo, mutta siinä on kammottava lastentauti jota ainakaan 2 vuotta sitten ei osattu korjata. Parhaimmillaan Keravan Laakkonen nimesi ongelman kannen halkemaiseksi ja tarjosi minulle 2700 euron laskua kannen vaihdosta. Kun kysyin että mistä moiseen diagnoosiiin päätyivät sanoivat että, "ei me tiedetä!"

Siinä vaiheessa kun vehkeestä oli takuu loppu, ja kun oli mahdollisuus saada kiertokanki lohkosta läpi, ei tullut mieleenkään kyseistä vehjettä enää kauaa omistaa. Tosin Seat-laatu oli myös hyvä priimus-moottori Seatista eroon pääsemiseksi. Myös Laakkosen täysin paska palvelu työnsi päätöstä eteenpäin.

Itse en ainakaan suostuisi pitkällä tikulla koskemaan tuohon koneeseen, ennen kuin ongelma on maahantuojan toimesta korjattu takuukutsuna.


Ja kyllä minun yksilöäni yritettiin korjata. Pisimmillään se seisoi kaksi viikko korjaamolla ja ainut mitä saivat tehtyä, oli porattu reikä välijäähyyn.

PS. Hyundain ahtoputkiin en ole vilkaissut, mutta se ainakin toimii toisin kuin klonkswagen.

Mun '05 mallin Audissa (moottorikoodi BLB) ei ole kyllä ollut mitään mainitunlaisia ongelmia 140+tkm aikana. On ajettu nollakeleissä ja paukkupakkasilla. Oletko ihan satavarma, että sammuilu ja kiukkuilu aiheutui juuri tuosta jäästä? Nimittäin ahtoputkien pitäisi olla ihan totaalisen tukossa että se haittaisi käyntiinlähtöä. Tehoa tuonne saattaa hukkua, mutta sekin kompensoituu sitten viileän imuilman vaikutuksesta.

Noissa alkupään 2.0tdi moottoreissa on ollut jonkin verran suuttimien johtosarjojen kanssa ongelmia ja vika on juuri sellainen, kuin mitä kuvailit yllä. Johtosarjaa ei varmaankaan vaihdettu missään vaiheessa?

Tuo on totta kyllä että tuosta ongelmasta on kirjoiteltu paljon eri foorumeilla, mutta jos alkaa laskemaan nimimerkkien perusteella niin samat urpot siellä tupisee joka paikassa.
Turhaapa näistä väittelemään, maksajan käteen sattuu aina oli automerkki mikä hyvänsä. Paljon huonompiakin moottoreita silti mielestäni löytyy.
 
Oletko ihan satavarma, että sammuilu ja kiukkuilu aiheutui juuri tuosta jäästä? Nimittäin ahtoputkien pitäisi olla ihan totaalisen tukossa että se haittaisi käyntiinlähtöä.

Pomminvarma. Eikä ongelma ollut pelkästään ahtoputkissa, vaan siinä että vesi pääsi ihan männän päälle asti.

En tiedä mitä mallia kone oli. Kenties BKD?

Turhaapa näistä väittelemään, maksajan käteen sattuu aina oli automerkki mikä hyvänsä. Paljon huonompiakin moottoreita silti mielestäni löytyy.

Löytyy varmasti, mutta ei se muuta sitä seikkaa että tuo kone on yksi niitä joihin ei kannata sekaantua.
 
Mutta kun se ei ole iso auto.

Hyundai Sonatasta on tulossa kesällä farkkuversio myyjän mukaan. Hinta on kuulemma 15 pinnaa edullisempi kuin Avensiksen. Jos farkkuversio on sinnepäinkään kuin mitä uuden sedanin ulkonäkö, niin usko että tuo auto tulee myymään kuin häkä. Itse taidan myös siirtyä odottelemaan sen julkistamista.

2010_hyundai_sonata.jpg

Ei taida ihan keskustelun aloittajan hintahaarukkaan osua toi Hyundai.. Mutta jos ison farkun haluaa, niin Skoda Superbin farkkuhan tulee kohta myyntiin tai sitten on jo myynnissä. Siinä pitäs tilaakin olla ihan mukavasti, mutta halvin mallikin taitaa maksaa ~30t

http://new.skoda-auto.com/fin/model/superbcombi/look/Pages/look.aspx
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pomminvarma. Eikä ongelma ollut pelkästään ahtoputkissa, vaan siinä että vesi pääsi ihan männän päälle asti.

