Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä ilahdutti tänään salilla? – ne hetket kun rauta, fiilis ja ympäristö osuvat täydellisesti kohdilleen

Meta description: Keskustelua salin hyvistä hetkistä, onnistumisista ja positiivisista yllätyksistä – mikä toi tänään hymyn treenin keskelle?**

Meinas varmasti että onnistuu saamaan 10kg lihasta, mutta sitten siinä on tullu sitä laskiäki jonku verran. Ei onnistu saamaan 10kg lihasta ilman fläsää.

Juuri sitä tarkoitin, sillä W-Unforgiven uskoo että tuo vuodessa saamansa ~10kg olisi pelkkää lihasta.

Jatketaan nyt tätä vielä kun alkuun on päästy, vaikka modet voisi irroittaa tän keskustelun omaksi ketjukseen. Mä oon sitä mieltä, ettei 10kg lihasta vuodessa oo mahdollista, ilman että samalla tulee suuri määrä fläsää tai sitten pitää olla geenit todella kohdillaan.

Mulla on viimeisen hieman päälle puolen vuoden aikana (oon treenannut lujaa ja järkevästi, sekä syönyt plussat puhtaasta ravinnosta) paino noussut 8kg, mutta vyötärön ympärys kasvanut samalla 6cm eli suurin osa tosta painosta tullut läskinä. Mutta mun testotasot onkin 80-vuotiaan tasolla, joten ei mua voikkaan verrata normaali tasoilla treenaaviin.

No lähtötaso siihen vaikuttaa kanssa. Itellä noussu paino 10 kuukaudessa yli 12 kiloo eikä oo tarvinnu yhtään vyötä löysätä ja työhousut ei edelleenkään meinaa pysyä jalassa. Paitojen hihat lähinnä alkanu puristelee ja takkien päälle laitto hankaloitunut. Ehkä ne fläsät on menny sitten yläkroppaan eikä lantiolle?

Mielestäni 10kg lihasta on ihan mahdollista (hyvillä geeneillä), mutta läskiä tulee silloin huomattavasti tuota lihasmäärää enemmän.
Lihasmuisti sitten helpottaa toki.

Tottakai 10kg lihasta voi vuodessa tulla. Miksei voisi? Onko jokin stoppari joka yksinkertaisesti pysäyttää kehittymisen esim 9kg kohdalla ja sen jälkeen kaikki menee läskiksi? :)

Ove Rytterin kirja taitaa olla ainoa joka vakavissaan väittää että 2-3kg puhdasta per vuosi on ehdoton maksimi, vaikka olisi kyse aloittelijasta. Muissa arviot siitä missä se maksimi on, heittelee 10kg ja 20kg välillä.

Vaimoke tuli matkaan salille (on juuri aloitellut maratonia tukevan kuntosali treenin). Teki jalkapäiväänsä alakerrassa ja minä kävin vetämässä oman pakki, tissi ja pala päiväni ohjelman läpi yläkerrassa. Olin hieman vaimoketta vikkelämpi ja tulin katselemaan että jokos on kohta valmis. Hääräsi kuumeisesti maastavedon tangon lastauksen parissa ja pyysi apua siihen. Tangossa oli jo 90kg (kyseessä siis pienikokoinen, 57kg oikeastaan mitään voimailua aiemmin harrastamaton nainen), no en sanonut mitään vaan jeesasin. Ollut sen verta fiksu, että ottanut itselleen ihan asiallisen oloisen PT:n alkutaipaletta helpottamaan joten mitäpä minä kyseenalaistamaan tämän oppeja. Viattomasti vain kysäisin, että millä painoilla sulla ohjelmassa lukee että teet tätä mavea? no 40kg painolla tietty, vaimoke vastasi säpäkästi. Minulla oli todella vaikeuksia pitää pokkaa ja olla sanomatta mitään (etenkin kun vaimoke on matikassa varsin hyvä ja työskenteleekin taloushallinnossa numeroiden kanssa...). No, alkoi äheltämään vimmatusti ja eihän se tanko liikahtanut mihinkään vaikka kuinka pinnisteli. Sitten oli pakko sanoa: "mä vähän jo ihmettelinkin kun olet siitä nopeasta kehittymisestäsi puhunut että nyt muuten on oikeasti vikkelää kehitystä. Tuossa tangossa kun on 90kg", "No eihän oo... siinä on 40kg, miten se nyt noin painava yhtäkkiä on?", No, lasketaas, jos sulla on kummassakin päässä yksi 25kg limppu ja yksi 10kg limppu eli yhteensä 35kg x 2 ja päälle tanko 20kg niin paljons se on?" "No, 90kg tietty..." sit repesin ihan täysin ja sanoin: "mä luulen että sä oot jo valmis, eiköhän lähetä kotiin syömään :D" Mä en vieläkään tajua millä matikalla se luuli lastaamaansa tankoa 40kg painoiseksi, lienee ikuinen arvoitus.

Nyt on salilla taas pitkästä aikaa muutama asia ilahduttanut. Maastaveto taas alkaa kulkemaan, penkkiinkin pitkästä aikaa malmia lisää. Enemmän vielä ilahdutti että kun pitkästä aikaa kaveria salilla näin hän tokaisi että ojentajiin olen saanut pihviä. Toivottavasti näin on :)

Siinä oli räkissä tankoon jäänyt joltain 20kg kiekot, kysyin sitten nuorelta jätkältä joka oli siinä vieressä että onko toi vapaa. Kaveri sanoi että on ja että ei ne painot ole häneltä jääneet(mikä oli totta koska sen kaveri siinä räkissä oli ollut) silti otti toiselta puolelta painon pois samaan aikaan kun mä otin toiselta.

Toissapäivänä mulla oli toinen vetoremmi hukassa, pari minuuttia siinä haahuilin ympäriinsä niin yks tyyppi kiikutti sen mulle, oli kuullut kun sanoin yhdelle naiselle että etsin remmiä ja tää jätkä oli nähnyt sen jossain.

Tosi hyvä ilmapiiri kaiken kaikkiaan tuolla mun uudella salilla, ei mitään kyräilijöitä tms. möllejä.

Eilisillan selekätreeni ja sen tuoma valtava pumppi, olin varmasti hetken aikaa salin vahvin äijä :D (ainaki omasta mielestä)

Back
Ylös Bottom