En tiedä mitä mallia kone oli. Kenties BKD?



Löytyy varmasti, mutta ei se muuta sitä seikkaa että tuo kone on yksi niitä joihin ei kannata sekaantua.

Vielä pikkasen pitää kinata, että vesi männän päällä nykydieselissä meinaa kampiakseli/kiertokanki/mäntä- remonttia. Eli tuskin on mennyt välijäähdyttimen läpi kovinkaan paljon kosteaa.

Ko. ilmiötä voi kokeilla myös kotikonstein, vetää ahtoputken (kumisen) lyttyyn vaikka ruuvipuristimella ja kokeilee käyntiin. Jos siellä ilmareikä on, kone kyllä käynnistyy. Ei välttämättä paljoa kaasuttelua kestä mutta kuitenkin.

Mut ihan miten vain, jos se lukee netissä niin sen on oltava totta. Voin kertoa sitten miten tuo oma maailmanlopun vekotin kestää toiset 140tkm. Jos en ehdi vaihtamaan Hyundaihin tai johonkin muuhun ikiliikkujaan.
 
Pomminvarma. Eikä ongelma ollut pelkästään ahtoputkissa, vaan siinä että vesi pääsi ihan männän päälle asti.

Isän työpaikan -08 1.9tdi skodassa oli sama, vesi pääsi männänpäälle tosin sillä seuraamuksella että kone meni ihan päreiksi. kansi säilyi ehjänä, siittä alaspäin menikin lähes kaikki vaihtoon. Maahantuoja oli sanonut että on ennenkin tapahtunut, kuulemma johtui siittä kun talvikelillä ajettiin talliin niin vesi kondensoitui välijäähdyttimeen.
 
Vielä pikkasen pitää kinata, että vesi männän päällä nykydieselissä meinaa kampiakseli/kiertokanki/mäntä- remonttia. Eli tuskin on mennyt välijäähdyttimen läpi kovinkaan paljon kosteaa. .

Täh. Etkö lukenut noita ongelmien kuvauksia lainkaan linkeistä?

Välijäähyyn kondensoituu vettä, joka jäätyy ja tukkii putkia. Sulaessaan jääytynyt vesi pääsee palotilaan jolloin tapahtuu noita savuttamisia ja koneen kilahduksia.

Eikä minun tarvitse tuota netistä lukea huhuina, vaan ihan Laakkosen vikaraportista.
 
Zone-sarja -42%
Isän työpaikan -08 1.9tdi skodassa oli sama, vesi pääsi männänpäälle tosin sillä seuraamuksella että kone meni ihan päreiksi. kansi säilyi ehjänä, siittä alaspäin menikin lähes kaikki vaihtoon. Maahantuoja oli sanonut että on ennenkin tapahtunut, kuulemma johtui siittä kun talvikelillä ajettiin talliin niin vesi kondensoitui välijäähdyttimeen.


Juuri näin. Itse en vaan tiennyt että vika on koskettanut tuota 1.9 tdi konettakin.
 
Täh. Etkö lukenut noita ongelmien kuvauksia lainkaan linkeistä?

Välijäähyyn kondensoituu vettä, joka jäätyy ja tukkii putkia. Sulaessaan jääytynyt vesi pääsee palotilaan jolloin tapahtuu noita savuttamisia ja koneen kilahduksia.

Eikä minun tarvitse tuota netistä lukea huhuina, vaan ihan Laakkosen vikaraportista.


Juu luin. Puhuin nyt tästä sinun yksilöstäsi. Siitä ei kai kuitenkaan kone kilahtanut?
 
Itse pöristellyt päälle vuoden Subaru Forester 2.5XT mallilla ja mielestäni paras neliveto mihin olen koskenut. Muijan porukoilla on allroad ja vaikka litroja on enemmän niin nuhapumpulta se vaikuttaa, meinattiin jäädä auraamattomalla mökkitiellä sillä kuukausi sitten kiinni. Subarulla ei ikinä samoja ongelmia. Alennusvaihde on myös kätevä jos on tarve vedellä raskaampia peräkärryjä liukkaissa mäissä.


Subarussa ei ole muuta vikaa kuin se, että kun oven avaa niin lunta tullee sisälle kun männöö niin korkeessa hangessa ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom